مزدا 3 با موتور 1200 اسبی وانکل در راه پایکس پیک
طرفداران مزدا مدتهاست که منتظر بازگشت موتورهای دورانی یا وانکل هستند. حالا یک خبر هیجانانگیز برای آنها داریم. مزدا یک هاچبک مزدا ۳ را با این پیشرانه به پایکس پیک میآورد.
جشنواره پایکس پیک، سال آینده صدمین سال خود را جشن میگیرد. در این جشنواره، خودروهای تک ساخت یا بسیار خاص زیادی دیده شدهاند اما مزدا ۳ با موتور دورانی میتواند یکی از خاصترین آنها باشد.
مزدا ۳ نسل فعلی در برابر رقبای خود از مشکل فروش محدود رنج میبرد. با این حال دیدن یک نسخه دیفرانسیل عقب از آن با موتوری که بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد میتواند هیجانانگیز باشد. پیشرانه چرخشی این نسخه دارای چهار روتور است که حتی باوجود فشار هوای بسیار پایین در تپههای پایکس پیک میتواند این قدرت را تولید کند.
همانگونه که ذکر شد، این نسخه بهجای دیفرانسیل جلوی معمولی یا حتی چهار چرخ محرک، دیفرانسیل عقب خواهد بود. اگرچه معرفی نسخه نهایی چهار چرخ محرک نیز ما را شگفتزده نمیکند.
در رندرهایی که تاکنون از این خودرو منتشر شدهاند، شکاف چانه بزرگ، بال بزرگ نصب شده روی شاسی، دو اسپویلر دریچهای عقب یکی در بالا و دیگری در پایین شیشه عقب، اسکرت یا دامنههای جانبی و دیفیوزر عقب جلب توجه میکنند.
همچنین رینگهای آلیاژی ویژه با تایرهای مخصوص، سیستم تعلیق پایین، اگزوز خروجی و رنگآمیزی کاپوت به رنگهای آبی و سفید ردبول. حتی قرارگیری چهار صندلی باوجود مقررات پایکس پیک که اجازه حضور مسافر یا کمکراننده را نمیدهد، از دیگر نکات کشف شده از مزدا ۳ با موتور وانکل هستند. هنوز مشخص نیست که این خودرو تنها یک نسخه تحقیقاتی و منحصربهفرد است یا زمینهساز تولید خودروهای بیشتری با این تکنولوژی است.
زیزیگولو
۲ بهمن ۱۴۰۰با اطمینان میشه گفت که مزدا ۳ همیشه و تحت هر شرایطی ارزش خریدن داره حتی مدلای دست دومش با بالای ۱۰ سال کارکرد
علی
۳ بهمن ۱۴۰۰این مزدا ۳ با اون چیزی که تو ایران هست فرق داره! مزدا ۳ داری تو ماشینای مونتاژ ایران خوبه اما این اونی نیست که شما داری!
محمد
۲ بهمن ۱۴۰۰صد حیف که مزدا تو فکر احیای انجینهای وانکله…..
ولی صنعت خودرو به سمت الکتریکی شدن میره!!!
عرفان
۲ بهمن ۱۴۰۰چیش بده ؟؟
خب الکتریکی به جای خودش خوب و لازم
چه بدی داره در کنار الکتریکی وانگل هم باشه و هر کی بر اساس سلیقش و شرایطش انتخاب کنه
در کنار هم
محمد
۲ بهمن ۱۴۰۰من کی گفتم بده؟؟؟
منظورم اینه دیره
احیا هم بشه چیز زیادی نمیگذره که قوانین زیست محیطی جلوی تولید رو میگیره
عرفان
۲ بهمن ۱۴۰۰اهان ببخشید
اشتباه منظوورتون رو متوجه شدم
میثم
۲ بهمن ۱۴۰۰قبلا که گفته بود از انجینهای وانکل بعنوان افزاینده برد الکتریکیها استفاده خواهند کرد
البته این انجینها پتانسیل بالایی برای هیدروژن سوز شدن دارن و از اونجایی که اخیرا مزدا، تویوتا، سوزوکی، دایهاتسو، سوبارو و یاماها با هم همکاریهایی رو شروع کردند، احتمال این کار کم نیست
من بشدت طرفدار این انجینهای وانکل هستم
مهردادکمال
۳ بهمن ۱۴۰۰چاره ای نداره وانکل ایرادات زیادی هم داشت و مزدا مدام بهبودش میداد و با چنگ و دندان نگهش داشته بود منتها جلوی جبر زمان و تکنولوژی دیگه نمیشه ایستاد
علی
۳ بهمن ۱۴۰۰خودروی الکتریکی یک گزینه جدیده ولی قرار نیست خودروی بنزینی حذف بشه، به اندازه کافی برق وجود نداره و زیر ساخت برای حذف کامل خودروی بنزینی فراهم نیست
A ... She just reminds Me of love ... A
۲ بهمن ۱۴۰۰کلا من از طراحی خودرو های رالی و نسکار خوشم میاد یه چیزی توی سبک تیون های ژاپنی.
GMA
۲ بهمن ۱۴۰۰رالی چه ربطی به نسکار داره اصن؟ 😐
ممد ژانگولر
۲ بهمن ۱۴۰۰رینگاش بی نهایت زیبا و دیوانه کنندست
hssn
۲ بهمن ۱۴۰۰یه تشکر بزرگ میکنم از مزدا ، امیدوارم بعدتر استفاده گسترده تری از این انجین بکنه دوباره…
میثم
۲ بهمن ۱۴۰۰ماشین به این خوبی چرا فروشش پایینه؟؟؟؟
یعنی مردم جهان انقدر کج سلیقه شدن 😒😒😒😒
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲ بهمن ۱۴۰۰نه داداش
سیاست ها و مدیریت بد مزدا فروشش رو کم کرده
امیرعباس
۲ بهمن ۱۴۰۰چند روز پیش یک مزدا 3 جدید مال سفارت دیدم واقعا زیبا بود.
در یک کلام خیلی دوستش دارم 😍
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۲ بهمن ۱۴۰۰مزدا عشقه
Mz
۳ بهمن ۱۴۰۰مزدا فقط Rx8
vahid.shahgholy
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱مزدا فقط rx7