واردات مزدا ۳ جدید به ایران آغاز شده است. این خودرو از برند ژاپنی، با تیپ بدنهی سدان، میتواند جذابترین محصول صفر کیلومتر برای کشورمان باشد.
واردات مستقیم خودرو از ژاپن یا کشورهای اتحادیه اروپا، ماموریت غیرممکن برای شرکتهای ایرانی است. از سویی دیگر، مبادلات اقتصادی بین ایران و چین سهولت بیشتری دارد. این شرایط، میتواند برای واردات خودروهای مونتاژ چین که ساخت برندهای مشهور دنیا هستند، استفاده شود.
بهمن موتور، سابقه مونتاژ دو نسل از مزدا ۳ در ایران دارد و سالها، یکی از باکیفیتترین خودروهای بازار کشورمان را ارایه کرده است. مهمترین عاملی که همکاری گروه بهمن با مزدا ژاپن را به انتها رساند، تحریمهای امریکا بود. حالا ظاهرا برای ورود مزدا ۳ مونتاژ چین به ایران، مشکل قانونی وجود ندارد و شرکت آفتاب خودرو میتواند به عنوان خریدار با واسطه، اقدام عملی برای واردات را انجام دهد.
مزدا ۳ یکی از موفقترین خودروهای تولیدی در تاریخ شرکت سازنده است. این محصول، سال ۲۰۰۳ جایگزین مزدا ۳۲۳ شد که از سال ۱۹۶۳ به مدت چهار دهه، فروش بسیار موفق را تجربه کرده بود. دو مدل آخر ۳۲۳، توسط گروه بهمن به مصرفکننده ایرانی رسید و بعد برای مدتی حدود ۱۷ سال، مزدا ۳ نسل اول و دوم در کشورمان مونتاژ شد. آخرین نمونه این خودرو با مونتاژ بهمن موتور، سال ۱۴۰۰ به مصرف کننده ایرانی رسید.
بیشتر بخوانید:
- بستیون T77 محصول جدید بهمن موتور؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت در ایران
- ارزان ترین خودروهای دنیا با حدود قیمت ۱۰ هزار دلار
- آیا شاهین اتوماتیک گران ترین خودروی ساخت ایران ارزش خرید دارد؟
درحالی که مردم ما، هرگز مزدا ۳ نسل سوم را برای بازار ایران ندیدند (البته به جز در مناطق آزاد) حالا احتمال ورود نسل چهارم وجود دارد. این مدل، سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و هماکنون، ۵ خط تولید بزرگ در ژاپن، مکزیک، تایلند، ویتنام و چین دارد. طبیعتا مزدا ۳ ساخت کشورهای مختلف، از نظر فنی متفاوت است. این خودرو با انواع پیشرانههای بنزینی، دیزلی و هیبرید تولید میشود؛ اما نسخه سدان ۲ لیتر تنفس طبیعی، شانس بیشتری برای واردات به کشورمان دارد. برای بهبود اطلاع رسانی به مخاطبان، در مطلب پیش رو از تصاویر مزدا ۳ سدان و هاچبک استفاده شده است.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی مزدا ۳ جدید
بدون شک مزدا ۳ در کلاس خودروهای کامپکت خانوادگی، یکی از زیباترین مدلهای دنیا محسوب میشود. حس اسپرت و تهاجمی به خوبی در ادوات جلو فراهم شده است؛ ضمن اینکه تمایز قابل ملاحظه با رقبا شامل هوندا سیویک و تویوتا کرولا نیز دارد.
چراغهای باریک و جلوپنجرهی بزرگ، تناسب بسیار خوبی دارند. همچنین المانهای براق که زیر چراغ و جلوپنجره نصب شدهاند، جذابیت ظاهری مزدا ۳ را افزایش میدهند. حجمدهی بدنه در نمای جلو، بسیار خوب است و ادوات پلاستیکی سیاهرنگ در پایین سپر، چندان آزاردهنده محسوب نمیشوند. دیگر نکته جالب اینکه، مهشکن سنتی در طرفین سپر وجود ندارد و داخل کاسه چراغ است.
در نمای جانبی، حالت ساده و قوسدار (محدب) بدنه دیده میشود. این ترفند، مزدا ۳ را حجیمتر نشان میدهد. در راستای چراغها و درهای ورود به کابین، عملا خط خاصی دیده نمیشود. چرخهای ۱۶ اینچ در مدل پایه هم، بسیار ساده هستند. رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچ برای مزدا ۳، مخصوص مدلهای سفارشی است.
در پشت، حجمدهی متناسب بدنه با پرهیز از شلوغکاری وجود دارد. چراغها باریک هستند و برای مدل سدان، لبهی درپوش صندوق به شکل تیز ارایه شده است تا شخصیت انتقامجو، تاکید شود. در مدل هاچبک، حالت تخم مرغی و حجیم مورد انتظار از یک هاچبک ژاپنی به خوبی برای مزدا ۳ فراهم است.
طول و عرض و ارتفاع مزدا ۳ سدان،۴,۶۶۰ و ۱,۷۹۵ و ۱,۴۴۰ میلیمتر با فاصله محوری ۲,۷۲۵ میلیمتر است. مدل هاچبک، دقیقا ۲۰ سانتیمتر طول بدنهی کوتاهتر دارد.
طراحی کابین و نمای داخلی مزدا ۳ مدل
استفاده از مواد نرم مشابه چرم در بخش بالایی داشبورد، یکی از مهمترین نکات مثبت در مزدا ۳ مدرن است. این مورد، به خوبی تفاوت یک خودروی اقتصادی با برند ژاپنی را در مقایسه با رقبای چینی نشان میدهد.
ترکیب چشمنواز از سادگی و المانهای مدرن در کابین مزدا ۳ وجود دارد. نمایشگر ایستاده روی داشبورد، مستطیل با اضلاع مساوری نیست و هماهنگ با دیگر اجزا، دارای خطوط مورب است. کلیدهای کنترلی مربوط به تهویه مطبوع نیز، مینیمال (کمینهگرا) هستند.
در مزدا ۳ به جای پنل دیجیتال بزرگ، حالت دایرهای با نمایشگر دیجیتال مدور استفاده شده است. طرفین این قسمت نیز، خروجیهای تهویه مطبوع به شکل سه گوش، وجود دارند. مجموع این موارد، همراه با فرمان کاملا گِرد، حس اسپرت و کلاسیک برای راننده مزدا ۳ فراهم میکند.
غالب مدلهای مزدا ۳ بازار جهانی، صندلی پارچهای ساده دارند. این موضوع برای سرنشینان صندلی عقب، بیشتر به چشم میآید و حالت یک خودروی ارزانقیمت را تداعی میکند. صرفا مدلهای سفارشی از چرم برای فرمان و صندلی بهرهمند هستند. حتی رنگهای قرمز، سفید و قهوهای برای پوشش صندلی و داشبورد مزدا ۳ آپشنال وجود دارند.
مزدا ۳ جدید برای سرنشینان بلند قد روی صندلی عقب، چندان جادار و ایدهآل نیست. مدل هاچبک، صندوق ۳۳۴ لیتری دارد که نسبت به رقبا، کوچکتر است. در نسخه سدان، ۴۵۰ لیتر فضای حمل بار وجود دارد. هر دو مدل مزدا ۳، قابلیت خواباندن صندلی عقب دارند و به این شکل، بیش از هزار لیتر فراهم میکنند.
پیشرانه و تجهزات فنی مزدا ۳ جدید
در گمرک ایران، مدل مجهز به موتور ۲ لیتر تنفس طبیبعی از سری اسکایاکتیو G با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مجوز گرفته است. این پیشرانه ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۰۲ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت مزدا ۳ با شرایط گفته شده ۱۰ ثانیه است و حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر، میانگین مصرف بنزین خواهد داشت. این خودرو با سیستم محرک جلو تولید میشود.
همچنین، مزدا ۳ با موتور ۲ لیتر هیبرید نیز وجود دارد. قدرت این مدل، ۱۲۲ اسب بخار با گشتاور ۲۱۲ نیوتنمتر است. مزدا ۳ هیبرید، میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۱ ثانیه زمان لازم دارد.
در بازار امریکا و اروپا مزدا با موتور ۲/۵ لیتر، ارزانترین نمونه است. این مدل، ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. زمان لازم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۸ تا ۹ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۹ لیتر در صد کیلومتر است. بعضی نسخههای ویژه از مزدا ۳ مثل نمونه مجهز به موتور ۲/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتنمتر، همراه سیستم دو دیفرانسیل قابل خرید هستند.
قیمت مزدا ۳ مونتاژ چین در بازار جهانی و ایران
مزدا ۳ موتور ۲ لیتر با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و امکانات سطح متوسط، در چین به قیمت ۱۶ هزار دلار فروخته میشود. اگر نمونه واردتی برای بازار ایران را حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار دلار تصور کنیم، احتمالا مزدا ۳ دنده اتوماتیک برای مصرف کننده ۱/۸ تا ۲ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
در اروپا و امریکا، مزدا ۳ مجهز به موتور ۲/۵ لیتر با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار دارد. برای مدل دو دیفرانسیل توربو ۲۲۷ اسب بخار، ۳۶ هزار دلار پرداخت میشود. این شرایط به خوبی نشان میدهند که واردات نسخههای خاص از مزدا ۳ برای بازار ایران، توجیه اقتصادی ندارد.
برای آگاهی از آخرین اطلاعیه های شرایط فروش بهمن خودرو این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.
جدول مشخصات مزدا ۳ وارداتی به ایران
مشخصات | جزئیات |
---|---|
ابعاد | طول، عرض، ارتفاع: ۴,۶۶۰ ، ۱,۷۹۵ ، ۱,۴۴۰ میلیمتر، فاصله محوری: ۲,۷۲۵ میلیمتر |
پیشرانه | ۲ لیتر تنفس طبیعی (اسکایاکتیو G) |
قدرت | ۱۵۸ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۲ نیوتنمتر |
گیربکس | اتوماتیک ۶ سرعته |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰ ثانیه |
مصرف سوخت میانگین | ۸ لیتر در صد کیلومتر |
سیستم محرک | دیفرانسیل جلو |
ظرفیت صندوق عقب | ۴۵۰ لیتر (در نسخه سدان) |
قیمت جهانی | حدود ۱۶ هزار دلار در چین |
قیمت احتمالی در ایران | حدود ۱.۸ تا ۲ میلیارد تومان |
مرسدس
۹ مهر ۱۴۰۲بهترین وارداتی اگه بیارن
کارشناس
۹ مهر ۱۴۰۲خدایی میاتا هم بیارین
net
۹ مهر ۱۴۰۲حیفه این ماشینها وارد ایران بشه. مزدا سدان اگر صندوق عقبش خیلی کشیده تر بود کمی بهتر میشد
NAVID۰۰۹۸
۱۰ مهر ۱۴۰۲هر کدومِ نسلهاش یه حرفی برای گفتن داره !!!
همشونو دوست دارم !
مزدا 3 ، فضای داخلی کم و قطعات گرونی داره ، ولی در مقابل هندلینگی داره که به جرئت میشه با فاز بالاهایه آلمانی مقایسش کرد !!!
کیفیت متریالش بینظیر و بیت تویوتا لکسوس قرار میگیره !
من که چشمم آب نمیخوره یه ماشینی مثل مزدا 3 وارد کنند و همه اینها شوآف خبریه و ایران فعلاً غارنشینِ چین شده چه خوشتون بیاد چه نیاد !
در حال حاضر ، ایران معدن طلاست برای چین ، که هم منایع و معادنش را داره غارت میکنه و هم کالاهای درجه ۳ به پائینش رو قالب میکنه و دیگه چی بهتر از این که با یک تیر چند نشان بزنه !
مملکت در تمام جوانب با حاشیههای بیارزش سرگرم شدن و اونهایی هم که عملاً دارند چپاول میکنند ، با قدرت در حال فعالیتند !
برای همینِ که میگم یا کالای ایرانی بخرید یا دیگر کشورهارو اما چینی نخرید نخرید نخرید !
در آخر بگم که مطمئن باشید اگر روزی هم مزدا3 اومد که بعید میدونم ، زیرِ ۳/۵ میلیارد به خریدش فکر نکنید !
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۰ مهر ۱۴۰۲پدال جان کامنت من تایید نمیشه ولی کامنت فردی مثل net که به همه ایران توهین میکنه تایید میشه
فورد
۱۰ مهر ۱۴۰۲عمرا اگه دست مصرف کننده 2 برسه این حداقل 3 میلیارد قیمت میخوره
یوسف
۹ مهر ۱۴۰۲ایران هم جای جالبیه، یه روز میخونی بهمن موتور قراره به خاطر جریمه چند هزار میلیارد تومانی تعطیل بشه روز بعدش میخونی قراره مزدا 3 وارد بکنن. البته بودن شرکت هایی که مدل های وارد نشده رو پیش فروش کردن و ناپدید شدن و مشتری تا به امروز در حال دوندگی برای زنده کردن پولیه که ارزشش یک دهم شده. امیدوارم این داستان واردات مزدا، اشکودا و … زیاد قربانی نگیره.
Anti Tesla
۹ مهر ۱۴۰۲این شرکت ها رو همه جای دنیا میشه تأسیس کرد،ولی اونی که میره از این ها میخره حقشه!…
آرمین
۱۰ مهر ۱۴۰۲کلا شرکت های خودروساز داخلی همگی زیر مجموعه ایران خودرو و سایپا هستند و اجازه نمیدن ورشکست بشن.
این دو شرکت برای ایجاد رقابت بین خریداران صدها شرکت خودروساز اقماری تاسیس کردند تا کسانی که از محصولات آن ها متنفر است خودروهای چینی را خریداری کند.
Amirreza.M
۹ مهر ۱۴۰۲مشخصات خوب ، طراحی بیرون و داخل فوق العاده زیبا، قیمت خوب (از نظر دلار) اما و صد اما واردات این مدلی هیچ کمکی نمیکنه کسایی که قبل از این نمیتونستن تارا هم بخرن طبیعتا این رو هم نمیتونن بخرن بلکه این برای اوناییه که چینیای میلیاردی میخریدن تا از این به بعد پولشون رو به چیز با ارزش و با دوام بدن و همچنان تا زمانی وضع اقتصادی و ارزش ریال به بهتر نشه واردات هیچ فایده ای نداره. تازه این خوش قیمته فرضا بخوان بنز وارد کنن که هیچ…
M
۹ مهر ۱۴۰۲داداش بنز ۵۰ هزار دلاری هم وجود داره که میشه با گمرک و … حدود ۵ میلیارد تا ۷ میلیارد طرف لندکروز ۲۰۱۵ داره بیشتر از این قیمت میخوره
دلیل نمیشه چون یه نفر میباخ گذر آورده از فردا به هر ایرانی یدونه میباخ ۲۰۰ هزار دلاری به همراه گارانتی مادام العمر هدیه بدن ها!
به خدا نمیدونم چی بگم میخواستم بگم اینقدر رو دادن مارو پر رو کردن دیدم اینم نمیتونم بگم آخه رو هم ندادن!
هیچ کشوری تو دنیا ندیدم مردمش اینقدر بدبخت یا حتی خوشبخت باشن اینقدر پرتوقع هم باشند! به خدا هیچی نگن میگین ما چون تو ایران به دنیا اومدیم باید بوگاتی بیاد به ما ایرانیا خدمات ویژه وگبده و تیراژ تولیدشو بالا ببره که به هر ایرانی یک بوگاتی برسه
تازه بعد چند سال به شیرون هم. راضی نمیشدین چنتودیه چی میخواستین! مگه شما ویتون از رونالدو کمتره؟
حافظ
۱۰ مهر ۱۴۰۲مثلا نسخه ئ لو کسش ۳۶ هزار دلار حداقل قیمت میخوره که با وضعیت دلار تو ایران و شرایط خاص گمرکی ایران میشه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون با این پول میشه یکی از لوکس ترین نسخه های سدان هونگچی چین رو خرید یا با ۲۰ هزار دلار نسخه ئ ارزان قیمتش که میشه گفت آپشن دندون گیری نداره یعنی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون طبق شرایطی که بالا گفتم بازم میشه یه چری آریزو ۸ خرید که دقییقا برابر با سوناتا ۲۰۲۴ آپشناش برابره البته نسخه های قیمت پایین سوناتا ۲۰۲۴ حالا بماند مزدا ۳ تو سگمنت الانترا است نه سگمنت سوناتا ولی به نظرم خودروهای چینی سالیانه چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت به اندازه ی ۳ سال خودروسازان ژاپن و آمریکا و ایتالیا و آلمان و…….پیشرفت میکنند و خود خودروسازان بزرگ هم هر کاری میکنند میبینند چین چه در کپی کاری چه در خودروهایی که کپی کاری نکرده است با در نظر گرفتن قیمت خودروهای چینی با هم سگمنت های نامدارش دارن در مقابل چین تسلیم میشن سرتونو به درد نیارم با پولی که بدین به مزدا ۳ نسل ۴ که حتما گروه بهمن میخاد تا ۱۵ سال مثل نسل ۲ تو پاچه ی مردم کنه بهمن موتور خبر نداره که این چین چین ۱۵ سال پیش نیست خودروهایی میزنه که با همون ۲ میلیارد پایین ترین مزدا ۳ نسل ۴ ۳ برابرش آپشن داشته باشه ۱۰ سال گارانتی ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد موتور و گیربکس بهتر کسی دیگه مث قدیم مزدا ۳ تو ایران زیاد نمیخره ۱۰ سال گارانتی و ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد مدیر عامل جی ای سی موتورز گفت که تا سال ۲۰۲۶ به بعد محصولات بالای ۱۹ هزار دلاریمون این حالت گارانتی خواهد شد حال بماند ما هنوز به چی ای سی موتورز چین جک میگوییم ای کاش مادرم ایران اینطور پیشرفت میکرد که
M
۱۱ مهر ۱۴۰۲آخه بحث یه دودوتا چارتای سادس
طبق آمار مردم آسیای شرقی و جنوب شرقی باهوش ترین آدما هستن(این از هوش!) که شامل چین. ژاپن و … میشه
انگیزه کافی هم که واسه پیشرفت و رشد کم ندارن چینی ها
ثروتش هم که دارن
تکنولوژیش هم که دارن
و دوتا نکته خیلی مهم دیگه!: منابع و جمعیت لازمش رو هم دارن!
خب خودت بگو چرا و چطور بجز راه استعمار (که دیگه تموم شده دورانش) چطوری یه کشوری مثل بریتانیا میخواد با چین رقابت کنه؟ یا حتی آمریکا یا المان؟ هم نیروی کار خیلی بیشتری از همشون داره در نتیجه جنس با کیفیت بالا ولی قیمت ارزون میتونه تولید کنه! هم منابعش رو داره که بین همه قدرت های اقتصادی فعلا فقط آمریکا منابعش با چین برابری میکنه (که اونم تو گوگل سرچ کنید ۹۰ درصد (دقیق ۹۰ درصد) منابع آمریکا ذغال سنگ و چوبه! ده درصد بقیه چیزا ، مثل ایران و روسیه و چین و … منابع ارزشمند و یا صنعتی خاص به اون صورت نداره (داره ولی خیلی کمترع نسبت به اینا))
عملا هیچ جوره نمیشه جلوی پیشرفت چین رو گرفت چون تمام فاکتور های لازم واسه موفقیت رو داره تازه کشور بسیار بزرگی هم هست از لحاظ زمین هم پتانسیل داره
حتی ایران که اینقدر میگیم باهوشیم و فلان و … هم باز به اندازه چین پتانسیل نداره چون جمعیتشو و یه سری چیزای دیگشو نداره ، حتی هند هم ندارع چون منابعش رو ندارع به اون اندازه ، روسیه که منابع و زمین داره هم باز جمعیت لازمش رو ندارع
میخوام بگم همه این کشورها با وجود پتانسیل فراوونی که دارن (امریکا، روسیه ، هند و ایران و …)
ولی هیچکدوم به اندازه چین پتانسیل ندارن
منطقیش هم اینه بقیه کشورها باهاش دوست باشم تا باهاش رشد کنن همونطور که الان خیلی از کشورهای آسیا و آفریقا رو داره چین میکشه بالا
همین ایران خودمون بیتشر زیرساخت هاش (مترو مثلا) یا خیلی چیزای دیگشو رو صدقه سری چین داره
مهران
۹ مهر ۱۴۰۲عشق من😍
مازیار
۹ مهر ۱۴۰۲میریم که داشته باشیم نهادها و ارگان های خاص رو که آماده گرفتن سهمشون از اختلاف شگفت انگیز قیمت ریالی و دلاری این تازه وارد هستن
amir-mr
۹ مهر ۱۴۰۲قطعا با دو میلیارد تومن دست مصرف کننده نمیرسه
حسین
۹ مهر ۱۴۰۲به یاد ندارم تا حالا آقای اشتری قیمت درست نداده باشه دوست عزیز
کوشا
۹ مهر ۱۴۰۲در دو سال اخیر تمام اخبار مربوط به واردات خودرو دروغ بوده. اگر هم وارداتی بوده به صورت قطره چکانی بوده و چیزی به دست مردم عادی نرسیده
حالا دو تا سوال خیلی ذهن من رو درگیر کرده
1- دلیل این که هر از چند گاهی این خبر دروغ تکرار میشه چیه؟
2- رسانه های خودرو که بار ها این اخبار دروغ رو منتشر کردن چرا دوباره گرفتار همین بازی میشن و این اخبار را کار میکنن؟
اگر کسی جواب این دو سوال عجیب رو میدونه خواهشا من رو روشن کنه!!!
یک سوال فرعی: خودروسازی که اخیرا محکوم به پرداخت بیش از 128 هزار میلیارد ریال جریمه شده از کجا برای واردات ارز تامین میکنه؟😉
محمد
۱۰ مهر ۱۴۰۲نکته مهم اشاره شد این اخبار به فرض دروغ نبودن و واردات خیلی محدود ،حکم سوپاپ اطمینان درب زودپز رو دارند ،از این به بعد حواسشون جمع کردن که من و شما هموطن رو چطوری آب پز کنن که صدامون در نیاد… خلاصه وضعیت گیر بد قومی افتادیم ،هر راهی رو که میریم ،یه ترفند برای ما دارند
حمید رضا
۲۱ مرداد ۱۴۰۳کوشا جان این برنامه ها و خبر های واردات خودرو بیشتر جنبه ی خبر درمانی و گفتار درمانی داره تا بازار پر التهاب خودرو فعلا فروکش کنه.
حسین
۹ مهر ۱۴۰۲شاید اون کیفیت مزدای ژاپن رو نداشته باشه ولی باز از آریزو ۶ و ۸ و کلن سدان های چینی تو بازار خیلی بهتره ماشین کم خرجی بوده همیشه
حسین
۹ مهر ۱۴۰۲تنها داخل چین مونتاژ میشه عزیز
ربطی به کیفیت نداره
کارخانه برای مزدا هست
حسین
۹ مهر ۱۴۰۲بیاد ایران
اولین مشتری هستم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ مهر ۱۴۰۲شتابش چرا از مزدا سه مونتاژ ایران کمتره با وجود ده اسب بیشتر
علی جلالی
۹ مهر ۱۴۰۲شتابش تقریبا تو مایه های همون مزداهای خودمون هست
حسین
۹ مهر ۱۴۰۲برای جاده های ایران کاملا مناسبه
شتاب ثانویه خوبی هم داره احتمالا
Saji
۹ مهر ۱۴۰۲این اخبار کذب یکسال و نیم واردات خودرو اگه برا ما مردم ماشین نمیشع برا کوچی و بقیه نمایندها رای میشه و برا بعضی سایتا و پیجا ویو خوب..
رامتین
۹ مهر ۱۴۰۲موتور 2.5 توربوش واقعا جذابه. گرچه کمی گرونه ولی یک حسنی داره و اون اینه که با بنزین کاملا بی کیفیت ایران هم کار میکنه و این بشدت نکته مثبته.
محمد
۹ مهر ۱۴۰۲افسوس که برای قشر متوسط جامعه ایران چیزی جز حسرت نمانده . قشر ضعیف تر دیگر بماند .
Mehran Mirabolghasemi
۹ مهر ۱۴۰۲مزدا عشقه
۹ مهر ۱۴۰۲خدایا شکرت اگه بیاد ایران
Siyavash
۹ مهر ۱۴۰۲در بهترین حالت فکر نکنم زیر ۲۴۰۰.یا ۲۵۰۰ بدن دلتون صابون برایه ۱۵۰۰ نزنید که اصلا امکان نداره…ولی کاشکی تیپ ۲.۵لیترش هم وارد کنن چون قدرت مناسبی داره و با توجه به هندلینگ عالی مزدا واقعا رانندگی با لذتی تجربه کنیم….
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ مهر ۱۴۰۲این طور که شما حساب کردی، تیپ ۲/۵ لیتری می شه ۴ میلیارد 😀
ماشین حساب
۹ مهر ۱۴۰۲آخه مزداهای صفر به اصطلاح نیو فعلی که تکنولوژی ۲۰۱۰ هست توی بازار بالای ۲ میلیارده
چطور اجازه میدن مدل ۲۰۲۳ به قیمت ۱/۸ تا ۲ میلیارد بدست مردم برسه ؟
Enzo Ferrari 2008
۹ مهر ۱۴۰۲ماشین خوبی هست
blackwing
۹ مهر ۱۴۰۲این ماشین واقعاً جذابه ، خدایی پشت هاچبک رو ببین ، از آلفا رومئو هم قشنگ تره !
داخلش که حتی از بیرونش هم بهتره 🤤🤌🏻
rassull rt
۹ مهر ۱۴۰۲چرا از معرفی بی ام و R1300GS جدید مطلبی برای دنبال کننده ها نمی گذارید ؟؟؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ مهر ۱۴۰۲چشم
TOPGEAR
۱۰ مهر ۱۴۰۲مزدا ۳۲۳ جیگره خیلی خوشگله اما این نه
حافظ
۱۰ مهر ۱۴۰۲تازه این نسل ۴ که سال ۲۰۱۹ فروشش شروع شده بود تا بهمن بخاد مزدا نسل ۴ به دست مردم ایران برسونه میشه ۲۰۲۵ که مزدا نسل پنجم به بازار جهانی میده یعنی عملا باز ماشین تاریخ مصرف گذشته سوار میشه هر کی این مزدا رو بخره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ مهر ۱۴۰۲های کلاس فکر می کنی
دمت گرم
Hadi
۱۰ مهر ۱۴۰۲یعنی کارخونه مزدای چین فقط مزدا 3 سدان و هاچبک تولید میکنه
الان که تب اس یو وی و وانت گرمه چرا اونارو نمیارن مثل cx3 cx5 cx30 cx50 cx60 cx90 mx30 bt50مدل MX5 اسپرت هم خیلی طرفدار داره بین جوانان
واقعا چرا شاسی مزدا تا حالا مونتاژ یا وارد نشده
وجدانا از لحاظ طراحی مزدا از همه کره ای ها و ژاپنی ها خیلی بالاتره
هنوز مزدا 3 قدیم بعد این همه سال بی کلاس نشده این یعنی طراحیش از زمان خودش خیلی جلوتر و پخته تر بوده
Babakmhr
۱۰ مهر ۱۴۰۲تهاجمی و آماده در نوردیدن
ح
۱۰ مهر ۱۴۰۲اینا چی هستند؟ ما آلفارومئو میخواهیم. کی و توسط چه شرکتی وارد میشوند؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ مهر ۱۴۰۲چشم
Hadi
۱۰ مهر ۱۴۰۲آلفا پول برند میگیره فقط نسل های جدیدشم فرق چندانی با نسل قبلش نمیکنن
مثلا جولیتا مدل 2011_2017_2019 از نمای بیرون هیچ تغییر مملوسی با هم نداره و فقط کابینش داشبرد یکم فرق داره
هندلینگ، کیفیت و دوامو نمیدونم آلفا بهتره یا مزدا ولی طراحی بیرونی و داخلی مزدا 3 هاچبک خیلی قشنگتر و بروزتر از جولیتایه
JDM
۱۰ مهر ۱۴۰۲فکر نکنم وارد کنن همش دروغه اما اگه بیارن ضعیف ترین نسخهش هست و با قیمت بالایی که براش درنظر گرفتن نه اینی که تقریبی گفتن اصلا ارزشی برای خریدش نیست
فرزاد
۱۰ مهر ۱۴۰۲تا زمانیکه دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی مثلاً داخلی تشریف دارند واردات هیچ خودرویی چه ارزان چه اقتصادی و چه هرچیز دیگری صرفهی اقتصادی نداره
کیکسری
۱۰ مهر ۱۴۰۲اطلاعات خاص:
۱.بهمن موتور از ادغام کمپانیهای ایران دوچرخ و ایران وانت به واسطهی سیاستگذاری کمپانی فورد در ایران به وجود اومده. تأسیس این کمپانی همزمان با خریداری سهام شرکت مزدا توسط فورد بود.
۲.وانت مزدا سری ب در بازارهای زیر سلطهی فورد به اسم فورد کوریه یا کورییر عرضه میشه.
۳. اولین خودروی سواری گروه بهمن یک کپی فیس لیفت شده از فورد لینکس بود که به اسم مزدا سه.دو.سه به بازار ایران عرضه شد.
۴.نسل دوم مزدا سه.دو.سه ایرانی یک کپی برابر اصل از فورد اکتیوا بود.
۵.نسل دوم مزدا سه.دو.سه ایرانی پس از دو سال فیس لیفت شد که در واقع این خودرو توسط شرکت نوپای چینی به اسم هایما فمیلی در بازار ایران عرضه میشد.
۶.مزدا سه (مزدا اکسلا) در حالی وارد بازار کشور شد که گروه بهمن برای خودروهای سواری با برند و لوگوی جدید مزدا در ایران ایجاد سابقه کرده بود. رقیب این محصول در ایران خودروی پروتون جن.اا یا نسل دوم پروتون ویرا محصول مالزیایی کارخانهی زاگرس خودروی بروجرد بود.
امیدوارم اطلاعات این کامنت برای علاقهمندان مفید بوده باشه. یا حق.
پویا
۱۰ مهر ۱۴۰۲چقدر جالب از کجا به کجا رسیدیم
البته من درباره صاحب های الانش یه چیزایی خوندم امیدوارم درست نباشه
Viper
۱۰ مهر ۱۴۰۲این جذاب باکیفیت….
JaMsHiD
۱۱ مهر ۱۴۰۲هر موقع این اومد ایران من خودمو از ساختمون پرت میکنم پایین !
🇰🇷
۲۱ مرداد ۱۴۰۳حتما فیلمشم بگیر مطمئن بشم پرت شدی پایین