شرکت آفتاب خودرو برای واردات چند محصول از برند مزدا برای بازار ایران آماده میشود. مزدا ۳ و CX30 و CX50 و EZ6 امسال وارد کشورمان خواهند شد.
پیشتر اعلام شده بود گروه بهمن، مزدا ۳ جدید را وارد ایران خواهد کرد؛ اما ظاهرا آفتاب خودرو موفق شده تا نمایندگی مزدا را اخذ کرده و در گام نخست اقدام به عرضه سدان ۳ و کراس اور CX30 کرده و در ادامه به سراغ CX50 و EZ6 برود.
مزدا یکی از خودروسازان برجستهی دنیا و برند باسابقهی ژاپنی است. بعد از نیسان و تویوتا و هوندا که سهگانهی بزرگترین شرکتهای خودرویی ژاپن را تشکیل میدهند؛ برندهای مزدا و سوزوکی و سوبارو دیده میشوند که البته باکیفیت و سودآور هستند. از سویی دیگر، تقریبا تمام خودروسازان ژاپنی محصولات اصلی برای کشورهای متمول و خودروهای ارزانقیمت مخصوص مناطق کمترتوسعه یافته مثل امریکای جنوبی و هند و شرق آسیا دارند. به همین دلیل، کارخانههایی متعدد در چین، ویتنام، هند و مکزیک ، خودروهای متنوع با برند شرکتهای ژاپنی تولید میکنند.
بیشتر بخوانید:
مشخصات و قیمت خودروهای جدید هوندا در ایران
مشخصات سدان برقی لونا GRE ایران خودرو
معرفی شاسی بلند برقی هوندا eNSI معین خودرو
بررسی سدان برقی کرمان موتور EJ7
قیمت و مشخصات بهمن موتور هونگچی EQM5 برقی
تقریبا میتوان بود مدلهای جدید مزدا برای ایران، ساخت چین باشند. این شرایط، البته جای گلایه ندارد؛ چراکه بسیاری از خودروهای مزدا که توسط کارخانههای چینی تولید میشوند، کیفیت ساخت بالا و نزدیک به استاندارد اروپا فراهم میکنند.
مشخصات مزدا ۳ وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایران
مزدا ۳ با دو نوع بدنهی سدان و هاچبک تولید میشود. آفتاب خودرو برنامه عرضه نسخهی صندوقدار را دارد که قطعا از جذابیت بیشتری برای مخاطبان ایرانی برخوردار است. طول و عرض و ارتفاع مزدا ۳ سدان،۴,۶۶۰ و ۱,۷۹۵ و ۱,۴۴۰ میلیمتر با فاصله محوری ۲,۷۲۵ میلیمتر است. مدل هاچبک، دقیقا ۲۰ سانتیمتر طول بدنهی کوتاهتر دارد.
مدل وارداتی مجهز به موتور ۲ لیتر تنفس طبیبعی از سری اسکایاکتیو X با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT است. این پیشرانه ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت مزدا ۳ با شرایط گفته شده، ۸.۱ ثانیه است و حدود ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر، میانگین مصرف بنزین فراهم میکند. این خودرو با سیستم محرک جلو تولید میشود.
مشخصات مزدا CX30 وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایران
کراساور کوچک مزدا، یکی از پرفروشترین خودروهای این برند در سطح جهانی است. مدل پایه، سپر و رکابهای سیاه پلاستیکی دارد؛ اما به لطف چراغهای باریک و جلوپنجرهی قابدار، زیبایی مورد انتظار از یک خودروی اسپرت ژاپنی را فراهم میکند. پلتفرم و طراحی داخلی CX30 مشابه مزدا ۳ است. این کراساور با طول و عرض و ارتفاع ۴,۳۹۵ و ۱,۷۹۵ و ۱,۵۴۰ میلیمتر با فاصله محوری ۲,۶۵۵ میلیمتر تولید میشود.
نسخهی ۲ لیتر تنفس طبیبعی با ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور نیز برای CX-30 ارایه میشود که از نظر شتابگیری و مصرف سوخت، مشابه مزدا ۳ است. برای این کراساور، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT قابل سفارش است.
مشخصات مزدا CX50 وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایران
کراساور CX50 یا CX5 به عنوان برادر بزرگتر CX30، امکانات رفاهی بیشتر همراه با افزایش حس یک خودروی لوکس را فراهم میکند. ابعاد CX-50 شامل طول ۱۸۸.۴ و عرض ۱,۹۲۰ و ارتفاع ۱,۶۲۳ و فاصله محوری ۲,۸۱۴ میلیمتر است.
موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با جزئیاتی که برای مزدا ۳ و CX-30 گفته شد، نسخهی پایه از CX50 را حرکت میدهد. این خودرو فقط با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته ارایه میشود و در زمان ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. نسخهی ۲/۵ لیتر با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۲ نیوتنمتر، همراه سیستم دو دیفرانسیل نیز برای CX-50 وجود دارد.
مزدا CX50 مونتاژ چین با موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، آستانه قیمت ۲۴ هزار دلار دارد. این محصول احتمالا برای خریدار دست اول مقیم ایران، حدود ۳.۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
مشخصات مزدا EZ6 وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایران
سدان مدرن و تمام برقی مزدا برای کشور ما جذابیت خاصی دارد. این محصول به نام EZ-6 نسخهای از مزدا ۶ محسوب میشود که صرفا تولید چین است. سدان خانوادگی مزدا با طول ۴,۹۲۱ و عرض ۱,۸۹۰ و ارتفاع ۱,۴۸۵ و فاصله محوری ۲,۹۰۰ میلیمتر، ابعاد مشابه تویوتا کمری فراهم میکند.
مزدا EZ-6 با همکاری چانگان تولید میشود و هنوز در چین هم به تعداد انبوه عرضه نشده است. مدل تک موتوره، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. نسخهی دو موتوره چهار چرخ محرک، ۲۵۵ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتنمتر است. توان پیمایش مزدا EZ6 در ارزانترین مدل، ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود و همراه باتریهای بزرگتر، نزدیک به هزار کیلومتر شعاع حرکتی خواهد داشت.
پیشبینی قیمت برای ارزانترین مزدا EZ-6 تمام الکتریکی، ۴۰ هزار دلار است. ظاهرا نسخهی پلاگین هیبرید این خودرو نیز تولید خواهد شد تا با قدرت و گشتاور مشابه، حدود قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار فراهم کند. به این ترتیب، با فرض تخفیف مالیاتی برای خودروهای برقی، مزدا EZ-6 تمام الکتریکی یا پلاگین هیبرید با قیمت تقریبی ۳ میلیارد تومان وارد ایران خواهد شد.
سبحان
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳واسه این مزدا سه سر و دست میشکنن
انصافا تنها ماشین ژاپنی که به اروپایی و امریکایی ترجیحش میدم
علی جردن
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳کدوم مدل های این لیست بهتر از اکستریم VX بود؟
فقط صندلی های اکستریم VX از کل تکنولوژی های مزداهای کل لیست جلوتره
پی نوشت:
https://www.pedal.ir/pr/zero-gravity-seat-xtrim-vx/
https://www.pedal.ir/training/zero-gravity/
Roham
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳علی جردن…
این مطلب زیرش زده رپورتاژ…
می دونی معنی این واژه چیه؟!
aradkhodaverdi
۱ خرداد ۱۴۰۳جالبه بدونی صندلی جاذبه صفر خیلی وقته توسط نیسان استفاده میشه تو برخی از نیسان های وارداتی هم موجوده
net
۲۱ تیر ۱۴۰۳ez6 صندوق عقب داشت مثل سدانها قشنگ میشد. ez6 صندوق عقب و بالای شیشه درب ها خط سفید داشت قشنگتر میشد
datsun
۲۱ تیر ۱۴۰۳نیسان از سال ۲۰۱۳ داره از جاذبه صفر استفاده میکنه اینا تازه بهش رسیدن بعد دم از تکنولوژی میزنه این بنده خدا ،نیسان با همکاری ناسا اولین بار این تکنولوژی رو سال ۲۰۱۳ وارد خودرو سازی کرد
ARMAN سابق
۲۱ تیر ۱۴۰۳داداش خدایی چند سالته من هر کامنتی رو که ازت می خونم خیلی نظراتت خامن
هیروهیتو
۲۱ تیر ۱۴۰۳همشون 🗿
froG-driVer
۲۱ تیر ۱۴۰۳علی جان مطمئن باش هیچکس توی این سایت بجز تو قرار نیست این آشغالرو به ماشین ژاپنی اونم مزدا ترجیح بده لطفا سر خودت و ما رو به درد نیار
فرامرز
۲۱ تیر ۱۴۰۳علی جردن دوست عزیز قبلا رانا داشتی و همش از رانا تعریف و تمجید میکردی
از وقتی هم فردا ۵۱۱ خریدی همش سنگ چینی ها رو به سینه میزنی و معتقدی خودروی چینی از تمام خودروهایی که در دنیا تولید میشه بهتره
دست بردار تورو خدا، خسته شدیم از بس از لگن های چینی تعریف کردی داداش
.
۲۲ تیر ۱۴۰۳مزدا ۳ قدیمی مدل 87 رو به اکستریم vx ترجیح میدم.
خب شد😂
amirkhanzadeh
۷ شهریور ۱۴۰۳حرف حق
90s culture
۲۳ تیر ۱۴۰۳میدونی بزرگ ترین آرزوی برندهای چینی چیه؟
اینکه که یه لوگو از برند ژاپنی رو کاپوت شون داشته باشند!
که وقتی نگاه شون میکنه مردم بگن این همون شرکتی هست که فلان مدل ماشین معرکه و مشهور رو می ساخت…..
آلان هم دارند با دستپاچگی کلی زیر برند می زنند که شاید چندین سال دیگه شاید، یه برند معتبر داشته باشند.
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا اشتری نظرت راجب اریزو ۵ تنفس طبیعی اتومات اکسلنت مدل ۹۶ با ۱۰۰ هزار کارکرد چطوره؟
حاضری اینو سوار شی یا دنا پلاس توربو اتومات صفره ثبت نامی؟
به نظرت کدوم بهتره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام اینها که شما گفتی هم قیمت نیستند و دناپلاس توربو اتوماتیک صفر کیلومتر، گرانتر هست
من آریزو ۵ توربو صفر کیلومتر قطعا به دنا پلاس ترجیح میدم
ماشین چینی دست دوم توصیه نمی کنم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یادم میاد اینا یه زمانی هم قیمت بودن الان حلبی های ایرانی خیلی گرون شده
و اینکه ماشین چینی دست دوم مشکلاتش چیه؟
بابای باران
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام آقای اشتری. می شه ای میلی یا روشی ارتباطی اینجا برام بفرستی چند دقیقه ای مزاحمت می شم.
سپاس
شهروند ایرانی
۲۱ تیر ۱۴۰۳ماشین بدی نیست ولی چیزی که خیلی،تو ذوق میزنه هر چی وارد میکنن از چین و خیلی به ندرت از جاهای دیگه غیر چین واردات دارن
مزدا
۲۲ تیر ۱۴۰۳جااااان.
شیر مرد وارد میشود تا بازار رو دستش بگیر
اگه در تیراژ بالا با قیمت منطقی وارد بشه قطعا خیلی از رقباش رو کنار میزنه
امیدوارم فول آپشنش هم وارد بشه.
مردم ایران ب خودرو های فول آپشن علاقه شدیدی دارن و باعث میشه بازار دست دوم خوبی داشته باش
علی جردن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کاش مزدا ۲ هم وارد میکردن بدون تعصب واقعا خودروی خوبی هست از نظرم
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳شکر خدا 🤲
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بچه ها با پول ثبت نام کردنش میتونید هایما ثبت نام کنید بدویید تا ایران خودرو گرون تر نکرده!!!!
JaMsHiD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خدا انشاالله یدونه هایما 7x بهت بده . خیلی دنبالشی . منم به همین مزدا EZ6 راضیم😅
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳❤️❤️❤️
Roham
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فکر کنم EZ6 رو توی بازار دست دوم هرگز نبینیم!
آخه کی این ماشین رو می فروشه؟!!
فرامرز
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا عشقه
امیر مازندران
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین خوبی شکی نیست اما این مدل ها تو چین با قیمت خیلی خوب در دسترس عموم هستن ولی مشکل تو ایران داریم سطح درآمد پایین قیمت خودرو ظالمانه بالا و عرضه هم فوق العاده کند شما در نظر بگیر تویوتا کرولا نیسان سنترا و مزدا ۳ و کراس اوور با همین پلتفرم اگه باید قیمت جهانی بیاد هم قیمت x33 x22 جک جی ۴ و با قیمت بازار تارا ۲۰۷ برابر شما ببین کی دیگه میره سمت اونا
افشار
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر وارد شوند قیمت بالای ۴ میلیارد
ممد ژانگولر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کم کم منتظر ورود خودروهای آمریکایی باشید .خبرهایی در راهه.
شمال
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳زیادی دلت خوشه
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳داش😂😐
ماشین آمریکایی جدید تو ایران؟ 😐😂
عمرا این نظام ماشین آمریکایی رو حروم اعلام کرده
بمولا اگه میتونستن همین کلاسیکا رو بعد انقلاب همشونو اسقاط میکردن و نمیزاشتن یه ماشین آمریکایی پاش به ایران برسه حتی گذر!
Alireza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی من یبار یه کادیلاک اسکالید تو شهرمون دیدم
اون یه سمت بلوار بود من یه سمت دیگه از همون فاصله سه چار متری ابهتش منو گرفته بود و انصافا پشمام و برگام همراهم ریزش کرد
الهام تبسمی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی خوبی داره مخصوصا مانیتور در حد اندازه وجود داره و مثل خودروهای نسل جدید پر از نمایشگر نیست که مصرف باطری خودرو زیاد شه یا احتمال خرابی یکی از تاچ اسکرین های صفحه نمایش وجود نداره
اژدها
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳این مزداها رو بهتر بود ده سال پیش رونمایی کنین که ده ساله که به مزدای از رده خارج مزدا نیو میگفتیم.. چینی ها بخوبی و به نحو احسن جای خودروهای بروز اروپایی و آسیایی رو پر کردن
R
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا فیس لیفت همون مزدا ۳ رو تو همون سال ۲۰۰۹ بیرون داد به خاطر همین بهش مزدا نیو گفتن
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳هرچقدر تو خیابونای شهر و تو جاده های بیرون از شهر نگاه میکنیم هیچ اثری از خودروهای وارداتی مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نمیبینیم!!!! پس کجان؟؟؟
علی جردن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳فعلا کف نمایشگاها استراحت میکنن و دنبال خریدهرن انصافا با این سطح آپشن های پایه و قیمت نجومی ارزش خرید نداره انصافا چینی ها گزینه منطقی تری هستند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳همین چیزی که علی جون گفت البته هایما منطقی است
Carbonado Aventador
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بله دقیقا درست گفتید..
وقتی هیوندا اکسنت که حتی بالابر برقی و مانیتور نداره رو ۲ الی ۲.۵ قیمت میدن..
ترجیح مردم خریدن ماشینای چینیه که به مراتب اپشن و رفاه بیشتری داره
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش اون نیسان سانی بود بالابر برقی عقب نداشت ولی مانیتور داشت ولی سانروف نداشت
حمید مسلمانی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳من یدونه النترا دیدم
رضا
۲۱ تیر ۱۴۰۳حالا تو منطقه شما نیستش دلیل نمیشه کسی دیگه ای گف جاده ندیده باشه که. به کرات کرولا و چادگان دیدم.
Amirsh
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳الان خیلی وقته هر روز تو پدال ما خبر واردات و قیمت انواع ماشینا و سوپراسپورتا رو میبینیم ، ولی هیییچ
اگه ایسگا شدیم بگین :)
Hadi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا واقعا تو کلاس خودش بهترینا رو میزنه و کیفیت و طراحی بالاتری از هم رده های خودش داره 👌🏼
مزدا عشقه ❤️
jaghori
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳طول مزدا سیاکس ۵۰ رو اشتباه نوشتید انگار یا من متوجه نشدم. در ضمن اینکه اندازه آن ها را اگر در قیاس با ماشین موجود در ایران بنویسید، برای ما بیشتر قابل درک است. مثلاً مزدا سه هم اندازه فلان ماشین. این طور تخیل ما بهتر کار می کند و البته زحمت برای شما می شود.
رامتین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳فکر کنم EZ6 بشکل هیبریدی-بنزینی هم قراره تولید بشه و بنظر این مدل بیاد ایران واقعا جذابتره.
ارمان
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خودروهای ارزانقیمت مخصوص مناطق کمترتوسعه یافته مثل امریکای جنوبی و هند و شرق آسیا دارند…
پ.ن: همین خودروها بیان ایران فقط قشر متمول میتونن خریداری کنن با حدود قیمت۳_۴میلیارد
واقعا ایران ما یه لول دیگه از فقر و محرومیته
حسن
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳دلار شد 64 هزار تومن هم شرکتها اعلامیه و ابلاغیه صادر کردن و قیمتها را افزایش دادن حالا دلار شده 56 تومن هیچ کدوم براشون مهم نیست واقعا مملکت خر تو خری داریم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳این شرایط نشون میده قیمت واقعی دلار خیلی بیشتر هست و این عدد ۵۶ و ۵۷ بسیار کوتاهمدت و دستوری پایین اومده
مسعود
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام
بنا بود خودروهای اقتصادی با تدبیر دولت وارد شود از این نمونه خودروهای وارداتی با این قیمتهای نجومی سهم کارمندان و کارگران چند درصد است ؟؟؟؟؟؟
JaMsHiD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳EZ6 عالیه . اصلا ماشینای مزدا همش عالیه .
amirboss
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ژاپن سه خودروساز واقعا عالی داره که از همه لحاظ مورد پسند هستن.
مزدا و میتسو و سوبارو
Mehran Mirabolghasemi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳امسال چه شود مزدا قراره بیاد
LAND CRUISER 70
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳مدل های زیادی از مزدا هست که باید وارد بشن
CX80
CX90
CX60
CX3
CX4
CX5
CX8
CX9
MX5
MX5 RF
MAZDA 6
MX30 HYBRID
MX30 PHEV
MX30 EV
MAZDA 2 HATCH
MAZDA 2 SEDAN
MAZDA 3 HATCH
aradkhodaverdi
۱ خرداد ۱۴۰۳یچیزی از برخی خودرو ساز های ژاپنی که تو ذوق میزنه گیربکس cvt که نیسان و مزدا زیاد استفاده میکنه که فکر میکنم دلیلش هم کم استهلاک تر بودن خودرو هست تا مصرف کننده کمتر هزینه گیربکس بده و عمر خودرو بالاتر بره ولی حس اسپرتی کم تری به آدم القا میکنه
حسام
۸ خرداد ۱۴۰۳اینی که وسطش بالا آمده اصلا به درد نمی خوره اهل دلاش میفهمن برای چی میگم.
Saji
۲۱ تیر ۱۴۰۳سقف واردات برداشته شدع؟
۲۰۰۰۰هزار مگخه نبود؟ الان که از هر برندی دارع همه جور قیمتی تا ۴۰ ۴۵ هزاردلار میاد….
دوتا نقدم بکنم و برم یکی طراحی ساده و قدیمیطورتر مزدا۳عهه حتی از مزدا ۳ موجود در ایران انگار طراحیش قدیمیتر و بیخودتره(الان میان میگن مزداعهه و جاپنیه و فلان و چنان و رو فلان قائدست و …… این چرندیات)
دوم چجوریه موتور ۲ لیتر تنفس طبیعیشون ۱۸۶ اسبه ک واقعا عالیه والی موتور ۲.۵ لیتریشون ۱۹۰ اسب ینی ۵۰۰ سیسی افزایش فقط برا ۴ اسب بخار؟ مهندسین سایپا فک کنم طراحی کردن این موتورشو….
رامتین
۲۱ تیر ۱۴۰۳بنظرم خودروهایی بسیار خوبی میتونند باشند و اگر موتور توربوی مزدا عرضه بشه که دیگه همه چی تمومه!
ضمن اینکه موتور 2 لیتری مزدا حدود 178 اسب هست و ورژن 2.5 لیتریش در سال 2024 رسیده به 191 اسب. حس میکنم داده ها اشتباهه.
شاهین
۲۱ تیر ۱۴۰۳وای
مزدا 3 هاچبک تمااااااام
یعنی اگر وارد بشه کل بازار رو میگیره
علی Shelby
۲۱ تیر ۱۴۰۳همه مدل ها زیبا هستن
Hadi
۲۲ تیر ۱۴۰۳بالاخره عشق داره میاد ❤️
شبیر
۲۳ آذر ۱۴۰۳سلام ، مزدا واقعا طراحی زیبا و قشنگی داره ، من از نزدیک مزدا ۳ ، cx-30 و cx-50 رو دیدم ، خیلی جذاب تر از عکس هاشون هست ، یک حالت سافت و ساده ، اما جذاب ، کلید های روی فرمان را تاچ کنید متوجه میشوید کیفبت یعنی چی ! موتوری هم عالین، مزدا ۳ ساده قدیمی را ببینید با ۴ دنده اتومات چه شتاب گیری و قدرت حرکتی خوبی داره