مزدا RX-7 به خاطر قیمت بالاتر سریعاً به یک خودروی گرانقیمت و خارج از دسترس عموم افراد تبدیل شد و علیرغم ارزش بالایی که دارد هنوز هم میتوان تغییرات متنوعی را رویش اعمال کرد. این RX-7 ویژه که مشاهده میکنید در یکی از قسمتهای کانال ریسینگ حضور یافته است. خودروی موردبحث مدل ۱۹۹۳ است و حدود ۵ سال پیش توسط مالک فعلی خریداری شده است. در زیر کاپوت سه روتور به همراه توربوی بزرگ و ۷۵ میلیمتری بورگ وارنر قرار دارند. این خودرو همچنین به انژکتورهای سوخت هزار و ۲۲۰۰ سیسی مجهز شده است و پمپ سوخت هم از دوج چلنچر SRT قرض گرفته شده است. البته گیربکس استاندارد همچنان در این RX-7 دیده میشود.
مالک میگوید فعلاً خودرو را روانه تست داینو نکرده است اما حدس میزند قدرت آن بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ اسب بخار باشد. هدف نهایی او نصب گیربکس T56 مگنوم روی RX-7 است تا عملکرد بهتری داشته باشد. نصب پیشرانه سه روتوره روی این مزدا زمان و هزینه زیادی را در بر داشته است. نکته جالب اینکه یکی از شرکتهای تیونینگ برای انجام این کار طلب ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار کرده بود اما مالک همه کارها را خودش انجام داده است. ما در سالهای قبل نمونههای دیوانهوارتر از RX-7 حتی با چهار روتور را نیز دیده بودیم اما این نمونه برای استفاده روزمره بهتر است. البته این به معنی کند بودن RX-7 نیست بلکه برعکس، خودرو به خوبی سرعت میگیرد و چرخ های عقب در یافتن کشش مناسب به تقلا میافتند.
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۱یه ستاره ژاپنی به اسم مزدا ………. ماشینی با موتوری خاص و ظاهری دلربا
Amir
۹ فروردین ۱۴۰۱چی میشه دوباره این ماشین برگرده؟
نبودش خیلی حس میشه
Jdm باز
۹ فروردین ۱۴۰۱اقایون و خانم jdm لاور
لذت ببرید
اوووووف عجب چیزیه این rx_7 یکی از ارزو های هر jdm بازی هست
مهردادکمال
۹ فروردین ۱۴۰۱ماشینای اسپرت ژاپنی خوراک تیونینگ
مثلا پیدا کردن یه سوپرا استوک سالم نسل قدیمی خیلی راحت نیست و اکثرا تیونینگ شدن
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱مزدا عشقه
matin
۱۰ فروردین ۱۴۰۱مزدا ار ایکس ۷ و ۸ و تویوتا سوپرا بهترین ماشین های اسپرت زمان خودشون بودن
حیف هیچکدوم تو ایران پیدا نمیشن به راحتی
اگه سیناد اونجوری نابود نمیشد ایران الان میتونست خودرو های کوپه و اسپرت خوب و بروز بسازه سیناد تنها شرکتی بود که بدنه فیبر کربن یا فایبر گلاس(نمیدونم کدوم)گذاشت رو ماشیناش کاری که ایران خودرو و سایپا هیچوقت نکردن