مزدا

الکتریکی شدن تمام محصولات مزدا تا سال 2035

ما از جایگاه خود در ۱۸ سال آینده آگاه نیستیم اما ظاهراً مزدا برنامه‌های خود برای ۱۸ سال دیگر را در نظر گرفته زیرا به تازگی برنامه‌های آینده خود را در خلال گفت‌وگوهای فنی جهانی در فرانکفورت آلمان اعلام کرده است.


بنا به گزارش اتو اکسپرس و به نقل از منابع نزدیک به کمپانی، محصولات این خودروساز ژاپنی تا سال ۲۰۳۵ الکتریکی خواهند شد.

Mazda Hazumi concept
Mazda Hazumi concept
سبد محصولات مزدا متشکل از خودروهای هیبریدی ملایم، پلاگین هیبریدی و کاملاً الکتریکی خواهد بود اما به نظر می‌رسد که این خودروساز برنامه‌ای برای تحت‌فشار قرار دادن هوندا کلاریتی، تویوتا میرای، هیوندای توسان، مرسدس بنز F-Cell GLC و… ندارد زیرا تاکنون خبر از تولید مدلی سلول سوختی نداده است.


بجای آن انتظار می‌رود اولین نسخه‌های هیبرید ملایم مزدا در دو سال آینده معرفی شوند و در همین بازه زمانی شاید اولین خودروی کاملاً الکتریکی کمپانی نیز پدیدار گردد. این مدل ظاهراً با گزینه افزایش محدوده حرکتی روتاری نیز در دسترس خواهد بود اما نباید انتظار RX-8 جدید را داشت.


از سال ۲۰۲۱ مزدا وارد قلمروی خودروهای پلاگین هیبریدی خواهد شد. البته عرضه مدل‌های پلاگین هیبریدی پس از خودرویی کاملاً الکتریکی کمی عجیب به نظر می‌رسد. یکی از مدیران ارشد بخش توسعه قوای محرکه مزدا می‌گوید این اتفاق به دلیل قوانین در بازارهای کلیدی رخ می‌دهد.


علاوه بر این‌ها، طیف جدیدی از پیشرانه‌های بنزینی بسیار پاک با تکنولوژی احتراق فشرده در سال ۲۰۱۹ و با نام اسکای اکتیو X وارد بازار خواهند شد.


انتظار می‌رود اولین خودروهای خودران مزدا در سال ۲۰۲۵ و گذشتن ۵ سال از آغاز تست‌ها معرفی شوند.

توضیح: تصاویر به کانسپت مزدا هازومی تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    پس اون همه تجربه و تلاش مزدا تو این چندین سال برای موتورهای بنزینی کجا میره ????

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      متاسفانه این راهیه که تمام خودروسازها باید برن؛ امیدوارم یه انقلاب تو موتورهای بنزینی ببینیم که به ادامه حیاتشون امیدوار باقی بمونیم، که این انقلابم با کاهش شدید آلایندگی و مصرف سوخت، معنا پیدا می‌کنه.

    2. hussein

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      این موتورها رو خب برای این هیجده سال ساختن دیگه مثل ایران نیست که سی چهل سال یه موتور اشغال و همینطور بسازن
      سرمایه گذاری میکنن طراحی میکنن میسازن پنج یا ده سال هم میفروشن سودشو هم میکنن

  2. (ali(chevy nova

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    دوستان ژاپنى باز مطلع
    موتورى رو که توىوتا تو مسابقات ناسکار استفاده مىکنه چى هست؟
    عکسهاش رو مى دیدم عىن ماشىنهاى امریکایی هست موتورهاش
    موتورهاش کاربراتورى هست توىوتا در ناسکار؟؟

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      هشت سیلندر انژکتوری با حجم ۳۵۸ اینچ مکعب (5866 cc)، بلوکه آهنی، سرسیلندر آلومینیومی و قدرت ۷۲۵ اسب بخار

      1. (ali(chevy nova

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        فرشاد جان ممنون
        جالب بود برام

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          خواهش میکنم علی جان ❤⚘

  3. serial winner

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    کو تا ۲۰۳۵.

    1. MehdiTurbo

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      چشم هم بزاری 2035 شده،و ما همچنان عمرمونو در پدال میگذرونیم،واقعن حیف،حیف مزدا،ای کاش حق انتخاب جفتش بود،اصن با موتور الکتریکی حال نمیکنم انگار ماشین نیس،اسباب بازی برقیه.

      1. serial winner

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        این دفعه رو باهات موافق نیستم دوست عزیز

  4. حسام

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (152 ديدگاه)

    کم کم انگار باید صدای غرش موتورها رو فراموش کنیم،این خیلی بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا