افرادی که به دنبال یک کراس اوور سه ردیفه با ظاهر زیبا هستند میتوانند به نزدیکترین نمایندگی مزدا مراجعه کرده و مدل CX-9 را بررسی کنند. البته این موضوع در آمریکا و سایر بازارها صدق میکند اما برای بازار ژاپن اینگونه نیست.
اینجاست که مدل CX-8 جدید وارد میدان میشود. اولین تصویر رسمی از این خودرو منتشر شده و در آن شاهد وفاداری سنگین به CX-9 هستیم اما باید گفت این خودرو در واقع کوچکتر است.
فاصله بین محوری CX-8 جدید برابر با برادر بزرگتر بوده و بسته به مدل انتخابی میتوان آن را با ظرفیت ۶ یا ۷ نفره سفارش داد. این خودرو از نظر ابعادی کوچکتر بوده و از دماغه تا دم حدود ۱۱ سانتیمتر کوتاهتر، از عرض ۱۲.۷ سانتیمتر باریکتر و حدود ۲ سانتیمتر کم ارتفاعتر است.
بدنه خودرو شباهتهای زیادی به CX-9 داشته و حتی طراحی رینگهای مشابهی دارد؛ اما اگر نگاهی دقیقتر داشته باشید میتوانید تفاوت هایی را متوجه شوید. فریم پنجره در ستون D کمی بالاتر بوده و گلگیر جلو نیز با زاویه تیزتری به طرف درب جلو کشیده شده است. همچنین آینههای جانبی نیز طراحی متفاوتی دارند اما اگر از فاصله بیشتر به CX-8 جدید نگاه کنید واقع تفاوتهای کمی را متوجه خواهید شد و برای درک بهتر تفاوتهای دو خودرو باید آنها را بغلبهبغل پارک کرده و مقایسه کنید. البته قضاوت نهایی دراینباره را باید به زمان رونمایی رسمی خودرو موکول کرد.
جدای از بحث طراحی ظاهری باید به قوای محرکه اشاره کرد که پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی مزدا به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است. مزدا میگوید CX-8 به عنوان شاسیبلند پرچمدار این کمپانی در ژاپن انجاموظیفه خواهد کرد. البته اگر این خودرو در سایر بازارهای آسیایی و حتی استرالیا عرضه شود تعجبی نخواهیم کرد.
حسام
۷ مرداد ۱۳۹۶از این خشگل تر هم مگه میشه
peyman
۷ مرداد ۱۳۹۶عاشقتم مزدا????بهمن بهمن (بهمن خودرو)کجای .خونه خراب بشی مزدا رو وارد کنید
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۶وقتی بهمن خودرو نمایندگی انحصاری مزدا رو میگیره
نه خودش مونتاژ میکنه
نه وارد میکنه
نه میزاره بقیه وارد کنن
نفعش هم تو خودروهای چینی هست
و برخلاف همه دنیا بجای خودرو معتبر ژاپنی و حتی مورد پسند بازار، سراغ خودروهای پرسود ولی کم اعتبار چینی میره
تهش هم سالی ۱۰ تا مزدا ۳ “جدید” تولید میکنه
اونم به قیمت ۲برابر مدل روز دنیای مزدا۳
کاری هم نداریم که نظر وحقوق مصرف کننده چیه
حالا مردمو که از تولیدات جدید و باکیفیت مزدا بجای چینیهای پرسود بی کیفیت محروم میکنین جای خود
اونوقت میخواین صنعت خودرو ما جهانی هم بشه و رقابت کنیم با دنیا؟؟؟؟
Behnam.xan
۷ مرداد ۱۳۹۶مزدا عشقه?
sina
۷ مرداد ۱۳۹۶درک نمی کنم چرا همون مدل رو عرضه نکرد و یه مدل جدید 7 نفره معرفی میکنه!! ؟؟
کلا با شلوغ شدن سبد محصولات و همپوشانی شون مشکل دارم.
بنظرم سه تا سدان کامپکت مید سایز و لارج
کراس اور هم نهایتا چهار تا ساب کامپکت، کامپکت، میدسایز و لارج
#ali.m#
۷ مرداد ۱۳۹۶منم داشتم به همین فکر میکردم .و کاملا موافقم .
محسن
۷ مرداد ۱۳۹۶نمیدونم این گروه بهمن چیکار میکنه؟؟؟
الانم که دیگه افتاده دنبال تولیدات اشغالای چینی.
چرا کسی نمیتونه خودروای مزدا را وارد کنه؟؟
داستان چیه؟؟
سید مهران میرابوالقاسمی
۷ مرداد ۱۳۹۶از بغل.که خیلی زیباست ومطمنم که جلوشم خیلی زیباست
امیر.عارف
۷ مرداد ۱۳۹۶امیدوارم که این ماشین هم با شعار مزدا که با مزدا از رانندگی لذت ببرید در کنار تواناییهای بیشتر موفقیت در فروش بالا را هم داشته باشه . چون خودروسازی بی حاشیه و خوبی هست
محمد رضا
۷ مرداد ۱۳۹۶این کارا از مزدا بعید بود
خوبی مزدا این بود که 3تا شایی بلند داشت 3 تاسدان کلن مختصرو مفید بود
MaZi Zo0M Z0oM
۸ مرداد ۱۳۹۶بطور کلی با عرضه این خودرو تعداد محصولات این خودروساز در حال حاضر به 10 مدل میرسه که در ادامه اسامی آنها قید شده:
Mazda MX-5
Mazda2 Mazda3 Mazda6
Mazda CX-3 Mazda CX-4 Mazda CX-5 Mazda CX-8 Mazda CX-9
Mazda BT-50
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۶ای کاش ایران خودرو بجای واردات محصولات پژو (که فرانسوی ها بارها ثابت کردن پایبند به قردادها نیستند) از محصولات ژاپنی به خصوص مزدا برای واردات و مونتاژ استفاده می کرد.
MaZi Zo0M Z0oM
۸ مرداد ۱۳۹۶اونوقت شاهد بودیم که همچنان ایرانخودرو در حال مونتاژ مزدا323F بود و وانت 1000 رو تولید نیکرد که به ترمز ABS و ایربگ مجهز شده بودند و با موتور جدید یورو4 هم به تولید میرسیدند.
اونوقت الان شاهد بودیم مزدا323+ یا 323 وانت یا 3 جدید وانت رو عرضه میکرد،اونم دو گانه سوز با هرمان هیدرولیک و قفل مرکزی و ساعت دیجیتال و در اوج خلاقیت شاهد عرضه مزدا پژویی یا پژو مزدایی بودیم و بعضا مزدا لیموزین 6 درب هم تولید میکردند.
رامتین
۷ مرداد ۱۳۹۶بیشک در بین سدانهای کامپکت مزدا3 و سدانهای خانوادگی مزدا6 بی نظیره. شاسی هم cx9 و زیباترین کراس اور میدسایز هم بیشک cx4 هست که کمتر در موردش مقاله اومده. بسیار زیبا و ابعاد مناسب. در حال حاضر کراس اور میدسایز اقبال بیشتری از شاسی بلندهای فول سایز داره.
ایمان
۷ مرداد ۱۳۹۶مگه اینکه در خواب ببینیم ماشین های جدید وارد بازار بشن مجلس و دولت با همکاری هم تمام راه هارو بستن که ماشین با کیفیت وارد نشه فقط تولیدات چین بصورت انحصاری ولی با قیمت ماشین های متوسط ژاپنی و آلمانی تا مردم عقده ای بمونن ماشین لوکس الآن شده کره ای ها هیوندا و کیا گه گداری هم چراغ خاموش واسه عاقازاده ها تعدادی محدود پورشه و بنز و بی ام و وارد میکنن تا خدایی نکرده از عطش پز دادن بچه هاشون با ماشینهای مدل بالا کم نشه
لیاقت ما همینه و تا آخر دنیا همینطور خواهد بود
Omid622
۷ مرداد ۱۳۹۶با دیدن عکس چهارمی داغون شدم
تا کی باید سانتافه و سورنتو دید چرا جمالمون به دیدار مزدا شاد نمیشه الهی باعث و بانیش رو نابود کنه
محمدامین
۸ مرداد ۱۳۹۶من cx9 رو سوار شدم،راستش زیباییش از مزدا۶ یا لکسوس es یا بی ام و 5 جدید کمتر بود.ولی داخلش خیلی قشنگ و باکیفیت بود.قشنگ معلوم بود ماشین عمریه،فقط سپرش رو دوست ندارم?سایزش هم کاملا اندازه و حساب شده بود،کلا ماهیتش هم اسپرت بود و توی رانندگی دستت باز بود،نمیدونم چجوری بگم….مثل سوناتا نبود که گاز بدی و ببینی به موتور داره فشار میاد.
البته قیمتش که خیلی بیشتر از سوناتاس.رنگش هم ابی کمی تیره بود…
امید
۸ مرداد ۱۳۹۶مزدا واقعا ماهه! بر خلاف کامنتهای دوستان، من شنیدم که خود مزدا از ترس تحریمهای آمریکا، با بهمن کار نمیکنه وگرنه گروه بهمن میدونه که اگر مزدا تری جدید رو بیاره یا شاسی بلند مزدا رو، کلی طرفدار پر و پا قرص توی ایران هست