سدان های کوچک در مقایسه با هاچبک ها و شاسی بلندها معمولاً انتخاب دوم به شمار میروند؛ اما مزدا این کلاس را رها نکرده است. نسل جدید مزدا ۳ هنوز هم بهصورت هاچبک و سدان در دسترس بوده و مدل سدان این خودروی ژاپنی به دنبال رقابت با خودروهای لوکسی همچون مرسدس A کلاس و آئودی A3 میباشد.
اگرچه مزدا کمی ارزانتر از رقبای آلمانی است اما جذابیت سطح بالاتری در مقایسه با برخی رقبای هموطن همچون هوندا سیویک و تویوتا کرولا دارد. هر دوی این خودروها نیز هنوز بهصورت هاچبک و سدان عرضه میشوند.
مزدا ۳ سدان در مقایسه با نسخه هاچبک خود تنها کاپوت و شیشهی جلوی مشترکی دارد. تمامی پانلهای دیگر این خودرو جدید بوده و خط سقف نیز کمی ارتفاع بیشتری دارد. اگرچه فاصله بین محوری هر دو نسخه مزدا ۳ برابر با ۲۷۲۷ میلیمتر است اما بدنهی مدل سدان ۲۰۰ میلیمتر طویلتر میباشد.
طول بیشتر مزدا ۳ سدان به خاطر اورهنگ عقب است. فضای محفظه بار نیز از ۳۵۱ به ۴۴۴ لیتر رسیده و با وجود خط سقفی که ارتفاع بیشتری دارد، بخش عقب کابین این خودرو تنگ احساس نمیشود. بخش عقب کابین روشنایی بیشتری داشته و جادارتر از مدل هاچبک است که این امر نیز به لطف ستونهای C نازکتر و شیشههای بزرگتر حاصل شده است.
این چیز بدی نیست زیرا پیشرانه اسکای اکتیو ایکس همان پیشرانهای است که تقریباً توسط اکثر کارشناسان توصیه میشود. این پیشرانه به اندازه پیشرانه اسکای اکتیو جی ساکت یا آرام نیست اما عملکرد و مصرف سوخت بهتر آن باعث میشود گزینهای مناسب باشد.
برای اینکه بتوان به پرفورمنس ادعایی مزدا دست یافت باید پیشرانه را تحتفشار گذاشت اما خب در بزرگراه شاهد آرامش بهتر آن نسبت به پیشرانههای دیزلی خواهید بود. مزدا ۳ معمولاً به خاطر سواری خود مورد تحسین قرار میگیرد و شاید از نظر هیجان رانندگی تنها پشت سر ب ام و سری ۱ قرار گیرد. این مدل از مزدا ۳ نیز از نظر سواری تفاوتی با اسلاف خود ندارد.
شاسی جدید مزدا ۳ همکاری خوبی با سیستم تعلیق داشته تا اطمینان و اعتمادبهنفس زیادی برای یک خودروی دیفرانسیل جلو ایجاد کند. کمی تکان در بدنه وجود داشته اما چیزی را تحت تأثیر قرار نمیدهد و میزان چسبندگی خودرو بالاست. این خودرو هم سواری خوبی داشته و هم راحت است.
از نظر کابین و کیفیت آن نیز حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد. مزدا واقعاً با ارائه نسل جدید مزدا ۳ به دنبال شکار رقبای لوکس بوده است. سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا ۳ جزو نقاط قوت خودرو بوده و صفحهنمایش ۸.۸ اینچی آن نیز تیز است. ژاپنیها بسیاری از کنترلهای فیزیکی مدل قبلی را حفظ کردهاند و یک کلید چرخشی در کنسول مرکزی نیز باعث حرکت منوها میشود. اگر شما از لمس کردن زیاد صفحات نمایش خودروها متنفر هستید از این ویژگی مزدا ۳ بسیار خوشتان خواهد آمد.
در مدلهای رده میانی همچون GT اسپورت شاهد پوشش چرم استاندارد خواهید بود و همچنین پلاستیکها و متریال بکار رفته در بعضی بخشهای کابین بهتر از نمونههایی است که در مرسدس A کلاس و یا نسل قبلی فولکسواگن گلف بکار رفته است.
مشخصات مزدا ۳ سدان ۲.۰ 180PS GT Sport
- قیمت: 26675 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/۲۲۴ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 216 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Farzad
۱۷ آبان ۱۳۹۸بیسته بیست … حرف نداره
مزدا
۱۷ آبان ۱۳۹۸لامصب چقد جذاب هست ??
هنوز تو کف مزدا ۳ مونتاژ داخل هستم چه برسه به این
قطعا دیدن از نزدیک خیلی جذابتر از عکسش هس
joojoo
۱۸ آبان ۱۳۹۸گفته بودم که مزدا در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یه برند پریمیومه..به جای اینکه زیرشاخه ی پریمیوم ایجاد کنه مثل تویوتا….ولی ملت منفی بارون کردن منو…..
حالا فکر کنم خیلیا معنی حرف منو بهتر درک کنن
ایمان
۱۷ آبان ۱۳۹۸بهترین طراحان در بین خودروسازان ژاپنی رو مزدا در اختیار داره بی شک ؛ از راه دور ، از توی عکس و …. همه جا زیبایی شو فریاد میزنه ؛ بی حاشیه و دوست داشتنی مثل مزدا
بهراد
۱۷ آبان ۱۳۹۸اینکه مزدا با سدان های لوکس رقابت می کنه قصد برتری هم داره مثل اینه که
یه جوون با استعداد که روابط نداره ولی ضوابط داره بخواد بره اون بالا ها پیش مسئولین و خودشو به اونا ثابت کنه که نه تنها چیزی از اونا کم نداره بلکه یه مزیتایی هم داره که تو هیچ کودومشون پیدا نمیشه و مطمنا طرفدارای خیلی زیادی هم خواهد داشت …
MAHDI
۱۷ آبان ۱۳۹۸AUTOEEXPRESS گفته::::!!!!!
*مزدا به دنبال رقابت با آئودی A3 و مرسدس کلاس A هستش!!!!!!
*اونقدر هیجان رانندگی بالایی داره که در این زمینه تنها پشت ب ام و سری 1 قرار میگیره!!!!!!!!!!!!
*همچنین کیفیت متریال استفاده شده در بعضی نقاط کابین بهتر ازنمونه های استفاده شده در مرسدس A کلاس و نسل قبل فولکس واگن گلف هستس!!!!!!!!
(((9 واقعا احسنت به مزدا بخاطر این تولیداتش)))
امین
۱۷ آبان ۱۳۹۸26 هزار پوند واسه این کلاس. کمری و اکورد و مزدا 6 چند هستن مگه؟!
سروش
۱۷ آبان ۱۳۹۸قیمت اروپا بیشتر از آمریکاست
Alireza
۱۷ آبان ۱۳۹۸البته تست موسش خوب نبود کم فرمانیش زیاد بود
Alireza
۱۷ آبان ۱۳۹۸اشتباه شد اون مزدا cx30 بود??♂️
ارش
۱۷ آبان ۱۳۹۸اهورا مزدا طراحیشن عالیه.
سعید(تهران)
۱۷ آبان ۱۳۹۸“صفحهنمایش 8.8 اینچی آن نیز تیز است” صفحه نمایش تیز نیست اینجا sharp به معنای تیز نیست منظور رزولوشن بالا و با کیفیت بودنه…
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۸سلام بله میدونم منظور از شارپ و تیز بودن صفحه نمایش این نیست که دستو میبره!
منظور پاسخ تیز و سریع صفحه نمایش هست.
ارادت
حسین
۱۷ آبان ۱۳۹۸با سلام. منم یه بار این موردو گوشزد کردم ولی ای کاش اون موقع این جوابو به بنده میدادید تا بفهمم منظور سرعت پاسخ نمایشگره نه وضوح تصویر آن.
سعید(تهران)
۱۷ آبان ۱۳۹۸ممنون از توجهتون، با سپاس
شاهین
۱۸ آبان ۱۳۹۸سلام شرمنده بابت تاخیر در پاسخ دادن و ممنون از توجهتون
ارادت
Mohammad amin
۱۷ آبان ۱۳۹۸امتیاز من به این ماشین در نوع خودش100000000000000000 از 100
net
۱۷ آبان ۱۳۹۸اگر خط سفید اطراف شیشه دربها سرتاسر بود و پایین شیشه دربها خط سفید داشت زیباتر میشد.اگر صندوق عقبش یه کم کشیده تر بود قشنگتر میشد. خط استیل زیر چراغ جلو خیلی بد هست و اگر این خط استیل زیر چراغ جلو نداشت زیباتر میشد جدیدا مزدا در سال ۲۰۱۹ زیر چراغ جلو تمام مدلهای ماشنهایش همچین خط استیل زشتی میزاره.طراحی داخلی چرم یکپارچه مشکی زیبایی داره.دو لوله اگزوز دایره ای قشنگی داره.رینگش قشنگه
the nororious critic
۱۷ آبان ۱۳۹۸از نظر من تمام چیزایی که یه سدان کوچیک باید داشته باشه رو داره و مصرف سوختشم عالیه.یه جورایی تقریبا بی نقصه.?
حسین
۱۷ آبان ۱۳۹۸قیمتش خیلی بیشتر از سویوک و کرولا هست. در واقع یه برزخی بین لوکس و اقتصادیه. اما من یکی که ترجیحش میدم
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۷ آبان ۱۳۹۸مزدارا عشق است
GTS
۱۹ آبان ۱۳۹۸بنظرم طراحی بدنش زیادی اسموت هست اگر یکم عضلانی بود جالب تر میشد ولی در کل مزدا کارش عالیه…ولی برعکس دیزاین داخلیش علی رغم خلوت بودن خیلی جذابه
— > نظر شخصیه منه و هیچ تاثیری توی نام و قدرت مزدا نداره نیایید چهارتا بارم کنید حالا.