سدان نونوار شدهی مزدا ۶ از تکنولوژی جدید G-Vectoring و تجهیزات جدید بهره میبرد و هنوز هم یکی از خوشتیپترین خودروهای کلاس خود است.
نسل جدید مزدا ۶ شاید نسبتاً تازه به نظر بیاید اما در حقیقت هماکنون بیش از سه سال است که در بازار حضور دارد. در کلاس سدانها و استیتهای بزرگ که رقابت فشرده است و رقبایی چون فورد موندئو، فولکسواگن پاسات و اشکودا ساپرب حضور دارند، اوضاع میتواند برای مزدا در صورت تعلل وخیم شود. بهمنظور تلاش برای قرار گرفتن در صدر، این برند ژاپنی بهروزرسانیهایی را برای این خودرو تدارک دیده است.
ما سال گذشته اولین نسخهی فیس لیفت شدهی مزدا ۶ را راندیم اما بهروزرسانیهای این مدل ۲۰۱۷ روی آسایش کابین، تکنولوژی و شاسی تمرکز بیشتری دارد. در نمای بیرونی مزدا تغییرات کمتری را انجام داده و آینههای جانبی متفاوت تنها تغییری است که خواهید یافت. مشکلی نیست. در چشمان ما مزدا ۶ به عنوان یکی از تیزترین خودروها از نظر ظاهری در کلاس خود مطرح است.
در داخل کابین بهبودهای مناسبی صورت گرفته است. طراحی غربیلک فرمان تغییر کرده و صفحه نمایش رنگی ۴.۶ اینچی و نیز هدآپ دیسپلی گرافیک هوشمندانهتری دارند. البته کروم احاطه کنندهی اطراف اهرم تعویض دنده در این کلاس معمول هستند. بزرگترین بهروزرسانی مزدا ۶ پنهان بوده و آن استفاده از دوربین جلو برای استفاده در سیستم ترمز اضطراری خودکار است. مدلهای فول مزدا ۶ هماکنون غربیلک فرمان گرم شونده، صندلیهای حافظهدار و آینههای برقی را ارائه میکنند.
کابین خودرو مکانی مناسب است و شاهد موقعیت رانندگی راحت و سوئیچهای خلاقانه به خصوص دکمهها و اهرمهای مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی هستیم. درحالیکه کیفیت مواد بکار رفته در کابین نسبت به رقیبی همچون پاسات کمتر است اما مزدا طراحی جذابتری در داشبورد دارد. جای تعجب و البته شرمساری است که مزدا قابلیت استفاده از ارتباط اپل کارپلی را فراهم نکرده است. فضای کابین بد نیست اگرچه که فضای سر مدل سدان در مقایسه با مدل تورر محدود شده است. هیچیک از این دو نسخه نیز در بحث فضا صندوقعقب در صدر کلاس خود قرار ندارند.
اما موارد مهمتر زیر پوست خودرو قرار دارند. مزدا سیستم شاسی الکترونیکی جدیدی را در این کلاس معرفی نموده است. این سیستم که G-Vectoring Control (GVC) نامیده میشود بر پایهی چرخش فرمان گشتاور پیشرانه را تنظیم میکند و به خودرو اجازه میدهد تا با سیالیت بیشتری در راههای پرپیچوخم حرکت نماید. از نظر تئوری، خودرو در رانندگیهای معمولی پایدارتر و راحتتر خواهد بود و هندلینگ آن نیز افزایش خواهد یافت. مزدا با ارائهی ویدئوها و نمودارهای زیادی سعی در اثبات اثرات این سیستم داشته اما ما برای حس اثرات سیستم موردنظر در طول آزمایش تقلا میکردیم. فرمان خودرو مستقیم و دقیق بوده و وزن آن به خوبی توزیع شده است. کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت میگیرد و البته تعویض دندهها نیز با لذت خاصی صورت میپذیرد. راحتی سواری مزدا ۶ بسیار خوب است اگرچه که این خودرو در ناهمواریهای بزرگ میتواند ناراحت شود و البته در شهر نیز کمی سفتتر از رقبا احساس شود.
بهای خودرو با وجود تغییرات صورت گرفته بدون تغییر باقی مانده است. مدل فول آپشن NAV حاضر در آزمون بهایی زیر ۲۸ هزار پوند دارد و نسبت به رقبایی چون پاسات یا موندئو با قیمت بالای ۳۰ هزار پوند ارزش بیشتری را نشان میدهد. حتی مدل SE-L NAV ارزش بیشتری نیز دارد چراکه با وجود رینگهای کوچکتر، اکثر تجهیزات موردنیاز را داراست.
قیمت: 26395 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: 9 ثانیه
حداکثر سرعت: 211 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۵امید است فروش بیشتری پیداکنه وتمام ویژگیاشم داره همه جوره
ارش
۲۵ شهریور ۱۳۹۵عاشق ماشینای مزدا هستم
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵مصرف سوختش عالیه
Sina
۲۵ شهریور ۱۳۹۵عجب عروسکیه لامصب ?….. *** گروه بهمن ?
O /\/\ I D
۲۵ شهریور ۱۳۹۵همچنان متاسف از اینکه چرا همچین ماشینی رو باید پلاک ملیش رو نبینیم و گه گداری به دیدن پلاک منتطقه آزادش باشیم !!
سامان اذری
۲۵ شهریور ۱۳۹۵من از نزدیک دیدم لامصب از سوناتا و اپتیما خیلی خوشگلتر و جذابتره
علیرضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۵اصلا نباید اینو با اونا مقایسه کرد
YAS
۲۵ شهریور ۱۳۹۵معتبر ترین مجله ها و برنامه ها همیشه مزدا 6 رو با کمری سونوتا و اپتیما مقایسه کردن و تو همین پدال مقاله ای بود که سونوتا رو بهتر از مزدا 6 دونستن ولی شما همچنان میگید مقایسه این ها اشتباهه و بدون حتی دیدنشون از نزدیک و روندنشون (هر دوی این ماشین ها)نظراتی میدید که واقعا ادم نمیدونه چی بگه
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵چی اپتیما از این بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوید جهرمی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵توی منطقه ی آزاد تو این کلاس به نظرم از همه قشنگتر بود. واقعا از هر زاویه ای بهش نگا میکنی زیباس.
فورد فیوژن رو البته هنوز ندیدم.
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵این ماشین هیچی کم نداره واز همه لحاظ برتری داره تو کلاس خودش.واقعا که الهه زیباییه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵واقعا الهه زیبایی
فرهاد كرمستجی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵سلام دوستان، اقا من امروز اومدم پدال که بگم یم مزدا سیکس پلاک ملی دیدم، چنین چیزی امکان داره؟
جالبه دیدم که اینجا مطلب گذاشتن درباره مزدا سیکس. من این اتاقشو ندیده بودم خیلی شیکه و جالبترش با اینکه سدان بزرگیه ولی خیلی ظریفه. واقعا برام جالب بود.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵منم دیدم.
سامان اذری
۲۵ شهریور ۱۳۹۵چرا امکان نداره
تو کشوری که بنتلی و هامر بنز اس ال اس و فراری 458 پلاک ملی وجود داشته باشه
مزدا 6 که موتورش هم پایبنتر از 2.5 لیتری هست چرا پلاک نشه ؟؟؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵دیگه ی خودرو دیدن امکان داشتن و نداشتن نداره
خیلی چیزها امکان داره
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۵بهتر از قبل.
حميد
۲۵ شهریور ۱۳۹۵این مزدا شیش دل ادمو میبره
Masoud
۲۵ شهریور ۱۳۹۵از مدیریت سایت پدال درخواست نظرسنجی برای آزاد سازی یا به همین منوال موندن صنعت خودرو کشور رو داریم
MaZi Zo0M Z0oM
۳۰ شهریور ۱۳۹۵اینکار فایده و نتیجه ای در بر نداره.حتی اگر 99.8% از مردم کل کشور رأی به آزاد سازی بدهند نتیجه ای نداره.چرا که تصمیم نهایی رو اون 0.2% باقی مانده میگیرند!
حمید
۲۵ شهریور ۱۳۹۵مم این ماشین روتو منطقه آزاد اروند دارم
باید بشینین پشت فرمون تا تفاوت رو احساس کنید.
فیس جلوش هم حرف نداره
کریمی
۸ آذر ۱۳۹۵سلام به همه دوستان
بنده مزدا 6 مدل 2014 دارم .منطقه آزاد اروند هستیم هرچند که ساکن اهوازیم .ماشین بسیار خوب و اسپورتی است مصرف عالی دارد.فقط کمی خشک بوده و در اسفالت ناهموار تکان های بدی دارد. در کل یک سوگردن از مدل ههای کره ای بالاتره.قبل از این مزدا هم توسان 2015 داشتم.
مهدی
۲۰ آذر ۱۳۹۵من مزدا ۶ پلاک انزلی دارم، توحجم موتورش اشتباه شده . مزدا ۶ حجم موتور ۲.۲ نداره . مدل بیس حجم موتورش ۲۰۰۰ سی سی توربو ; مدیوم و فولش ۲۵۰۰ سی سی توربو هست. به هیچ وجه قابل قیاس با اسباب بازیایه کره ای نیست. البته به جز جنسیس .