مزدا

بررسی تخصصی مزدا CX-5 اتوماتیک 2018

مزدا CX-5 واقعاً فیس لیفت نشده است. این خودرو دقیقاً مشابه همانی است که سال پیش عرضه شده ولی خب برخی تغییرات در سطح تریم ها صورت گرفته و پیشرانه دیزلی نیز هم‌اکنون قدرت بیشتری دارد. برای پیشرانه بنزینی نیز گیربکس اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

مزدا CX-5
پیشرانه دیزلی برای خودروهایی با این ابعاد طرفداران زیادی داشته اما با جو روانی ایجاد شده درباره پیشرانه‌های دیزلی و آلایندگی آن‌ها، پیشرانه بنزینی بازهم می‌تواند نظر خریداران شاسی بلندهای میان سایز را به خود جلب کند.

مزدا CX-5
به همین دلیل است که مزدا طیف پیشرانه‌های بنزینی خود را گسترش داده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی تغییری نداشته و هنوز هم نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد اما یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک برای اولین بار با این پیشرانه جفت شده است.

مزدا CX-5
بله درست است. ما همیشه تحت تأثیر CX-5 بنزینی قرار گرفته‌ایم. این پیشرانه ۲ لیتری بدون توربو کار می‌کند اما از نظر قدرت چیزی کم ندارد. با گشتاور ۲۱۳ نیوتون متری، CX-5 عملکرد خوبی خواهد داشت. به نظر می‌رسد گیربکس هم در ارائه‌ی قدرت کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

مزدا CX-5
این شاسی‌بلند سواری بسیار نرمی داشته و گیربکس نیز به ندرت گیج می‌شود. پیشرانه نیز در سرعت‌های بزرگراهی بسیار آرام بوده و اگر تخت گاز حرکت کنید صدای آن به کابین راه خواهد یافت. سفارش گیربکس اتوماتیک هم روی مصرف سوخت تأثیر منفی ندارد.

مزدا CX-5
دیگر بخش‌های CX-5 2018 همانند مدل‌های سال قبل است. به این ترتیب توازن خوبی بین سواری پایدار و اعتمادبه‌نفس زیاد در زمان رد کردن پیچ‌ها وجود داشته و فرمان نیز بسیار خوب عمل می‌کند. خودروهای بسیار کمی در این کلاس می‌توانند از نظر سواری رقیب مزدا باشند.

مزدا CX-5
کابین نیز احساس‌برانگیز است. در بخش داخلی این شاسی‌بلند از متریال فوق‌العاده و طراحی مناسب سود برده شده اما اگرچه فضای داخلی برای ۵ نفر جادار است اما مزدا همچنان آپشن هفت نفره را ارائه نمی‌کند.

مزدا CX-5
این مدل اتوماتیک و بنزینی بی‌شک خودروی خوبی است. سفارش گیربکس اتوماتیک باعث افزایش ۱۵۰۰ پوندی قیمت خودرو می‌شود که خیلی به چشم نمی‌آید اما باید گفت این نسخه باب میل همه‌ی خریداران نیست و افرادی که به دنبال مصرف سوخت کمتر هستند همچنان پیشرانه دیزلی را ترجیح خواهند داد. مدل‌های دیزلی CX-5 تنها مدل‌هایی هستند که از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برند.

مزدا CX-5 همچنان یک شاسی‌بلند میان سایز فوق‌العاده جذاب بوده و دلیل اصلی آن نیز سواری خوب، فضای کابین و بار مناسب خانواده، لیست تجهیزات استاندارد پربار و کابین بسیار عالی می‌باشد. این مدل بنزینی اتوماتیک که برای اولین بار عرضه شده قطعاً افراد بیشتری را به CX-5 جذب خواهد کرد اما متأسفانه انتخاب ما در خانواده‌ی CX-5 همچنان مدل‌های دیزلی است.

مزدا CX-5

مشخصات مزدا CX-5 2.0 165 Sport Nav + Auto

  • قیمت: 29795 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 163 اسب بخار/۲۱۳ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 191 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
  • موعد عرضه: هم‌اکنون

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    این ماشین اگه اشتباه نکنم در سگمنت سانتافه باید قرار بگیر قیمتشون هم نزدیک به همه ولی مزدا اعتبار جهانی بیشتری داره زبان طراحی مستقل به خودش داره و حتی استهلاک پایین تری داره
    ولی اون طراحی داخلی مزدا میاتا خیلی خوب به نظرم باید در تمام محصولاتش استفاده کنه این کابین شبیه کابین های کره ای و چینی هست

    1. حامد

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      باشه فقط امریکایی ها خوبن ?

  2. سامان

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مزدا واقعا این مدلش خیلی جاش تو ایران خالیه….. اگر بود اسپورتیج و توسان باید میرفتن جلو بوق بزنن…حیف عمر و جوونیمون

    1. محمد

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      بررسی تخصصی مزدا cx-5 اتوماتیک:
      دلبر و دیگر هیچ!!!
      .
      و اینکه سامان جان درست میگی
      من که زبونم مو دراورد بس که گفتم
      ولی مگه جای بقیه مدلهاش خالی نیست؟
      مثلا میاتا میومد غوغا به پا میکرد
      یا حتی مزدا ۳ جدید
      .
      از نظر بازاریابی هم هر مدل مزدا وارد میشد قطعا خوب میفروخت
      اما هم انحصار مزدا ۳ بهمن خودرو
      هم فشار بقیه واردکنندگان با علم به فروش خوب مزدا،
      خریداران قربانی غیبت مزداهای شیک جدید در ایران شدند
      حیف
      واقعا حیف
      حتی همین الان با این وضعیت بازار خودرو هم اگه مزدا وارد بشه شرط میبندم که از اکثر برندهای حاضر در بازار بهتر میفروشه

  3. سامان

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مزدا واقعا این مدلش خیلی جاش تو ایران خالیه….. اگر بود اسپورتیج و توسان باید میرفتن جلو بوق بزنن…حیف عمر و جوونیمون ای واییی

  4. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدا عشقه عشق

  5. net

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    طراحی داخلی کاملا مشکی قشنگی داره،ال سی دی روی داشبورد ضخامتش زیاد هست و حاشیه زیاد داره جالب نیست

  6. sina

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    بهترین کراس اوور مزدا هستش.
    2017 رتبه فروشش 30 ام تو دنیا
    و 2018 رتبه فروش 22 ام
    مزدا کم‌کم داره از نظر بازارفروش هم به بزرگان عرصه میرسونه خودشو??

  7. حسین وی

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    عشق و دیگر هیچ تو تست هندلینگ تیگوان و خیلی شیک زد کنار

  8. farhad

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ساده همیشه زیباست و ماندگار!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا