مزدا

بررسی مزدا ۳ سدان مدل ۲۰۱۴

با وجود بزرگانی در صحنه رقابت خودروهای متوسط و کوچک خانوادگی، مزدا ۳ جدید آمده است تا بازی را در بین خودروهای کامپکت تغییر دهد. مزدا ۳ به وضعیت خوبی در مصرف رسیده و در عین حال، لذت رانندگی را از دست نداده است.

2014 Mazda 3i 2.0l Touring Sedan
۲۰۱۴ Mazda 3i 2.0l Touring Sedan

فاکتور اصلی در این رابطه، تکنولوژی اسکای‌اکتیو در کمپانی مزدا است؛ چیزی که با توجه به نام آن، اندکی عجیب و غریب می‌نماید، ولی باعث شده که مصرف سوخت در پیشرانه بهینه شود و وزن کلی خودرو کاهش یابد. هر دو موتور ۲ و ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با آخرین تغییرات در مزدا ۳ قابل‌دسترسی هستند. تیم مهندسی مزدا از نواحی مختلف خودرو نظیر موتور، سیستم تعلیق و دیفرانسیل تا جایی که توانسته وزن را کم کرده و در عین‌حال، ساختار بدنه بنابر نیازهای ایمنی خودرو را ارتقا داده است. خودروی بررسی شده در این جا یک تورینگ سدان با موتور ۲ لیتری است که از سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک استفاده کرده است و وزنی به اندازه ۱۳۲۲ کیلوگرم دارد. اگر بخواهیم مقایسه‌ای از لحاظ وزن با مدل‌های قبلی مزدا ۳ داشته باشیم، می‌توان مدل تورینگ ۲۰۱۲ را مثال بزنیم که با موتور ۲ لیتری و سیستم گیربکس ۶ دنده دستی، وزنی در حدود ۱۲۹۱ کیلوگرم داشته است. چنین تغییر وزنی با وجود قوانین سفت و سختی که برای ایمنی خودرو وجود دارند و هر روز به آن‌ها اضافه می‌شود، می‌تواند بسیار مناسب باشد. همه‌ی این حساسیت‌ها، ناشی از این است که وزن یکی از مسائل مهم در هر خودرویی است و می‌تواند یکی از فاکتورهای بازدارنده شتاب‌گیری اتومبیل باشد.

2014 Mazda3 Sedan
۲۰۱۴ Mazda3 Sedan

در پیست، شمارنده مزدا ۳ در مدت ۷/۶ ثانیه رسیدن به مرز سرعت ۶۰ مایل بر ساعت و یا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد و این سدان کامپکت مسافت یک‌چهارم مایل را در زمان ۱۵/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۳/۲ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. این آمار در مقایسه با رقبایی چون فولکس‌واگن جتا ۱.8T، کیا فورته ۲.۰، هوندا سیویک ۱.۸ و تویوتا کرولا ۱.۸، در جایگاهی متوسط قرار دارند.

جاذبه موتور ۲ لیتری در مزدا ۳ به خاطر مصرف سوخت آن است. مزدا ۳ با موتور ۲ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۷/۸۴ لیتر و در جاده ۵/۷۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند و این در حالی است که با موتور ۲/۵ لیتری، مصرف سوخت مزدا ۳ به ۸/۴ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در جاده می‌رسد. البته خودروی تست در یک حالت ترکیبی تنها توانست مصرف سوخت ۸/۱۱ لیتر را از خود نشان دهد.
2014 Mazda3 2.5 liter inline 4 engine
۲۰۱۴ Mazda3 2.5 liter inline 4 engine

سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک مزدا، جذابیت زیادی را در رانندگی ایجاد کرده است و برنامه‌ریزی آن به گونه‌ای است که دور موتور را همیشه در یک حالت بهینه نگه می‌دارد. همچنین تغییر دنده‌ها در آن بسیار مناسب و آرام است و واکنش به پدال شیفترها نیز خوب است. کنترل خودرو در ترمزگیری، وضعیت خوبی دارد و هنگام فشار بر روی پدال ترمز، احساس می‌کنید که واقعاً در حال توقف خودرو هستید. مزدا ۳ سدان از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ساعت، می‌تواند درفاصله ۵۰/۹ متر به صورت کامل متوقف شود.

2014 Mazda3 Sedan Interior
۲۰۱۴ Mazda3 Sedan Interior

مواد به کار رفته در طراحی کابین مزدا ۳، برای این کلاس خودرو، کیفیت بالایی دارند. صندلی‌های جلو، دوخت بسیار خوبی داشته و سطح راحتی در داخل کابین بالاست. امکانات استاندارد زیادی در مزدا ۳ ارائه شده‌اند. لیست بلند بالایی از امکانات ایمنی وجود دارند که شامل مواردی چون مانیتورینگ نقاط کور و سیستم هشدار ترافیکی عقب خودرو هستند. تیم طراحی مزدا ۳، به چیزی دست یافته که کمتر کسی به آن رسیده است: یک سدان جمع و جور کاربردی که ظاهر خوبی هم دارد.

مزدا ۳ تورینگ سدان تست با قیمت نهایی ۲۳۲۳۵ دلار، به پکیج تکنولوژی ۱۶۰۰ دلاری مجهز بوده است. این پکیج شامل امکاناتی چون سیستم راهبری، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، سیستم صوتی Bose با ۹ اسپیکر، رادیوی ماهواره، دوربین عقب، دو پورت USB، سیستم کنترل هوای دوگانه و سیستم تحویل و ارسال پیامک صوتی است. قیمت پایه تورینگ اتوماتیک ۲۱ هزار و ۴۴۰ دلار است و این در حالی است که تریم‌های اتو کومبو با قیمت ۱۸۷۹۰ دلار و اسپرت با قیمت ۲۰۲۹۰ دلار نیز در دسترس هستند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۳۲۳۵ دلار (قیمت پایه: ۲۱۴۴۰ دلار)
  • نوع موتور DOHC 16-valve inline-4 با چرخه اتکینسون، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۵۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۰۳/۳۷ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدل‌ شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۸ متر.
  • عرض: ۱/۷۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۲۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۷/۹ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۹ ثانیه با سرعت ۱۴۳/۲۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۴/۰۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۷/۸۴ لیتر در شهر و ۵/۷۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۸/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

[jwplayer mediaid=”۶۹۷۲۷″] [jwplayer mediaid=”۶۹۷۳۴″] [دانلود ویدئوی نگاهی به طراحی بیرونی مزدا ۳ سدان ۲۰۱۴] [دانلود ویدئوی کابین مزدا۳ سدان ۲۰۱۴]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4714 ديدگاه)

    به نظر من مزدا نمونه ی یک خودروساز موفق هست.پله پله ترقی کرد و هر روز خودروهاش بهتر شد.مزدا 323 که پدربزرگ این ماشین محسوب میشه هم ماشین خوبی در زمان خودش بود و حالا هم که مزدا 3 داره به خوبی خودشو نشون میده.طراحی های مزدا هم از نظر من در بین ژاپنی ها اگه بهترین نباشه حتما جزو سه تای اوله.

    1. محمد حسین

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      خیلی ماشین خوبی به نظر میاد

      1. محمد حسین

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (183 ديدگاه)

        ولی به نظر من مانیتورشو از رو c کلاس زده

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          نه دوست عزیز ، تقریبا جفتشون در یک زمان با این

          مانیتور معرفی و رونمایی شدند .

    2. شاهین

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4714 ديدگاه)

      بازاریابیش خیلی خوبه! شعارهای جالبی انتخاب میکنه واسه ماشیناش مثل
      zoom zoom و soul of the sport car.این نشون میده که بیشتر اسپرت هست البته محصولات لوکس هم داره.کلا از مزدا خیلی خوشم میاد.

      1. Zonda R

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        @.F
        من بشخصه
        طراحیه نسل قبلشو
        خوب نمیدونم
        و لی طراحی تهاجمی و البته جلوپنجره جدیدش واقعا بهتره

        1. شاهین

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4714 ديدگاه)

          زوندا جان نسل قبلش دیگه واقعا خیلی اسپرت طراحی شده بود به همین دلیل طرفداراش محدود شدن.ولی این مدل میتونه جوونا و بزرگسال ها رو با هم جذب کنه.

    3. محمد حسین

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      ولی چرغ های جلوش از چراغ های تیز بین تیبا که بهتر نیست

    4. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      فروش خوبی رو تجربه خواهد کرد

      1. شاهین

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4714 ديدگاه)

        فقط توی عکس دوم احساس میکنم رینگاش یه کمی کوچیکه.2 اینچ بزرگتر باشه دیگه همه چیش عالیه عالیه.

        1. محمد حسین

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (183 ديدگاه)

          شاهین جان راست میگی تمام ابهت ماشین به نظر من به رینگاشه

    5. محمد حسین

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      امیدوارم بیاد ایران

      1. محمد حسین

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (183 ديدگاه)

        ببخشید زیاد حرف می زنم ولی اگه صندلی هاشو چرم کرم کار کنه خیلی
        ناز خواهد شد

        1. شاهین

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4714 ديدگاه)

          داداش این چه حرفیه.سایت مال نظر دادن هستش دیگه.
          با این قیمت و امکانات و کیفیتی که داره اگه کلا صندلی هم نداشته باشه بازم عیبی نداره!!! :)

    6. مک میسل فقط المان فقط فولکس

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم کم نداره از رقیباش

    7. Zonda R

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      مزدا 3
      تو کلاس سدان کامپکت
      همیشه بهترین بوده و اگرم نبوده
      دوم
      در تست جدیدی که موتورترند
      سدان های کامپکت
      رتبه بندی به اینصورت شده:
      7.دوج دارت
      6.جتا
      5.النترا
      4.کورولا
      3.سیویک
      2.سراتو
      1.مزدا 3
      شده

      1. شاهین

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4714 ديدگاه)

        داداش یه جوری نوشتی فکر کردم مزدا 3 آخر شده! :)
        ممنون بابت اطلاع رسانیت.

        1. Zonda R

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          @.F
          خواهش;-)
          شاهین عزیز
          خیلی فعالی
          تو 2 روز 54 تا نظر
          من که سعی میکنم ازت یاد بگیرم
          اواتارتم دوست دارم

        2. شاهین

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4714 ديدگاه)

          خواهش میکنم زوندا جان.راستش خیلی وقته که میام این سایت و دلیل اینکه تا حالا نظر نمیدادم این بود که سعی میکردم اطلاعات خودرویی خودمو افزایش بدم و از شما دوستان خیلی چیزها یاد گرفتم.البته شاید یه کمی زیادی نظر میدم حالا! :)
          امیدوارم که بیش از پیش از نظرات همدیگه استفاده کنیم.ممنونم ازت.

        3. شاهین

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4714 ديدگاه)

          این رده بندی واقعا تعجب اوره.الانترا که سال قبل(شایدم دو سال قبل بود،دقیق خاطرم نیست) اول شده بود الان رتبه ی 5 رو داره.کرولا رتبه ی 4 و جتا رتبه ی 6 که خیلی ناامید کننده اس.رقابت جوریه که اگه یکی کمی تعلل بکنه ناک اوت میشه.

  2. GTR-50

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    با کیفیت ترین خودرو ایران مزدا -هندلینگ با شتابشم حرف نداره

    1. فرهاد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      البته اگه از گند کاریهای بهمن صرف نظر کنیم

      1. رضا

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1691 ديدگاه)

        کاش بهمن واردات تمام مدل های مزدا رو آغاز میکرد
        اینو که دیگه فک نکنم بتونن مونتاژ کنن
        عاشق تمام مدلهای مزدام و فکر میکنم تو ایرام بهش ظلم شده و مزدا رو به صدتا هیوندایی و کیا ترجیح میدم

    2. طوفان

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (147 ديدگاه)

      موافق نیستم مزدا هیچوقت یک ماشین درجه 1 نبوده . لااقل تو ایران

  3. javid

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    واقعااز نظر من مزدا 3 از همه رقیباش بهتر و خوشکلتره

  4. GTR-50

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    با کیفیت ترین خودرو تو ایران شتابو هندلینگشم عالیه

  5. TIGER

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    به نظر من ماشین عالییه. قیافشم خوشگل و بی نقصه

  6. کرمانشاه

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    ما هر دو نسل قبلو داشتیم واقعا عالیه و از رقباش بهتره فقط حیف رو سرعت گیرا گیر میکنه.امیدواریم این نسلشم بیاد تو ایران با قیمت معقول(بعیده).

  7. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    حرف نداره ، مصرف سوختش هم عالیه ، قدرتش هم خیلی مناسبه ، فروش خوبی رو تجربه کرده مزدا 3 ؛ در کل لایک

  8. زیگما

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    مزدا سه سدان(البته سدان نیست ولی ما بهش میگیم سدان)
    1.طراحی داخلی بی نظیر در کلاس، با مواد و متریال فوق العاده با کیفیت که بنظر من فرق چندانی با یه ماشین لوکس شهری از نظر کیفیت قطعات داخلی نداره.
    2.طراحی خارجی ، پویا و جذاب.
    پشت ماشین خیلی بالاست، من بدم میاد یه سدان پشتش بالا باشه….
    3. قیمت فاجعه بار ارزونه….یعنی مشتری شک میکنه. پیش خودش میگه : ” مگه میشه یه ماشین با این همه مزایا اینقدر ارزون باشه؟”
    4. مشخصات موتوریش در حد کلاس خودشه.
    5.فضای پای سرنشینان عقب کمه، مشکلی که در دو نسل قبلی هم شاهدش بودیم
    6.پدال لطفا مطلب در مورد تست تصادف های اس یو وی / کراس آور های مید سایز بازار امریکا توسط iihs بذار. مطمئن باش اگه میتونستم، خودم برات مینوشتم . ولی یقین بدار که نمیتونم. برا همین بهت رو زدم…..

    1. فرهاد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      فکر کنم چون یه خورده به طولش اضافه شده مشکل فضا ی پای عقبم
      حل شده باشه

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      زیگما چرا بهش نمیشه گفت سدان ؟؟؟

      در ضمن مزدا 323 مشکل فضای پای عقب نداشت .

      اگر هم منظورت مزدا 3 زوم زوم است که اون نسل جدید نداشته و فقط یک فیس

      لیت قوی داشته . میتونی یک نگاهی به کد بدنه و شاسیشون بکنی .

      1. زیگما

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        منظورم مزدا 3 است. این نسل سوم هست. دو نسل پیش مشکل کمبود فضا داشتند
        این با توجه به انداره صندوق عقبش Notchback هست . قانونا اینطوره ولی در در بازار امریکا و ایران و … که Notchback اشنا نیستند همون سدان صداش میکنن.
        حالا چرا اینطور ساختنش?تا در برخی از کشور ها از مالیات سدان ها معاف بشه
        چند مدل اپل هم اینجوری داریم اگه خواستی اسمشون رو بهت میگم…..

        1. رضا

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1691 ديدگاه)

          فک کنم اگه شیشه عقب با درب صندوق بالا بیاد میشه ناچبک مثل زانتیا و جنتو

        2. زیگما

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          نه عزیز اتفاقا شیشه عقب در این مدل ماشین ها بالا نمیاد

      2. دانشجو مملکت

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (113 ديدگاه)

        به این مدل ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻫﺎچ بک FAST BACK -ﻓﺴﺖ ﺑﻚ (ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﻘﻒ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺷﻴﺐ ﻣﻼﻳﻢ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻋﻘﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ . ﺑﻚ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺷﻴﺸﻪ ﻋﻘﺐ ﺛﺎﺑﺖ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ

    3. xsajad

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دوربین عقب داره دیگر اون قدر هم بد نیست البته متاسفانه مشکل جای صندلی عقب رفع نشده و فضای کمی داره

      1. شاهین

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4714 ديدگاه)

        دوست عزیز توی عکس های بالایی دیده میشه که فضای پای سرنشین های عقب خیلی هم کم نیست.

        1. زیگما

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          از نظر یه غربی این فضا کمه
          توضیحات بیشتر،حالشو ندارم…..

        2. Zonda R

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          @.F
          تنها مشکلی که به
          مزدا 3 وارده
          کمبود فضای صندلی عقب
          طوری که برای 3 نفر مناسب نیست
          و
          این ثر صورتیه که بیشترین فضای پا و سرنشینان عقب تو این کلاس
          مربوط به کرولاست
          البته اگه خواستید برایه حرفام منبع بدم

  9. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    ماشین زیبا و مناسب و خوش قیمتیه.از زرق و برق اضافی خبری نیست و داخلش ساده و جالب طراحی شده.با این وجود ظاهر اسپرتی داره و نسبت به نسل قبلش خیلی پیشرفت داشته با اینکه مزدا 3 قبلی هم ماشین خوبی بود.اما فکر کنم نسل جدید مزدا 3 افزایش قیمت شدید چند هزار دلاری داشته اگر اشتباه نکنم.افرین به مزدا

    1. شاهین

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4714 ديدگاه)

      دوست عزیز قیمت پایه ی این خودرو 16945 دلار هست.افزایش قیمت داشته ولی نه اونقدر زیاد.با تشکر

      1. فرهاد

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        تو یکی از سایتا خوندم فقط 270 دلار افزایش قیمت داشته
        که واسه این همه تغییر هیچه

  10. حامد MASERATI GT

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    نکته قابل توجه قیمت مناسبشه با توجه با ارتقا ایمنیش هست . تو این رنج قیمت یعنی کمتر ازاپتیما و سوناتا میشه . اما حیف که خیلی دیر به بازار میاد.

  11. مصطفی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا جذابه از همه لحاظ

    امیدوارم نسل جدید از نظر هندلینگ و مخصوصا نرمی پیشرفت خوبی داشته باشه

  12. علی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خودرو های ژاپنی در بازار ایران طرفدارن زیادی داره
    و تعجبی هم ندااره زیرا کیفیت بسیار بالایی دارند
    مزدا ۳ نیسان تیانا سوزوکی کیزاشی تویوتا کرولا
    و…
    خودرو های ژاپنی مدتهاست در ایران است
    یکی از اولیناشون ماکسیما بود که هنوزه طرفداران زیادی داره
    درود بر ژاپن درود بر مزدا درود بر نیسان درود بر سوزوکی
    درودبر تویتالکسوس درود بر میتسوشی و،،،

    1. طوفان

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (147 ديدگاه)

      در اینکه خودروهای ژاپن به خصوص تویوتا با کیفیتند شکی نیست اما خودروهای کره ای در ایران فروششون به مراتب بیشتر از همتاهای ژاپنی هست .

  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    مزدا کارش خیلی درسته . ماشینی که تمام مشخصات هوندا سیویک و تویوتا کرولا

    را داره ، و علاوه بر ان ، از ظاهر و عملکرد اسپورت و هندلینگ بالا هم

    برخورداره . چیزی که نه هوندا و نه تویوتا دارند .

    ولی انصافا مزدا و هوندا با اینکه از تویوتا کوچک تر و ضعیف تر هستند ،

    در بیشتر کلاسهاشون طراحیشون خیلی بهتر از تویوتاست .

    مثلا همون مزدا 3 را با کرولا مقایسه کنید .

    یا همین نسل های جدیدشون . مزدا یک سر و گردن بالاتره . بعدش هوندا . و

    بعدشم تویوتا .

    حتی اکورد هم از کمری زیباتره .

    تغییر و تحول و شباهت نداشتن نسبت به نسل قبلی در هوندا و مزدا بیشتر

    رعایت میشه تا تویوتا .

    1. شاهین

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4714 ديدگاه)

      میلاد جان واقعا مزدا به اونچه که استحقاقشو داشته نرسیده.باید خیلی بیشتر از اینها بفروشه.مطمئنا انتخاب من بین مزدا 3 و تویوتا کرولا،مزدا 3 خواهد بود.

      1. Zonda R

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        @.F
        ولی تو امریکا
        کرولارو بیشتر میخرن
        دلایلش هم که مشخصه

        1. شاهین

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4714 ديدگاه)

          تویوتا امتحانشو پس داده ولی مزدا هم ماشین خوبیه.من اگه پول داشتم و البته یه خونواده ی پرجمعیت(!) جفتشونو می خریدم که خوب و خوب تر رو انتخاب کرده باشم!

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود . بله شاهین جان . قبول دارم حرفتو .

    2. علی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      با اینکه از لحاض طراحی مزدا موفق تر از
      تویوتا و هوندا است ولی تویوتا تنوع بیشتره
      به مزدا ۳ مزدا مزدا ۶ و مزدا ۲
      ۲۰۱۳ نگاه کنید چراغ های جلو ورینگش
      خیلی شبیه به هم هست ولی
      کرولا اریون 86 کمری
      همگی با هم فرق دارن

      1. شاهین

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4714 ديدگاه)

        دوست عزیز اینکه خودروهای مزدا یک چارچوب طراچی مشخصی دارند نکته ی منفی هست؟ این همون هویت هستش که مزدا داره.شما با دیدن این طراحی ها توی همه ی کلاس ها میتونی اطمینان داشته باشی که این طراحی فقط و فقط مال مزدا هست،نه خودروی دیگری.با تشکر.

        1. طوفان

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (147 ديدگاه)

          بله ولی این کار دست مشتری رو برای انتخاب باز نمی ذاره . همه خودروهای مزدا کپی هم هستند و برای همه جور سلیقه طراحی نشده اند .

  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    پدال موتورهای 2000 سی سی مزدا که به سیستم اسکای اکتیو مجهز هستند ، 120

    اسب بخار قدرت دارند . نه 155 اسب بخار . خودت در مقاله های قبلی نوشتی .

    راستی یک ایراد کوچیک این ماشین داره ، اون هم اینه که قسمت عقب و درب

    صندوق عقب خیلی نسبت به جلوی ماشین بالاست . دید عقب و حرکت با دنده ی

    عقب خیلی سخت میشه .

  15. خودم

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    هی بدک نیست.اما به دل هم نمیشینه.اما طراحی عقب خودرو جالبه.یه جورایی از سواری فورد فوکس الهام گرفته.از عقب سبک آمریکایی داره تا ژاپنی

  16. pedram1386

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    man nasle ghabish ra daram aalie vali hamishe ziresh migire

  17. امید

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    واقعا عالیه دستشون درد نکنه ولی چه فایده بیشتر ما نمیتونمیم برای مصرف شخصی اینو بخریم قیمتش خوبه اما میاد اینجا از خودروهای لوکس خارجیها هم لوکس تر میشه البته قیمتش

  18. mostafa mn

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین از اواخر سال پیش تو اینجا وارد شد (منطقه آزاد انزلی)
    تو اون زمان النترا با قیمت ۵۵-۷۰ و اپتیما با حدود ۶۸ -۸۰ جزو پرفروشترین‌ها بودن بین سدان ها
    اما مزدا ۶ که با موتور ۲ لیتری وارد شد اینجا الان پر فروش‌ترین ماشین سدان اینجاست با قیمت حدوداً ۶۵ تومن
    البته مزدا ۶ با موتور ۲.۵ و فول آپشن یه چیزی حدود ۱۱۰ میلیون قیمت داره اینجا
    ولی‌ خیلی‌ استقبال خوبی‌ ازش شد! هم قیمتش خوبه هم ظاهر هم برند
    در کل می‌شه گفت فوق العاده‌ست

  19. امیر

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ذماغه شبیه مزدا 6

  20. علی رضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من تا حالا چند تا ماشین مختلف داشتم
    ماشین های ژاپنی یه حس نرمی و آرامش به آدم میدن و آدم داخلشون احساس امنیت می کنه
    مزدا یه ماشین آروم و بی سروصداست که برای آرامش ساخته شده و این هم از این خصوصیت استفاده کرده

  21. خاوری مزراتی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    مصداق بارز جمله “هر روز بهتر از دیروز”…

    احسنت بر ژاپنی خ=های سختکوش

  22. Rasool

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس کی میخواد وارد بشه دق داد مارو اگه کسی اطلاع داره خبر بده

  23. طوفان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    چه عجیب وقتی طراحی پشتش رو دیدم فکر کردم دارم یه ماشین کیا رو میبینم شایدم هیوندای سوناتا ! وقتی ژاپن از کره تقلید میکند …

  24. سعید

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عقبش شبیه سوناتا هست!

  25. علی

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    میخواستم بدونم مزدا 6 basic بهتره ادم بگیره یا مزدا 3 2015 full option ?

  26. رضا

    ۲۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به نظرمن مزدا ماشین خیلی خوبیست وماشینای چینی برابرش هیچن

  27. رضا

    ۲۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به نظرمن مزدا ماشین خیلی خوبیست وماشینای چینی برابرش هیچن. چینیا حتی موتورشون هم بهشون نمیخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا