به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا بهروزرسانی زیادی را تجربه کردهاند با یکدیگر مقایسه شده اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفهای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شدهاند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدیای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریتهای خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.
شاید کاربردی بودن یکی از مهمترین اولویتهای خودروهایی باشد که این روزها محبوب شدهاند اما این محصولات لزوماً نباید از لذت رانندگی دوری کنند. مزدا این نکته را به خوبی فهمیده و کراس اوور CX-9 آن نمونه بارز رضایت سواری در استفادههای روزمره است که در کلاس شاسی بلندهای سه ردیفه یک سنگ محک برای رضایت راننده محسوب میشود.
سواری CX-9 بازهم در کلاس شاسی بلندهای میدسایز باعث سربلندی آن شده است. کنترلها و پاسخهای شاسی این خودرو بالانس فوقالعاده خوبی داشته و راحتی و اعتمادبهنفس زیادی را به راننده اعطا میکند.
درحالیکه کابین مزدا برای حمل ۷ نفر کوچک است اما صندلی ردیف سوم را باید برای کودکان در نظر گرفت. میدان دید این خودرو مخصوصاً به عقب خوب بوده و موقعیت رانندگی مشابه با مدلهای سواری دارد. CX-9 یکی از سبکترین خودروهای کلاس خود بوده و یکی از پایینترین مراکز ثقل را دارد که باعث میشود حس چابکی و ترمز گیری خودرو بهبود یابد. مزدا برای مدل سال ۲۰۱۸ نرمافزار هدایت گشتاوری خود را بهروز کرده و CX-9 را در عبور از پیچها تیزتر کرده است.
وزن کمتر این خودرو همچنین باعث شده تا CX-9 یکی از کممصرفترین سه ردیفه های تست ما باشد. علیرغم اینکه پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو قدرت ۲۵۰ اسب بخاری دارد اما پرفورمنس آن با همکاری گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک کاملاً رضایتبخش است. در پیست آزمایش شاهد ثبت زمان ۶.۸ ثانیه برای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت برای مدل چهار چرخ محرک بودیم که آن را به یکی از سریعترین کراس اوورهای سه ردیفه بدل میکند.
مشخصات مزدا CX-9
- نوع خودرو: پیشرانه در جلو، دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، ۷ نفره، چهار درب هاچبک
- قیمت پایه: 33105 تا ۴۵۲۹۰ دلار
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی ۲۵۰ اسب بخاری
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی
- وزن خالص: 1905 تا ۱۹۹۶ کیلوگرم
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6.۸ تا ۷.۱ ثانیه
- مسافت ۴۰۰ متر: 15.۴ تا ۱۵.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 212 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 11.۷/۹.۸/۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۶به به
دست خوش به مزدا
کارش درسته واقعا
mazda
۱۹ بهمن ۱۳۹۶از زوتی کپی کرده طراحیش رو مزدا هم برشکست میشه بزودی
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ضر زیادی نزن
شندی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶مزدا فوق العاده اس.. حیف که تو ایران مارو ازش بی نصیب کردن. منظورم مزداهای روز دنیا و ۲۰۱۸ هست نه مزدا ۳ ۲۰۱۰
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۶مزدا مثل یه توهم تو واقعیت.
طراحی کابینش فوق العادست امیزینگ مزدا.
Ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۶بیخود که یکی از 10 طراحی داخلی برتر 2017 نشده.
فقط من موندم این همه زیبایی مگه میشه تو یه ماشین غیر لوکس جمع بشه. بابا این لوکسه لامصب
F۲۲RAPTOR
۱۸ بهمن ۱۳۹۶جای این جور محصولات به شدت تو ایران خالیه
عرفان
۱۸ بهمن ۱۳۹۶کاش رقباشو هم ذکر میکردین
Ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۶تویوتا هایلندر، هوندا پایلوت، نیسان مورانو، نیسان پث فایندر، میتسوبیشی اوتلندر، کیا سورنتو، سانتافه، سوبارو ایسنت، جیپ گرندچروکی، شورولت تراورس، فورد اکسپلورر، فورد اج، دوج جورنی، دوج دورانگو، جی ام سی آکادیا، فولکس واگن اطلس، رنو کولئوس، پژو 5008 و دیگران :)
سامان اذری
۱۸ بهمن ۱۳۹۶دمت گرم مزدا
ارش
۱۸ بهمن ۱۳۹۶یعنی هیچ نقصی بهش وارد نیست.یه ماشین کامل
رضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۶فکرمیکنم این مجله هفتگیه کارانددرایورخیلی بااین ماشین مزداحال میکنه که هم بهترین شاسی بلندکامپکت روازمزداانتخاب کرده وهم بهترین شاسی بلندمیدسایزرو.ولی به نظرمن درسته که مزداماشین خیلی خوبیه ولی نه درحدواندازه تویوتاحتی شاسی بلنداش درهرمقیاس واندازه مختلفی که حساب کنی دیگه سدانش که جای خودداره چون نسخه سدان هردوتاشون رویک مدتی داشتم واین نظرمنه ومطمئنم شاسی بلندش هم درحدتویوتانیست
Saeed Boroomand
۱۹ بهمن ۱۳۹۶از قضا این سی اکس ناین بسیار ماشین زیبا و پر ابهتیه و هر بار دیدنش حس خوبی منتقل میکنه. تویوتا از نظر طراحی خارجی که ماشینی در این حد از هماهنگی اصلن نداره، فقط کمری جدیدش خوبه که توی یه کلاس دیگه اس. از نظر طراحی داخلی و متریال ها هم که مزدا یه لول بالاتره و تویوتا به اون خوبی نیست. نه این که تویتا نمیتونه، تا مجبور نشه …
samurai
۱۸ بهمن ۱۳۹۶شاهکار مخصوصا کابین
حسین 2
۱۸ بهمن ۱۳۹۶مزدا کارخانه رویاهاست .فقط کارش اینه رویاها رو به واقعیت تبدیل کنه .از مسولان خدوم گروه بهمن تقاضا مندیم حالا که عرضه مونتاژ محصولات جدید مزدا رو نداره (البته جای بسی خوشحالیه ) لااقل فقط یه دونه ازاین لامصب ها رو برای تماشا وارد کنه .مردیم از بس فقط عکسشو دیدیم
E 36
۱۸ بهمن ۱۳۹۶خیلی زیباست خصوصا کابین فنی هم که حرف نداره
شاهين
۱۸ بهمن ۱۳۹۶من الان فقط تو کف اینم که اگه این لوکس نیست پس کی لوکسه؟؟؟ فوقالعادست.چقد پر اباهته ، هم داخل هم بیرونش…فکر کن اگه این موتور ۲۵۰۰سی سی توربو رو بندازی رو مزدا ۳ چه انفاقی می افته…زیر ۵ ثانیه میشه قطعا
#ali.m#
۱۸ بهمن ۱۳۹۶فکر نمیکم ماشینی به دوست داشتنی مزدا تولید شده باشه تا حالا.
با وجودی که با تکنولوژی اسکای اکتیو و موفقیت بی سابقش تو موتور های درون سوز(که قبلا در مورد توضیح دادم ) همه رو شگفت زده کرده.
ولی بر خلاف عقیده خیلیا من فکر میکنم مزدا بهترین خودروساز ژاپنی نیست .
و این هوندا و نیسان هستن که رتبه ی یک رو تو دنیا دارن .
?مزدا?
احسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۶یه محصول ناب…
حسین وی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶چند وقت دیگه ام صفحه ی مزدا مثل پژو عکس مزدا 3new رو میزاره مینویسه یادتون میاد این ماشین فلان جایزرو برد ؟ ولی نمیدونه ما هنو داریم تولیدش میکنیم :(
هنوز خیلیا هستن فک میکنن آخرین ماشین مزدا همین 3new هست و خبری از این شاهکار ندارند :( متاسفم
دانیال
۱۹ بهمن ۱۳۹۶کسی هست که بتونه از این ماشین ایراد بگیره؟ در یک کلام «فوقالعاده» س
مانی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶چه طراحی داخلی قشنگی داره
سانتافه جدید از رو این کپی زده
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶کی تورا قشنگت کرده کی تورا ملوست کرده کی تورا عروست کرده کی تورا همه چی تمومت کرده.
کیوان
۲۱ بهمن ۱۳۹۶بنظر هوندا CRV وMurano Nissan Forgotشدند
محمود
۲۱ بهمن ۱۳۹۶من سوارش شدم سواری بسیار خوبی داره هندلینگ عالی کابین راحت امکانات الارمیه زیاد و بالا مصرف سوخته خوب و زیبا
احمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۶من انشاءالله بعد از عید مدل 2018 فول پلاک اروند را میخوام بگیرم خدا کنه درهم بیاد پایین.
محسن م
۲۷ فروردین ۱۳۹۷واقعا ما داریم تو جهنم زندگی میکنیم ؟؟ چرا سانتافه فول اپشن تو کشورای عربی 60 میلیون تو ایران بالای 270 میلیون؟ ادم باید یکی از حسرتاش ماشین خوب باشه؟ خدایااااااااااا