جدیدترین خودروهایی که نتوانستهاند در تستهای تصادف لاتین انکاپ عملکرد خوبی داشته باشند نیسان مارس (میکرا) و مزدا ۲ هستند که هر دو در آمریکای جنوبی ساخته و فروخته میشوند.
نیسان مارس که قبلاً در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تست شده بود و چهار ستاره ایمنی آن برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال به سه ستاره تنزل یافته بود هماکنون تنها یک ستاره کسب کرده و از نظر ایمنی سرنشینان خردسال نیز دو ستاره به دست آورده است.
در دادههای منتشر شده توسط لاتین انکاپ آمده است: “فشردگی سینه راننده و سرنشین بالا بوده و خودرو عملکرد غیر پایداری برای بدنه را نشان داده است.” نیسان مارس همچنین در تست تصادف جانبی نیز عملکرد خوبی نداشته و فاقد سیستم یادآوری نبستن کمربند ایمنی و لنگرگاههای ایزوفیکس میباشد.
اما همراه نیسان مارس دیگر خودروی ژاپنی یعنی مزدا ۲ هم تست شده است. این خودرو که در مکزیک و برزیل ساخته میشود در نسخهی مکزیکی کمی بهتر از نیسان مارس بوده و دو ستاره برای محافظت از سرنشینان بزرگسال و سه ستاره نیز برای خردسالان کسب کرده است.
هاچبک ساب کامپکت مزدا حفاظت خوبی از سرنشینان در تستهای تصادف جلو و جانبی به عمل آورده است؛ اما علیرغم مجهز بودن به سیستم یادآوری نبستن کمربند ایمنی برای صندلیهای جلو و عقب، این خودرو استانداردهای ایمنی لاتین انکاپ را پاس نکرده است.
با این تفاسیر متخصصان ایمنی آمریکای جنوبی و کارائیب تخمین میزنند با بهبود سیستم یادآوری نبستن کمربند ایمنی و اضافه شدن سیستم کنترل پایداری به این خودرو احتمال بهبود عملکرد ایمنی مزدا ۲ وجود دارد.
مدیر لاتین انکاپ میگوید:
[دانلود ویدئو]دولتها باید مشوقهایی برای عرضه خودروها با تکنولوژیهای ایمنی فعالی همچون ESC و ترمز اضطراری خودکار را در نظر بگیرند تا به این ترتیب سطح ایمنی خودروهای فروخته شده در این منطقه ارتقا یابد و به حد استانداردهای جهانی برسد.
سید
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ازمزدا بعیده…?
سام
۱۱ مرداد ۱۳۹۷احتمالا نسخه پایه اش را تست کردن.
LAMBORGHINI
۱۱ مرداد ۱۳۹۷همین نسخه ها رو اگه مزدا و نیسان به جای آمریکای جنوبی واسه اروپا یا استرالیا یا آمریکای شمالی ساخته بودند قطعا وضع ایمنیشون خیلی خیلی بهتر از این بود
amir
۱۱ مرداد ۱۳۹۷قبلا خبر مشابهی راجع به کیا و پژو در پدال خونده بودم.جالبه در اروپا همین مدلها 5 ستاره ایمنی میگیرن ولی در آمریکای جنوبی و..!!؟
حسن
۱۲ مرداد ۱۳۹۷کلا خودروهایی که ابعاد کوچکی دارند ایمن کردنشون سختتره .طبیعی هم هست چون فضای کمتری برای کارهای ایمن ساز وجود داره.
aston martin
۱۷ مرداد ۱۳۹۷یه چیزی سوپر احمقانه است
وقتی میدونن ایربگ جانبی و پرده ای نداره اصلا چرا از بغل تست تصادف میگیرن؟ چون اس پونصدم باشه نتیجش مشخصه چی میشه!:/
از غربیون بعیده این حماقت