مزدامیتسوبیشی

دوئل مزدا CX-3 و میتسوبیشی ASX

پس از حدود یک هفته وقفه دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال را آغاز کرده‌ایم و امروز نخستین دوئل این دور را برگزار می‌کنیم که به گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه دو کراس‌اوور فرانسوی یعنی پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C4 کاکتوس باهم به رقابت پرداختند. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۳۴۲ رأی به ثبت رسیده است که C4 کاکتوس توانست با دریافت ۸۶۱ عدد از آن‌ها و کسب ۶۴ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که ۲۰۰۸ موفق به کسب ۴۸۱ رأی شده است. حال امروز هشتمین دوئل گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت بین دو کراس‌اوور ژاپنی یعنی میتسوبیشی ASX و مزدا CX-3 برگزار شده است.

سانگ‌یانگ تیوولی

سوزوکی ویتارا

مزدا CX-3

میتسوبیشی ASX

سوزوکی ویتارا

؟

نیسان ترانو

رنو داستر

سوبارو XV

سوزوکی SX4

نیسان ترانو

؟

جیپ رنگید

فیات 500X

نیسان جوک

فورد اکواسپرت

جیپ رنگید

؟

پژو ۲۰۰۸

سیتروئن C4 کاکتوس

هوندا HR-V

تویوتا C-HR

؟

تویوتا C-HR

شورلت ترکس

اوپل موکا

اشکودا یتی

فیات 500L

شورلت ترکس

؟

کیا سول

لادا ایکس‌ری

رنو کپچر

اوپل کراسلند

؟

؟

سئات آرونا

فولکس‌واگن T-Roc

هیوندای کُنا

کیا استونیک

؟

؟

نیسان کیکس

هیوندای کرتا

سیتروئن C3 ایرکراس

ام‌جی ZS

نیسان کیکس

؟

مزدا CX-3

مزدا برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۴ کراس‌اوور جدید CX-3 را رونمایی کرد. این خودرو که کوچک‌ترین کراس‌اوور مزدا محسوب می‌شود و در جایگاهی پایین‌تر از CX-5 قرار می‌گیرد، با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. همچنین این کراس‌اوور ساب‌کامپکت ژاپنی از اواخر سال ۲۰۱۵ با مدل ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده عرضه یا در اصل جایگزین مزدا ۲ در این کشور شد. CX-3 با دو پیشرانهٔ مختلف در بازارهای جهانی عرضه می‌گردد که هردو از نوع چهار سیلندر و از سری اسکای‌اکتیو هستند. یکی از این موتورها دیزلی دیگری بنزینی است که ما برای این دوئل موتور بنزینی را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. CX-3 مانند اکثر کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد ولی امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. این ماشین هم‌اکنون در کارخانه‌های مختلفی در ژاپن، تایلند و اندونزی به تولید می‌رسد درحالی‌که تا پایان ماه نوامبر در ایالات‌متحده نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته است.

میتسوبیشی ASX

ASX برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و کار خود را به‌عنوان یک ام‌پی‌وی کوچک آغاز کرد. این رویه در نسل دوم که در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد نیز ادامه یافت اما اوضاع در نسل سوم کاملاً تغییر کرد چراکه ASX در این نسل به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت تبدیل شد. نسل سوم این ماشین که روی پلت‌فرم GS میتسوبیشی ساخته شده است، با پژو ۴۰۰۸ و سیتروئن C4 ایرکراس اشتراکات زیادی دارد. این نسل برای اولین بار رسماً در بازار داخلی ژاپنی در فوریهٔ ۲۰۱۰ رونمایی شد. این کراس‌اوور ژاپنی در ژاپن و کانادا با نام RVR، در اروپا و آمریکای جنوبی با نام ASX و در ایالات‌متحده با نام اوتلندر اسپرت عرضه می‌شود. میتسوبیشی برای ASX پیشرانه‌های مختلفی را ارائه می‌کند که ما به جهت هماهنگی با رقیب هم‌وطنش در این دوئل پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی آن‌را انتخاب کرده‌ایم؛ اما نسل سوم ASX نزدیک به هشت سال است که روی خط تولید قرار دارد و تقریباً سالخورده شده است ولی بااین‌حال میتسوبیشی چندین بار اقدام به فیس‌لیفت و به‌روزرسانی آن کرده که آخرین آن‌ها برای مدل ۲۰۱۸ صورت گرفته است. این ماشین تا پایان ماه نوامبر در ایالات‌متحده نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

مزدا CX-3

میتسوبیشی ASX

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۹۸ نیوتن متر ۱۹۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۱ ثانیه ۹.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه ۱۷.۵ ثانیه
مصرف سوخت ۸ لیتر (ترکیبی) ۹ (ترکیبی)
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۴۹۰ کیلوگرم
طول ۴.۲۷ متر ۴.۳۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۷ متر ۲.۶۷ متر
حجم صندوق بار ۳۵۰ لیتر ۴۱۵ لیتر
قیمت پایه ۲۰,۹۰۰ دلار ۲۰,۶۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9911515]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (912 ديدگاه)

    جفتشون خیلی خوب و ارزش خرید بالایی دارن؛اما مزدا یه چیز دیگه است

  2. سامان اذری

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    مزدا

  3. (ali (Chevy nova

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7401 ديدگاه)

    مزدا از لحاظ فنى و ظاهرى از نظر من بهتره

  4. علی

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    اینجا رای من مزدا
    ولی پژو 508 بیاد مطمئنم کولاک میکنه

    1. Just bentley continental

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داداش پژو ۵۰۸ چه ربطی به اینا داره
      مزدا از نظر ظاهر و موتور و مصرف و طراحی داخلی بهتره.
      ولی میتسوبیشی از نظر فضای سرنشینان و بار بهتره
      در نهایت مزدا به نظرم بهتر باشه.
      رای من مزدا.

  5. Mohamad

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    مزدا خوش فیس تر و در مجموع باحالتره
    مشخصاتشم روی کاغذ بهتره پس در انتخابش نباید درنگ کرد
    میتسوبیشی جوری شده انگار تفریحی و دورهمی و دستگرمی ماشین میسازه، تمایلی به رقابت و بروز بودن نشون نمیده اما کیفیتش کماکان همون کیفیت سابقه

    1. Mohamad

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (811 ديدگاه)

      البته اینم بگم که من اوتلندر رو خیلی دوست دارم

  6. شاهين

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    هر ماشین دیگه ای به جز مزدا در مقابل میتسوبیشی قرار میگرفت من به میتسو رای میدادم.اما خب مزدا واقعا خوشکله و داخش حس سری ۱ ب ام و یا سری آ بنز رو منتقل میکنه.شتابشم بهتره.گیربکسشم بهتره.با احترام بسیار فراوان برای میتسو…رای من مزدا

  7. آرش آمریکایی

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (637 ديدگاه)

    100% مزدای دوست داشتنی

  8. حمیدرضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    انتخاب خیلی سخته چون کاملا مشابهن ولی رای من میتسوبیشی چون مزدا خیلی دیگه کوچیکه

  9. Raha

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (287 ديدگاه)

    ثبات طراحی مزدا یه چیز دیگه است
    اما میتسوبیشی هم قابل احترامه

  10. سياوش

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    تکلیف نظرسنجی های تلگرام چی میشه بااین وضع موجود؟؟؟

  11. شاهين

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    راستی مانیتور مزدا ثابته یا ماشینو خاموش کنی جمع میشه داخل؟

  12. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    بدون هیچ شکی مزدا واقعا اختلافشون فاحشه واونایی که به میتسوبیشی رای دادن فازشون دقیقا چی بوده نمی دونم.

    1. مبین پورمند

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      منم ب مزدا رای دادم ب خاطر داشبورد و گیربکس و مصرف سوختش.ولی باید ب نظرات دیگرون هم احترام بذاریم

    2. ماسل

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2686 ديدگاه)

      حرص نخور پوستت چروک میشه
      نماینده مجلس که انتخاب نمیکنی

    3. رضا

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (154 ديدگاه)

      نظر هر کس متفاوت و محترمه

  13. سعید(تهران)

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (495 ديدگاه)

    میتسوبیشی سالهاست دیگه اون برند دوست داشتنی دهه نود نیست، راستی ماشین اول خودم یه لنسر ۹۲ بود یادش بخیر، می‌دونید که حس ماشین اول ینی چی؟ ولی برعکس، مزدا، مورد احترام ژاپنی باز و غیر ژاپنی بازه…

  14. مهران

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (297 ديدگاه)

    قطعا مزدا

  15. علی

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (192 ديدگاه)

    با سلام
    این هر دو از ماشینهای محبوب من هستند واقعا نتونستم بینشون انتخاب کنم …

  16. آرمین

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (344 ديدگاه)

    به جز 65 لیتر حجم صندوق و 210 دلار ارزان بودن هیچ برتری میتسوبیشی نداره من خودم احساسی که به مزدا دارم اینه که حس برند آلفا رمئو آسیا رو به من الهام میکنه
    یک سوالی هم دارم اینه ک مزدا با اینکه داره خیلی قوی کار میکنه چرا فروشش از تویوتا و هوندا کمتره چون طراحی های زیبا و خیلی اصیلی میسازه اصلا ظاهر ماشین میگه که من ژاپنیم ( الهام گرفته از مکتب شائولین)

    1. شاهين

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      والا این موضوع برای منم سوال بود و یکم تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که میزان تولید مزدا نسبت به تویوتا و هوندا خیلی کمتره.مثلا به ازای هر ۱۰ تا هوندا سیویک یه دونه مزدا ۳ ساخته میشه.تعداد کارخونه های تویوتا و هوندا هم خیلی بیشتره. مثلا تفاوتش مثل همین ایران خودرو و گروه بهمنه..برای همینه تعداد فروشش کمتره

      1. آرمین

        ۱۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ممنون شاهین جان بابت پاسخت البته شاید دلیلش این باشه که مزدا تازه استارت طراحی های زیبا و به روزشو زده و تازه داره شناخته میشه و اطمینان مردمو جلب میکنه البته احساس و نظر خودم اینه که تفاوت مزدا با تویوتا و هوندا تو موارد میتونه باشه
        1 _ چون اکثرا خریداران خودرو افراد میانسال و خانواده دار هستند براشون جاداربودن و کاربردی بودن خودرو مهمتر از اسپرت بودنه که این کاربردی بودن بیشتر تو تویوتا و هوندا دیده میشه
        2 _ به نظرمیاد استهلاک مزدا از خودرو های تویوتا و هوندا معمولا بالاتره به دلیل ذات اسپرتیش(مثل مقایسه بی ام و با بنز ، آئودی و ولوو البته پورشه رو نمیدونم چه وضعیتی از لحاظ استهلاک داره)
        3 _ به دلیل افت بیشتر قیمت دست دوم آن
        4 _ کم بودن بودن نمایندگی در بازار های فروش مزدا که خب طبیعتا به علت فروش کمترش میتونه باشه

  17. M.us

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    داخل مزدا ساده و شیک همینطور طراحی خارجی دلپسندی داره فنی هم خوبه

  18. محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    همه ی این ها قبول، ولی میتسوبیشی برند با کیفیت تری از نظر استهلاک هست نسب به مزدا، تو مطالعات consumerreports هر ساله مشخصه. فقط مشخصات فنی ملاک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا