مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت هجدهم، اولین دوئل از گروه کوپههای کوچک
هوندا سیویک کوپه | مزدا MX-5 |
؟ | |
آئودی TT | فولکسواگن بیتل |
؟ | |
فولکسواگن شیراکو | نیسان 370Z |
؟ |
مزدا MX-5
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: ND مزدا
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۵,۷۶۹ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۵۱۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱,۲۹۴ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴,۶۹۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۹۳ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۴ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
هوندا سیویک کوپه
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵
نسل کنونی: دهم
پلتفرم: کامپکت جهانی هوندا
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: – دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: – دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
مزدا MX-5 | هوندا سیویک کوپه | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۱۸۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۱ ثانیه | ۷.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۷ ثانیه | ۱۵.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) | ۷.۴ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۵۸ گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۴۶ لیتر |
طول | ۳.۹۱ متر | ۴.۴۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۳۱ متر | ۲.۷۰ متر |
وزن | ۱۱۰۰ کیلوگرم | ۱۲۳۵ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۶.۸ | ۱ به ۷.۷ |
حجم صندوق بار | ۱۳۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۶,۱۹۰ دلار | ۱۹,۸۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10085269]
امیر
۳۰ مرداد ۱۳۹۷دیفرانسیل جلو بودن در یک ماشین اسپرت یک جور شوخی بی مزه اس.عشق است مزدا
مزدا
۳۰ مرداد ۱۳۹۷مزدا۱۰۰%
سامان اذری
۳۰ مرداد ۱۳۹۷به نظرم شیراکو باس با سیویک کوپه
و بیتل هم با میاتا دوئل میکردند
سید
۳۰ مرداد ۱۳۹۷بی چون وچرا مزدا
Radin
۳۰ مرداد ۱۳۹۷قطعا مزدا:)
Travel4ever
۳۰ مرداد ۱۳۹۷عشق است مزدا از هرلحاظ.
برتری هوندا فقط قیمتش به نظر میرسه
ولی بازم این مزدایه برای من خیلی ارزش داره
شاهين
۳۰ مرداد ۱۳۹۷به جرات میتونم بگم مزدا سلطان هندلینگ و شتاب اولیه در بین ماشین های اقتصادی تو کل دنیاست، با احترام فراوان برای هوندای عزیز ولی انتخابم قطعا بهترین ماشینه سال ۲۰۱۶ هست، mx5
saeed
۳۰ مرداد ۱۳۹۷فکر کنم مزدا تو این کلاس خودرویی بی رقیب باشه و قابلیت رقابت با خودروهای لوکسو داره .ضمنا موتور جدید مزدا که با افزایش قدرت تا 181اسب بخار همراه بوده قابل ارائه هست (با همین موتور 2 لیتر تنفس طبیعی) که اگر اون بود دیگه کفه همه جوره به نفع مزدا میشد (امیدوارم در مرحله بعد اون موتور لحاظ شه تو مقایسه ها).
مانی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷من رأی ندادم
آخه رودستر ۲ نفره با کوپه ۴ نفره چه ربطی بهم دارن
تنها شباهتشون قدرت موتوره
me84
۳۰ مرداد ۱۳۹۷.
مزدا جذابتره
peyman
۳۰ مرداد ۱۳۹۷یعنی یه خودروی باکیفیت ،بادوام،به روز مثل سیویک کوپه که جوان پسند هست با قیمت فوق العاده خوب .
اگه میومد رو خط تولید خودرسازهای ما تاریخچه فروش کل جهان رو جابجا می کرد.
ولی…
خب دیگه چه خبر ازG65میباخ چه خبرکه قولش رو دادن وقتی گفتن G65 AMG دیگه تولید نمیشه خیلی حالم گرفته شد
سید مهران میرابوالقاسمی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷مزدا ۴ تا سروگردن بالاتره.
ایلیا
۳۰ مرداد ۱۳۹۷با این کم سلیقگی در انتخاب رقبا، یکی از ستارگان سال های اخیر بی دلیل حذف شد.
E 36
۳۰ مرداد ۱۳۹۷مزدا
حمیدرضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۷با احترام به رای همه ولی هوندا
:::فرشاد:::
۳۰ مرداد ۱۳۹۷تو اینکه لذت رانندگی MX-5 بالاتره، شکی نیست، اما من به شخصه سیویک کوپه رو انتخاب میکنم، به دلایل زیر:
●قیمتگذاری به مراتب بهتر
●داشبورد زیباتر و هماهنگتر
●طراحی خارجی شیکتر
●ظرفیت سرنشین بیشتر
●حجم صندوق بار بیشتر
●مصرف سوخت کمتر
محمدرضا
۱ شهریور ۱۳۹۷نظرتون محترم اما این چیزایی گفتین جز برای افراد معدودی اصلا اولویت نیست تو این کلاس.اکثرا ماشین اسپرت میخرن برای لذت رانندگی نه حجم بار و زیبایی داشبورد
Mohamad
۳۰ مرداد ۱۳۹۷با وجود احترامی که برای مزدا قائلم اما اجازه بدید سیویک کوپه رو انتخاب کنم.
سام
۳۰ مرداد ۱۳۹۷طرح بدنه هوندا سیویک کوپه تا حدی جذاب تر و معقول تر از مزدا CX-5 است و من در این دوئل خودرویی به هوندا سیویک کوپه رأی می دهم.البته ناگفته نماند که مزدا CX-5 هم در جای خود بسیار جذاب و دوست داشتنی است.اختلاف بین این خودروی دوست داشتنی مثل اختلاف بین دو نمره 19.5 و 20 است.
ابولفضل نصیری
۳۰ مرداد ۱۳۹۷اسطوره رودسترهای تاریخ میاتا MX-5
مانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۷۳۰۰ اس ال گالوینگ
۲۵۰ جی تی او رودستر
و ….
پس اینا دیگه چی هستن؟؟؟
Hossein gh
۳۰ مرداد ۱۳۹۷سیویک حیفه حذف شه.ولی مهم نیست من که عاشقشم
کاوه
۳۱ مرداد ۱۳۹۷مشکل قدیمی مزدا اینجا هم وجود داره. توجه ویژه به هندلینگ که موجب میشه فضای اتاق کوچیک بشه و همینطور ارتفاع کف از زمین هم کاهش پیدا کنه. این مزدا هم طولش نیم متر از سیویک کمتره. مطمئنن مزدا های سدان و کوپه عشق ابدی راننده ها هستند و جهنم واقعی برای بقیه سرنشین ها.
حسین وی
۳۱ مرداد ۱۳۹۷قطعا مزدا
نمیدونم چرا این پیج های خودرویی اینستاگرام شتاب مزدارو 7.9 میزنن :|
Adak
۸ شهریور ۱۳۹۷برنده این گروه TT