مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور پنجم، قسمت سوم، پنجمین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت
نتیجهٔ دوئل قبلی بین فورد فییستا و رنو کلیو
مجموع آرا: ۸۴۲
آراء فورد فییستا: ۵۰۸
آراء رنو کلیو: ۳۳۴
پیروز دوئل: فورد فییستا با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
هیوندای i20 | کیا ریو |
کیا ریو | |
سیتروئن C3 | پژو ۲۰۸ |
سیتروئن C3 | |
آئودی A1 | مینی کوپر |
؟ | |
فولکسواگن پولو | تویوتا یاریس |
فولکسواگن پولو | |
مزدا ۲ | نیسان میکرا |
؟ | |
فورد فییستا | رنو کلیو |
فورد فییستا |
نیسان میکرا
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: B رنو-نیسان
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۱,۷۹۶ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸۶,۴۸۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مزدا ۲
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۴
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: DJ مزدا
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۱,۷۰۳ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۳,۸۳۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۴ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
نیسان میکرا | مزدا ۲ | |
پیشرانه | ۰.۹ لیتری I3 | ۱.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۹۰ اسب بخار | ۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰ نیوتن متر | ۱۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۲.۱ ثانیه | ۹.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۵ لیتر (ترکیبی) | ۴.۵ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۰۲ گرم/کیلومتر | ۱۰۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۱ لیتر | ۴۴ لیتر |
وزن | ۱۰۸۲ کیلوگرم | ۹۷۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۰ متر | ۴.۰۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۲ متر | ۲.۵۷ متر |
حجم صندوق بار | ۳۰۰ لیتر | ۲۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۲,۲۹۵ پوند | ۱۳,۰۰۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10047983]
Radin
۱۴ تیر ۱۳۹۷نیسانو گزینه بهتری میبینم.هم طراحیش قشنگتر از مزداست هم ایمنی بیشتری داره و هم اینکه ارزونتره ولی کاش این موتور روش نبود. رای من نیسان
هیمن
۱۴ تیر ۱۳۹۷من طراحی مزدا رو خیلی سرتر میدیدم ولی شما که این رو گفتید یه نگاه دقیق تر به نیسان انداختم و دیدم واقعا طراحی عالی داره و دیگه خبری از اون نیسان های زشت نیست ولی بازم بخاطر قابلیت اطمینان موتور و کل ماشین و همچنین شتاب و هندلینگ مزدا رو میپسندم
محمد رضا
۱۴ تیر ۱۳۹۷مزاد موتور تنفس طبیعیه با همون میزاز مصرف وشتاب ۲.۶ ثانیه بهتر همیشه هم هندلینگش بهتر از همکلاسای نیسان ش بوده
داشبردش ساده و کاربردیه که من خیلی این نوع داشبوردو دوس دارم
ظاهر میکرا رو با اختلاف خیلی دوس پارم
ولی رایم همون مزدای دوس داشتنیه
me84
۱۴ تیر ۱۳۹۷.
مزدا مشخصاتش در مجموع بهتره.
طراحی مزدا رو هم بیشتر دوست دارم.
نیسان بیرونش زیاد جالب نیست بخصوص جلوش اما توش قشنگه.
رای من مزدا بخصوص بخاطر موتور تنفس طبیعی با کارکرد بهتر
حسین وی
۱۴ تیر ۱۳۹۷تو این سگمنت بیشتر به صرفه بودنم مهمه
مزدا موتورش تنفس طبیعیه و شتاب بسیار بهتری داره
تو هندلینگم که همیشه سرآمده
مزدا <3
mohammad FM 480
۱۴ تیر ۱۳۹۷نیسان انتخاب بهتری بنظرم چون طراحی خیلی مهمه بین اینها که میکرا طراحی بیرونی و خصوصا داخلی بهتری داره،ایمنیش بیشتره که البته بنظرم زیاد مهم نیست مشخصات هم ک تقریبا یکیه ولی اگه موتورش حجم بیشتری داشت جالب تر میشد
michael
۱۴ تیر ۱۳۹۷فقط اون دستگیره شیشه عقب نیسان :|
MaZi Zo0M Z0oM
۱۵ تیر ۱۳۹۷باسلام.
جالبه که خودروهارو مجهز به توربوشارژر میکنن که از حجم موتور کاسته و در مجموع از وزن خودرو هم کاسته شود.با اینحال نیسان با وجود شیشه بالابرهای دستی درب های عقب،بیش از ۱۰۰ کیلو هم از مزدا با موتور تنفس طبیعی سنگینتره و علاوه بر مصرف سوخت ترکیبی برابر الایندگی نزدیک به هم دارند.
و اینکه مزدا۲ هداپ دیسپلی هم داره.
یا حق…!
مهدی
۱۵ تیر ۱۳۹۷وقتی موتور توربویی الایندگی و مصرف کمتری نداشته باشه اصلا استفادش چه توجیهی داره؟؟؟