مزدانیسان

دوئل نیسان میکرا و مزدا 2

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور پنجم، قسمت سوم، پنجمین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبلی بین فورد فی‌یستا و رنو کلیو

مجموع آرا: ۸۴۲

آراء فورد فی‌یستا: ۵۰۸

آراء رنو کلیو: ۳۳۴

پیروز دوئل: فورد فی‌یستا با کسب ۶۰ درصد از کل آراء

 

هیوندای i20

کیا ریو

کیا ریو

سیتروئن C3

پژو ۲۰۸

سیتروئن C3

آئودی A1

مینی کوپر

؟

فولکس‌واگن پولو

تویوتا یاریس

فولکس‌واگن پولو

مزدا ۲

نیسان میکرا

؟

فورد فی‌یستا

رنو کلیو

فورد فی‌یستا

 

نیسان میکرا

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: B رنو-نیسان

امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۱,۷۹۶ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸۶,۴۸۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۹ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۲ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

مزدا ۲

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۴

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: DJ مزدا

امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۱,۷۰۳ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۳,۸۳۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۴ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

نیسان میکرا

مزدا ۲

پیشرانه ۰.۹ لیتری I3 ۱.۵ لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۹۰ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر ۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۲.۱ ثانیه ۹.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۵ لیتر (ترکیبی) ۴.۵ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۰۲ گرم/کیلومتر ۱۰۵ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۱ لیتر ۴۴ لیتر
وزن ۱۰۸۲ کیلوگرم ۹۷۵ کیلوگرم
طول ۴.۰۰ متر ۴.۰۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۲ متر ۲.۵۷ متر
حجم صندوق بار ۳۰۰ لیتر ۲۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۲,۲۹۵ پوند ۱۳,۰۰۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10047983]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    نیسانو گزینه بهتری میبینم.هم طراحیش قشنگتر از مزداست هم ایمنی بیشتری داره و هم اینکه ارزونتره ولی کاش این موتور روش نبود. رای من نیسان

    1. هیمن

      ۱۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من طراحی مزدا رو خیلی سرتر میدیدم ولی شما که‌ این رو گفتید یه نگاه دقیق تر به نیسان انداختم و دیدم واقعا طراحی عالی داره و دیگه خبری از اون نیسان های زشت نیست ولی بازم بخاطر قابلیت اطمینان موتور و کل ماشین و همچنین شتاب و هندلینگ مزدا رو می‌پسندم

  2. محمد رضا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    مزاد موتور تنفس طبیعیه با همون میزاز مصرف وشتاب ۲.۶ ثانیه بهتر همیشه هم هندلینگش بهتر از همکلاسای نیسان ش بوده
    داشبردش ساده و کاربردیه که من خیلی این نوع داشبوردو دوس دارم
    ظاهر میکرا رو با اختلاف خیلی دوس پارم
    ولی رایم همون مزدای دوس داشتنیه

  3. me84

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    مزدا مشخصاتش در مجموع بهتره.
    طراحی مزدا رو هم بیشتر دوست دارم.
    نیسان بیرونش زیاد جالب نیست بخصوص جلوش اما توش قشنگه.
    رای من مزدا بخصوص بخاطر موتور تنفس طبیعی با کارکرد بهتر

  4. حسین وی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    تو این سگمنت بیشتر به صرفه بودنم مهمه
    مزدا موتورش تنفس طبیعیه و شتاب بسیار بهتری داره
    تو هندلینگم که همیشه سرآمده
    مزدا <3

  5. mohammad FM 480

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    نیسان انتخاب بهتری بنظرم چون طراحی خیلی مهمه بین اینها که میکرا طراحی بیرونی و خصوصا داخلی بهتری داره،ایمنیش بیشتره که البته بنظرم زیاد مهم نیست مشخصات هم ک تقریبا یکیه ولی اگه موتورش حجم بیشتری داشت جالب تر میشد

  6. michael

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقط اون دستگیره شیشه عقب نیسان :|

  7. MaZi Zo0M Z0oM

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    باسلام.
    جالبه که خودروهارو مجهز به توربوشارژر میکنن که از حجم موتور کاسته و در مجموع از وزن خودرو هم کاسته شود.با اینحال نیسان با وجود شیشه بالابرهای دستی درب های عقب،بیش از ۱۰۰ کیلو هم از مزدا با موتور تنفس طبیعی سنگینتره و علاوه بر مصرف سوخت ترکیبی برابر الایندگی نزدیک به هم دارند.
    و اینکه مزدا۲ هداپ دیسپلی هم داره.

    یا حق…!

  8. مهدی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    وقتی موتور توربویی الایندگی و مصرف کمتری نداشته باشه اصلا استفادش چه توجیهی داره؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا