سوبارو با افزودن قوای محرکهی جدید به مدل فارستر خود این خودرو را بهروز کرده است. این شاسیبلند تنومند را در برابر حریفی درخور به نام مزدا CX-5 قرار دادهایم تا پیروز میدان را مشخص کنیم.
خب در نبردی شاخبهشاخ، کدام کراس اوور میتواند ترکیب بهتری از آسایش، سواری بهتر در جاده، کاربردی بودن و توانایی عبور از راههای ناهموار را ارائه کند؟
شاخبهشاخ
حالتهای آفرود
مزدا به اندازهی رقیب خود در زمینهی آفرود مستحکم احساس نمیشود. نسخههای CVT فارستر دارای کنترل صعود از تپه هستند که باعث افزایش تواناییهای خودرو میشود درحالیکه سیستم چهارچرخ محرک مشهور این خودروساز نیز چسبندگی خوبی را تأمین میکند.
پوششهای پلاستیکی اطراف بدنه نیز محافظتهای خوبی را ایجاد نموده اگرچه که بهطور خاص شیک به نظر نمیرسند.
سوبارو کابین همهی محصولات خود را بهبود بخشیده اما درحالیکه این فارستر از برخی مواد باکیفیت استفاده میکند اما پوششهای پلاستیکی کابین این خودرو را در رتبهای پایین قرار میدهد. مزدا احساس گرانبها بودن بیشتری دارد و سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترلهای سیستمهای تهویه گواهی بر این مدعا هستند.
کراس اوورهایی همانند این دو خودرو خودروهای خانوادگی عالی هستند بنابراین ایمنی فاکتوری کلیدی است. پکیج ایمنی سفارشی مزدا با قیمت ۸۰۰ پوند امکاناتی از جمله هشدار ترافیک عقب و ترمز اتوماتیک هوشمند شهری را به خودرو اضافه میکند.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: مزدا CX-5
شما با انتخاب مزدا CX-5 قدرت، تجهیزات و استایل بیشتری را به دست میآورید. هزینههای این خودرو نسبت به سوبارو کمتر بوده و به علاوه در جاده سواری بهتری دارد، جایی که اکثر وقت این خودروها در آنجا خواهد گذشت. مزدا نمیتواند با تواناییهای آفرود فارستر برابری کند هرچند که تواناییهای مزدا نیز از تصور شما بیشتر است اما CX-5 یک شاسیبلند جذاب است که ترکیبی بهتر از کارایی و راحتی را به همراه قابلیت استفاده ارائه میکند.
اگر دنبال شاسیبلندی تنومند با توانایی آفرود بالاتر از حد متوسط هستید، فارستر ارزش نگاه کردن را دارد. این خودرو راحت بوده و تجهیزات خوبی هم دارد به علاوه اینکه از پیشرانهی نرم دیزلی سود میبرد. فارستر هنوز هم از میزان آلایندگی بالا و استایل ظاهری بیلطافت خود در عذاب است به این معنی که نمیتواند با رقبای پاکتر، هوشمندتر و زیباتر خود رقابت نماید.
دیگر گزینهها در این کلاس
هوندا CR-V 1.6 i-DTEC SE Navi Auto
قیمت: ۳۱۰۱۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری
به لطف گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و فضای بار جادار ۵۸۹ لیتری، این خودرو یک شاسیبلند کاربردی است. اگرچه که تنها پیشرانهی ۱.۶ لیتری در دسترس است اما قدرت مناسب ۱۵۸ اسب بخاری دارد. هوندا فقط به اندازهی خودروهای حاضر در تست دینامیک نیست.
فورد کوگا ۲.۰ TDCi 180 Titanium X AWD Auto
قیمت: ۳۱۲۳۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری
اگر دنبال کارایی و هندلینگ بالاتری هستید، کوگای ۱۷۸ اسب بخاری به همراه گیربکس اتوماتیک پاورشیفت و سیستم چهارچرخ محرک فورد میتواند برای شما باشد؛ اما با فضای بار ۴۰۶ لیتری، این خودرو به اندازهی مزدا یا سوبارو کاربردی نیست.
مزدا CX-5 Sport Nav 2.2 SkyActiv-D 175 AWD Auto | سوبارو فارستر ۲.0D XC Premium Lineartronic | |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۳۱۵۴۵ | ۳۱۴۹۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۵۵۵/۱۸۴۰/۱۷۱۰ | ۴۶۱۰/۱۷۹۵/۱۷۳۵ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۲۱۹۱ سیسی | ۴ سیلندر تخت، ۱۹۹۸ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۷۳ | ۱۴۵ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۴۲۰ | ۳۵۰ |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک | CVT اتوماتیک، چهارچرخ محرک |
فضای صندوق بار (لیتر) | ۵۰۳ | ۵۰۵ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۶۲۸ | ۱۶۴۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۸.۱ | ۹.۹ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۰۵ | ۱۸۸ |
مصرف سوخت شهر/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۴/۴.۹/۵.۵ | ۷.۲/۵.۴/۶.۱ |
یو اس اس اینترپرایز
۱۲ تیر ۱۳۹۵مزدا طراحی قشنگی داره ولی به نظرم هردو پیشرفت خوبی دارن
Elemento
۱۲ تیر ۱۳۹۵مزدا از همه لحاط نسبت به سوبارو سره. البته هر دو عالین. حرف ندارن. مزدا عالی تره!
Nima
۱۲ تیر ۱۳۹۵من بین اینا فورد رو انتخاب میکنم چون: ۱. کارایى و هندلینگ بالاتر ۲. موتور قویتر نسبت به تمام رقبا ۳. برند فورد
بعد از اون مزدا – بعد هوندا – سوبارو
یو اس اس اینترپرایز
۱۲ تیر ۱۳۹۵الان شما اینجا فورد میبینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یو اس اس اینترپرایز
۱۲ تیر ۱۳۹۵asa عزیز چطوری شما؟؟؟؟؟؟؟
کم پیدایی
Venom
۱۲ تیر ۱۳۹۵شما خودتو ناراحت نشن شما کلا ماشین آمریکاییو انتخاب میکنی حتی اگه بهتر نباشه.این برا همه مشخص شده قبلا!!!?
نادر
۱۲ تیر ۱۳۹۵چرا کمپانی سوبارو یه خورده سلیقه به خرج نمیده امروزه این طراحی مرده را کمتر میپسندن.
فارستر اصلا جوان پسند نیست بر عکس خودروهای مزدا به خصوص مزدا cx4 که فوق العاده زیبا و اسپرت و جوون پسنده ولی متاسفانه نمیدونم چرا فقط برای چین در نظر گرفتن.
هرچند که اگر به همه جای دنیا بفرستن شرکت معظم بهمن نمیزاره داخل ایران وارد بشه
چون شرکت بهمن هم مانند بقیه خودروسازان داخلی تشخیصشون اینه که باید تولیدات از رده خارج را باید تولید کرد و اگه شرکت مزدای ژاپن تا صد ها هزار سال دیگه قطعات مزدا 3 را به بهمن بده اونها هم تا صدها هزار سال دیگه همین مزدا 3 را میزنن.
لااقل شاسی بلندم بیارید گروه بهمن.
میدونید گروه بهمن متعلق به چه ارگانی هستش؟؟؟؟
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۵نه
یو اس اس اینترپرایز
۱۲ تیر ۱۳۹۵گروه بهمن درسال 1331 تحت عنوان شرکت سهامی ایران خلیج کو با سرمایه اولیه 600 هزار ریال با نوع فعالیت حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی شروع به کار کرد.
برای اطلاعات بیشتر سایت گروه بهمن مراجعه بفرمایید.نادر عزیز
کاوه آهنگر
۱۲ تیر ۱۳۹۵گروه بهمن متعلق به سپاه پاسداران است. در سایت های اقتصادی مثل دنیای اقتصاد اخبارش هست
یو اس اس اینترپرایز
۱۲ تیر ۱۳۹۵کاوه اهنگر عزیز لطفا منبع موثق نام ببرید.یعنی این حرف شما سندیت داره؟؟؟؟؟؟
کاوه آهنگر
۱۳ تیر ۱۳۹۵http://donya-e-eqtesad.com/news/615331 ، یو اس اس جان اینم لینک منبع
نوید جهرمی
۲۴ تیر ۱۳۹۵باید بین جاپنی ها سوبارو و میتسوبیشی رو لج درار خوند. ازشون خیلی انتظار میره اما اندازه این توقع خودشونو رشد نمیدن.
امیر.عارف
۱۲ تیر ۱۳۹۵سوبارو بعد از افت طولانی که داشت خوشبختانه دوباره داره محصولات نسبتا خوبی ارزه میکنه
محمد
۱۲ تیر ۱۳۹۵مزدا یه خودروساز کوچک که توی هر سگمنتی که خودرو ارائه میکنه بهترینه یا لااقل جز بهتریناست
Reza.jz
۱۲ تیر ۱۳۹۵چی میشد ایران هم یک خودرو ساز با کیفیت داشت فقط یکی:|
احمد باقری
۱۲ تیر ۱۳۹۵هر دو، پیشرفت خوبی داشتن.
Caddillac
۱۲ تیر ۱۳۹۵از هیچ کدومشون خوشم نمیاد.این اسباب بازیا چین واقعا؟؟؟؟آدم اسکالیدو بذاره این اسباب بازیارو بخره؟؟؟
کاوه آهنگر
۱۲ تیر ۱۳۹۵عزیز دل. اسکالید suv فول سایزه، ولی فارستر و سی ایکس5 کراس اوور هستند. به نظر شما مقایسه اینها با اسکالید درسته؟!!! ضمنا ژاپن هم به اندازه کافی suv و پیکاپ های هیولا داره
Mahmood
۱۲ تیر ۱۳۹۵در کل از ژاپنی جماعت نمیشه اشکال گرفت هر دوی این خودروها عالی اند ولی مزدا انتخاب معقول تری به نظر می رسه در عین حال نفهمیدم که چرا اینقدر این بررسی کوتاه و کم بود عملا بررسی خاصی انجام نگرفته بود.
Mahmood
۱۲ تیر ۱۳۹۵با نظر دوست عزیزمون کاوه آهنگر کاملا موافقم چون حرف منطقی زده و دوست عزیزی که نام کاربری شما کادیلاک است مشخص است که کاملا نسبت به این برند تعصب دارید با توجه به نظری که دادید بنده هم دوستدار برند با اصالت و با کیفیت کادیلاک هستم اما نه تا این حد.
احسان(احسان سابق)
۱۲ تیر ۱۳۹۵مزدا چیزی ساخته که نمی تونی عاشقش نشی
Archi KHAN
۱۴ تیر ۱۳۹۵مزدا cx-5 خیلی طراحی خوشگلی داره
اما راستش انتخاب من cr-v هستش …
سید مهران
۱۴ تیر ۱۳۹۵جرمی کلارکسون تو مقایسه اس یو وی ها که حدود ۱۴ تا بودن مزدا و فولکس واگن رفتن فینال که در فینال در عین ناباوری مزدا یه سرو گردن از فولکس بالاتر شد بعدش جرمی گفت که بهترین کراس اووری بود که سوار شده بودم.مزدا بهترین و خوشدسترین ماشین دنیاست.
F@r!D
۲۱ اسفند ۱۳۹۹نظر همگی دوستان قابل احترام هست . حدود چندماهی هست که دارم دنبال یک اس یو وی کراس اوور میگردم که از هر لحاظ قابل قبول باشه بین ژاپنی های عزیز مزدا میشه گفت بیشتر حرف واسه گفتن داره ولی نمیشه گفت بی نقص هم هست مثلا مانیتورش تاچ نیست. و فضای جعبه عقب جاداری نداره ولی اینها اصلا ایراد و نقص فنی بحساب نمیان.. تویوتا راو فور عالی هست ولی انتظار بیشتری از طراحی داخلی و بیرونی ازش میشه داشت ولی متاسفانه هیچ خلاقیتی در طراحی نشون نمیده و فقط متمرکز میشه روی کیفیت در عین حال قدرت موتور کم توانی برا این اس یو وی طراحی کرده به نسبت سایر رقبای خودش .. هاندا هم گزینه ی خوبیه ولی بعنوان یک اس یو وی قدرت موتورش زیاد چنگی بدل نمیزنه ولی فضای جاداری داره و طراحی داخلی خیلی خوبه..
به احتمال زیاد انتخاب من مزدا هستش زیبا نرم سریع و پرقدرت و حس لاکچری داره..