سال ۲۰۱۴ مزدا ۳ دوباره متحول خواهد شد و مدل جدید آن با الهام از مزدا۶ جدید به بازار خواهد آمد. آنطور که تصاویر رندر شده مجله Car & Driver نشان می دهد، سبک جدید طراحی کودو به این خودرو هم راه یافته و اندکی از چهره تند و تیز فعلی به سمت طرحی پخته تر عقب نشینی کرده است.
مزدا ۳ که پرفروشترین خودروی این کمپانی محسوب می شود، با این چهره عصبانی جدید، احتمالا طرفداران بیشتری هم پیدا خواهد کرد. موتور ۲ لیتری ۱۵۵ اسبی با فن آوری اسکای اکتیو، همچنان گزینه اصلی این خودرو خواهد بود. اما با بهبود و بروزرسانی کاهش مصرف سوخت تا ۵.۸۸ لیتر در صد کیلومتر برای آن قابل انتظار خواهد بود. مدلهای دیزلی و همچنین نمونه اسپرت Mazdaspeed نیز به بازار خواهند آمد.
فولکس واگن جتا، فورد فوکوس و هوندا سیویک از همین الان منتظر رقابت با مزدا ۳ جدید نشسته اند. برای برآورد قیمت هنوز زود است اما قیمت پایه ۱۷ هزار دلاری برای مدل سدان و ۲۰ هزار دلاری برای مدل ۵ در هاچ بک قابل پیش بینی است. در مورد مونتاژ این خودرو در ایران هم باید امیدوار باشیم که تا آن زمان خودروهای چینی مونتاژ گروه بهمن، جایی برای این خودروی زیبا و محبوب باقی بگذارند.
ناصر
۵ مهر ۱۳۹۱توی بازار جهانی خودرو دلمون به این خوش بود که ما هم یه خودرو به روز ژاپنی داریم و انم مزدا بود که با کم لطفی های گروه بهمن این دلخوشی کوچیک هم از این مردم گرفته شد
این مدلشم زیباست ولی چه فایده که دیگه باید توی خواب ببینیمش :-(
hojjat.panahzadeh
۶ مهر ۱۳۹۱!آخ که چه قیافه اى گرفته. قیافش نسبت به قبل تهاجمی تر شده! .
hojjat.panahzadeh
۶ مهر ۱۳۹۱ولى دلمون خوشه. مزدا 3 که به ایران اومد دی وی دى چنجرش و کمک فنر گازیشو دزدیدن. این بیاد ایران اول چندتا از قطعاتشو میدزدن بعد امکانات مزدا 3 رو میزارن روش و خودشون هم یه فیس لیفتى میکنن و به جای نیو مزدا 3 میدن دست مردم .
علی قضایی
۵ مهر ۱۳۹۱کلا همه مدل ها دارن مثل هم میشن.مزدا تویوتا کیا BMWو…تغییرخاصی انجام نمیدن توطراحی بیرونی فقط دارن کپی میزنن .
هادی مرتضوی
۶ مهر ۱۳۹۱با حرفت موافقم اما به نظر من این حرکت برای خاطر این که خط مشی طراحی کمپانی مشخص باشه وضمن بروز رسانی چهره خودرو برای مدل سال هزینه ها ماهش پیدا کنه…این یعنی یه سیاست درست در تولید…
حسن
۵ مهر ۱۳۹۱ایولا ای ولا ماشالا
عالی
سجاد
۵ مهر ۱۳۹۱من الان قاطی کردم
اگه این فیس لیفته پس کارای سای پا و ویران خودرو چیه؟
اگه مال اینا فیس لیفته پس این چیه؟
SUNMARTIN
۵ مهر ۱۳۹۱با سجاد 100 درصد که نه 1000 بار موافقم کارهای “ویران خودرو” و “سای پا” از حالت فیس لفت خارجه ، یعنی کار دستی هست و در واقع برای تینیجرها که تازه هوس ماشین بازی دارن خوبه ،، تازه با وقاحت درخواست کردن قیمت ها 2 الی 10 ملیون بیشتر هم بشه …دیگه واقعا گندش رو در آوردن
سجاد
۶ مهر ۱۳۹۱مرسی sunmartin جان.
خیجالت زدم کردی!!
;-)
Mohammad Reza
۵ مهر ۱۳۹۱ایول واقعا رخ جلوش مردونه تر و خشن تر شده.
فرید
۶ مهر ۱۳۹۱آره خیلی بهتر شده، این مدل فعلی شبیه یه حشره خندان است.
momo
۵ مهر ۱۳۹۱با نصل قدیمش بیشتر حال میکردم
ali m
۶ مهر ۱۳۹۱از جلو مثل مزدا6 میمونه
مهدی
۷ مهر ۱۳۹۱ظاهر بیرونش که “خیییلییی” به مزدا6 شباهت داره … باید داخلشو دید چیکار کردن
ولی حیف این 2تا خیلی شبیهن … ای کاش مزدا یه طراحی کاملا متفاوتی میکرد
hossein
۷ مهر ۱۳۹۱زیباست.ولی وقتی 206 که قطعاتشو هند و چین میزنن شده 22 میلیون(تازه تیپ2) خدا میدونه این میخواد چند باشه.واقعا دارن حال مردمو بهم میزنن.یعنی زدن…
ایران خودرو ویران باد…
تا یه روزی برسه که مردممون واسه اینکه ماشین22میلیونیشون(!) ایربک نداشته نمیرن…به امید اون روز
سورنا
۱۷ مهر ۱۳۹۱مزدا 3 تولید نداریم از اول سال
پس قیمتیم نخواهد داشت به ایرانم فکر نکنم بیاد
maziyar
۷ آبان ۱۳۹۱خودرو سازای داخلی حتی بلد نیستن که فیس لیفت کنن
فقط یه چراغ عوض میکنن،اما اینو ببینین
reza
۲۹ آبان ۱۳۹۱اینا یه روزی ماشین بودن برای ما ولی امروز فقط عکس وارزوست . قدر خوشبخیتم