مزدا در حال حرکت به سمت آینده است. نسل جدید مزدا ۳ به همراه مزدا ۶ ارتقا یافته و کراس اوور CX-5 باعث شدهاند سبد محصولات این برند ژاپنی جذابتر از هر زمان دیگری باشد؛ اما حالا این خودروساز قول ساخت یک پیشرانهی ۶ سیلندر خطی را داده که کاملاً هیجانانگیز میباشد.
در کنفرانس سالانهی سرمایهگذاران مزدا که در ماه مارس ۲۰۱۹ برگزار شده این خودروساز بی سر و صدا تأیید کرده پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی خطی با تکنولوژی اسکای اکتیو ایکس و پیشرانهی ۶ سیلندر خطی دیزلی با تکنولوژی اسکای اکتیو دی را تولید خواهد نمود. به این ترتیب شاید مزدا به همراه دیگر خودروسازان مطرح همچون آئودی، بامو، جگوار و مرسدس بنز باعث احیای چنین پیشرانههایی شود.
اما اطلاعات منتشر شده توسط مزدا به همین مورد ختم نمیشود. در ادامه به تکامل زبان طراحی کودوی مزدا و همچنین معرفی یک سیستم هیبریدی ملایم جدید، پلتفرمی الکتریکی و معماری بزرگ با تواناییهای هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی اشاره شده است. ما حدس میزنیم این معماری بزرگ یک خودروی چهار چرخ محرک آی اکتیو باشد هرچند نسخهی دیفرانسیل عقب بهصورت استاندارد عرضه خواهد شد و طراحی پیشرانهی آن طولی خواهد بود.
همهی اینها تشکیل دهندهی چیزی هستند که مزدا آن را نسل جدید سبد محصولات مینامد. این محصولات بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد و مزدا ۶ اولین محصولی خواهد بود که از پلتفرم دیفرانسیل عقب و پیشرانهی ۶ سیلندر خطی سود خواهد برد. امیدواریم این خودرو ظاهری مشابه کانسپت برجستهی ویژن کوپه داشته باشد.
این تغییرات مهم و بزرگ میتوانند به معنی حرکت مزدا به سمت کلاسهای گرانتر و لوکستر بازار باشد. با تولید پیشرانهی ۶ سیلندر خطی جدید و پلتفرمی دیفرانسیل عقب، مزدا ۶ میتواند رقیب مستقیم خودروهایی همچون بامو سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس باشد. قیمت نسل فعلی این خودرو از ۲۳۸۰۰ دلار آغاز میشود.
مزدا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مزدا عشق بی پایانِ???
بی حاشیه و صادقانه کار میکنه
Tadano
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸عذر خواهی میکنم دستم خورد به جای لایک دیس لایک دادم گفتم اعلام کنم مزدا یه دیس لایک هم نداره.
امیر.عارف
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸گذشته از محصولات خیلی خوب و با کیفیتی که مزدا تولید می کنه . برای من تولید پیشرانه 6 سیلندر خطی و دف عقب بودن ماشین خیلی هیجان انگیزه
علی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مزدا وافعا شاهکاره هیچکس نمیتونه این رد کنه
VIPER
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مردا شش دف عقب
خیلی خبر توپیه
حسین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸طرح کانسپت اش خیلی قشنگه ، فقط یخورده طرح عقبش ساده است!
شاهين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مزدا میره به سکت لکسوس و تبدیل آهسته به لوکس شدن
سیدمهران میرابوالقاسمی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مزدا را عشق است.
pooriya.bmw.germany
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بهترین خودروساز آسیا
عشقه مزدا
بی حاشیه و بی ادعا داره رو به جلو حرکت میکنه
بعد از مدتها خبر خوبی شنیدم
عشق مزدا
حسين وي
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸زنگ خطری برای لوکس سازای ژاپنی
مزدا یه کاریو نمیکنه ولی وقتی بکنه
بی نقص انجام میده
Mercede kaviani
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا مثال ان توسعه موتورهای وانکل و یا تکنولوژی اسکای اکتیو
رامتین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸حجم این موتور جدید 6 سیلندر چقدره؟