مزدامسابقات

قهرمان دیزلی مزدا

مسابقات ایندی، برای اولین بار یک خودروی دیزلی پاک را در قامت برنده تجربه کرد. مزدا ۶ جدید اسکای اکتیو D در مسابقات جایزه بزرگ ایندیاناپولیس، با رانندگی سیلوین ترمبلی، این مسابقه ۳۳ ساعته را در کلاس GX فتح کرد.

Mazda6 SkyActiv-D racecar
Mazda6 SkyActiv-D racecar

این پنجمین پیروزی مزدا محسوب می‌شود و این تیم را پشت سر پورشه با ۸ پیروزی در طول ۱۲ دوره این مسابقات قرار می‌دهد.

Mazda6 SkyActiv-D racecar
Mazda6 SkyActiv-D racecar

مزدا ۶ حاضر در مسابقه با موتور ۲.۲ لیتری توربو دیزلی با تکنولوژی SkyActiv-D بر اساس خودروهای تولیدی و با ۵۱ درصد از همان قطعات نمونه های تولیدی استاندارد از جمله بلوک موتور ساخته شد. بدین ترتیب و آن گونه که مزدا ادعا می‌کند، این روشی صادقانه برای نشان دادن کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان اتومبیل‌های تولیدی این شرکت خواهد بود.

موتور نمونه مسابقه ای با هدف تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار نیرو و کارکرد ۵۰ ساعت مداوم بهینه سازی شده است تا حتی در مسابقه‌هایی استقامتی نظیر رولکس ۲۴ و دیتونا نیز به خوبی دوام بیاورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. -jaguar-

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    bravo

  2. M3 E92

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    سایپا هم قراره یه نسخه دیزلی از پراید راهی مسابقات کنه. اونم با 500 اسب بـــــی بخار!!!!!

  3. slr722

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    یکی دقیق بگه 1/4 مایل یعنی چند متر؟؟؟

    1. ابی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      هر مایل 1.6 کیلومتره
      1.4 مایل حدود 2.25 کیلومتر میشه

      1. slr722

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        داداش گلم ابی جان خیلی خیلی کمتر میشه…2.25 نیست…

      2. فرامرز

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        1/4 مایل (این ممیز نیست بلکه خط اعشار انگلیسی هست یعنی یک چهارم 1600 متر) میشه 400 متر که یکی از استانداردهای تست شتاب و مسابقات درگ هست.

  4. حسین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    بعد مسابقه ماشینه رو باید انداختدور!!
    لایک=مخالف
    دیس لایک=موافقم

  5. یه آقایی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    حالا ببینید به این میگن ماشین یا ایران خودرو که قمپز در کرده «سمند شاسی بلند»

  6. AMIN

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (204 ديدگاه)

    آفرین بر مزدا… مزدا طی این چند سال پیشرفت خوبی چه در طراحی بدنه و چه در تکنولوژی موتورهاش داشته… واقعا حقشم همینه

  7. P.P

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مزدا آینده ی روشنی داره اگه به لوگوی جولوش توجه کنید می بینیدکه مزدا با دوبال باز به سوی آینده در حرکته واین امر حتی تو این چندسال کاملآبه وقوع پیوست وهممون شاهدپیشرفتای مزدا بودیم امیدوارم هرچه زودتر شاهد مدل های روز مزدا توخیابونای ایران باشیم(به جای LIFANوCHERY) :-) :-)

  8. nima

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (276 ديدگاه)

    عشق است المان و با اون پورشه هاش . به افتخار آلمان….

  9. ali

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    کارشناس صنعت خودرو:
    راه خودروسازی ایران از ابتدا بی راهه بود
    پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: رفتن رنو از ایران مشکلاتی را در خط تولید تندر90 ایجاد خواهد کرد.
    علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تندر 90 تحت لیسانس شرکت رنو تولید می شود و با توجه به اینکه برخی از قطعات این خودرو از طریق واردات تأمین می شود، رفتن شرکت رنو از ایران باعث بروز مشکلاتی در تولید این خودرو خواهد شد.
    وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که از ابتدای تولید تندر وجود داشت، تصریح کرد: هم اکنون با رفتن شرکت رنو خط تولید تندر 90 دچار رکود می شود و این امکان وجود دارد که خودروسازان بتوانند قطعات این خودرو را از طریق شرکت های خارجی تأمین کنند.
    این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: پروژه تندر از ابتدا نیز طرح موفقی نبود و محصولات شرکت رنو نتوانستند مانند محصولات پژو که رقیب اصلی این شرکت در ایران است بازار را به انحصار خود درآورند.
    وی تأکید کرد: رفتار نادرست مسئولین در تعاملات خارجی موجب شد تا قرارداد منعقد شده با رنو چندان مناسب نباشد و موفقیت چشمگیری نصیب محصولات این شرکت در ایران نشود.
    به گفته عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی رفتار مناسب مسئولین در رابطه با شرکت رنو می توانست این شرکت را تبدیل به رقیب اصلی پژو در ایران کند.
    جزایری در پایان با اشاره به اینکه راه خودروسازی از ابتدا درست نبود، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ایران پس از 50 سال فعالیت توانایی طراحی و ساخت خودرو ندارد که تنها دلیل این امر عملکرد ضعیف مسئولین این صنعت است.

    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود.لعنت بر مسئولانی که تیشه به ریشه این مرز و بوم میزنند.
      V12

  10. -jaguar-

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    پدال قالب جدیدت قشنگه

  11. رامتین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    مزدا6 واقعا بهترین تولید کارخانه مزداست. امیدوارم بیشتر وارد کشور بشه…

  12. andromeda

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    5 پیروزی مزدا
    8 پیروزی پورشه

    8 + 5 = 13

    چطور 12 دوره برگزار شده ؟؟؟

    1. احمد.ف

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (447 ديدگاه)

      ۱۲ دوره برگزار شده این دوره سیزدهمه

  13. a-master

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خیلی حال کردم.ممنون از سات خوبتون

    ماشین خوب و خوشکلیه(ولی کمی شبیه سوسیسه)!!!!

  14. a-master

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این همین جوریه!!
    اهل دل ها:بزن لایکو!!!

  15. a-master

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    x-master چیز بدی نوشت شما داشتین پدالو عوض(چوب کاری!!!!!)میکردین
    نظرش اومد.

  16. حامد MASERATI GT

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    مزدا ی ماشین خوش استیل و راحت با قیمت مناسب . رانندگی با مزدا خیلی لذت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا