مزدا میگوید سدان مزدا ۶ جدید بازمهندسی شده اما با نگاه به این سدان پرچمدار میفهمیم که تفاوت زیادی نسبت به مدل قبلی وجود ندارد. البته که این موضوع در نگاه اول درست است زیرا شاهد همان طراحی جذاب هستیم. مزدا تمامی توان خود را روی پیشرانه جدید اسکای اکتیو جی ۲.۵ لیتری توربو گذاشته است. بله درست خواندید، توربو!
مزدا ۶ نهایتاً از القای اجباری استفاده کرده است. این پیشرانه در سدان زیبای ژاپنی قدرت ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری داشته و مزدا میگوید از سیستم توربوی فشار دینامیکی استفاده کرده است. این سیستم دارای ورودی کوچک به منظور چرخاندن سریعتر توربین در دورهای پایین پیشرانه است. مزدا میگوید نتیجه این کار افزایش آنی بوست توربو است و تا زمانی که از سوختی با اکتان ۹۳ استفاده کنید نتیجه کاملی به دست خواهید آورد. اگرچه سوختهایی با اکتان پایین به خودرو آسیب نمیزند اما قدرت پیشرانه را به ۲۲۷ اسب بخار کاهش میدهد.
همین میزان قدرت نیز افزایش چشمگیری را نسبت به قدرت ۱۸۴ اسب بخاری مدل قبلی داشته و در عین حال مصرف سوخت کمتر و عملکرد روانتری دارد. ویژگی جالبتوجه این پیشرانه سیستم غیرفعال سازی سیلندر است که در سرعتهای بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت میتواند فعال شود و مزدا ۶ را به خودرویی ۲ سیلندر بدل نماید. مزدا میگوید زمانی که قدرت کامل موردنیاز باشد هر چهار سیلندر به کار میافتند تا بازگشتی باورنکردنی داشته باشند. البته مزدا هنوز جزئیات مربوط به مصرف سوخت مزدا ۶ را اعلام نکرده است.
اما دیگر تغییر بزرگ مزدا ۶ در کابین رخ داده به گونهای که شاهد غربیلک فرمان و قطعات تریم جدید هستیم. داشبورد بازطراحی شده باعث میشود احساس فراخی در کابین ایجاد گردد. مدلهای فول signature دارای پوشش چوبی، چرم ناپا و جیر بر روی دربها، صندلیها و داشبورد میباشند.
این تغییرات در ظاهر خودرو چندان دیده نمیشوند. مزدا ۶ بازطراحی شده دارای جلوپنجره جدید با چراغهای LED استاندارد و مه شکنهای یکپارچه است. همچنین رینگهای ۱۷ و ۱۹ اینچی جدید نیز جلوه دیگری به این سدان شیک بخشیدهاند.
در کل به نظر میرسد مزدا میخواهد جایگاهی میانه بین سدان هایی چون تویوتا کمری و هوندا آکورد و خودروهای لوکستری از لکسس و اینفینیتی به دست آورد. خودروهای یاد شده قدرت بیشتری نسبت به سدان مزدا داشته و البته هنوز قیمت مزدا ۶ اعلام نشده است. به نظر میرسد مدلهای لوکستر مزدا ۶ تجمل بیشتری نسبت به مدلهای رده میانی داشته باشند.
حامد
۱۲ آذر ۱۳۹۶وای خدای من?چقد ساده و زیباست
مزدا ۶ لایک
اکورد و کمری و…. دیس لایک
Saeed Boroomand
۱۲ آذر ۱۳۹۶چیکار اون بقیه دارین، وانت نیسان آبی دیسلایک :)
این که مزدا یه شرکت سود ده هست هنوز یه مقدار عجیبه، فروش کم و عدم توانایی در استفاده از مزایای ورتیکال اینتگریشن از دل رقابت ادغام و انحصار میسازه همه جا . مثلا توی خودروسازی استفاده از پلتفرم مشترک، قطعات مشترک، تکنولوژی مشترک، طراحی هاهنگ همه قطعه ها با هم توی خود کارخونه و …
به هر حال کیفیت داخل و خارج ماشین هاش اینقدر هست که ارزش معمولا یه مقدار پول بیشتر نسبت به رقباش رو داشته باشه، از همه ماشین هاش زیباتر هم سی ایکس ناین هست، خیلی به درد سلیقه بازار ایران میخوره بر عکس ظاهر مثلا لکسوس ان ایکس، …یا راو فور که خصوصا کیفیت ساخت بصری و متریال هاش خنده داره.
رضا
۱۲ آذر ۱۳۹۶عزیز میشه واضح تر بگى چى گفتى؟
ADAK
۱۲ آذر ۱۳۹۶” مزایای ورتیکال اینتگریشن ”
وات ؟!!!!
کَن یو اِسپیک فارسی ؟!!
Saeed Boroomand
۱۳ آذر ۱۳۹۶کمپانی های بزرگ الان با حاشیه سود خیلی کم بقاشون ادامه داره، و رقابت زمانی فشرده.
دلیل این که شرکت های کوچیک نمیتونن وارد گود رقابت بشن مگه وقتی تکنولوژی جدید ی از راه میرسه ورتیکال اینتگریشن هست، هر شرکتی محصول خودش رو با یه حاشیه سود عرضه میکنه و قیمتش رو عرضه و تقاضا تعیین میکنه، اگه شرکتی بخواد رقابتی بمونه باید واسطه ها رو حذف کنه، اما فقط کمپانی های خیلی بزرگ این توان رو دارن که به همه ی جنبه های تولیدشون نظارت داشته باشن. و محصول رو توی سریع ترین زمان از طراحی تا تولید و با حاشیه سود بهینه بدن بیرون.
فارسیش میشه خط تولید مجتمع عمودی میشه. خیلی از کلمه ها فارسی ندارن و بهتره همون طوری که هستن جا بیوفتن…
یا نقد کنید دوست عزیز یا محترم باشید…
Mohamad
۱۲ آذر ۱۳۹۶این باید تفاوت قیمت زیادی با کمری داشته باشه تا وقتی اطلاعات کاملش درز نکنه نمیشه مقایسه کرد
کمری در محدوده قیمت خودش بی رقیبه
بنزما
۱۳ آذر ۱۳۹۶این حرف کاملا اشتباست قیمت فول و پایه هم کلاساشو میزارم تا اونوقت ارزش واقعی زدا ۶ رو متوجه بشی
. Honda Accord
$23,345 – $36,845
. Mazda Mazda 6
$22,820 – $31,570
Chevrolet Malibu
$22,555 – $31,850
. Toyota Camry
$23,965 – $32,265
. Kia Optima
$23,095 – $36,985
Hyundai Sonata
$22,485 – $39,485
. Ford Fusion
$23,485 – $41,995
. Volkswagen Passat
$23,260 – $34,815
مسعود
۱۳ آذر ۱۳۹۶توو منطقه آزاد بودم، قطعا انتخابم یا مزدا 6 بود یا پاسات
مزدا 6 توو رشت و تبریز خیلی زیاده. انصافا هم با کیفیت و خوشگله
شاهين
۱۲ آذر ۱۳۹۶این ماشین تو نسخه ی فولش رسما لوکسه.او جیر داشبورد و چرم خوشکلش داخل کابینو ترکونده.خاموش کردن سیلندرها و موتور ۲.۵ لیتری توربو هم که دیگه هیچی.این ماشین خوراکه بازار ایرانه.اینجا میترکونه اگه زیر ۲۴۰ باشه
(Ali(Chevy Nova
۱۲ آذر ۱۳۹۶واقعا خوبه
طراحىش بخصوص در داخل معرکس
این محصول تو اىران واقعا مىتونه موفق باشه
رضا
۱۲ آذر ۱۳۹۶چهل ساله که کار مردم ایران شده حسرت خوردن، اینم روش
Mahdi (ایرانخودرو=دزد=عوضی خودرو)
۱۲ آذر ۱۳۹۶دقیقا
همیشه حسرت
هیچ وقت هیچی درست نمیشه
تنها راه رفتنه
Mohamad ali
۱۲ آذر ۱۳۹۶اینقدر این ماشین فرمان پذیری دقیقی دارد که فکر می کنید سوار بی ام و هستید
ظاهر زیبا ابعاد بزرگ و مناسب خانوادگی که داره باعث شده جزء محبوب ترین خودرو های خانوادگی دنیا باشه
استفاده از قفل سیلندر روی این ماشین هم نشان دهنده اهمیتش برای مزداست
Mohamad
۱۲ آذر ۱۳۹۶عجب چیزیه!!
بابا دسخوش چطوری چنین عروسکی را نباید لوکس تلقی کرد! واقعا کارش درسته مزدا آدم ناخودآگاه عاشقش میشه!
مشتاقم روزیو ببینم مزدا برند لوکسشو تاسیس کنه واسه اون چطور مایه میزاره و چه سبک طراحی ای پیاده میکنه. وقتی میبینم تو محصولات میان رده تا این حد وسواس به خرج میده و زمان میزاره دیگه لوکس زدنش رویایی میشه
Khan
۱۲ آذر ۱۳۹۶حالا که دیگه موتورها اومدن رو 2.5 لیتر و میشه واردشون کرد، مسئولین در تلاشی شبانه روزی با درایت تمام تونستن واردات ماشین رو فعلا رو هوا نگه دارن تا باز هم مردم کره شمالی احساس غربت در این دنیا نداشته باشن. واقعا چقدر ما انسان دوستیم
مسعود
۱۳ آذر ۱۳۹۶چه بلایی سر واردات ماشین اومده؟ چرا ممنوعش کردن؟
Khan
۱۳ آذر ۱۳۹۶پنج ماهه واردات هیچ ماشینی ثبت نمیکنن دیگه
sina
۱۲ آذر ۱۳۹۶به به
دست خوش بابا دست خوش
سامان اذری
۱۲ آذر ۱۳۹۶کمری اکورد مزدا 6
3 پادشاه این سگمنت
بنزما
۱۲ آذر ۱۳۹۶دومین سدان پرفروش دنیا رو فراموش نکن فولکس پاسات جاتون خالی تو نمایشگاه خودرو مثلا بین المللی تهران چند روز پیش پشتش نشستم
واقعا تو هم رده هاش مثل اکورد و کمری کیفیت متریال داخلیش بالاتر بود خیلی ماشین غول و کاملیه یه جورایی میشه گفت ایودی a6 با قیمت اقتصادی تره
البته مزدا ۶ رو تا حالا از نزدیک ندیدم ولی اینجوری که معلومه جز بهترین های این کلاسه
انتخاب من
پاسات مزدا ۶ اکورد
MAHDI
۱۲ آذر ۱۳۹۶آقا سامان نیسان آلتیما هم اضافه کن به لیست پادشاهات وگرنه ناقص میشه
بهنام
۱۲ آذر ۱۳۹۶مگه بهتر از اینم داریم !؟؟
Hamid...Audi
۱۲ آذر ۱۳۹۶جمع کردن اینهمه خوبیتوی یه ماشین غیر لوکس فقط و فقط از مزدا برمیاد.مزدا3 طراحی سال 2008 هنوزم داره با سراتو و النترا 2017 رقابت میکنه و تو بعضی پارامتر ها با اختلاف بهتره.
این که دیگه مزدا 6 2018ه
در یک کلام “عشقه”
بنزما
۱۲ آذر ۱۳۹۶البته حمید جان از مزدا و پاسات این دوتا نسبت به هم رده هاشون کیفیت بالاتر متریال داخلی وظاهر خارجی رو ارایه میدن
ولی خب کمری و اکورد هم سلطان بی چون و چرای کم اصطلاکین که واقعا یه نکته بزرگ مثبت که تو این چهار تا کمترین لذت رانندگی تعلق میگیره به کمری و بیشترین عمر خودرویی هم همینطور واقعیت اینه که هیچوقت همه چیز کنار هم جمع نمیشن مثلا کسی که قهرمان المپیک کشتیه نمیشه انتظار داشت تو المپیاد ریاضی جهانی هم مقام اول رو بیاره
و در اخر اینکه گفتی مزدا ۳ به نظرم بهترین تو سگمنت خودش بوده و هست ولی اگه بدونید تو نمایشگاه چقدر حالم گرفته شد کل متریال داخلیش رو ایرانیزه و چینی سازی کردن که واقعا حیف این ماشین در مقابل مزدا ۳ های ۹۲ به قبل مثل خودروی چینی شده حیف بهدمزدا ۳ هم رحم نکردن
Hamid...Audi
۱۲ آذر ۱۳۹۶موافقم
ولی انصافا استهلاک پایین و خرج سالانه مزدا خیلی بالاتر از کمری نیست و اختلافشون کمه.کیفیت ساخت هم حرفی نمیزاره.
مزدا3 توی سگمنت C یه اسطوره س.من که به همکلاسی های 2017 کره ایش ترجیحش میدم.
مخلص
رامتین
۱۲ آذر ۱۳۹۶بنظرم مزدا6 گزینه بهتری از کمری و آکورد 2018 هست. سالهای زیادی هست که همواره مزدا6 در صدر رتبه سایت car @ driver بوده (در کنار آکورد) و این باید یه موضوعی را در ذهن دوستان تثبیت کنه…
گویا مزدا بالاخره سال آتی به ایران برمیگرده. امیدوارم همین مزدا6 و در ادامه مزدا3 با موتور جدید اسکای اکتیوx که سال دیگه رونمایی میشه بیاد ایران.
شاهين
۱۲ آذر ۱۳۹۶اطلاعاتتون دقیقه راجبه برگشتن مزدا به ایران؟ شایعست یا واقعیت؟
رامتین
۱۲ آذر ۱۳۹۶مدیر بازاریابی بهمن موتور در حاشیه نمایشگاه تهران گفت یک سفر به ژاپن داشته ایم و صحبتهایی شده. همچنین هفته آتی گروهی از مزدا میان ایران. در نهایت گفت سال دیگه با یه محصول جدید میاییم!
Hamid...Audi
۱۲ آذر ۱۳۹۶متاسفانه همیشه اینجور خبر ها خبر بد حساب میشه.
میدونیم مزدا توی نسخه های فول آپشنش همیشه حدود 2-3 هزار دلار از بقیه هم کلاسی هاش گرونتره.شما فرض کن که قیمت روز اپتیما 220 باشه.به نظرت مزدا6 چند قیمت میخوره؟!!!!
فکر کنم دیگه دزد بودن تمام تولید کننده ها و مونتاژکار ها بهمون ثابت شده باشه.
ورود احتمالی مزدا احتمالا با قیمت خیلی بالا همراه میشه که یه حسرت به حسرت هامون اضافه میکنه…
بنزما
۱۳ آذر ۱۳۹۶نه حمید جان اینجوریم نیست که تو نسخه فولش گرون تر باشه بالادقیمت ها رو گذاشتم میتونی نگاه کنی
ارش
۱۲ آذر ۱۳۹۶تو این کلاس فلکس پاسات و مزدا 6 از همه بهترن.
mehran.Jy
۱۲ آذر ۱۳۹۶در نمازم خم ابروی تو با یاد آمد
حالتی رفت که محراب به فریاد آمد
میثم
۱۲ آذر ۱۳۹۶آخه این آهنه این آشغال هایی هم که آشغالساز های وطنی می سازن آهنه!حیف که *** گروه بهمن نمیذاره مزدا وارد بشه. این شرکت محبوبیت عجیبی داره،این ماشین هم که دیگه فوق العاده است. مزدا ساده و بی آلایش در عین حال همیشه جز بهترین ها ست.
ماسل
۱۳ آذر ۱۳۹۶گروه بهمن نمیزاره؟داداچ گروه بهمن در به در دنبال مزداست ژاپنیا میترسن با ایران همکاری کنن. شایدم حق دارن. هیچکس بازار رانتی و دولتی ایران رو به بازار آزاد آمریکا ترجیح نمیده.
امیر.عارف
۱۲ آذر ۱۳۹۶….. با مزدا از رانندگی لذت ببرید …….
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۲ آذر ۱۳۹۶همع دوستان همه چیا گفتن منم بگم که فقط زوم زوم.
Sajjad
۱۲ آذر ۱۳۹۶چقدر طراحی زیبا و هماهنگ
عالیه
محمدرضا
۱۳ آذر ۱۳۹۶وای وای وای
عاشقشم، عاشق مزدا هستم، قند خونم افتاد، ای خدا میشه یه روز برسه اینارو تو ایران سوار بشیم ??
مهدی
۱۳ آذر ۱۳۹۶ی سوپرایز دیگه..همینطوری هم رقیب نداشت الان با این پرفومنس تنه به تنه آلمانیا میزنه.
Great Mazda
بهروز
۱۵ آذر ۱۳۹۶سلام. قشنگ معلومه هرچیزی زیاد باشه کم ارزشه. متل تویوتا هیوندای و یا کیا..
کم بفروش ولی اصیل و زیبا باش..
همه این شرکتا خصوصی ان هرکدوم سیاست ها و طرزفکرخودشونو دارن. مزدا واقعا خاصه توی ماشینای شرقی/ خیلی خاص
میثم
۲۲ آذر ۱۳۹۶سلام دوستان من خودم بچه انزلی ام و اینجا پر از مزدا سیکسه با اینکه مدل ۲۰۱۸ رو ندیدم و مدلای پایینشو دیدم ولی اصلا قابل مقایسه با ماشین های هم قیمت خودش نیست طراحی بیرونیش رو نمیشه تو عکس فهمید مثلا ارتفاعش خیلی از اون جیزی که تو عکس نشون میده کمتره و حالت اسپرت تری داره شباهت زیادی به اپتیما نیو فیس داره از نظر بدنه و از نظر اصطحلاک و… هم ک نیازی نیس چیزی بگم
واقعا فوق العادس
آغاج
۲ دی ۱۳۹۶سلام من مزدا ۶ مدل ۲۰۱۶ دارم الان یکسال و نیمه تقریبا.فکر ممیکنم هیچ ماشینی بتونه برام دلبری کنه اندازه مزدا.توی اهواز مدلهای ماشین خارجی اروندی زیادی دیده میشه ولی برا من هیچکدوم مزدا نمیشه.حتی لکسوس سواری.هیچ وقت ماشین های خودمو نشسته بودم همیشه میدادم کارواش ولی مزدا شش رو هیچ وقت ندادم کارواش و فقط خودم شستم اونم با لذت و احساس و بدون مواد شوینده و فقط با آب چون هم حیفه هم نیازی نیست به شوینده.اما امان از ۲۰۱۸ مزدا که شده توربو و دو سیلندر فعال در سرعت ۸۰کیلومتر وای وای وای که چی میشه .من که آماده میشم ۲۰۱۶ رو بفروخم(به قول پارمینی ۴ساله من) و یه دونه ۲۰۱۸ بگییرم توربو دو سیلندره تریم چوبی پوشش جیر صندلی جدید پهن باحال قدرت ۲۵۰ اسب دوربین سیصد و شصت چراغ ال ی دی وووووووو……. و تقدیمش میکنم به همسر عزیز و دوست داشتنی خودم مون فیس و پارمینی قشنگکم جون دلاسکی خودم که عاشق مزدا سیکسه واییییییی واییییییی
علی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷من مدل ۲۰۱۴ پلاک منطقه آزاد اروند دارم فوق العادست…قبل از این آزرا گرانجور داشتم درسته آزرا شش سیلندر بود ولی مزدا رانندگیش در حد ماشین آلمانیه.امیدوارم ارز کمی بخوابه بتونیم این مدلشو بخریم