معرفی پیشرانه اسکای اکتیو جی ۲.۵ لیتری توربو بهروزرسانی اصلی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ بوده اما موارد مهم دیگری نیز وجود دارند.
جدای از قوای محرکه پرچمدار ۲۵۰ اسبی یاد شده مزدا چندین بهبود برای این هاچبک و سدان کامپکت در آمریکا معرفی کرده که آنهم شامل یک پیشرانه جدید است. هماکنون نسخه پایه مزدا ۳ با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو جی در دسترس خواهد بود. این پیشرانه جدید قدرت ۱۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۳ نیوتون متری دارد.
پیشرانه یاد شده فقط مختص نسخه سدان مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ بوده و بهصورت استاندارد نیروی خود را به چرخ های جلو و منتقل کرده و از سیستم هدایت گشتاوری پلاس سود میبرد.
پیشرانه اسکای اکتیو جی ۲.۵ لیتری نیز مثل سال قبل در دسترس بوده و در نسخه S قدرت ۱۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۲ نیوتون متری دارد. این پیشرانه بهصورت سفارشی با سیستم چهار چرخ محرک همراه میشود.
جدای از پیشرانههای جدید این خودرو با سه سال سرویسهای ارتباطی مزدا شامل وای فای هات اسپات با اشتراک ۶ ماهه یا ۲ گیگابایتی و همچنین توانایی کنترل خودرو از طریق برنامه موبایلی این برند عرضه میشود. از جمله ویژگیهای ظاهری مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ میتوان به دیلایت های LED، چراغهای جلوی LED خودکار، چراغهای عقب LED، رینگهای ۱۶ اینچی، جلوپنجره مشکی مات، دوربین دندهعقب و برفپاککنهای حساس به باران اشاره کرد.
تمامی مدلهای مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ به صفحه لمسی ۸.۸ اینچی، بلوتوث، دو ورودی USB، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، استارت دکمهای، ترمز پارک الکترونیکی و صندلیهای پارچهای مشکی مجهز هستند. در مدلهای مجهز به پیشرانه ۲.۵ لیتری S اپل کارپلی و اندروید اتو نیز دیده میشود.
بسته ایمنی مزدا نیز بهصورت استاندارد در دسترس بوده و شامل کروز کنترل راداری با عملکرد توقف و حرکت، پشتیبانی ترمز هوشمند، هشدار خروج از مسیر و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده و نوربالای خودکار است.
دیگر مورد جدید مزدا ۳ تریم S پکیج سِلِکت است که برای اولین بار در نسخه هاچبک عرضه شده است. این پکیج هماکنون شامل مونروف برقی است. پکیج پریمیوم نیز دربردارنده ناوبری، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، SiriusXM و آنتن بال کوسهای میباشد.
موضوع مهم اینکه هاچبک دیفرانسیل جلوی مزدا ۳ تریم ۲.۵ مجهز به پکیج پریمیوم فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس میباشد. این خودرو از پاییز سال جاری میلادی وارد بازار شده و قیمت آن نیز نزدیک موعد عرضه اعلام خواهد شد.
sina
۲۲ تیر ۱۳۹۹بی نقص و با کلاس مثل مزدا
Zonda R
۲۲ تیر ۱۳۹۹یه حس خاصی, داره مزدا تو ژاپنیا
میبینمش یاد لذت رانندگی میوفتم
کیان
۲۲ تیر ۱۳۹۹بنظر شخصی من این ک مدل 2021 هست و اخرین نسل، اما چیزی هم ک ما داخل کشور بهش میگیم مزدا جدید همچنان با توجه به شرایط بازار و قیمتی گزینه خیلی خوبی هست، موتور و گیربکس خوب، آپشنهای مناسب و کافی و… ، با اینکه مونتاژ هست هنوزم بسیار با کیفیت هست نسبت به همرده های حتی وارداتیش.
تنها عیبی ک بهش وارد هست شاید خشک بودنش هست ک بالاخره ماشینی ک هندلینگ مناسب و اسپرت داشته باشه ناخواسته اینگونه میشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۳۹۹آخ کیان جان گفتیا …
کمتر از سه سال پیش بود ۱۰۵ میلیون بود ، تازه شرایطی هم بود ، آخ که یادش بخیر و گرامی باد ، چیزی نمانده پراید بشه ۱۰۰ میلیون ، صلوات !
Siawest
۲۳ تیر ۱۳۹۹شوخی میکنی!!!!
باورم نمیشه
الان بااین قیمت گزینه خوبیه ؟؟؟
علیرضا
۲۳ تیر ۱۳۹۹ههههه ما هم مزدا جدید داریم. هههه جدیدها جدید.
تو فرانسه مزدا ۳ سال ۲۰۲۱ هاچبک با تریم یا همون سطح اپشن sky حدود ۵۵۰ میلیون تومنه. نرخ دلار رو ۲۲۰۰۰ گرفتم.الان از سایتش دیدم. مزدا ۳ یی که ما تو ایران درایم و بهش نیو میگیم حدود همین قیمتا معامله میشه.
مزدا ۳ جدید یا نیو تو ایران در واقع نسل دوم هستش.
نسل چهار از سال ۲۰۱۹ داره تولید میشه. الانم فیس لیفت جدیدش اومده با کلی تغییرات. فکرشو بکنین مزدا ۳ دو نسل قبل اونم دست دومش داره به قیمت صفر نسل چهارم اونم مدل ۲۰۲۱ فروخته میشه.
یادمه بعضیا بودن اینجا تولید فورد اب۱۵۰ نسل قبل رو تو فیلیپین مسخره میکردن و بهشون میگفتن عقب مونده.
کاش مثل فیلیپین نسل قبل ماشینا رو مونتاژ میکردیم. عکسای نسل سه مزدا ۳ رو ببینین. چقدر قشنگه لامصب. ما عقب مونده فیلیپینا نیستن. فیلیپن نسل قبل ماشینی رو مونتاژ میکنن تا ارزون تر بیوفته براشون.
حالا ما دست دوم دو نسل قبل مزدا۳ له له میزنیم. من یکی له له میزنم.
عقب مونده کیه به نظرتون؟
OMID
۲۳ تیر ۱۳۹۹کاری با حرفات ندارم ها
ولی کسی توی اون پست نگفت عقب مونده اتفاقا اکثریت گفتن کاشکی ایران هم لاقل اینطوری بود
SRT
۲۲ تیر ۱۳۹۹ما هم مزدا سه {نیو} داریم (:
دقت کنید نیوووو.
مهرداد كمال
۲۲ تیر ۱۳۹۹عالی شیک بی ادعا
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۳۹۹فلسفه ساخت و تولید مزدا ۳ از اول انگاری برای دو قشر مصرفکننده ساخته شده (( یا مجرد یا زوجهای جوان بیفرزند )) .
همیشه عاشق مزدا۳ بودم ولی هیچگاه با معایبش کنار نمیام و از اول هم این معایب را در تمام نسلها داشتند .
سواری فوقعلاده خشک ، ارتفاع کوتاه ، قیمت قطعات گران نسبت به هم ردههاش .
اما بهترین هندلینگ را در گروه خودش و حتی در بین تمام تولیدکنندگان ژاپنی داره ، خیلی گوش به فرمانه .
خوشنام
۲۲ تیر ۱۳۹۹ژاپن بازای حرفه ای چطورن؟! ?
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۳۹۹خوشنام
یعنی چی !
درسته تیکه انداختی اما مفهومش نامفهومه ؟
amir
۲۲ تیر ۱۳۹۹چارچرخ محرک واسه این کلاس جالب بود .
زیزیگولو
۲۲ تیر ۱۳۹۹من مدلای هاچبک مزدا رو بیشتر میپسندم
meysam
۲۲ تیر ۱۳۹۹طراحی رو ببین با این قیمت!!!!!
دیگه چی میخوایی
رامتین
۲۲ تیر ۱۳۹۹والا موتور جدید مزدا تولید 2020 با 2 لیتر هنوز که هنوزه 155 اسب و 203 گشتاور ! از دوستان کسی اطلاع داره در بازار جهانی خصوصا آمریکا، فروش مزدا3 بیشتر بوده یا النترا؟
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۳۹۹در این کلاس نه مزدا و نه الانترا هیچکدوم فروش کرولا و سپس سیویک را ندارند .
Saeed
۲۳ تیر ۱۳۹۹اینموتور جدید نیست همون قدیمیه اسکای اکتیو جی هست.موتور جدید ۲ لیتریش که اسکای اکتیو ایکسه ۱۷۸ اسب بخار خروجی داره که تو اروپا میده اونموتورو نه آمریکا.همه این کمپانیها برای این کلاس خودرو یه موتور متوسط حدود ۱۵۰ اسبی دارن .همون سراتو و النترا هم موتور ۲ لیتریشون ۱۴۷ اسبه.این موتور و خروجی متوسطه اینکلاسه.حالا یکی مثل فولکس با ۱۴۰۰ توربو حدودادمیگیره اینقدرتو یا کرولا با موتور ۱۸۰۰.یه پله بالاتر حول و حوش ۱۸۰ مییشه.تو این رنج ، قدرت قرار نیست زیاد شه صرفا مصرفو سعی میکنن بهینه شه و پایینتر بیاد و میزان آلاینوگیو کمتر میکنن.اصطلاحا موتورو بهینه میکنن.
saheb
۲۳ تیر ۱۳۹۹احساس میکنم مزدا هر ساله داره درصد خلوصش رو بیشتر میکنه، بجای تغییر چهره
دانیال
۲۳ تیر ۱۳۹۹جا داره یه مقاله درباره خود طراح های شرکت مزدا تو پدال درج بشه
چقد خوشگله این مزدا
میثم
۲۳ تیر ۱۳۹۹پیشرانه اسکای ایکتیو ایکس قرار بود از امسال روش قرار بگیره، فکر کنم کنسل شده!
صدرا
۲۵ خرداد ۱۴۰۱به نظر من مزدا بهترین برند ژاپن هست البته نظر شخصی بنده است