مزدا

توسعهٔ نسل آیندهٔ پیکاپ مزدا BT50 با طراحی متفاوت

نسل کنونی پیکاپ مزدا BT50 بر روی پلت‌فرم مشترکی با فورد رنجر ساخته شده است اما حالا مشخص شده که این سازندهٔ ژاپنی در حال توسعهٔ نسل جدید پیکاپ متوسط خود است. همانند نسل کنونی، نسل آیندهٔ BT50 هم پلت‌فرم خود را از پیکاپ دیگری قرض خواهد گرفت اما این بار بجای فورد رنجر از پلت‌فرم ایسوزو D-Max استفاده خواهد کرد. البته هرچند BT50 جدید در ساختار فنی با D-Max اشتراک خواهد داشت اما از طراحی منحصربه‌فرد مزدا استفاده خواهد کرد.

رندر مزدا BT50 جدید
رندر مزدا BT50 جدید

مدیر اجرایی و مدیر طراحی مزدا آقای «Ikuo Maeda» تأیید کرده است که نسل جدید BT50 در دست توسعه است اما او اذعان داشته است که اعمال زبان طراحی کنونی مزدا روی یک پیکاپ کار ساده نیست. وی در این رابطه طی مصاحبه‌ای گفته است:

«این یک چالش است. ما باید بر روی ایجاد یک فرم زیبا تمرکز کرده و درعین‌حال عناصر سخت و خشنی را به آن اضافه کنیم. هردو کانسپت ویژن کوپه و کای که در نمایشگاه توکیو رونمایی شدند الهام‌بخش طراحی این پیکاپ خواهند بود».

هرچند نسل آیندهٔ BT50 از زبان طراحی خاص مزدا استفاده خواهد کرد اما تقریباً کل زیرساخت آن از ایسوزو گرفته خواهد شد؛ بنابراین این تنها خودرو در سبد محصولات مزدا خواهد بود که از پلت‌فرم و همین‌طور پیشرانه‌های اسکای‌اکتیو مزدا استفاده نمی‌کند. مدیر اجرایی بخش توسعهٔ پیشرانه‌های مزدا آقای «Ichiro Hirose» نیز گفته است که نسل آیندهٔ BT50 از پیشرانهٔ سه توربوی دیزل جدید مزدا استفاده خواهد کرد.

اما حتی با وجود پلت‌فرم، طراحی و پیشرانهٔ جدید، نباید انتظار داشت که بتوانیم BT50 را در ایالات‌متحده ببینیم زیرا این پیکاپ ژاپنی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد، انحصاراً برای بازارهای خارج از ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه نسل آیندهٔ آن از پلت‌فرم ایسوزو استفاده خواهد کرد، انتظار می‌رود همچنان به‌عنوان یک پیکاپ سبک صرفاً در بازارهای آسیایی و استرالیا عرضه گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    پیکاب دی مکس کنونی پلتفرمش با هولدن کولورادو یکیه
    که اونم اتاق و کابینش مال نسل قبلی شورولت کلورادو هست
    میشه گفت که مزدا باس رو پلتفرم فورد باقی میموند نه پلتفرم قدیمیه جنرال موتورز

  2. شاهين

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    با این وانت جدید مزدا من میتونم برم مهمونی !

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واسه وانت بودن، زیادی جیگره!
    برند مزدا رو دوست دارم، با وانت‌های تاریخ گذشته تک کابینش، میشه حسابی گرد و خاک به پا کرد.

  4. sina

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    وانت زدن یه ضمختی ای میخواد ک مزدا ندارتش. مث بنز.

    1. #ali.m#

      ۱۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      موافقم
      البته باید ببینیم نظر جناب فولکس چی هست .
      چون جدیدا در مورد همه چیز اظهار نظر میکنه

      1. sina

        ۱۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2661 ديدگاه)

        :))))))

  5. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدا از همون اول وانت میزد پس از نظر سابقه میدونه چه جوری وانت بسازه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا