مزدا قصد دارد خانوادهٔ کراساوورهای خود را کاملاً نونوار کند زیرا رسماً اعلام کرده است که در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پنج کراساوور جدید شامل CX-50، CX-60، CX-70، CX-80 و CX-90 را روانهٔ بازار خواهد کرد. این برنامه با CX-50 شروع میشود که بخشی از گروه محصولات کوچک مزدا خواهد بود و از همان پلتفرم محرک جلوی مزدا ۳ و CX-30 استفاده خواهد کرد. این کراساوور کامپکت فقط در ایالاتمتحده عرضه میشود و تولید آن در ژانویهٔ سال آینده در کارخانهٔ آلاباما آغاز خواهد شد. برخلاف شایعات قبلی، CX-50 جانشین CX-5 نخواهد بود و بهعنوان یک مدل جدید به سبد محصولات مزدا اضافه میشود.
دیگر کراساوورهای جدید مزدا متعلق به گروه محصولات بزرگ هستند و بر اساس پلتفرم محرک عقب جدید این شرکت ساخته میشوند که مدتها است در مورد آن میشنویم. مزدا این کراساوورهای جدید را در دو دستهٔ باریک و عریض و دو ردیفه و سه ردیفه قرار داده است. طبق این دستهبندی، مدل دو ردیفهٔ CX-60 و سه ردیفهٔ CX-80 در دستهٔ باریک قرار میگیرند و برای جادههای باریک اروپا و ژاپن طراحی شدهاند. از سوی دیگر، مدل دو ردیفهٔ CX-70 و سه ردیفهٔ CX-90 عرض بیشتری داشته و در دستهٔ عریض قرار میگیرند. این مدلها مخصوص آمریکای شمالی و سایر بازارهایی که خودروهای بزرگتر محبوب هستند خواهند بود. در آمریکا، مدل جدید CX-90 جایگزین مستقیمی برای CX-9 کنونی خواهد بود.
مزدا همچنین پیشرانههای جدیدی را هم برای این کراساوورها در نظر گرفته که اکثر آنها هیبریدی خواهند بود. مدلهای CX-60 و CX-80 با پیشرانههای پلاگینهیبریدی چهار سیلندر بنزینی به بازار عرضه میشوند درحالیکه موتورهای شش سیلندر خطی جدید بنزینی و دیزلی با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم برای آنها ارائه خواهند شد. در ژاپن برای این مدلها یک نسخهٔ هیبریدی دیزلی هم ارائه میشود. CX-70 و CX-90 اما در بازار آمریکا به موتورهای شش سیلندر بنزینی توربو مجهز میشود و نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم خواهند داشت.
اما علاوه بر این کراساوورهای جدید، مزدا همچنین رسماً تأیید کرده است که مدل الکتریکی MX-30 در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ با پیشرانهٔ وانکل بهعنوان افزایشدهندهٔ برد ارائه خواهد شد.
حسن
۱۷ مهر ۱۴۰۰چقدربانمک وباکیفیته مزدا مخصوصا مزدا۶ جدید
مزدا
۱۷ مهر ۱۴۰۰قربون خدا برم هیچ کدومش به لطف مسولان مفت خور تو مملکت نمیبینیم
مک وال
۱۷ مهر ۱۴۰۰مزدا تنها شرکتی بود که پیشرانه های وانکل را به تولید انبوه رساند و زنده نگه داشت.
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰امیدوارم یه روزی به دوران باشکوه خودش برگرده
M@M@DRZ 911
۱۷ مهر ۱۴۰۰ببخشید که چیزی که می خوام بگم ربطی به این مطلب نداره🙏
سلام و صبح بخیر به همگی من محمدرضا هستم و حدودا دو ساله که پدال رو دنبال می کنم و پیگیر اخبار خودرو هستم . توی کامنتا هم دیگه تقریبا همه رو می شناسم ( از بس کامنت های بحث کردن های شما رو خوندم😂) و عاشق همتونم از امریکن فنا بگیر تا آلمانی بازا و تسلا فنا و رفقای اهل فن .
خودمم از طرفدارای پورشه و ۹۱۱ هستم ولی اینطوری نیستم که بگم فقط پورشه و المان تمام .
چون معتقدم آدم نباید صرفا روی یک برند تعصب داشته باشه و بقیه برند هارو خراب کنه .
درضمن آمریکایی ها رو هم خیلی دوست دارم مثه کوروت که به شخصه عاشق c7 zr1 هستم ( به خاطر طراحیش و موتور معرکش) .
خلاصه که سرتونو درد نیارم خواستم که خودمو یه معرفی کرده باشم .
ممد ژانگولر
۱۷ مهر ۱۴۰۰خیلی خوش امدی داداش اینجا متعلق به خودته .
ممد ژانگولر هستم از دایره جنایی سایت پدال 🙌
ممنون میشم بیشتر خودتونو معرفی کنید
کجا میشینید و شغل شریفتون و چند سالتونه
واکسن زدین یا خیر
از این چیزا 🙏
Karl Benz
۱۷ مهر ۱۴۰۰شماره کفش پاشم بده؟😂😂😂
پارسا عشق ماشین سابق
۱۷ مهر ۱۴۰۰اصل بده منم اصل میدم
من تهرانم
و واکسن زدم (سینو فارم)
شماره پا هم ۴۲🤣😂
سنم هم ۳۲
ماشینم اس ۳ بی ام و بیا ائودی نه جک اس ۳😂
پارسا عشق ماشین سابق
۱۷ مهر ۱۴۰۰خوش اومدی داش
زنده باشی
حسین دهمرد
۱۷ مهر ۱۴۰۰زبان طراحیش از جنسیس لوکستر و گرونتر به نظر میرسه
GT
۱۷ مهر ۱۴۰۰مزدا یعنی حد تعادل ❤️
محمد
۱۷ مهر ۱۴۰۰حالا این درست شد :-)
با مهربونی جهان زیباتره
۱۷ مهر ۱۴۰۰مزدا هرچی بزنه عالیه
میثم
۱۷ مهر ۱۴۰۰طراحیاش واقعا بالاتر از سگمنتیه که توش حضور داره
MC20
۱۷ مهر ۱۴۰۰سلام برادر خیلی خیلی خوش اومدی . سلیقه ی شما هم معرکه هست . جات هم توی پدال خالی بود . مهربون و با فرهنگ .
MC20
۱۷ مهر ۱۴۰۰دو تاش رو باید حذف کنه . 60 و 80 دیگه به نظرم نیازی نیست . در عمل فروش کمتری رو نسبت به 50 و 70 و 90 تجربه خواهند کرد . خودشون خواهند دید .