برای کسانی که کراساوور CX-3 را خیلی کوچک میدانند و درعینحال مدل CX-5 هم برای آنها کمی بزرگ است، مزدا کراساوور جدیدی بنام CX-30 را در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است. این کراساوور جدید در بیرون طبق طراحی Kodo مزدا شکل گرفته و درنتیجه استایل پویایی دارد. البته این کراساوور جدید در طراحی تا حدودی رویکرد محافظهکارانهتری را نسبت به برادران خود در پیش گرفته و به همین دلیل کمتر از CX-5 تهاجمی به نظر میرسد.
«ما CX-30 را بهعنوان یک شریک در زندگی روزانهٔ خریداران طراحی کردهایم. این خودرو در کارخانههای جهانی کلیدی مزدا تولید خواهد شد تا ما بتوانیم لذت رانندگی مشهور مزدا و طراحی Kodo را برای خریداران سراسر جهان ارائه کنیم. حرکت روبهجلو و همینطور محصولات و تکنولوژیهای جدید ما، تضمین خواهد کرد که خریداران همچنان ارزش داشتن یک مزدا را احساس کنند».
در داخل CX-30 با فضای کافی برای چهار فرد بزرگسال، پکیجی راحت و کاربرپسند ارائه شده است. در همین حال، ارتفاع بیشتر خودرو نسبت به یک سدان یا هاچبک معمولی، به معنای بهبود دید روی جادهها بوده و همچنین مثل بسیاری از کراساوورهای، دسترسی آسانتری به داخل خودرو را فراهم میکند. بهمنظور کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، در کنسول مرکزی این کراساوور جدید نیز کنترلر دواری تعبیه شده تا راحتتر بتوان با این سیستم کار کرد.
CX-30 روی نسخهٔ تکاملیافتهای از پلتفرم اسکای اکتیو مزدا ساخته شده که با نسل جدید مدل سه مشترک است. این خودرو ۴.۳۹ متر طول و ۱.۷۹ متر عرض دارد که یعنی به میزان قابلتوجهی کشیدهتر و کمی عریضتر از مدل کوچکتر CX-3 است. این کراساوور جدید همچنین ۲۵ میلیمتر فاصلهٔ بیشتری نسبت به CX-3 از سطح زمین داشته و حجم صندوق بار آن نیز با افزایشی چشمگیر از ۲۹۵ لیتر در برادر کوچکترش به ۴۳۰ لیتر رسیده است. فاصلهٔ محوری CX-30 نیز ۲.۶۵ متر اعلام شده است.
برای CX-30 جدیدترین نسل از پیشرانههای اسکایاکتیو مزدا در نظر گرفته شده که شامل موتور جدید Skyactiv-X هم میشود. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد این موتورها منتشر نشده است اما انتظار میرود پیشرانههای این کراساوور جدید با نسل جدید مزدا سه مشترک باشد که این یعنی همان نمونههای ۱.۵ لیتری، ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری بنزینی به همراه ۱.۸ لیتری دیزلی برای CX-30 هم ارائه خواهد شد. تمامی این موتورهای بنزینی بهمنظور کاهش مصرف سوخت به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز خواهند بود. این سیستم از یک موتور الکتریکی کوچک و باطری لیتیوم یونی ۲۴ ولتی تشکیل شده است.
گیربکسهای CX-30 شامل نمونههای شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک میشود درحالیکه امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود خواهد داشت. فروش CX-30 از اواسط سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد اما عرضهٔ آن در دیگر کشورهای دنیا کمی زمانبر خواهد بود. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد قیمتگذاری این کراساوور جدید منتشر نشده است اما بهاحتمالزیاد قیمت آن چیزی بین قیمت پایهٔ ۲۰ هزار دلار CX-3 و ۲۴ هزار دلاری CX-5 خواهد بود.
The best or nothung
۱۵ اسفند ۱۳۹۷خیلی دردناکه میبینی دنیا داره با سرعت نور ازت فاصله میگیره و تموم رؤیاهات هر روز دست نیافتنی تر از روز قبل نه!از ساعت قبل میشه … ?
مزدا
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ووو بی نهایت زیبا ??
تو کلاس خودش حرف نداره??
Efk
۱۵ اسفند ۱۳۹۷گلگیراش چرا انقد پلاستیک داره؟ حیف ماشین به این شیکی نیست؟ گلگیراش بدجور خراب کرده
یاد h30 کراس مسخره افتادم
حسين وي
۱۵ اسفند ۱۳۹۷مگه داریم طراحی انقد ساده باشه و در عین حال چشم نواز و جوون پسند ؟
طراحی های این خودرو ساز ماندگاری به شدت بالایی دارند
کیفیت کابینم که از تو عکس داره موج میزنه
واقعا یکی از کامل ترین خودروسازاس که هیچ عیب و نقصی تو کارش نیست
sina7
۱۵ اسفند ۱۳۹۷هنوزم نسل قبل مزدا 3 (قبل از نیوی ایرانیا?) جذاب و زیباس
یدونه تمیز زیر 150 تا کار از چینی های صفر هم قیمتش خیلی بهتره به نظرم
حسين وي
۱۵ اسفند ۱۳۹۷یدونشو دارم ۲۵۰ هزارتا کارکرده
saeed
۱۵ اسفند ۱۳۹۷واقعا زیباست و فوق العاده.فقط عجیبه چرا بعنوان نسل جدید CX3 معرفی نشده این محصول
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۵ اسفند ۱۳۹۷مزدارا عشقه.
sina
۱۵ اسفند ۱۳۹۷فاصله سگمنتی بین CX-3 و CX-5 اونقدی زیاد نیست که بشه یه ماشین دیگه بینشون جا داد از دید من ، مگه اینکه کم کم CX-3 بخواد جای مزدا 2 رو بگیره و مزدا 2 حذف شه کلا
saeed
۱۵ اسفند ۱۳۹۷سینا جان حرفت درسته کاملا.من خودمم تعجب کردم.فقط حدس میزنم چون مزدا بازار اروپا براش خیلی مهمه (جالب بود برام که مزدا 6 پرفروشترین سدان مید سایز ژاپنی بود تو اروپا) هم طراحیاش به نوعی به سمت طراحیهای اروپایی متمایله هم دقت کنی مصرف سوخت هم براش خیلی مهمه ،چیزی که تو اروپا بیش از جاهای دیگه اهمیت داره به نوعی خواسته نسخه آلرود یا آل ترین ….از مزدا 3 بسازه با این مدل.
Alireza
۱۵ اسفند ۱۳۹۷این طراحیش از یلقیشون قشنگ تره به نظرم مدلای جدید غیر از این یه خورده بیش از حد جلو پنجرشون بزرگ بود که تو این سری کاملا متناسب در اومده
شاهين
۱۵ اسفند ۱۳۹۷من همچنان منتظر یه شاسی بلند فول سایز تو ابعاد لندکروز و یه سدان اتاق لانگ از مزدا هستم، به نظرم یه مزدا با ابعاد ب ام و سری ۷ با امکانات عالی ،موتور ۲۵۰۰ توربو و هیبریدی و قیمت ۴۰-۴۵ هزار دلاری میتونه خون به پا کنه
مسعود
۱۵ اسفند ۱۳۹۷از همه نظر روی این ماشین عالی کار کرده . این چیزی بود که من دقیقا دنبالش بودم. از نظر استهلاک ، مصرف سوخت ، کیفیت متریال داخل کابین و طراحی خارجی عملکرد بسیار عالی ای داشته. فقط باید روی سقف پانوراما هم کار کنه و روی محصولاتش بذاره که خودروهاش کاملا بدون عیب و نقص باشند. علت اینکه مزدا بیشتر به فکر بازار اروپائه اینه که به خاطر پیمان تجارت آزاد اتحادیه اروپا و ژاپن از ابتدای سال 2019 عملا تعرفه ورود خودروهای ژاپنی به این اتحادیه از 10 درصد به صفر رسید و این یعنی فروش بیشتر خودروهای ژاپنی در بازار اروپا و عملا این خودروساز بی حاشیه ژاپنی آینده درخشانی داره و توی اروپا می تونه خوب بفروشه.
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۷آیا هنوز به اهورامزدا ایمان نیاورده ای یه قوم در حسرت؟