پیشرانههای وانکل و مزدا تقریباً مترادف هم هستند زیرا این شرکت سالها از این پیشرانههای منحصربهفرد در محصولات سری RX خود استفاده میکرد؛ اما این سری معمولاً با مدلهای RX-7 و RX-8 شناخته میشود و کسی مدل بسیار جذاب RX-3 را به یاد نمیآورد. به همین دلیل، مزدا به مناسبت پنجاهسالگی این مدل، یادی از آن کرده است. RX-3 در سال ۱۹۷۱ به بازار عرضه شد و در سه نسخهٔ کوپه، سدان و حتی استیشن قابل خریداری بود. البته این خودرو علاوه بر پیشرانهٔ وانکل، با موتورهای چهار سیلندر پیستونی معمول هم تولید میشد.
نام RX-3 فقط برای مدلهای وانکل صادراتی استفاده میشد و این مدلها در بازار داخلی ژاپن با نام ساوانا شناخته میشد. مدلهای چهار سیلندر پیستونی هم بسته به بازار، با نامهای ۸۰۸، ۸۱۸، میزر یا گرند فامیلیا عرضه میشدند. RX-3 با دو پیشرانهٔ مختلف تولید میشد. نسخههای کوپه، سدان و استیشن همگی به یک پیشرانهٔ ۹۸۲ سیسی مجهز بودند اما مدلهای مخصوص بازار ایالاتمتحده از پیشرانهٔ قویتر ۱۱۴۶ سیسی استفاده میکردند. البته از سال ۱۹۷۲، ساوانا GT با پیشرانهٔ بزرگتر در بازار ژاپن عرضه شد و سپس در کنار موتور ضعیفتر، به دیگر بازارها هم راه یافت.
زمانی که نشریهٔ بریتانیایی موتور مگزین شتاب گیری یک RX-3 کوپه وانکل و یک ۸۱۸ سدان پیستونی را آزمایش کرد، مزیتهای موتور وانکل نمایان شد زیرا مدل وانکل با پیشرانهٔ کمحجم ۹۸۲ سیسی ظرف زمان قابلتوجه ۱۰.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که پنج ثانیه از ۸۱۸ با موتور ۱۲۷۲ سیسی سریعتر بود. RX-3 در پیستها هم بسیار موفق بود و در کشورهای سراسر جهان مثل ژاپن، استرالیا، اروپا و ایالاتمتحده در مسابقات شرکت کرد. RX-3 در مسابقات تورینگ ژاپن بیش از ۱۰۰ پیروزی کسب کرد و به انتخابی محبوب برای کسانی که در مسابقات استقامتی اروپا و انگلستان شرکت میکردند تبدیل شد.
درمجموع، ۲۸۶,۷۵۷ دستگاه از RX-3 تولید شد و آنرا به دومین مزدای پرفروش وانکل تا به امروز تبدیل کرد. هرچند طی سالهای بعد مدل RX-7 تا حدودی RX-3 را تحتالشعاع قرار داد و آنرا از حافظهها پاک کرد اما با گذشت نیم قرن، میراث RX-3 همچنان ادامه دارد و مزدا نمیگذارد این مدل دوستداشتنی از ذهنها محو شود.
R@m!n
۱۱ اسفند ۱۳۹۹داستان ژاپنیا تو دهه ۷۰ و اوایل ۸۰ مثه الان کره ای هاست. بچه هایی که اهل فیلم باشن حتما تو فیلمای این دهه دیدن که به ماشینای ژاپنی تیکه مینداختن و جدی نمی گرفتنشون با اینکه ماشینای خوبی می زدن و تو اون دوران هر کی ماشین ژاپنی می خرید یه جورایی افت کلاس بود و مایه تمسخر.
توی اواسط دهه ۸۰ که بحران سوخت و داستان جلوگیری از پیشرانه های حجیم پیش اومد و باعث افت شدید آمریکایی شد و بنظرم ۲۰ سال طول کشید تا دوباره آمریکا برگرده به میدون رقابت ژاپنیا بازار آمریکارو گرفتن دستشون اما بازم محبوب نشدن و به چشم خودروهای ارزون قیمت و از سر ناچاری بهشون نگاه می کردن این موضوع حتی تو اروپا هم بود. اما ژاپنیا ک ب کم قانع نبودن و سردمدار انقلاب ژاپنیا ک مزدا و نیسان بود تصمیم گرفتن با گردن کلفتای اروپایی و آمریکایی سر شاخ شن و نشون بدن تو هر زمینه ای توانایی دارن. نمونش لمانز ۱۹۹۱ که مزدا تازه با خرید حق انصاری موتور روتاری از یه شرکت آلمانی خودشو از ورشکستگی نجات داده بود و سرمایه و نیرو و تجربه آنچنانی تو لمانز نداشت با مرسدس و پژو و پورشه و جگوار ک سلاطین لمانز اون موقع بودن سرشاخ شد و یه قهرمانی تاریخی بدست اوردو از اون ور نیسان زودتر دست به این ریسک زد و از دهه ۷۰ نیسان ۲۴۰z یا همون داتسون رو تولید کرد و ماشین تحسین برانگیزی بود اما تو دهه 90 با شرکت تو مسابقات موتوراسپرت و سلاخی کردن رقباش تمام نگاهارو به خودش خیره کرد. مطمئنن اگر ژاپنیا این ریسکارو نمی کردن به اینجا نمی رسیدن.
امیدوارم کیا – هیوندای هم یه ذره جرات ب خرج بدن و ریسک کنن.
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۹الان بجز ایران هیچ جای دنیا هیوندای رو مسخره نمیکنن.
توی مقاله مربوط به تصادف تایگر وودز ذکر شده که بالاترین قابلیت اطمینان در جهان از نظر جی دی پاور آمریکا مربوط به گروه هیوندا هست.
وتوی مقاله روز قبل تست IIHS هم ذکر شده ایمن ترین محصولات جهان مربوط به سبد خانواده هیوندا هست.
ولی خب آخرین مدل های هیوندا تو ایران مربوط به سال ۲۰۱۷ هست که تعدادشون هم کمه.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹محمد
کسی هیوندای را مسخره نکرده !
متصبان هیوندای هستند که باعث مسخره شدن هیوندای میشوند !
مورد داشتیم و دیدیم که حتی کاربری بوده که جنسیس را از بوگاتی بهتر دونسته !
یا کاربری مثل رامین عاشق چانگان که حتی چینیها را ارزشمندتر از بنز و bmw میدونه و باعث به وجود اومدن جروبحث بیفایده در پدال میشه !
هر شرکتی جایگاه خاص خودش را داره که برای ماندن در بازار باید بهترین باشند و اگر نه که حذف میشوند ، اما برخی کاربران تنها هدفشان به جان هم انداختن دیگران هست تا جو سَمی بشه !
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۹آقای نوید شما خودت متعصب ترینی تا جایی که باهمه این آمار های دقیق و کارشناسی هنوز معتقدی تویوتا یا لکسس از هیوندا یا جنسیس بهتره.وتمام برسسی های کارشناسی رو رد میکنی.حد اقل باید قبول کرد طبق بررسیه معتبر ترین سازمان ها هیوندا ایمن ترین و قابل اعتماد ترین گروه خودرو سازیه.
کاری هم به نظرات غیر کارشناسی نداریم هالا یکیم بیاد بگه بوکاتی خوب نیست یا چانگان خوبه.
Mf1
۱۱ اسفند ۱۳۹۹آره دیگه هرکی ماشین خودشو سلطان جاده وبهترین خودرو جهان میدونه یکی میگه پارس من بیشتر از بوگاتی دوسش دارم وبهتر از بوگاتیه یکی میگه سلطان تویوتا
R@m!n
۱۱ اسفند ۱۳۹۹آفرین ب تو تایگر ودز و جنسیس و ملت کره.
حرف من یه چیز دیگه بود به ایمنی کاری نداشتم.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹کیا هیوندای تنها به یک دلیل جرئت ریسک پیدا میکنند و اون هم اینه که مجبور شوند !
یعنی چطور ؟!
یعنی یا جنگی در پیش باشه که سبک خودروئیشون به اجبار تغییر کنه یا بحرانی یا اتفاقی مثل ایلان ماسک که دنیا را داره مجبور به برقی سازی میکنه !
خودروهای با اصالتی مثل جیپ یا لندکروزر یا لندرور از دل همین بحرانها شکل گرفتهاند یا کرونا که با بحران سوخت و قدرت خرید کم مردم شروع شد و…. !
R@m!n
۱۱ اسفند ۱۳۹۹نوید جان اینجا هر چی بگی یه عده دنبال داستنن یه برداشت ***ای از حرفت بکنن و کل کل کنن. من دارم تاریخ ماشین سازی ژاپن حرف می زنم میگم دوست دارم کیا – هیوندای هم خودی نشون بدن میگه هیوندای ایمن ترین خودرو دنیاست.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹درسته آقا رامین ، متاسفانه !
مشکل من هم با برخی کاربران همین هست که میان کامنتها را هدفدار به بحث و جَدَل میکشند !
بهترین راه اینه یا اهمیت نداد یا اگر نقدپذیر هستند باهاشون دوستانه نقد کرد که کار به بحث نکشه !
در دنیای مجازی به کسی که هدفدار مفهوم کامنت را به سوی دیگر پرت میکنه و هَواس مخاطب را از اصل موضوع پرت و به سمت دیگری میکشانند ، میگویند ( ترول مجازی ) !
برای همین خیلی از کامنتها طولانی نوشته میشه با جزئیات بیشتر ، ولی باز پیدا میشوند که بحث را عوض کنند !
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹تصحیح میکنم :
به جای کرولا ، نوشتم کرونا !
Hadi
۱۱ اسفند ۱۳۹۹این ماشین اسطورس ??
کلا سری RX مزدا اسطوره های فراموش نشدنی هستن…
Sina10
۱۱ اسفند ۱۳۹۹باهات موافقم
داتسون اون زمان خیلی مورد تمسخر قرار میگرفت ، خیلیا میگفتن قدرت نداره و از این حرفا ولی حتی در عمل تونست رقبای ۸ سیلندرش رو شکست بده
دیده بودم که حتی تونسته بود رقابتی با نسخه های آخری جگوار E تایپ هم داشته باشه
الان سری z نیسان تبدیل به یه اسطوره شده
ولی به نظرم همیشه به مزدا اونقدری که باید ، توجه نشده
همین الان مثلا مزدا ۳ ، هندلینگ عالی ، قیافه فوق العاده ، کابین زیبا ، کیفیت خوب ، موتور اسکای اکتیو بسیار کم مصرف و پیشرفته ، عملکرد فنی عالی ،مدل های مختلف هاچبک و سدان ، ولی در عوض فروش پایین تر!!!
به نظرم بدشانس بوده ، این ماشین با این ترکیب عالی ، باید توی فروش از بهترین ها میشد ولی فروشش متوسطه
به نظرم برای جلب توجه بیشتر نیازمند نسخه ی جذابی مثل مزدا ۳ اسپید هستش.
واقعا در دوره ای ژاپنیا عجب چیزایی میساختن ،
نیسان 300ZX
نیسان اسکای لاین
تویوتا سوپرا نسل قبل
هوندا NSX نسل قبل
مزدا RX-8
و چند سال بعدش به نیسان GT-R ، مزدا ۳ اسپید و میتسوبیشی لنسر میرسیم
هنوزم ماشینای جذابی مثل سوپرا یا NSX و سوبارو WRX رو با اینکه تولید میکنن ولی خب متاسفانه الان اوضاع میتسوبیشی و نیسان خیلی عالی نیست ، مخصوصا میتسوبیشی ، که انگار بعد از توقف تولید لنسر ، کلا متوقف شدن
در رابطه با کیا و هیوندای ، کیا اومد این ریسک رو با نسخه استینگر انجام داد ، یه ماشین عالی که اوایل خیلی خوب بود ولی کم کم فروشش کاهش پیدا کرد ، شاید دلیلش این بود که خرید خودرو های هم قیمت آلمانی خیلی به صرفه تر میبود ، شاید کیا اگه یه کار خیلی خاص ، مثلا پرفورمنس با فاصله بهتر از رقبا توی استینگر قرار میداد ، هر چقدر هم اگه ضرر میکرد در نتیجه اش اسم کیا رو در حد ژاپنیا بالا میبرد
هیوندای هم سری N رو داره ، که اوضاعش خوبه ولی نیازمند یه پروژه ی سطح بالا برای اینکه خودشو بهتر و سطح بالاتر نشون بده
این مثل کاریه که لکسوس سر LFA کرد
تا قبل از LFA ، حتی نسخه های F لکسوس که بخش پرفورمنس لکسوسه هم خسته کننده دیده میشدن ، ولی انگار تا LFA اومد هیچ کسی دیگه به لکسوس ، برندی که ماشین خسته کننده میسازه نگفت
شاید خودشون هم با استفاده از تجربه اشون روی LFA ، تصمیم گرفتن روی بقیه ماشیناشون هم ریسک کنن ، و جواب داد
نمونش همین سری F های جدید که با استفاده از موتور های کم استهلاک تنفس طبیعی و طراحی زیبا ، بسیار پرطرفداره
یا لکسوس LC که با ریسک کردنشون که بخوان با سری 8 و بنتلی که سال ها تجربه داشتن رقابت کنن ، و موفق هم شدن
و الان این ماشین کلی طرفدار داره و همه منتظر LC F هستن
R@m!n
۱۱ اسفند ۱۳۹۹لکسوس LC دیگه ریسک به حساب نمیاد تویوتا باید خیلی زودتر این ماشینو تولید می کرد. کم کاری تویوتا بود.
2646
۱۱ اسفند ۱۳۹۹رامین جان
تحلیل محشری بود، خیلی کیف کردم.
با اجازه ات در کنار کامنت شما که مربوط به اولین پرچمداران صنعت ژاپن است، تحلیل خودم رو از وضعیت اولین پرچمداران صنعت کره می نویسم:
یکم مغرور هستن این دو تا شرکت کره ای، که البته این غرورشون ناشی از نتایج خوبی است که در بازار به دست آوردن. به نظرم اگر مثل تویوتا ساخت ماشین های پرفورمنس شون رو به کمپانی های قوی تر می سپردن، نتیجه بهتری می گرفتن. قطعا Toyota GT86 و Toyota Supra از Hyundai Genesis coupe و Kia Stinger بهتر هستن اما فرق مهم شون اینه که ژاپنی ها و کره ای ها دو راه مختلف رو برای ورود به بازار خودروهای اسپرت و ساخت محصولات پرفورمنس برای ارتقای برندشون استفاده کردن. تویوتا پلت فرم رو آماده خرید و صرفا در پروژه ها مادر خرج بود اما هیوندا/کیا با استخدام مهندسان آلمانی سعی در ساخت یه ماشین پرفورمنس از پایه داشت. فارغ از نتیجه، سعی کره ای ها برام ارزشمند است!
R@m!n
۱۱ اسفند ۱۳۹۹اینی که میگم باز امیدوارم چند نفر نپرن بهم نظر شخصیه.
کیا – هیوندای اومدن مهندسای کاربلد آلمانی و اروپایی جذب کردن و خب نتایج خوبیم داشت و ماشینای خوبی هم تولید شد اما این کره ای های عزیز یه اشتباه خیلی بزرگ کردن، استایل این ماشینا به طرز وحشتناکی شبیه آلمانیا شد و تمام ویژگی های آلمانی هارو تو سطح پایین تر داشت. بدنه حجیم، فاصله دو محور از هم، صندلی عقبای جا دار، رینگای بزرگ و پهن و اضافه کردن المان های لوکس مثه رینگای کروم و … که با توجه به برچسب قیمت پایینشون عملا این تلاشا ناقص انجام میشد. اینکار باعث شد ک این ماشینا بیشتر یه کپی تر و تمیز و ارزون قیمت از دست بزرگترا باشه تا یه ماشین دارای شخصیت مستقل که هنوزم می بینیم تو محصولاتشون. بنظرم اشتباه دیگشون اضافه کردن زیر برند جنسیس بود. زمانی یه برند زیر شاخه لوکس یا پرفورمنس معرفی می کنه که مخاطب تجربه پرفورمنس و کیفیتشو دیده باشه مثه AMG و M-POWER و لکسوس و لینکلن و… . می تونستن کیارو یه برند لوکس کنن مثه لکسوس و هیوندای هم ماشینای ارزون قیمت و تمام تمرکزشونو تو بحث پرفومنس و ارتقا برند بزارن رو کیا. فعلا دارن میفروشن و به جایگاهشونم راضین یه ناخنکی هم به بازار لوکس میزنن ولی اونجا دیگه باید به قول معروف چپت پر باشه تا نظر مشتریو جلب کنی صرفا یه ماشین خوب کافی نیست.
علی
۱۲ اسفند ۱۳۹۹انصافا وقتی به ماشینای دهه 60 70 80 ژاپنی نگاه میکنی میبینی هیچ ظرافت و خلاقیتی تو طراحیشون نیست همین مزدا چقدر بد قیافست انصافا در مقایسه با اروپاییها و امریکاییها اون موقع هیچ حرفی برای گفتن نداشتن
حمید رضایی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹آرم قدیمی مزدا !
اولین بار هست که دارم میبینمش
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹این دست خودروها خراب شدن تو کارشون نیست و مادامالعمر کار میکنند و میشه قطعات فنی دیگر ماشینها رو هم رویشان کار گذاشت و هیچگاه به جزء قطعات ظاهری و بدنه ، مشکل فنی ندارند !
یکی از سایتهای خودرویی در ایران تو یکی از ویدئوهاش نشون داد تویوتا سلیکای تولید ۵۰ سال پیش که تو جاده چالوس ۱۶۰ کیلومتر سرعت میرفت و پلیس جلویش را گرفت و مجری میگفت چطور ممکنه با این ظاهر پوسیده و داغون با موتور گیربکس استاندارد کارخونه هنوز چنین سرزنده باشه (( اگر مشکل نام سایت نباشه ، اسمش سایت اسببخار هست ، اما نمیدونم کدوم فصل از ویدئوهاش بود که میتوانید ببینید )) !
Mehdi
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ماشینای قدیمی این مدلی که دوره ای داشتن واسه خودشون اون زمان اولویت و سبک تولید هم بیشتر این مدلی بود مثل بنز های قدیمی که الانم هست از اونا واقعا رودست ندارن و یا کادیلاک سیویل دهه هفتاد یا شاهکاری بود واسه خودش حتی یادمه مطلبی که تو خود پدال هم بود خودروهایی با بیشترین کارکرد در جهان که یکیش یه مدل بنز بود و یکی دیگه ولوو و یکی دیگشون یه ماشین امریکایی بود هرکدوم فکر میکنم بالا ۴ میلیون کیلومتر رفته بودن ولی این زمان دیگه کمتر تمایل خودروسازا به اون سمت میره اگه بخوان هم میتونن بهتر از قبل خودروهایی بسازن که بشه ۵۰ سال ازش کار کشید و چند میلیون کیلومتر باهاشون طی کرد ولی دیگه سمت و سوی سبک تولیدات مسیرش تغییر کرده این تو دنیای مهندسی اجتناب ناپذیره و دائم باید رو به تغییر و نوآوری بود و همینطور که علم بیشتر پیشرفت میکنه بشر خودشو بیشتر میتونه تطبیق بده تا اینکه چیزی مطابق خودش پیدا کنه.
Benz309 1974
۱۱ اسفند ۱۳۹۹فندکش نیست .
Ramin
۱۱ اسفند ۱۳۹۹گفته بودم تو موضوع که اطلاعی ندارم کامنت نمیدم اما
یه بنده خدایی یه چیز جالبی گفت
” آقای رامین شما لطف کنید دیگر کامنت ندید و نیاید سایت پدال چون 99 درصد کاریران از شما متنفرن ”
(منظورش منم)
اسم اون بنده خدا را نمیگم.
اما…
اولا خب شما تا اسم منو دیدی کامنتمو نخون. دوم اینکه شما از کجایی همه از من متنفرن ؟؟ نکنه 7 الی 8 تا اکانت داری !!؟؟؟؟ نکنه تو ذهن دیگران هم هستید . سوما من حق دارم نظرمو بگم دوست دارم بگم ژاپنی ها بدرد نمیخورن و کلی دلیل بیارم. شما نخونش. چهارما هدف سایت پدال افزایش اطلاعات هست. و من سعی میکنم مطالب خودرو های چینی اطلاعات شما را زیاد کنم اما دیگه شما مقاومت میکنید دیگه مشکل خودتون.
نکته بعد اینکه بعضی ها میان سر پست های کره ای و چینی به خودرو ها توهین میکنن و حتما توقع دارن حتما وقتی توهین کردن دیگه کسی باهاشون کاری نداره.
به خودرو مورد علاقه دیگران توهین کنید. به خود شما و خودرو مورد علاقتون توهین میشه.
یه جمله داریم که میگه : آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز نپسند.
اگه دلتون نمیخواد به بنز و بی ام و ، بوگاتی، تویوتا ، و… بی احترامی نشه. و مورد تمسخر واقع نگیرد. خواهشنا به دیگران احترام بگذارید. و به خودرو مورد علاقه آنها توهین نکنید.
در کل احترام بگذارید تا احترام گذاشته بشه.
نکته بعد. فکر کنم من فقط هستم که میگم خودرو چینی خوبه. ولی….
انسان ها متفاوت به دنیا اومدن. نمیشه همه گی مثل هم باشیم.
نمیشه شما میگی مثلا ماشین فقط بنز منم پشتت بیام . من نظر و ایده و تجربه خودمو دارم .
هرکی یه نظری داره. پس بهتره بهش احترام بگذارید.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
mahan
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ما میتونیم به آدما احترام، محبت یا عشق بدیم؛اما نمیتونیم لیاقت داشتن اینا رو هم بهشون بدیم!
رامین جان برای اینکه دیگران بهت احترام بگذارند اول باید خودت به خودت احترام بگذاری (وقتی میگی کامنت منو نخونید یعنی کامنت من شایسته خوندن نیست و …).بعد قرار نییست یکی به ما توهین کنه ماهم بهش توهین کنیم چه برسه یک کارخونه ای که حتی مال ما نیست!اگه یکی به بی ام و توهین کنه من وکیل بی ام و نیستم در بهترین حالت یک مشتری هستم خیلی سخته بی ام و بره چندتا وکیل بگیره بیان به خاطر فحاشی ازش شکایت کنند!.حرفی که از دهان ما درمیاد نماینده ما هست و زنده هست و حتی میشه برعلیه ما ازش استفاده بشه!سر یه بحثی یک عزیزی گفت من به کسی احترام میگذارم که لیاقتشو داشته باشه نه انتظارشو.بهش گفتم وقتی با یکی صحبت رو شروع میکنی یعنی اونو لایق خودت میدونی که باهاش صحبت کنی پس احترام داری به خودت میزاری اگر لایقت نیست سکون بهترین کاره!سکوت کن تا بره با یکی در حد خودش صحبت کنه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹آقا mahan
جدی نگیر این قضیه را !
برای من و بقیه هم تا دلتون بخواد پیش اومده !
اما چون مفهوم نظر شخصی را درک نمیکنند و کلاً نمیفهمند ، میآیند اینجا نمکپاشی میکنند و به هر دری میزنند که طرف را تخریب یا مثلاً ضایع کنند !
بعد از چند سال در پدال بودن ، به این نتیجه رسیدم یا اهمیتی ندهم یا اگر توهین کردند مثل خودشان رفتار کنم تا شاید به غرور بیجا و متکبرانشون بر بخوره !
پدال پر شده از افرادی که کامنتها را منحرف میکنند با نقشه و نیرنگ که نامش هست ( ترول ) !
mahan
۱۱ اسفند ۱۳۹۹نوید جان یک جمله معروف هست که در اکثر دیوار های دانشگاه های مسکو دیدم (На вкус и цвет товарищей нет) که میگه هرکسی با سلیقه خودش!یعنی هرکس یک سلیقه ای داره اوایل فکر می کردم این خب معلومه هرکسی یک سلیقه داره در واقع منظورش اینه به سلیقه هم احترام بگذارید!خودت رو اذیت نکن اصلا جواب لازم نیست بدی (دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ!).یک ضرب المثل دیگه یادم هست که بر مبنای کارم هست میگه (Когда разговор подобен серебру. Молчание становится золотом )میگه وقتی دیدی صحبت و بحث ارزشش مثل نقره باشه.اونجا سکوت کردنت حکم طلا رو داره!بنظر من سکوت تا وقتی که طرف مقابلت جسور نشده باشه عالیه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ضربالمثل دوم شما چه زیبا بود و نوشتارهای روسی با اینکه متوجه نشدم ولی جالب بود .
اما یه نکته ،
اونجایی که فرمودید : ( سکوت تا وقتی که طرف مقابلت جسور نشده باشه عالیه ) !
خب وقتی مُدام سکوت کنیم معلومه طرف جسور میشه و فکر میکنه حق با اونه که ما سکوت میکنیم !
اما به شخصه در زندگی و بیزینس اصلاً با کسی بحث نمیکنم و در پدال هم بخاطر علاقه به خودرو دوست دارم با اهلش بحث و تبادل نظر کنم .
OMID
۱۱ اسفند ۱۳۹۹باشه ولی همگی درسته
تازه چهل سالمم نیست
ツSAMURAIツ
۱۱ اسفند ۱۳۹۹رامین وقتی خودت میای به سلیقه بقیه توهین می کنی توقع نداشته باش بقیه عکسالعمل نشون ندن
Ramin
۱۱ اسفند ۱۳۹۹معلومه کی توهین میکنه.
شما میاید به چینی ها و کره ای ها توهین میکند.
منم فرداش میام به خودرو های اروپایی و ژاپنی توهین میکنم.
هرچند داستان توهین به چینی و کره ای یه 10 سالی هست که وجود دارد.
درضمن من توهین نمیکنم. میگم بی کیفیت و بی آپشن و الکی گرون.
شما ها میاید…. ??? هیچی ولش کن….
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….
ایران
۱۱ اسفند ۱۳۹۹اگه بی کیفیت و گرون بود پرفروش ترین خودرو ساز جهان در سال ۲۰۲۰ نمیشد من با خودروهای آمریکایی موافقم واقعا ماشین های خوبی ولی تو حق نداری مثلا به مرسدس و بی ام وی و بوگاتی توهین کنی چون اینا هم خوبن اینا هم موتور عالی میسازن اینا هم لوکسن اینا هم آپشن دارند یکم احترام خودتو نگه دار میگه توهین نمیکنم بعد میاد میگه بی کیفیت و بی آپشن کیفیت از نظر تو چیه دقیقا میشه برای منم بگی ؟
Mf1
۱۱ اسفند ۱۳۹۹نه ولا اکثر کاربرها شما رو دوست دارن از جمله خود من
ولی من از خودروهای چینی خوشم نمیا چون کیفیت پایین دارن نظر شخصی منه یکی هم دوستدار چینیها
ولی از شخص فکر نکم کسی از کسی متنفر باشه بلاخره شما هم نظر خودتون میدین و در مملکت ازاد میتونی هر چی دوست داشته باشی وبه همه هم احترام بذاریم
منظور م با شخص خاصی نیست اینجا
( بعضی آدم ها تا یه متر هم خم میشن و احترام میذارن برا هم دیگه بعد که طرف دو قدم برداشت رفت پشت سرش شروع چرت پرت گفتن خنجر زدن میکنه
سرزمین آفتاب
۱۱ اسفند ۱۳۹۹دوستان یه مسئله
918 و دیمن رقیب هم نیستن
یکی هایپرکار یکی ماسل
یکی پیست محور
یکی هم درگ
و یه چیز دیگه
Sf90 یه هایپرکاره
765lt یه ماشین پیست محور از یک ماشین سوپر اسپرته (720s)
پس انقدر این دوتا رو با هم مقایسه نکنید
البته قبول دارم سری هایپرکار های فراری مثل قبل نیست (f50،انزو،لافراری)
و آخرین سری lt مک لارن هم بسیار به sf90 نزدیک شده ولی بازم دو ماشین متفاوت هستنددوستان یه مسئله
918 و دیمن رقیب هم نیستن
یکی هایپرکار یکی ماسل
ツSAMURAIツ
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ممنون از پدال بابت این مطلب عالی
موتور های روتاری به نظرم خیلی خوب بودن و ارزش داشت روشون کار بشه تا ایراداتش برطرف بشه
مصرف کم
قدرت بالا نسبت به حجم
اندازه کوچیک و وزن سبک
رد لاین بالا
صدای خوب و…
حسین دهمرد
۱۱ اسفند ۱۳۹۹مصرفش بخاطر کشیدگی محفظه احتراق بالاست.
صدای فوق العاده زیبایی داره.
Aryan kia
۱۱ اسفند ۱۳۹۹مزدا حودروساز فوق العاده بی حاشیه ❤❤❤
به نظر من یا تویوتا یا هوندا باید این شرکت رو بخرن یا یه سرمایه قوی بهش بدن حیف همچین شرکت جواهری اونچه که لایقش هست رو نداشته باشه
Muty
۱۱ اسفند ۱۳۹۹از این مدل مزدا توی ایران هم بود انگار اگه اشتباه نکنم
Mf1
۱۱ اسفند ۱۳۹۹نمیدونم چرا سهماداران یا مهندسهای آمریکای چرا نمیگن این خودرو هم کپی از فورد ماستانگه کلا اگه خودویی چراغ گرد تولید بشه میگن کپی خودروهای امریکایه در حالی که مرسدس بنز قدیم هم خودروهاش چراغ گرد بودن
navidghasht
۲۰ دی ۱۴۰۱دیفرانسیل جلو هستن یا عقب؟
ایلیار توتونچی
۲۱ بهمن ۱۴۰۲دیفرانسیل عقب هست