مک لارن

آزمایش داینوی مک‌لارن 765LT و قدرتی فراتر از عدد اعلامی

مک‌لارن در کمتر اعلام کردن قدرت و گشتاور محصولات خود سابقه دارد و به نظر می‌رسد در مورد 765LT هم همین کار را انجام داده است زیرا درگ‌تایمز یک دستگاه از این خودرو را روی داینو قرار داده و ۷۷۰ اسب بخار را روی چرخ‌ها ثبت کرده است. توجه داشته باشید که خودروسازان قدرت روی میل‌لنگ را اعلام می‌کنند و قدرت روی چرخ‌ها همواره از قدرت روی میل‌لنگ کمتر است؛ بنابراین به نظر می‌رسد قدرت ۷۶۵ اسب بخاری که مک‌لارن برای این سوپراسپرت اعلام کرده حدود ۱۰۰ اسب بخار کمتر از قدرت واقعی آن است.

البته شاید برخی اعتبار آزمایش درگ‌تایمز را زیر سؤال ببرند اما یک آزمایش داینوی دیگر هم توسط هنسی انجام شده و در آن روی چرخ‌ها قدرت حتی بیشتری برابر با ۷۸۰ اسب بخار ثبت شده است؛ بنابراین، با توجه به اتلاف نیرویی که در مسیر انتقال قدرت صورت می‌گیرد، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی 765LT درواقع باید بین ۸۸۵ تا ۹۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد که اختلاف بسیار زیادی با عدد اعلامی مک‌لارن دارد. البته روی داینو دندهٔ درگیر هم می‌تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد و تیم درگ‌تایمز عدد ۷۷۰ اسب بخار را با دندهٔ پنج ثبت کرده است. سپس آن‌ها دندهٔ شش را هم امتحان کرده و به عدد ۷۵۷ اسب بخار رسیده‌اند. هنسی هم آزمایش خود را در دندهٔ پنج انجام داده است.

طبق محاسبات، گیربکس‌های اتوماتیک سنتی می‌توانند بیش از ۲۵ درصد از قدرت پیشرانه را تلف کنند اما اعتقاد بر این است که گیربکس‌های مدرن دوکلاچه کارآمدتر هستند. طراحی موتور وسط نیز به معنای عدم نیاز به یک میل‌گاردان بزرگ است که اتلاف نیرو را کاهش می‌دهد. با توجه به این موارد، درگ‌تایمز بر اساس تجربیات قبلی خود و همین‌طور اطلاعاتی که از گیربکس دوکلاچهٔ فورد GT به دست آورده به عدد ۱۳ درصد برای اتلاف نیرو رسیده است؛ بنابراین، قدرت ۷۶۵ اسب بخاری که توسط مک‌لارن برای 765LT اعلام شده درواقع قدرت روی چرخ است و قدرت روی میل‌لنگ حدود ۱۰۰ اسب بخار از این عدد بیشتر است.

البته نوع بنزین هم می‌تواند در نتیجهٔ آزمایش داینو تأثیرگذار باشد. درگ‌تایمز برای آزمایش خود از بنزین اکتان ۱۰۰ استفاده کرده درحالی‌که هنسی اولین آزمایش خود را با سوخت اکتان ۹۳ و پیشرانهٔ داغ انجام داده و به عدد ۷۴۸ اسب بخار رسیده است. سپس بعد از یک ساعت که پیشرانه خنک شد و سوخت مسابقه‌ای اکتان ۱۰۹ در باک آن ریخته شد، داینو عدد ۷۸۰ اسب بخار را نشان داده است. درهرحال چیزی که قطعی به نظر می‌رسد این است که قدرت اعلامی مک‌لارن برای 765LT کمتر از میزان واقعی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. ?Ali Hossein?

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    اخ حالم جا اومد!?
    واقعا خبر خوبی بود به عنوان استراحت!

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. SRT

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (626 ديدگاه)

      دمش گرم،گرفتن این قدرت از ی همچین موتوری کار اسونی نیست

      موافقم 22
      مخالفم 6
  2. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    مکلارن با بنزین ایران تست کرده بوده که شده 765 ! D:

    موافقم 23
    مخالفم 5
  3. Negan

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    کچل داشته جو سازی میگرده

    موافقم 15
    مخالفم 6
  4. Farzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    همون موقع که گفتن مکلارن ۷۶۵lt با ۷۶۵ اسب بخار و تولید ۷۶۵دستگاه ، به این عددهای تکراری شک کردم ?
    یه انجین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی وحشتناکه .

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. ??Amin_sto??

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (292 ديدگاه)

      احتمالا دلیل اینکه مکلارن قدرت واقعی رو اعلام نکرده این بوده که میخواستند قدرت مثل اسم ماشین 765 اسب بخار باشه
      البته خودروساز های حرفه ای مثل لامبورگینی ، فراری، پورشه و مکلارن تو اعلام میزان قدرت و گشتاور ، تاپ اسپید و شتاب خیلی محافظه کار عمل میکنند . مثلا پورشه میگه شتاب 911 توربو اس 2.6 هست اما کار اند درایو تو تست رسمی شتاب 2.2 رو هم ثبت کرده !!

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. akrh78

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        مگه آیه نازل شده که اقای مکلارن شما باید اسم محصول جدیدت رو 720 یا 765 بزاری؟
        بجا 720s میشد 800s و بجا 765lt میشد 880lt

        موافقم 11
        مخالفم 2
    2. Hadi

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2191 ديدگاه)

      مکلارن رو عشقه ???…

      موافقم 7
      مخالفم 3
  5. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (332 ديدگاه)

    هیولای قدرت و سرعت!!!!!
    عاااااااالی!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. OMID

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    قدرت رو درست گفتن
    ولی روی چرخ
    این اواخر بعضی خودروساز های دیگه هم این کارو کردن و انگار قراره بقیه هم همینجوری بشن
    عجیب این که از این موتور نهصد اسب گرفتن که عدد زیادیه
    در کل هیولا ساختن دمشون گرم

    موافقم 13
    مخالفم 5
  7. Mf1

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (481 ديدگاه)

    ولی تو ایران همه چی بر عکس هستش

    موافقم 9
    مخالفم 6
  8. Dayan

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (260 ديدگاه)

    عالیه این ماشین

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. MAHDI

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    درگ تایم یه رقابت برگزار کرده بین مکلارن 765 و فراری SF90 که البته درگ نیست بلکه شتاب گیری کردن و زمان ها مقایسه میشه.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6010 ديدگاه)

      عالی بود???

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. akrh78

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      با اجازتون من نتیجشو بنویسم

      0-60 mph
      sf90 : 2.47s
      765lt : 2.84s

      quarter mile
      sf90 : 9.64s @ 146.40mph
      765lt : 9.88s @ 146.20mph

      من طرفدار هیچکدوم نیستم ولی تایم های مکلارن دیفرانسیل عقب و درون سوز واقعا قابل احترامه

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. امین

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (519 ديدگاه)

        کسی زور نکرده درون سوز باشه یا دیف عقب کنه؟???? مثلا میخوای شکستشو کوچیک فرض کنی؟ دست پیش…؟? باخته دیگه میخواست دو دیف میکرد میتونست هیبرید میزد هر دوتا که کلاسشون یکیه در ضمن اون عدد پیست درگ(۹.۳)هم همه میدونن علتش چیه تو این پیست ها تک دیف ها بهتر و دو دیف ها بد تر میزنن واسه همین شیرون تایم ۱۰ ثانیه ای شبیه لامبو زد در خالیکه در آسفالت و شرایط استاندارد(نه پیست درگ) زیر ۹.۶ هست شیرون اس اف ۹۰ پس اگه اینطوریه شکست داده ۷۶۵ رو والسلام(پیست درگ مهم نیست آسفالت و شرایط استاندارد مهمه که ۹.۹ زده پس)

        موافقم 9
        مخالفم 23
        1. England

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1153 ديدگاه)

          هر دو در یه کلاسن؟شما اول کلاس بندی رو یاد بگیر بعد کامنت بذار.
          اس اف ۹۰ هایپره پسر خوب

          موافقم 16
          مخالفم 7
        2. Hamidreza

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2453 ديدگاه)

          لااقل میخوای طرفداری کنی یکم منطقی حرف بزن …
          در ضمن …
          جوری که شما حرف میزنی
          همه ماشینا باید دو دف ؛ دو کلاچه و هیبرید ساخته شن!

          موافقم 7
          مخالفم 6
        3. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (160 ديدگاه)

          مجبور نیستی وقتی درمورد مکلارن چیزی نمیدونی نظر بدی.دشمن مکلارن وزنه،همین الانشم تو بازی کاهش وزن جلوتر از رقبا ان.
          واسه ماشین پیست محورش از سیستم صوتی و تهویه مطبوع میزنه بعد میگی هایبرید و چهارچرخ متحرکش میکرد؟
          کلاس sf90 و 765lt یکیه؟
          الله اکبر….

          موافقم 12
          مخالفم 6
        4. akrh78

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          الان تو طرف کی هستی؟ ولی در کل داری بدجوری اشتباه میزنی
          این اعداد بیشتر از اینکه شکست مکلارن رو نشون بده نشانه شکست فراری هست
          اونهمه برتری و در اخر میلی متری از مکلارن جلو هست

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. Ramin

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        9.64

        جالبه…

        مدعی مهندسی درگ رو در 9.6 ثانیه رفت…

        سال 2017 وقتی رودستر معرفی شد همونجا گفتم تا 10 سال ماشینی نمیتونه رکورد درگشو بزنه….

        الان 2021…

        4 سال گذشته….

        در حالت عادی همه بین 9.4 تا 9.8 میزنن ( هایپر کارها )

        حالا مکلارن توی درگ 9.3 زد که واقعا عالی بود.

        درسته رودستر هیچ وقت تایم درگ رسمی ثبت نکرد… ولی 8.8 زمانی بود که افرادی پشتش نشست گفتم میتونه بزنه…

        حالا 6 سال دیگه مونده تا ببینم آیا تا 2027 کسی میتونه درکوردشو بزنه….

        البته فیلا برادر کوچیک ترش یعنی مدلS داره ادعا های عجیبی میکنه…

        سایت درگ تایم داشت موضوع درگ زیر 9 ثانیه مدل plaid رو میگفت…
        خیلی جالب بود….

        البته سوالش این بود… آیا قانونی است… ؟؟

        پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس…

        موافقم 3
        مخالفم 12
  10. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    من همین نکته رو هفته پیش گفتم یه بچه ای دوتا حرف بار ما کرد….
    این بابا به فراری sf90 هم گرفته و تست کرده که ظاهراً رکورد شتاب 765lt خودش رو زده

    موافقم 3
    مخالفم 8
  11. SF90 STRADALE

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    در تست جدیدی dragtimes که انجام داده SF90 استراداله خیلی راحت ۷۶۵LT رو شکست داده
    به پادشاه جدید درگسترها سلام کنید ??
    حالا با خیال راحت بشینیم و درگ این دو هیولا رو تماشا کنیم
    منتظر رکورد ۹.۴ در پیست درگ هستیم اونم کاملاً استوک
    با نسخه Assetto Fiorano و لاستیک های مخصوص درگ دیگه واویلا داره ????

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. مازیار

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      فراری با ۱۰۰۰ اسب قدرت و چند برابر قیمت در کلاس دیگه ای نسبت به این قرار داره

      موافقم 13
      مخالفم 6
      1. امین

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (519 ديدگاه)

        اینایی که ۷۶۵ رو رقیب اس اف ۹۰ نمیدونن میخوان تلخی شکست رو برا خودشون شیرین کنن????? تو رو خدا جمع کنید

        موافقم 10
        مخالفم 15
        1. مازیار

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          قسم خدا رو نخوری هم من جمع میکنم رفیق?

          موافقم 7
          مخالفم 3
    2. HamidReza

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2453 ديدگاه)

      بله … تبریک میگم …
      در ضمن … نسل جدید سوپر اسپورت هاست دیگه … باید همینطور باشه … اگه اینطور نباشه آدم شک میکنه!
      هر چند 765 ال تی به اندازه کافی خوب هست و رقابتش با اس اف نود یکم زیاده روی بود …

      موافقم 10
      مخالفم 3
    3. SF90 STRADALE

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4065 ديدگاه)

      اعداد و ارقام جدیدی که اعلام شد ، مشخصات این دو ماشین خیلی به هم نزدیک هست !!!!
      SF90 استراداله : ۹۸۶ اسب بخار
      765LT : بین ۸۸۵ تا ۹۰۰ اسب بخار
      حالا فراری فقط ۸۶ اسب بخار بیشتر داره در صورتیکه وزن خیلی بیشتری هم نسبت به مکلارن داره

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        قیمت
        مهمترین فاکتور قیمت هست
        بی ام و سی سال قبل موتور تنفس طبیعی برای F1 ساخت که بیشتر از ۱۰۰ اسب بر لیتر بازده داشت اما بیست سال طول کشید تا همین بازده رو تو محصولات خودش داشته باشه چرا؟
        چون قیمت یک موتور F1 در اون زمان معادل یه بی ام و سری۳ بود

        موافقم 13
        مخالفم 1
      2. مازیار

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        شاید به نظرتون عجیب باشه
        به اعتقاد من دستکم پنج کمپانی در دنیا هستن که اگه بخوان ۱۹ میلیون دلار صرف یه ماشین بکنن براحتی میتونن مشابه مشخصات فنی بوگاتی بولید بیرون بدن

        موافقم 11
        مخالفم 4
      3. امین

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (519 ديدگاه)

        اس اف ۹۰ خدای فعلی سوپر اسپورت ها?در ضمن اگع برن پیست درگ شاید ۷۶۵ ببره با اختلاف چون پیست درگ قاتل دو دیفر هاست همون طور که شیرون زیر ۹.۶ ثانیه ای ۱۰ زد پس پیست درگ مهم نیست برا اینا استاندارد چیزیه که آسفالت جاده و خیابون تعیین میکنه همونطور که خود مکی هم تعیین کرده بود استاندار کوراتر ۷۶۵ شد ۹.۹ و از اس اف شکست خورد

        موافقم 10
        مخالفم 7
        1. Hamidreza

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2453 ديدگاه)

          ی چیزی بگم؟!
          میخواست دو دیفرانسیل نباشه! درست شد؟! حرفی که خودت زدی!

          موافقم 4
          مخالفم 7
        2. Farzad

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2561 ديدگاه)

          تا به حال به واژه استراداله دقت کرده بودین ؟ در زبان ایتالیایی به معنی جاده است ، یعنی فراری یه ماشین جاده ای ساخته و نه یک پیست محور خالص.
          یعنی این جادوگر کاربرد استفاده روزمره داره . کلا فلسفه ساخت فراری اینه : نهایت لذت رانندگی
          و نه زمان یک چهارم مایل براش ارزشمنده و نه زمان پیست ( نظر شخصی)

          موافقم 15
          مخالفم 2
    4. SF90 STRADALE

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4065 ديدگاه)

      فقط عکس العمل های مجری dragtimes موقع تست SF90 استراداله دیدنی بود
      در آخر لقب پادشاه جاده رو به این اعجوبه فراری داد
      تست خوب و کاملی بود و چندتا درگ رولینگ هم برگزار کرد و فقط به آئودی R8 TT AMS باخت
      مکلارن 720S رو نقطه کرد و قطعاً ۹۰۰LT رو هم شکست میده !!!!
      از همون روز رونمایی گفتم این ماشین رقیب نداره چون به توانایی های فراری اعتقاد داشتم
      وزن بالا و تکنولوژی های پیشرفته در این ماشین نمیتونن مانع سریع بودن این ماشین بشن

      موافقم 13
      مخالفم 1
  12. RezaRs

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1609 ديدگاه)

    ماشین ۴۰ اسبی رو میگند ۱۱۰ اسب ایرانی ها

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. RezaRs

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1609 ديدگاه)

      اینجا فرق دو کشور معلوم میشه ?

      موافقم 3
      مخالفم 2
  13. Hamed

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (219 ديدگاه)

    شک ندارم 720 هم بیشتر از اون رقم اعلامی کارخونه قدرت داره . به هرحال برخلاف چیزی که به نظر میرسه ولی اینم یه شیوه از کلک زدنه مشتری هست.

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Hamidreza

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2453 ديدگاه)

      والا من که بجای مشتری باشم خوشحال میشم! ی ماشین میخری که قدرت بیشتری داره!
      خیلی از شرکت ها این کار رو میکنند … بنظرم جذابه … نه بخاطر اینکه مک لارن اینکار رو کرده … کلا نسبت به پولی که میدی چیز خوبی میگیری ؛ در ضمن 765 ال تی واقعا خوش قیمته … خیلی ارزونه بنظرم … با این پرفورمنسی که داره!

      موافقم 4
      مخالفم 2
  14. Mf1

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (481 ديدگاه)

    دمت مکلارن گرم که با نصف قیمت فراری رقابت بسیار نزدیکی با فراری داشت

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. مهدی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1748 ديدگاه)

      کدوم نصف قیمت؟ فراری برند قویتری هست . Sf90 تکنولوژی های بیشتری داره و پیچیده تر هست ، چه توی خط مستقیم و چه توی پیست و چه از نظر کاربردی بالاتر ۷۶۵ هست خب طبیعیه گرونتر هم باشه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  15. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    اینکه فراری گرونتر باشه طبیعیه چون از حق نگذریم برند قویتری هست و خب مطمئنا سود خالص بیشتری واسه کارخونه میاره جدا از این فراری یه خودروی کامل خیابان محور ساخته که تمام تکنولوژی های روز رو ارائه داده، مطمئنا کوپل کردن یه موتور توربو با موتورهای برقی آسون نیست مضاف بر اینکه ما صرفا داریم اعداد و ارقام رو میبینیم و دیدی نسبت به کیفیت متریال دو خودرو نداریم! میتونید توی همون یوتیوب ویدئو های ببینید که واسه مثال مالکین از کیفیت پایین کابین مک‌لارن شاکی بودن و یه جورایی تمسخر میکردن…. البته اگر به طرفدارانش بر نمیخوره.
    یک موضوع دیگه اینکه sf90 توی پیست هم ماشین قلدری هست و توی پیست تاپ گیر تقریبا اختلاف خوبی با بقیه داره!

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Mf1

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (481 ديدگاه)

      این چندساله نشون نداده که قویه ولی تا دلت بخواه پورشه ومکلارن و لامبو نشون دادن
      از لحاظ کیفیت شاید به پای بنتلی نرسه ولی از اونم کمتر هم نیست lt ۷۶۵ پیست محوره و هم تو جاده حرف برا گفتن داره یجورای شمشیر دو لبه مثل سنا

      موافقم 1
      مخالفم 2
  16. مهرداد كمال

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    توی سینما یه ترنس مالیک داریم یه زمانی از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۳ سر جمع ۵ فیلم ساخته بود بعد از اون یهو شروع کرد به ساخت فیلم که سالی یه فیلم و گاهی ۲ تا ساخت و تغییر رویه داد دقیقا داستان مکلارنه که داره. پشت سر هم مدلای مختلف میسازه و با سرعت پیش میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا