دیگر تا عرضهی اولین سری اسپرت یا سوپراسپرت ارزانقیمت مکلارن زمانی باقی نمانده است؛ چرا که دو خودروی 570S و 540C بالاخره وارد مرحلهی «پیشتولید» شدند. البته تنها این ۲ خودرو نیستند که قبل از تولید انبوه و عرضه بصورت رسمی، در سختترین شرایط جاده به انجام مهمترین و آخرین آزمایشهای کیفی مکلارن میپردازند؛ به هر حال تمام خودروهای مکلارن در طی فرآیند تولیدشان از چنین مرحلهای -که دقیقاً قبل از تولید انبوه قرار دارد- گذر میکنند و سری اسپرت مکلارن نیز از این قاعده مستثنی نیست.
شاید سری اسپرت یا به اصطلاح «سوپراسپرت ارزانقیمت» مکلارن که برای رقابت با خودروهایی چون پورشه ۹۱۱ در نظر گرفته شده است با برچسب قیمتی پایینتری عرضه شود، اما به هر حال این خودروها هم آرم و نام مکلارن را در پشت و جلوی خودشان به همراه دارند و همین مورد باعث میشود تا فرآیند تولیدشان نیز متفاوت از سایر خودروهای سوپراسپرت این سازنده نباشد. این جدیت و اهمیت را میتوان در ویدیوی زیر که تنها قسمتهای محدودی از مرحلهی «پیشتولید» را نشان میدهد، مشاهده کرد:
هرچند این سری به تازگی وارد مرحلهی «پیشتولید» شده است، اما تا به امروز هم سازنده با انجام بیش از ۳۰۰.۰۰۰ مایل (حدود ۴۸۰.۰۰۰ کیلومتر) از دقیقترین آزمایشها در شرایط مختلف محیطی و اغلب خاصی مانند تابستانهای داغ آریزونا و نوادای آمریکا، زمستان و شرایط قطبی شمال سوئد و آبوهوای دائما در حال تغییر انگلستان، از کیفیت، ثبات و عملکرد 570S و 540C اطمینان حاصل کرده است.
یکی از مهمترین قسمتهای فرآیند تولید خودروهای مکلارن، همین مرحلهی «پیشتولید» است که به عقیدهی ما هیچ خودرویی بدون طی کردن این مرحله اجازهی تولید انبوه و همراهی خریداران را ندارد. ما تا به اینجا با انجام آزمایشهای متعددی در نقاط مختلف سراسر جهان که برخی از آنها در سختترین شرایط جوی قرار داشتند، از کیفیت و کارایی تکتک سیستمها و قطعات خودرویمان اطمینان حاصل کرده ایم و مطمئن باشید که این آخرین مرحلهی آزمایشهای ما نخواهد بود.
آندراس باریس- مدیر ارشد کنترل کیفی مکلارم
اولین خودروهای سری اسپرت در پاییز امسال پس از طی کردن مرحلهی «پیشتولید» در مرکز تولید ووکینگ انگلستان مکلارن برای فروش و رسیدن به دست مصرفکنندهی نهایی به سوی نمایندگیهای مکلارن روانه خواهند شد. شروع قیمتی این مدلها از حدود ۱۷۰ هزار دلار خواهد بود و تا انتهای سال ۲۰۱۷ میلادی مدلهای فرعی اسپایدر و GT نیز در کنار مدلهای جدید سری اسپرت معرفی و عرضه خواهد شد.
بسیار خب، این هم از مدلهای «ارزانقیمتتر» مکلارن که البته باز هم بسیار گرانقیمت هستند و به هر حال بدلیل قرار گرفتن این مدلها در کلاس خودروهای «اسپرت»، به غیر از این هم انتظاری نمیرفت. شما بین پورشه ۹۱۱ و این مدلها کدامیک را انتخاب میکنید؟ من که مکلارن را بیشتر میپسندم!
منبع: Motor Autnority
شایان
۲۵ مرداد ۱۳۹۴آقای مقدم دلیل نمیشه شما چون انگلیس دوستی و مک لارن دوست اینو برای همه بخوای نظرتو نگه دار برای خودت قرار نیست همه نویسنده ها نظرای خودشونو تحمیل کنن به بقیه 911 در کلاس خودش بی نظیره چه از لحاظ فنی و چه از نظر طراحی و اصالت
سجاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا شما داری از طرف بقیه حرف میزنی
آقای مقدم فقط نظر شخصی خودش رو گفت اونم نه به عنوان کارشناس و در بخش فنی بلکه آخر مقاله و به شکل یه نکته برای جذابیت متن، به من که چیزی تحمیل نشد با اینکه طرفدار 911 هستم، چون خودم سوادشو دارم ،میتونم بخونم و خوب و بد رو تشخیص بدم شما از طرف خودت حرف بزن.
قرار نیست هرکسی زحمت میکشه و واسمون مطلب میزاره آخرش به هر بهانه ای بهش حمله کنیم.
علی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴بنده وقتی اسپم های این آقای شایان رو میبینم نمیدونم باید به این اطلاعات و نظراتشون بخندم یا بخاطر فقر اطلاعات هموطنم گریه کنم؟
Xman
۳۰ مرداد ۱۳۹۴همون گریه بهتره!
رضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۴مکلارن اومده با یه حرکت زیرکانه با حفظ پلتفرم و تغییرات در بدنه و قدرت موتورهم تنوع مدل هاشو بیشتر کرده و هم بازارهای بیشتری رو برای فروش ماشیناش ایجاد کرده که مطمئنا به فروش بیشتر و سوددهی بیشتر ختم میشه
شاید انتخاب مکلارن جذاب تر از پورشه 911 که تقریبا تکراری شده و تازه مرسدس amg gt رو هم در کمین میبینه باشه ولی باید منتظر حرکت پورشه موند…. بهر حال ما که فقط تماشا میکنیم :-)
ارشیا.فقط ژاپن. فقط لکسوس
۲۵ مرداد ۱۳۹۴911 قبلا ها خوب بود حالا دیگه حرفی برای گفتن نداره اگه دقت کنی 911 تو سال 2014توی بزرگ ترین درگ اول شد.اما وقتی که نسل جدید لکسس lfa و نیسان gtr به بازار اومد دیگه اول نشد و …….اگه بخوام اینو بگیرم به جاش فراری 458 یا ایودی ار 8 یا نیسان یا لکسس میتونم بگیرم.البته بنز sls هم خفنه اما بیریخته.پورشه هم دیگه تو باقالیا هست،. اما پورشه 918 که بیاد دیگه همه سوسک میشن.
Maysam..laferrari
۲۵ مرداد ۱۳۹۴فقط 10 ثانیه قبل از اینکه کامنت رو ارسال کنی ب کلمات نورانی که قراره بقیه بخونن توجه کن آخرش نوشتی پورشه 918 بیاد اینا سوسک میشن واقعا فکر کنم ذهن بنده مشکل داره که درک نکردم منظورتو در ضمن پورشه 911 و فراری 458 اختلاف قیمت زیادی دارن یا حتی آئودی r8 !
ارشیا.فقط ژاپن. فقط لکسوس
۲۵ مرداد ۱۳۹۴میسم جان پورشه 918 یه مدل جدید تری نسبت به 911 هست که واسه سال اینده میخواد بیاد تو بازار با 911 ها فرق داره
mehran911
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ارشیای عزیز
از تعداد کامنتات پیداست که سابقه ی زیادی تو پدال نداری .
من کسی نیستم اما از شما میخوام بیشتر در مورد خودرو تحقیق کنی و
بعد کامنت بزاری
علاوه بر پدال ( که خیلی دوستش دارم ) سایت های زیادی هستند که در حوزه ی خودرو فعالیت میکنن که میتونی برای بالا بردن اطلاعاتت ازشون استفاده کنی
یا از افراد باسابقه پدال سوال کنی
saeed.shariati
۲۵ مرداد ۱۳۹۴لامصب پورشه 918 که بیاد؟
تولیدش تموم شده مهندس دیگ 918تولید نمیشه تو هنوز میگی سال اینده میاد؟
اون ماشینایی هم که با پورشه مقایسه کردی همشون جز حی تی ار یا وی هشت هستن یا وی ده ولی 911 وی شیشه
فقط دلت خواست یه چیزی بگیااا
AHMADREZA
۲۵ مرداد ۱۳۹۴پورشه تو باقالیاست؟جی تی ار و lfa رو به نصف موتور 911 نمیدم
kurdishlambo
۲۵ مرداد ۱۳۹۴بیخیال این یکس بشین بهتره آخه یه بارم وننو رو با تویوتا مقایسه کرده بود که تویوتا خیلی سرتر از وننو بود!!تازه می گفت وننو باید تولید انبوه می شد!!! تعطیله می فهمی تعطیللللل!
مجتبی(ساروی)
۲۶ مرداد ۱۳۹۴رکورد ذیسلایک بدون حتی یه دونه لایک جالب بود ارشیا همه باهات مخالفن
Lamborghini SESTO-ELEMENTO
۲۵ مرداد ۱۳۹۴من اگه بخوام بگیرم مکلارن رو فقط به خاطر صدای اگزوزش میگیرم ولی فک نمی کنم به سطح عملکرد 911 برسه.
مسعود
۲۵ مرداد ۱۳۹۴با ورود این و amg gt وقتشه دیگه یه خسته نباشی به 911 بگیم!
mehran911
۲۵ مرداد ۱۳۹۴مسعود عزیز
خود مرسدس هم همچین فکری نمیکنه و برنامه بلند مدتی برای رقابت با 911 داره.
مسعود عزیز درست نیست که بگیم 911 باید بره چون این خودرو همیشه راه خودشرو به سمت جلو باز کرده
احمد باقری
۲۵ مرداد ۱۳۹۴مسلما این مدل مکلارن خیلی خیلی بهتراز پورشه 911 است. از نظر ظاهر که 911 ،هیچ حرفی برای گفتن نداره.
Maysam..laferrari
۲۵ مرداد ۱۳۹۴آقای باقری س.ر.و.ی.س کردی مارو دو ساله اومدم تو این سایت یا زیر پستای پورشه میای میگی غورباغه و وزق یا میای میگی سوپر بوگاتی با شتاب اولیه 1.8 ثانیه که همچین چیزی رو فقط از شما شنیدم قصد توهین ندارم اما قبل از اینکه نظر بدی 1 دقیقه روش فکر کن اگه با پورشه مشکل داری بگو راحت باش احتمالا چشمات بسته ست حالا این که از طراحی پورشه خوشت نمیاد سلیقه ی خودته ولی اگه نکات مثبت رو هم اشاره کنی بد نیست نظر کلی خودمو گفتم نه اینکه فقط ب این کامنت شما مرتبط باشه
احمد باقری
۲۵ مرداد ۱۳۹۴شما اطلاعات نداری، بگو ندارم. برو سایت بوگاتی، سوپر بوگاتی رو ببین، بعدا نظر بده. من نظر خودم رو در مورد ظاهر پورشه گفتم شما هم نظرت رو در مورد پورشه بده بگو خوشت میاد. من همیشه گفتم که پورشه از نظر فنی یکی از بهترین شرکتهای خودروسازی هست، ولی از نظر ظاهری خوب کار نمیکنه البته الان بهتر شده، ولی مدل 911 واقعا افتضا است. من نظرم رو گفتم، شما هم نظرت رو بگو، اگه تعصب نداری، چرا از نظر دیگران ناراحت میشی. بهتره شما چشم و گوشت رو باز کنی، نظر آزاد است، دوست داری بده دوست داری نده. من گفتم از ظاهرش خوشم نمیاد. بارها و بارها هم گفتم که از نظر فنی واقعا پورشه معرکه است، شما کجا بودی وقتی من این حرف رو زدم، بهتر است از این به بعد، خوب چشمات رو باز کنی کل متن رو بخونی، شما میگی متنهای قبلی منو خوندی ولی مثل اینکه هر جاش رو که دوست داشتی خوندی.
سجاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۴شما گفتی پورشه از نظر فنی معرکست؟
پس این نظر گهربار مال کیه؟
این هنر نیست که ماشین رو اینقد بخوابونیم به زمین که کفش گیر کنه بعد بگیم هندلینگش خوبه!
شما همچین نظری در مورد فنیِ پورشه میدی بعد میگی گفتم معرکست؟
نظر شخصی در مورد ظاهر هم محترمه ولی یکبار دوبار سه بار، نه صدبار و توی همه ی پست ها، بالاخره پورشه طرفدارانی داره که شاید نخوان کسی به علاقشون توهین کنه با گفتن قورباعه و وزق و…
kurdishlambo
۲۵ مرداد ۱۳۹۴اینجارو بیخیال ایتالیا رو باش اونتادور سوپر ولوچه رودستر آبی خداییش عشقه
فردین بهادری نژاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۴اصن لامبورگینی بحثش جداس
لامبورگینی یه دنیای دیگس که با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست
مخصوصا اگر اونتادور هم باشه
Maysam..laferrari
۲۵ مرداد ۱۳۹۴یه مقدار از دنیای متفاوت لامبورگینی شرح حال بدید آخه شما تو اون دنیا زندگی میکنید حال و روزتون با ما قابل مقایسه نیست … ی جور میگه با هیچی قابل مقایسه نیست انگار که خدایی نکرده فراری وجود نداره :)))))
فردین بهادری نژاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۴موتور v12 تنفس طبیعی برای ایمان آوردن به لامبورگینی کافی نیست ؟
یا میتونید یه نگاه به سستو المنتو بندازید که اوج مهندسی رو ببینید و ایمان بیارید به دنیای لامبورگینی
صداهای فوق العاده گوش نواز
هندلینگ فوق العاده
شتاب های سرسام آور بدون استفاده از توربوشارژر
البته من با هیچ شرکت ماشینی مخالف نیستم و در کل عشقه ماشینم
فراری رو هم خیلی قبول دارم و عاشق مدل f12 فراری هستم که سیستم توزیع وزن و قدرت واقعا معرکه ای داره
ولی لامبورگینی یه چیز دیگس داداش :)
HILUX
۲۵ مرداد ۱۳۹۴911رو به هر ماشینی در رده ی خودش ترجیح میدم….
911+++++++++++++++++++++++++++++++++
مک لارن———————————————————
Archi KHAN
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ایووول :
“” 911رو به هر ماشینی در رده ی خودش ترجیح میدم…. “”
را خوب اومدی ی ی
Archi KHAN
۲۵ مرداد ۱۳۹۴مک لارن ؟؟؟!؟!؟!؟؟!!
911 ؟؟!!
به بعضی ها نمیدنم چی بگم . یعنی چیزی ندارم که بگم…
Mostafa&S
۲۵ مرداد ۱۳۹۴عالیه
علی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴مکلارن که همیشه یه سر و گردن از بقیه رقبا بالاتر بوده و هست تنها رقیب دیرینه مکلارن فراری هست و بس….قدرت اول انگلستان
mclaren
۲۸ مرداد ۱۳۹۴هر خودرویی که با مکلارن مقایسه میشه محکوم به شکسته این چیز عجیبی نبوده و نیست و نخواهد بود…