مکلارن به تازگی جشن افتتاحیهای که برای مرکز جیدد تکنولوژی کمپوزیتهای کربنی در شفیلد بریتانیا برگزار کرده است؛ جایی که نمایش نورافشانی پیشپای مهمانان انجام میشد و یک مکلارن سنا به عنوان «مراسم تعمید» این ساختمان، دونات میزد. در کنار مدل جدید «سنا»، خودروی مسابقه فرمول یک مکلارن MP4/5 از سال ۱۹۸۹ قرار داشت؛ وسیلهای که آیرتون سنا با آن ۶ پیروزی در همین سال بهدست آورد.
در اولین، اولین بازدید از مرکز جدید خودروساز در اختیار همگان قرار گرفت؛ جایی که قرار است اولین مرکز خارج از زادگاهش در انگلستان باشد. در حال حاضر، ۴۰ کارمند در شفیلد، در استخدام مکلارن هستند و بر اساس دانش مرکز تحقیقات تولید پیشرفته در دانشگاه شفیلد، به تولید فیبر کربن «مونوکوک» سبکوزن برای خودروهای اسپورت این خودروساز میپردازند.
وقتی این مرکز به صورت کامل راهاندازی شود، حدود ۲۰۰ کارمند را در خود جای خواهد داد. بازگشایی این مرکز تکنولوژی جدید، همگام با رویکرد مکلارن نسبت به توسعه بدنههای سبکوزن مخصوص به خود است؛ بدنههایی که در کنار سیستمهای هیبریدی، به منظور ارتقای پرفورمنس استفاده خواهند شد و در عین حال، همچنان میتوانند استانداردهای سختگیرانه سراسر جهان را برآورده کنند. در برنامه جاهطلبانه مکلارن موسوم به Track22، قرار است که نیمی از وسایل نقلیه این خودروساز تا سال ۲۰۲۲ از پیشرانههای ترکیبی استفاده کنند. این در حالی است که مکلارن نخستینبار «فیبر کربن» را به عنوان بخشی از شاسی خودروی فرمول یک در سال ۱۹۸۱ معرفی کرد.
رضا
۱ بهمن ۱۳۹۶ایول مک لارن
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ بهمن ۱۳۹۶امیدوارم مکلارن در این مرکز ب توسعه گرافن و مواد خود ترمیم شونده هم بپردازه.
بخش فرمول 1 مکلارن هم گفته بیشتر مشکلات تنظیم شاسی با موتور رنو رو حل کردن و کار بزرگی انجام دادن، امیدوارم تموم مشکلاتو حل کنن و موتور رنو هم فصل بعد دوام بهتری داشته باشه .
مکلارن تیم محبوبیه و فالوئرای پیجش 2میلیون شده ولی نمیدونم چرا اینجا انقد طرفداراش کمه!
مش لارن
۱۲ بهمن ۱۳۹۶مکلارن با همین روند 10 دیگه چه غولی میشه.