مک لارن

امکان تردد مک‌لارن اسپیدتیل در جاده‌های ایالات‌متحده وجود ندارد

اسپیدتیل سریع‌ترین محصول تاریخ مک‌لارن محسوب می‌شود اما این خودرو اجازهٔ تردد قانونی در جاده‌های ایالات‌متحده را نخواهد داشت. از این خودرو تعداد ۱۰۶ دستگاه ساخته می‌شود که حدود یک‌سوم آن‌ها به خریدارانی فروخته شده‌اند که خودروی خود را به ایالات‌متحده خواهند برد اما بااین‌حال طبق اعلام مک‌لارن، واردات یا فروش این هایپرکار در آمریکا رسماً صورت نخواهد گرفت زیرا طبق قوانین ایمنی این کشور، تمامی خودروهای جدید باید به ایربگ‌های جانبی مجهز باشند اما به خاطر ترکیب سه صندلی اسپیدتیل، امکان نصب ایربگ‌های جانبی در آن وجود ندارد.

علاوه بر این، در اسپیدتیل آینه‌های جانبی سنتی با دوربین‌هایی جایگزین شده‌اند که تصاویر را روی نمایشگرهایی در داخل ماشین به نمایش درمی‌آورند و این هم یکی دیگر از ویژگی‌های هایپرکار جدید مک‌لارن است که با قوانین خودروهای جاده‌ای ایالات‌متحده مطابقت ندارد. به همین دلیل، به گفتهٔ رئیس بخش روابط عمومی مک‌لارن در ایالات‌متحده آقای «روگر اورمیشر»، مک‌لارن به‌طور رسمی اقدام به واردات یا فروش اسپیدتیل در آمریکا نخواهد کرد و خریدارانی که خواهان انتقال این خودرو به این کشور هستند باید آن‌را به‌صورت شخصی و به‌عنوان خودرویی نمایشی به ایالات‌متحده وارد کنند.

البته گفته شده که ادارهٔ ملی بزرگ‌راه‌های ایالات‌متحده با درخواست تنها یکی از خریداران اسپیدتیل، تمامی نمونه‌های آن‌را به‌عنوان خودرویی نمایشی تأیید می‌کند و بنابراین نیازی نیست تمامی خریداران آمریکایی این خودرو، این فرایند را انجام دهند. قوانین کنونی ایالات‌متحده اجازه می‌دهد که خودروهای خاصی مثل اسپیدتیل به‌عنوان خودروی نمایشی به کشور وارد شده و از برخی مقررات جاده‌ای معاف شوند. خودروهایی که با این قانون وارد آمریکا می‌شوند می‌توانند تا چهار هزار کیلومتر در جاده‌های عمومی تردد کنند؛ بنابراین ازآنجایی‌که بیشتر مالکان هایپرکارها در مسافت‌های بسیار کوتاهی با خودروهای خود رانندگی می‌کنند، این محدودیت پیمایش کافی به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    با این طراحی تقریبا کلاسیکش چرا صندلی ها اینجوریه اخه چه معنی داره یه نفر بیشتر سوار کنی
    همون دو نفر کافی بود
    اینجوری ایربگ و کلی چیز دیگه میتونست داشته باشه عادی تر باشه
    و ظاهر بیرونیش رو دوست دارم حس تسلا رو به ادم میده

    1. ایمان

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      جمله آخرت طعنه خیلی سنگینی بود
      ولی طراحی داخل کابینش فضایی شده

    2. Just bentley continental

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (563 ديدگاه)

      داداش این ماشین بر اساس مدل افسانه ای f1 ساخته شده
      و اینکه f1 سه صندلی داشت برای همین مکلارن این ماشینو با سه صندلی درست کرده سنتشو حفظ کرده.

    3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز قبل تسلا رودستر و پورشه میشن ای مکلارن ازین طراحی استفاده میکرد، اینو توی بقیه خودروهای مکلارن هم میتونی ببینی… یه کمان که قسمت بالاییش چراغ جلو هس و پایینش هم ورودی هوا!!!… ینی اگه یکم منطقی باشی میفهمی ک حرفه من درسته!

      1. Elmiraj

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        طراحی چراغهای جلوییش ترکیبی از P1 و تسلا رودستر هست .
        .
        .
        (( اگر به قسمت کامنت های مربوط به اسپیدتیل در یوتیوب و اینستاگرام نگاه کنین اکثر خارجی ها هم از شباهتش به تسلا رودستر گفتن ))

      2. emad1990

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        منطق؟!!بعید میدونم یه چنین چیزی رو درک کنه

    4. hami

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خب مثل آدم 2 تا صندلی میزاشتن
      قدیم که گاری و اسب بود
      سه نفر کنار هم میشتن و کسی که اسب هدایت میکرد وسط مینشست
      شبیه اون زمان شده.

  2. Omid

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    اقا این خییلی درازه (عکس اخر ) فکر نمیکنم قدرت مانور و چابکیش زیاد خوب بشه. تو پیست هم با توجه به اهمیت زیاد پیچ ها فکر نکنم بتونه رکوردی بزنه .
    720 از این بهتره بابا

    1. AMANTE

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1914 ديدگاه)

      این طراحی دراز بخاطر آیرودینامیکه که باد از روش رد بشه و نیروی رو به پایین بیشتری تولید کنه و سر پیچ های به زمین بچسبه و سرعت بیشتری داشته باشه.

  3. مهرداد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من فکر میکنم ، مک لارن زمانی از این طراحی آیرودینامیکی استفاده کرده ، که هنوز این نوع طراحی مراحل سیر تکمیلیشو پشت سر نذاشته
    ولی در کل مک لارنِ و صاحبِ صنعت

  4. mahdy

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خوبه ولی نه به اندازه ی انتظاراتی که از جانشین اسطوره ای مثل F1 داشتیم

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      خود مکلارن هم گفته این مدل جانشین مدل تاریخی اف وان نیس و فقط ادای احترامی ب این مدل هس.

      1. mahdy

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        البته به نظرم مکلارن دیگه زورش نمیرسه یه چیزی به اون بزرگی تولید کنه

        1. مانی

          ۱۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          منم میخواستم همینو بگم
          واسه مکی خیلی‌ سخته چیزی تولید کنه که نسبت به زمان حال مثل اف وان به زمان خودش باشه

      2. Mopar or No Car

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        خود مکلارن هم گفته این مدل جانشین مدل تاریخی اف وان نیس و فقط ادای اون و در میاره…
        اول فکر کردم اینو نوشتی!!!

        از شوخی بگذریم از این ماشین و در کل از شجاعت و نوآوریهای مک لارن خوشم میاد به جز رینگ های جلوش.

  5. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ماشین جز راننده جای دوسرنشین دیگه هم داره

    1. Mopar or No Car

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      بابا دست مریزاد. عجب کشف محیر العقولی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا