مک لارن

شتاب‌گیری جت مانند مک لارن سنا!

مک لارن سنا اخیراً در دنیای واقعی ظاهر نشده است. بازهم مثل همیشه شاهد خودنمایی زمین‌های جانی بومر هستیم که با انتشار کلیپی جدید از سنا در فلوریدا خبرساز شده است. شاید این خودرو کمی آشنا به نظر برسد که دلیل آن‌هم ظاهر شدن همین سنا در همین مکان بوده است. البته این هیولا سال پیش مسافت طولانی‌تری را در این باند طی کرده بود اما هم‌اکنون فقط مسافت ۱۶۰۰ متری را پشت سر می‌گذارد.

سنا در همین مسافت کم هم توانایی‌های خودش را نشان داده است. لانچ خودرو کاملاً راحت صورت گرفته و با تخت گازی که راننده می‌رود سرعت به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نزدیک‌تر می‌شود. سنا با لانچ کنترل فعال حرکت کرده و داده‌ها نشان می‌دهند این خودرو در زمان لانچ شتاب ۱.۱ جی را ثبت می‌کند. این عملکرد اصلاً بد نیست زیرا سنا از لاستیک‌های خیابانی استفاده کرده و سطح مسیر هم دارای حداکثر چسبندگی مسیرهای درگ نبوده است.

خودرو در عرض ۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تنها ۵ ثانیه بعد سرعت خودرو از ۲۴۱ کیلومتر در ساعت عبور می‌کند. شتاب گیری خودرو بعد از سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت به‌صورت محسوسی افت می‌کند و این در صورتی است که سنا به نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۷۸۹ اسب بخاری مجهز است. سرعت ۳۰۲ کیلومتر در ساعت به‌طور مختصر روی سرعت شمار نقش می‌بندد اما سرعت رسمی ثبت شده توسط سنا در این تست ۳۰۱.۲ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

سنا اصلاً خودروی کندی نیست اما خب سریع‌ترین رکوردگیری این خودرو نیز محسوب نمی‌شود. نسخه‌ای تیون شده از نیسان GT-R در این زمین به سرعت ۳۴۶ کیلومتر در ساعت رسیده هرچند آن خودرو ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت داشته است. یک دستگاه فورد GT استوک نیز در چالش ۱۶۰۰ متر به سرعت ۲۹۳ کیلومتر در ساعت دست یافته و این در حالی است که فورد تنها ۶۴۷ اسب بخار قدرت دارد. حتی یک دستگاه مک لارن ۷۲۰S استوک نیز به سرعت ۳۴۶ کیلومتر در ساعت رسیده است که بالاتر از رکورد کنونی سنا می‌باشد.

البته که سنا هیچ مشکلی ندارد. بال بزرگ عقب و پکیج آئرودینامیکی بکار رفته در این خودرو باعث شده‌اند موشکی زمینی تولید شود. شاید بهترین بخش این کلیپ ناله‌ی جت مانند سنا باشد که بر هیجان کار می‌افزاید؛ اما بازهم می‌گوییم سرعت ثبت شده برای سنا در این تست کم بوده است!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    جوووووون
    مک لارن – عشق اول و اخر
    من کلا دلم دوتا ماشین میخواد؛ یه مک لارن ۷۲۰اس و یه شلبیGt350r

  2. بی پروا رو به جلو

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (101 ديدگاه)

    این ماشین برای درگ نیست
    این ماشینو مهندسی کردن برای به آتیش کشیدن پیست ها

    1. علیx76

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      هرچقدر داونفورس بیشتر شه ، ضریب آیرودینامیک ضعیفتر میشه
      طبیعیه که سنا با اون باله غول پیکرش تو سرعت های بالا نتونه مثل ۷۲۰s راه بره

      1. Hamidreza

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        مگه سنا راه هم میره؟ سریع تر هم بره احتمالا میدوعهXD

  3. Joker

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (602 ديدگاه)

    رکوردش انصافا خیلی ضعیف بود ولی خب سنا یه ماشین پیست محوره…نباید تو خط مستقیم توقع زیادی داشت ازش…همین که تو پیست رو دستش نیومده تا به امروز خودش خیلیه…

  4. حسین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    این نشون میده لاستیک چقدر مهمه!

  5. Farzad

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    دارین با این شاهکار چیکار میکنید ، ببرینش تو پیست لعنتی رو ?

  6. Enzo

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    مکلارن فقط P. One فوق‌العادس.برام مثل GT3 تو پورشس .مدلهای قویتر و سریعتر ازش هست ولی P. One همچیو باهم وبه اندازه داره

  7. رضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    توجه کنید که مسیر تست فقط 1600متر طول داشت،

  8. محمدهادی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2390 ديدگاه)

    زیبا ترین و سیال ترین فرم مک لارن بنظرم در اسپید تیل معنا میشه
    اون کشیدگی عقبش دقیقا یاد آور مکلارن اصلی ینی اف وان دهه نود هست که فوق العادش کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا