برای اولین بار تصاویر جاسوسی از جایگزین جدید مک لارن 650S منتشر شده است.
تقریباً دو ماه پیش عکاسان، پروتوتایپ بی پوشش جایگزین مک لارن 650S را شکار کردند. این بار این خودروی آزمایشی پوشش سنگینی داشته و پانلهای اضافی بدنه چیزهایی را که قبلاً دیدهایم پنهان کردهاند اما اخبار واقعی برای اولین بار تصاویری از کابین این خودرو را نشان میدهند.
به نظر میرسد که مک لارن برنامههایی برای عرضهی این مدل جدید با کابینی ساده و داشبورد کوچک قائم و دیجیتالی دارد. قضاوت از روی تصاویر موجود نشان میدهد که این پروتوتایپ راست فرمان ظاهر نهایی داشته و داشبورد آن کاملاً آمادهی نصب در خودروی تولیدی نشان میدهد. طراحی جدید کابین سورپرایزی بزرگ به شمار نمیرود چراکه مسئولان مک لارن قبلاً قول داده بودند که کاکپیتی با تمرکز بیشتر روی راننده بسازند.
جانشین 650S که با کد P14 شناخته میشود از پیشرانهی تکامل یافتهی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری استفاده خواهد کرد. در این نسخه مهندسان مک لارن قدرت بیشتری را از پیشرانه خارج خواهند کرد اما سخنگوی شرکت قبلاً گفته که قدرت پیشرانه به ۷۰۰ اسب بخار نخواهد رسید. برخی میگویند که قدرت مدل جدید در محدودهی قدرت ۶۶۶ اسب بخاری مدل 675LT خواهد بود. هرچند بهتر است تا زمان ارائهی مشخصات رسمی منتظر بمانیم.
همانطوری که انتظار دارید، مک لارن P14 از همان شاسی فیبرکربنی مونوسل بهره خواهد گرفت و البته بازنگریهایی نیز صورت خواهد گرفت تا وزن آن کاهش یابد. با قدرت بیشتر، وزن کمتر و آئرودینامیک بهتر این خودرو قادر خواهد بود تا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۳ ثانیهای ثبت کند و به حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت دست یابد.
پیش از این تائید شده که این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد و ظاهراً دریافت پیش سفارشها امکانپذیر است چراکه نمایندگیهای مک لارن قبلاً سپردهی ۱۰ هزار پوندی را دریافت کردهاند. ابتدا مدل کوپه روانهی بازار خواهد شد و حدود یک سال بعد از آن نیز نسخهی اسپایدر عرضه خواهد شد.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۱ آبان ۱۳۹۵جالبه طراحی بدنه عوض شده حالت مدل های قبل رو نداره چراغ ها معلومه خیلی باریک و عصبیه
فقط ای کاش دیگه از این موتور 8 سیلندر توربو استفاده نکنه یه موتور جدید تولید کنه چیه همش گیر داده به نوع موتور اصلا خودشون رو محک بزنن در باره ی یه موتور جدید حالا با تعداد سیلندر کم تر یا بیشتر فرقی نمیکنه
از اسمش فکر کردم جایگزین p1باشه ولی نبود فکر نکنم حالا حالا ها خبری باشه
reza
۱۱ آبان ۱۳۹۵مکلارن مث این که عرضه ساخت موتور دیگه ای نداره….همش 3.8 لیتر توین توربو…که از3.9 لیتری فراری ضعیف تره…تازه این هم قیمت جانشین f12 برلینتا و اونتادور و911 احتمالا هیبرید خواهد بود…دیگه باید دید چقد رو وزنش می تونه مانور بده چون تنها برتریش همینه…
Elemento
۱۱ آبان ۱۳۹۵مک لارن شرکت بسیار بزرگ و پر افتخاری هست.
مک لارن برای من شرکت قابل احترامی هست.
اما ماشین هاش نقاط ضعف ختص خودشون رو دارن که اتفاقا برای من مهمه.
یکیش اینکه ماشین از نظر امکانات رفاهی و لذت سواری چیزی در کوله و چنته نداره
فقط ساخته شده تا سریع بره. فقط شتاب… فقط اعداد و ارقام و درگ های حیرت آور …
برای آسایش ، راحتی ، و احترام به مشتری ساخته نشده.
.
.
؟؟؟ من اگر 100/000/000 دلار داشته باشم بهتره200 تا لامبورگینی میخرم یا برای تنوع هم که شده 199 تا لامبورگینی بخرم و 1 مک لارن ؟!؟
______________________________________________________________
خب بذار فکر کنم … !
در پیست و درگ برتری با مک لارن هست
اما من سالی 1 بار شاید نرم پیست.
با ماشین نیم میلیون دلاری هم که نمیشه هر روز درگ گذاشت.
پس رفاه و آسایش و امکانات هم خیلی مهمه.
ورن ماشین معیار خوبی برای مقایسه ی امکاناته.
__________________________________________________________________________
ماشینی مثل اونتادور وزن خالصش حدود 1750 کیلوگرم وزن داره. تا 1800 هم میرسه ( سیستم اندازه گیری اروپایی و امریکایی یکم فرق دارن)
وزن مک لارن 675LT فقط 1350 کیلوگرم هست
( با هیچ سیستم اندازه گیری به 1400 نمیرسه !)
چطور میشه یک ماشین 400 کیلوگرم سبک ترباشه ؟!
از چی زدن که وزنش اینقدر کم شده ؟!
1- اونتادور موتور 12 سیلندر داره و موتورش سنگین تره.
منم میگم سنگینی V12 با اینترکولر و سیستم پیشرفته ی توربو خنثی میشه.
2- مک لارن RWD هست و اونتادور AWD. سیستم کواترو باعث سنگینی اونتادور شده.
منم میگم وزن سیستم کواترو از روی تفاوت وزن Huracan LP610-4 و Huracan LP580-2 محاسبه میشه.تفاوت وزن 50 تا 80 کیلوگرم هست نه 400
3- تکنولوژی فیبر کربن مک لارن بیشتره . فیبر های کربن اونتادور قدیمی و سنگین اند.
منم میگم لامبورگینی پیشرفته ترین آزمایش گاه ساخت فیبرکربن در دنیا رو داره. در منطقه ی interbay در سیاتل که با همکاری بوئینگ ، NASA و honeywall کار میکنه.
از ناسا که گنده تر نداریم، داریم ؟!؟
یعنی هر قدر که میشه بدون کاهش کیفیت و استحکام فیبر کربن رو سبک کرد ، لامبورگینی این کار رو انجام میده.
______________________________________________________________________
اما جواب خود من :
200 تا اونتادور خیلی بهتره !!!
reza
۱۱ آبان ۱۳۹۵اولا اوانتادور 6 سال پیش معرفی شده و مک لارن 1.5 سال پیش …کم کم به معرفی جانشینش نزدیک می شه…ثانیا مدل های فراری و پورش چی؟؟
Elemento
۱۱ آبان ۱۳۹۵.
Lamborghini Aventador SV ( تولیدی همین امسال)
1730 کیلوگرم ( یادمه ویکی پدیا گفته بود 1769 که فکر کنم همین تفاوت واحد های اروپایی و امریکایی هست )
Porsche 911 Turbo S
1675 کیلوگرم
Ferrari F12 Berlinetta
1630 کیلوگرم
Pagani Huayra
1350 کیلوگرم.
Elemento
۱۱ آبان ۱۳۹۵.
یک توصیه میکنم.
اگر در زمینه ی سوپراسپرت و ماشین میخواین منبع مقایسه ی سریعدو دم دست داشته باشین مجله ی “کالایاب کلکسیون ” رو هر 2 سال یکبار بخرین
ارزش داره.
Carbonado Aventador
۱۱ آبان ۱۳۹۵المنتو داداش ابعاد بزرگتر بدنه و تجهیزاتی که تو کابین اونتادور استفاده میشه رو درنظر گرفتی؟
اینو درنظر گرفتی که 2/3 آونتادور موتورشه ولی 1/3 مکلارن موتورشه….
به نظر من مقایسه آونتادور با 675 قیاس مع الفارق هست…
آونتادور یه ماشین سوپر اسپرت با طراحی جهانی هستش که بتونه تو همه جای دنیا فروخته بشه و همه سلیقه ای دوسش داشته باشه…
من همیشه میگم هرکی به مهندسی لامبو شک داره رجوع کنه به سستو المنتو که با موتور 10 سیلندر,990 کیلو وزنش بود…
________________________________
آونتادور سال 2011 معرفی شده و تکنولوژیس دیگه پاسخ گوی الان نیست…
مثل عروس پیری میمونه که هر روز ببرنش ارایشگاه و یجای صورتشو دست کاری کنن تا جوون به نظر بیاد..
حالا فرض کن جوون هم به نظر بیاد ولی باطنش که پیره!!!
_______________________________
من به نظرم اگه رو نسل جدید 12 سیلند های لامبو ویراژ بدیم بهتره…
بنتلی
۱۲ آبان ۱۳۹۵مجید جان فقط مدل هایی از مکلارن ک مخصوص پیست هستن امکانات رفاهیشون برا کاهش وزن کم شده…مدل های معمولی و مخصوص جاده امکانات رفاهی خوبی دارن …
مدل 570 جی تی هم برا افرادی ک دنبال یه مکلارن راحت تر و کاربردی تر با سواری نرم هستن معرفی شده
مجید
۱۱ آبان ۱۳۹۵موافقم رفیق مک لارن مهندسی و طراحی قوی داره به خاطر حضورش تو F1 و سالیانه وقت و بودجه قابل توجهی صرف این کار میکنه ولی انگار تو مدل های تولیدی نمیخواد خیلی خرج نه مثلا همین مدل با این حجم و قدرت و نسبت نیرو به وزن و شاسی معرکه حد اکثر سرعتش 330 هستش که خیلی بهتر از مدل 12C نیست.یا خود P1 که با اون همه تکنولوژی و فیبرکربن و تکنیک دیفرانسیل عقب بود و به خوبی پورشه 918 نبود(منظورم توی پیچ هاست) اما به هر حال حرکت خوبیه که کمپانی مل های بیشتری به بازار بده و مثل گذشته بعد از تولید مدل F1 به خواب زمستونی عمیق نره امیدوارم هر چه سریع تر مدل تولیدیش معرفی بشه
Carbonado Aventador
۱۱ آبان ۱۳۹۵مکلارن تو ساختن ماشین های مسابقه ای فوق العادس!!!!
به نظرم راهی که مکلارن تو ماشین سازی میره یکم با ایتالیایی ها فرق داره…
فراری و لامبو و پورش سعی میکنن علاوه بر اینکه ماشین هاشون سواری فوق العاده ای داشته باشه,راحتی و رفاه راننده و لوکس بودن داخل ماشین هم چیزی کم نداشته باشه ولی ماشین های مکلارن به نسبت خشک تر و مسابقه ای تره(یعنی تمرکزش بیشتر رو مسابقه و پیست هستش)!!!!
درکل به نظرم هرکدوم از این 4 شرکت یه نقطه قوتی دارن که هیچ کدوم دیگه ندارن.
من فقط نفهمیدم که چرا مکلارن داره یه ماشینی میسازه که بین 650 و 675 هستش!!!!
مگه 675 یه نسخه قویتر از 650s نیست؟
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۱ آبان ۱۳۹۵اتفاقا کربونادو فراری هم درست مثل مکلارن عمل میکنه و کابین خودرو هاش بیشتر اسپرته تا رفاهی ولی در مورد لامبو و به خصوص پورشه کاملا حق با توست
البته الان یه مقدار بهتر شده نسبت به قبل …..
فقط انگلستان
۱۱ آبان ۱۳۹۵کاملا دارید اشتباه اطلاع رسانی می کنید یعنی چی مکلارن اصلا امکانات رفاهی نداره
سیستم تلفن و اطلاعات و سرگرمی مکلارن بهترین سیستم در دنیاست
صندلی ها برقی و در چندین جهت قابل تنظیمن از فیبر کربن ساخته شدن که فیبر کربن جزو بهترین اجناس در کیفیت هستش و گرم کن و سرد کن در صندلی ها وجود داره
سیستم صوتیش یکی از بهترین ها تو دنیاست
انواع کامل چراغ جلو و عقب رو داره که در نوع خودشون بهترینن
انواع سیستم تهویه و رفاهی رو داره
امکان انتخاب هر نوع رانندگی رو داره
و انواع امکانات رفاهی دیگه که لازم نیست همشونو نام ببرم
دلیل کاهش وزنشم بیشتر به خاطر استفاده زیاد از فیبر کربنه طبق گفته خود کمپانی از هیچ چیز برای کاهش وزن چشم پوشی نکردیم
پس همینطوری از مکلارن بد نگید.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۱ آبان ۱۳۹۵دوست انگلیسی من
گفتم کابینش اسپرته نگفتم امکانات رفاهی نداره
اما خدایی خودت کابین های مکلارن رو با بقیه رقیباش قیاس کن
انصافا کابین 918 با P1 قابل قیاس نیست ………
نه اینکه بگی چون عشق 918 ام اینو میگم نه خودت قیاس کن
فقط انگلستان
۱۱ آبان ۱۳۹۵KING 918 ( سلطان اشتوتگارت) شجاع و با عدالت و پورشه918 سوار اگه به زیبایی باشه من کابین لافراری رو زیباتراز مکلارن و پورشه می دونم سلیقه هر کس هم متفاوته ممکنه یکی دیگه کابین مکلارن رو زیباتر بدونه خلاصه نمی شه گفت کابین مکلارن دسته کمی از اونا داره.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۱ آبان ۱۳۹۵رفیق این صفات رو به من نسبت دادی ؟؟؟ دمت گرم بابا تا حالا کسی هم بم نگفته بود 918 سوار خیلی با حالی دمت دمادم
بگذریم اما بازم میگم مکلارن کابین اسپرت و البته زیبایی داره اما از لحاظ تکنولوژی و به روز بودن کابین از 918 عقب تره
ولی پسر خوب خب معلومه کابین P1 خوشگله اصلا انتظار داری 1 میلیون دلار بدی کابین زشت بت بدن ؟؟؟؟
فقط انگلستان
۱۲ آبان ۱۳۹۵KING 918 گرامی این صفات که چیزی نیست شما خیلی بالاتر از این صفات هستید امیدوارم به پورشه 918 یا هر خودرویی که دوست داری برسی هر حرفی هم که بزنی من روش حرف
نمی زنم و کاملا قبولش دارم به قول خودت دمت دمادم.
بنتلی
۱۱ آبان ۱۳۹۵تا جایی ک اطلاع دارم این خودرو روی شاسی جدید مکلارن ساخته شده و اولین مدل از 15خودرویی هس ک مکلارن قصد معرفیشونو در چن سال آینده داره…با توجه ب رینگ و درب ش و کدی ک شناخته میشه ب نظرم بیشتر از یه جانشین معمولی برا 650sباشه…من ک خیییلی از طراحیش خوشم اومده …امیدوارم زودتر معرفی بشه
Elemento
۱۱ آبان ۱۳۹۵❤❤❤❤
عاشق فرم باز شدن در هاش هستم.
به مک لارن احترام میذارم.
Saied
۱۲ آبان ۱۳۹۵مکلارن انصافا تو شتاب کل همشونو خوابوند. دمش گرم. مکلارن یه برنده تخصصی هست و به درده هر کسی نمیخوره. به درده یه ماشین باز واقعی میخوره که با ماشینش زندگی کنه نه به خاطر امکاناتش اونو سوار بشه.
احمد باقری
۱۲ آبان ۱۳۹۵حتما چیز خفنی در میاد.
Monster_ALM
۱۶ آبان ۱۳۹۵بازهم کوبیدن مکلارن بخاطر بی اطلاعاتی…
نمیدونم تا کی نظرات شخصی بدون تخصص باید ادامه پیدا کنه؟
دیگه واقعا حوصله آدم سر میره از اینکه مدام یه چیزی رو گوش زد کنه.
بلاخره هر برند موفقی کلی دشمن پشتش نشسته….یکسری درست و منطقی نقد میکنن یکسری خیال بافی.