مکلارن در حال آمادهسازی سوپراسپرت هیبریدی کاملاً جدیدی است که اوایل سال آینده رسماً رونمایی خواهد شد. حال اما این شرکت اولین تصویر تیزری از این سوپراسپرت را با پوششهای استتاری منتشر کرده است. این خودرو که هنوز نامش مشخص نیست، یکی از مهمترین رونماییها در تاریخ مکلارن محسوب میشود و قوای محرکهٔ هیبریدی، تکنولوژیهای جدید و ساختار سبکوزن را باهم ترکیب میکند. این اولین محصول مکلارن محسوب میشود که روی یک ساختار فیبر کربنی جدید با نام MCLA (معماری کربنی سبکوزن مکلارن) ساخته شده است. این ساختار جدید در مرکز پیشرفتهٔ تکنولوژیهای کامپوزیتی مکلارن در شفیلد انگلستان طراحی و تولید شده است.
سوپراسپرت جدید مکلارن همچنین به یک قوای محرکهٔ هیبریدی کاملاً جدید هم مجهز خواهد بود که از یک پیشرانهٔ V6 به همراه تعداد نامشخصی موتور الکتریکی تشکیل شده و از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی با بُرد متوسط برخوردار خواهد بود. مکلارن هماکنون در حال انجام اولین آزمایشات این سوپراسپرت و قوای محرکهٔ جدید در جادههای عمومی با یک پروتوتایپ استتار شده است. مهندس اصلی در تیم توسعهٔ محصولات مکلارن «استیو وایت» دراینباره میگوید:
ما ۴۵ پروتوتایپ برای آزمایش داریم. این شامل یازده پروتوتایپ با ظاهر غیراصلی میشود که شبیه به دیگر مدلهای مکلارن شدهاند اما در زیر پوست آنها قوای محرکه، شاسی و معماری الکتریکی جدیدی پنهان شده است
مدیرعامل مکلارن «مایک فلویت» نیز در مورد این سوپراسپرت جدید میگوید:
این سوپرکار کاملاً جدید مکلارن عصارهٔ همهٔ کارهایی است که ما تا به امروز انجام دادهایم. همه چیزهایی که یاد گرفتهایم و به دست آوردهایم. این نوع جدید از مکلارن برای یک دورهٔ جدید است. یک خودروی رانندهٔ فوقالعاده است که پرفورمنس سوزاننده و همینطور بُرد تمام الکتریکی با قابلیت پوشش بیشتر ترددهای شهری را ارائه میکند. ما این مکلارن جدید را یک سوپرکار نسل بعدی واقعی میدانیم و برای نشان دادن آن به خریداران طاقت نداریم
همانطور که گفته شد، این سوپراسپرت از همه لحاظ، از پیشرانه گرفته تا شاسی، تایرها، معماری الکتریکی و… کاملاً جدید است و زیر آن پوششهای استتاری اتفاقات زیادی در جریان است. به گفتهٔ مکلارن، این سوپرکار هیبریدی جدید بین مدلهای GT و 720S قرار میگیرد که این یعنی عمر محصولات سری اسپرت این شرکت که در سال ۲۰۱۵ با مدل 570S معرفی شد به پایان میرسد. درواقع، سری اسپرت مکلارن در پایان سال جاری با مدل تولید محدود 620R به آخر خط خواهد رسید. از سوی دیگر، با توجه به اظهارات فلویت، به نظر میرسد سوپراسپرت هیبریدی جدید این شرکت در مراحل پایانی توسعهٔ خود باشد و بهاحتمالزیاد آنرا در سهماههٔ اول سال آینده خواهیم دید.
joker
۱۶ مهر ۱۳۹۹محصول هیبریدی ۶ سیلندر فراری هم تا اواخر امسال رونمایی میشه،فراری همیشه چند قدم جلوتر از رقبا در حرکته…
Maserati
۱۶ مهر ۱۳۹۹واتتتت؟؟؟؟سنا و p1 رو باهم ترکیب کردن!
Hadi
۱۶ مهر ۱۳۹۹من از وقتی عاشق مکلارن شدم که p1 رو دیدم…
این سوپر کار هیبرید هم قطعا مثل همه ی مکلارن ها زیبا خواهد بود…
و مشخصاتش هم فوق العاده…
عکس آخر p1 هنوزم بعد ۶ سال زیباست و انگار همین الان معرفی شده و مثل f1 هیچوقت قدیمی نمیشه…
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹راست میگی منم با p1 توی گرند تور عاشق مکلارن شدم
Ramiin
۱۶ مهر ۱۳۹۹چقدر پر کار شده مک لارن چپ و راست سوپر اسپرت میده بیرون
♤Angus_812♤
۱۶ مهر ۱۳۹۹چون چندین سال از رقباش عقب مونده و مجبوره اینجوری جبران کنه
مک لارن تقریبا ۱۱ ساله شروع به کار کرده و باید به صورت جدی ادامه بده که از فراری و لامبورگینی جا نمونه
akrh78
۱۷ مهر ۱۳۹۹به نام خدا، پول
nikzad
۱۶ مهر ۱۳۹۹مثل اینکه مک لارن دوباره جون گرفته و مشکلات مالیش کمتر شده امیدوارم به روزای اوجش برگرده.این مدل بیشتر شبیه فیس لیفت ۵۷۰ است تا یه محصول جدید اما به نظرم برای رونمایی حتما طراحی رو به روز میکنند.
دوستان حدود دو سال پیش پدال یک مطلب در مورد مک لارن f1گذاشته بود که به نظرم مطلب مفیدی بود و البته حاشیه زیاد داشت?.اگر خواستید بازدید کنید از مطلب.
nikzad
۱۶ مهر ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%d9%85%da%a9-%d9%84%d8%a7%d8%b1%d9%86/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d9%85%da%a9-%d9%84%d8%a7%d8%b1%d9%86-f1-%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c/
nikzad
۱۶ مهر ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%d9%85%da%a9-%d9%84%d8%a7%d8%b1%d9%86/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d9%85%da%a9-%d9%84%d8%a7%d8%b1%d9%86-f1-%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c/ لینک مطالب مک لارن f1
یاس ی
۱۶ مهر ۱۳۹۹مکلارن تقریبا مثل پورشه یک فوت کوزه گری مخصوص خودش داره، اکثر مدلهاش نسبت به رقیبهای قویتر سریعتر و چالاکترن. در مقابل حریفهای گنده تر همیشه آدم سورپرایز میکنن. برند هستش که به دل میشینه.
بهراد
۱۶ مهر ۱۳۹۹“یک خودروی رانندهٔ فوقالعاده است که پرفورمنس سوزاننده و همینطور بُرد تمام الکتریکی با قابلیت پوشش بیشتر ترددهای شهری را ارائه میکند”
همونی که پیش بینی میکردم. 6 سیلندر با دو یا سه تا الکتروموتور و برد تمام الکتریک کافی. این بازار داغ بشه خیلیارو به آتیش میکشه…
باید دید برای وزن بالای باتری چه تکنولوژی استفاده کردن.
لامبو و فراری و پورشه برای این ماشین باید رقیب بسازن. GT73 هم که داره میاد
رامتین
۱۶ مهر ۱۳۹۹بنظرم در زمینه خودروهای سوپراسپرت در بین شرکتهای بزرگ (نه مثلا پاگانی)، فراری و مکلارن پیشتاز هستند. این موضوع بواسطه حضور بسیار طولانیشون در فرمول1 هم تاییدیه این ادعاست. آیا شرکت دیگه توانایی رقابت با اینها را داره؟ لامبو چطور؟
Ramiin
۱۶ مهر ۱۳۹۹البته فراری و مک لارن دارن بهترین دورانشونو می گذرونن. چون توی دهه 70 تا 90 خیلی پستی بلندی داشتن و بعضی مواقع تا مرز ورشکستی رفتن. اما تو قرن جدید با ثبات شدن نسبی اقتصاد جهانی و بهبود زندگی مردم (بجز ما) خرید خودروهای سوپر اسپرتم جون گرفت و این شرکتا درآمد زیادی بدست اوردن. مک لارن از لحاظ فروش پایین تر از فراری و لامبو هست.
عرفان
۱۷ مهر ۱۳۹۹بجز ما خوش شانسا ???
OMID
۱۶ مهر ۱۳۹۹پورشه
ارشیاSVJ
۱۶ مهر ۱۳۹۹میتونم برات یه لیست بسازم
بوگاتی
کوئنیگ زگ
پورشه
لامبورگینی ائودی
مازراتی(به نظرم mc20 تواناییش رو داره)
و اون پاگانی که گفتی به درد نمیخوره.
مرسدس
و خیلیای دیگه!!چه حرفهای مسخره ای!!!هر شرکتی تو این سطح عالی ترین نباید بگی فلانی بهتره.????
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹کلا وجود اینهمه کمپانی بخاطر علاقه مردم هست که پولشون از پارو بالا میره ولی میرن پورشه میخرن به جاش بوگاتی اگه همه بهترین رو دوست داشتن که کلا دو سه تا کمپانی بیشتر وجود نداشت پس بنابراین هیچ کمپانی بهترین نیست