جانشین مک لارن P1 طبق انتظارات در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید و احتمالاً از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد.
مایک فلوویت مدیر اجرایی این خودروساز بریتانیایی در مصاحبه با کار اند درایور اعلام کرده مک لارن به تولید پیشرانههای درونسوز در سالهای آینده ادامه خواهد داد و فعلاً برای تولید هایپرکاری الکتریکی متقاعد نشده است.
او گفته است:
ما فعلاً نوع قوای محرکه جانشین P1 را اعلام نکردهایم. واضح است که به جلو نگاه میکنیم و در این خودرو از تکنولوژی هیبریدی یا الکتریکی استفاده خواهیم کرد. من خودروهای الکتریکی را دوست دارم و این اواخر آنها را بسیار زیاد راندهام. این خودروها برای کاربریهای عادی پاسخگو و راحت هستند و پرفورمنسی باورنکردنی دارند اما زمان شارژ آنها زیاد است. برای مثال 765LT را در نظر بگیرید: ما میدانیم افراد زیادی با این خودرو به پیست خواهند رفت. اگر این خودرو دارای قوای محرکه الکتریکی بود شما شاید ۳۰ دقیقه منتظر شارژ باتری آن میماندید و سپس چند دوری در پیست حضور پیدا میکردید. این وضعیت خوبی نیست.
موضوع جالب اینکه دولت بریتانیا اخیراً اعلام کرده تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی را متوقف خواهد کرد و بازار خودروی این کشور در اختیار خودروهای الکتریکی و هیدروژنی خواهد بود.
فلوویت اظهار داشته مک لارن با دیگر خودروسازان برای استثنا شدن محصولات هیبریدیاش از قوانین جدید لابی خواهد کرد. صرفنظر از نتیجهی این لابیها، فلوویت میگوید دیگر بازارهای مهم جهانی همچنان پذیرای خودروهای هیبریدی در آینده خواهند بود.
او خاطرنشان ساخته است:
من همیشه فکر کردهام خودروهای الکتریکی بازار متفاوتی دارند. همچنین عقیده دارم تفاوتهای زیادی بین بازارها وجود داشته و برخی کشورها همچون چین بهشدت به دنبال الکتریکی سازی هستند و برخی بازارها دراینباره سختگیری چندانی ندارند. در کل شما باید استراتژی متنوعی برای قوای محرکه محصولات خود طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده داشته باشید.
OMID-LAMBO
۲۶ اسفند ۱۳۹۸امید وارم اینطوری پیش نره وگرنه نسلهای آینده هیچوقت لذت شنیدن صدای یه موتور وی هشت توربو یا ده . دوازده سیلندر تنفس طبیعی رو درک نخواهد کرد !
هر چند ما به شیندن 4 سیلندر خطی عادت کردیم فقط ! :))
MHMD
۲۶ اسفند ۱۳۹۸یک انجمن باید تاسیس کنیم برای ماشین باز ها , که متولدین مثلا از سال 1370 تا سال 1380 , بعد یک نامه بزنیم به بعضی خودرو ساز ها ( مکلارن ,لامبو , فراری و …) , و ماشین های که در حال حاضر داره تولید میشه یا چند سال پیش تولید میشده و ما فقط با اون نسل ها حال میکنیم , برامون نگه دارن به تعداد بعد ما تا 10 الی 15 سال آینده بریم بخریم نمونه صفرش و , ☻☺☻☺☻☺
Abbas.Lambo
۲۶ اسفند ۱۳۹۸((موضوع جالب اینکه دولت بریتانیا اخیراً اعلام کرده تا سال 2035 فروش خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی را متوقف خواهد کرد))
کل جهان کم کم دارن خودشونو با این شرایط وفق میدن،موندم ما قراره چه حرکت مثبتی برای جهان بزنیم؟!!
مهدی ۹۱۱
۲۶ اسفند ۱۳۹۸رقابت لا فراری پی ۱ و ۹۱۸ برترین رقابت دنیای خودرو بود که هیچ وقت برنده کامل نداشت
Ali
۲۶ اسفند ۱۳۹۸چرا در حقیقت داشت
حداقل به گفته car magazine
بی طرف
۲۶ اسفند ۱۳۹۸امیدوارم فقط موتور های الکتریکی وحشی تولید بشن،یا حداقل موتور فراری رو نگه دارن،چون روح صنعت خودرو رو توی اون صداش میشه پیدا کرد.
Sina Barca
۲۶ اسفند ۱۳۹۸اصلا چیزی به نام موتور الکتریکی وحشی وجود نداره. همه ی برقی ها شبیه هم هستن فقط یکی قوی تره یکی ضعیف تر . ولی بنزینی ها انواع مختلف دارن
شاید فقط پیدا یه سوخت جایگزین پیدا بشه با آلودگی کمتر و قابل کنترل مثلا میشه گاز هیدروژن رو به جای ساخت برق از اون ، داخل موتور بذاریم . البته کار خیلی سختیه.چونکه این یه واکنش خیلی قوی هست.
فعلا مزدا برنامه هایی درباره ی سوخت تجدید پذیر ولی داخل بنزینی ها داره.
آریا ماشین
۲۷ اسفند ۱۳۹۸یعنی فقط ۱۵ سال دیگه از صنعت خودروی انگلیس لذت میبریم؟