مک لارن

چرا مک‌لارن شاسی‌بلند نخواهد ساخت؟!

بازار خودروی دنیا از نظر شاسی‌بلند لوکس و سریع هیچ کمبودی ندارد. این بازی را بنتلی با بنتایگا شروع کرد و پس از آن رولزرویس کولینان و اخیراً لامبورگینی اوروس وارد میدان شدند.


حتی با اینکه هر سه خودروی یاد شده ضرورتاً با یکدیگر رقابت نمی‌کنند اما اوروس با رقیب مستقیمی از سوی فراری مواجه خواهد شد. هم‌اکنون این کلاس خودرویی در حال رشد بوده و آیا این به معنی ورود مک لارن به بازی است؟ پاسخ این سؤال یک نه محکم است!


مدیرعامل مک لارن آقای مایک فلوویت به تاپ گیر گفته که شاسی بلندهای زیادی در دنیا وجود داشته و ما به یکی دیگر نیاز نداریم. این قضیه به نوعی تکرار مکررات است.

فلوویت دراین‌باره ادامه می‌دهد:

زمانی که ما به یک خودرو نگاه می‌کنیم سه فاکتور را در نظر می‌گیریم. یکی حول محور برند می‌چرخد، فاکتور دیگری به تکنولوژی مربوط می‌شود و نهایتاً سومی نیز بعد مالی قضیه است.

او اظهار می‌دارد:

بنابراین یک شاسی‌بلند باعث تأثیر منفی روی برند مک لارن خواهد شد. برند و میراث ما با موتور اسپورت و خودروهایی فوق‌العاده برای رانندگان درهم‌آمیخته است. شاسی بلندها خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند، فضای زیادی دارند اما برای رانندگان مشتاق خوب نیستند. آن‌ها تجربه‌ی رانندگی هیجان‌انگیزی نداشته بنابراین تولید آن‌ها برای ما توجیه ندارد.

مرد شماره یک مک لارن در ادامه به تعداد شاسی بلندهای لوکس و بزرگی اشاره می‌کند که توسط یک گروه خودروسازی (منظور او فولکس‌واگن است) ساخته می‌شود و البته روش مک لارن هم‌اکنون با آن‌ها یکی نیست.

فلوویت می‌گوید:

روش آن‌ها اشتباه نیست اما ما تکنولوژی لازم برای تولید یک شاسی‌بلند از میانه‌های کار را نداشته و مجبور هستیم از صفر شروع کنیم؛ و ما آن‌گونه مغرور نیستیم که فکر کنیم می‌توانیم در برابر رنجروورها و کاین‌ها قد علم کنیم و در یک شب بهتر از آن‌ها باشیم.


نهایتاً به بعد مالی قضیه می‌رسیم که فلوویت می‌گوید ازآنجایی‌که مک لارن تکنولوژی آماده‌ای نداشته و پیش از این چنین نوع خودرویی نساخته بنابراین دلیلی برای آغاز تولید یک شاسی‌بلند تولید انبوه وجود ندارد.


مدیرعامل این برند اظهار می‌دارد:

شما باید از صفر سرمایه‌گذاری کنید و ما پول این کار را نداریم پس چرا باید این کار را انجام دهیم؟ مشتریان واقعاً عاشق شاسی‌بلند مک لارن نیستند. مشتریان آنچه را ما انجام می‌دهیم دوست دارند.


اگرچه ما می‌توانیم تمامی دلیل‌های مک لارن برای عدم ساخت شاسی‌بلند را درک کنیم اما اکثر این دلایل درباره فراری هم می‌تواند صدق کند اما مدیران مارانللو بی‌توجه به همه‌ی این موارد بوده و تنها به فکر جنگ با لامبورگینی اوروس هستند…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اخرش باز بحث پول بود ولی اگه میتونست با یکی از شرکتهای المانی به توافق برای تکنولوژی و پلتفرم برسه عالی میشد چی بهتر از شاسی بلند مکلارن هست رقیبی برای لامبو و پورشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    مکلارن اصلا بهش نمیاد SUV بسازه ، بهتره تو مسیر خودش حرکت کنه ، نباید با عجله و از روی شانس یه تصمیمی بگیره.

    اما برخی از شرکت ها به زور هر که شده میخوان SUV بسازن ، مثلا رولزویس با اون شاسی بلندی که ساخت ر. . . تو کل تاریخچش ، یا مازراتی که کلا داره از بین میره.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. mahdy

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      آره واقعا هرچقدر هم که زور زده خوب درش بیاره فقط رو ظاهر قضیه کار کرده باطنش (اس یو وی رولز رویث ) مشکل داره

    2. Aston martin

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ولی بنظر من کاره درستو کردن
      الان نظام سرمایه داری جهانی داره میره سمت ایجاد تنوع های عجق وجق برای فروش بیشتر
      همونطورکه گفت این همه هزینه الکی برا یه ساختار جدید چه لزومی داره وقتی مشابهشو یکی دسگا داره میسازه؟
      همین وقتو انرژیو بزارن تو تخصص خودشون به محصول بهتر در میاد از آب

  3. ا.سد.مرتضی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    اشکالی نداره باز دمش گرم میگه ما حتی اگر الان بخواییم نمیتونیم یه شبه رقابت کنیم و دنبال پول بیشترم نیستیم ( اینو قبلا گفته بود )
    مک لارن تو همین کلاس به پیچیدن نسخه بقیه ادامه بده خیلی بیشتر حال میده بلا خره هر کمپانی سیاست و هدف خودشو داره

  4. Mopar or No Car

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    “ما آن‌گونه مغرور نیستیم که فکر کنیم می‌توانیم در برابر رنجروورها و کاین‌ها قد علم کنیم و در یک شب بهتر از آن‌ها باشیم.”

    آفرین به این صداقت و تواضع

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      منم میخواستم همینو کپی کنم که شما زحمتشو کشیدی.?
      ..
      فعلا مک لارن تمام تمرکزشو باید بزاره برای نسل بعدی 570 که همون کاری که720 با 488 کرد با 911بکنه.
      الان شاید بعضی ها بگن،911؟؟؟!!!!مگه شوخیه که فلان و…….
      ولی قاطعانه به شما میگم بدجور باید نسل جدید911 از 570 بترسه.
      برای 911 هم خوبه تا حالا رقیبی نزدیک نداشته.
      البته همین الان همین نسل 570 خیلی به 911 نزدیک شده ولی جانشینش عبور خواهد کرد؟؟؟!!!

      1. Ferrari

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        اینکه مکلارن حریف مدل ۳ سال پیش فراری بشه برای بعضی دوستان چه افتخاری داره.

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          3 سال نه و 2 سال.
          فرای سال ها بود تو این رده پادشاهی میکرد.مک لارن با 720 این رده رو کاملا از فراری گرفت.
          ..
          خب چندتا خودروساز موفق به این کار شدن که به قول شما مدل 3سال((در اصل 2 سال)) پیش رو جایگاهشو به خطر بندازن؟؟؟

        2. Ferrari

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          مشخصه که وقتی یه ماشین جدید میاد از رقیب قدیمی تر بهتر عمل میکنه فهمیدن این موضوع که خیلی سادست دوما مکلارن افتخارات مدل ۷۲۰ رو مدیون نبود رقیب تازه نفسه چون پورشه و فراری دیگه قدیمی شدن و مکلارن اصلا رقیب جدیدی نداره اما ۲۰۲۱ هم فراری نسل جدید ۴۸۸ رو معرفی میکنه و هم مکلارن جانشین ۷۲۰ رو .ببینم اون موقع هم انقدر با دمت گردو میشکنی.
          از الان مطمئنم جوایز موتور مال فراریه?

      2. mehran911

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        مکلارن حریف ۹۱۱ نخواهد شد
        سالها از تولید این نسل از ۹۱۱ می گذره اما هنوز هم با اختلاف خوبی در صدر هستش
        نکنه ۵۷۰ همینطور که حریف کیمن شد حریف ۹۱۱ هم میشه ؟!؟
        زمانی تا معرفی نسل جدید ۹۱۱ از سری ۹۹۲ نمونده اما با این وجود نسل قبلیش هنوز داره رکورد فروش میزنه
        .
        اخبار بسیااار خوبی از نسل جدید ۹۱۱ به گوش میرسه همینجا بهت قول میدم مکلارن حریف نسل جدید ۹۱۱ نخواهد شد همینطور که برند های بسیااااااار بزرگتر از مکلارن نشدن
        .
        خودروسازهای زیادی در طول تاریخ تولیدشون گاهی خودروهای فوق العاده ای معرفی میکنن اما خودروسازهای خیلی خیلی خیلی کمی وجود دارن که ۷۰ یا ۸۰ سال اسطوره تولید کنن 720 از این قاعده مستثنا نیست دیر یا زود جایگاهش رو به صاحب اصلیش پس خواهد داد
        .
        فراری برای تولید شاسی بلند تصمیم سخت اما درستی گرفت ، الان ، دقیقا همین الان بیشتر از هر وقت دیگه ای نیاز به سرمایه برای توسعه فناوری های جدید دارن و قطعا فراری نمی خواهد در آینده جایگاهش رو از دست بده
        یک تفاوت عمده ای که فراری با امثال مکلارن و استون داره اینه که اکثر قطعات مورد نیازش رو در مارانلو تولید میکنه این برخلاف ساخت های مکلارن و استون مارتینه ( والک یری ) هستش
        .
        اسپرت ساز ها در بالاترین سطح خودرو می سازن پس نیازدارن قطعاتی در بالاترین سطح از تکنولوژی و کیفیت تولید کنن و این موضوع برای اسپرت سازها که حجم سود کافی رو از تولیداتشون به دست نمیارن محال ممکنه و مجبور به همکاری با برند های بزرگتر هستن اما این وسط برند هایی مثل فراری و پورشه عمده قطعاتشون رو خودشون توسعه میدن که این نیازمند صرف هزینه توسعه تحقیقات بالاست به همین خاطر توسعه شاسی بلند برای فراری اجتناب ناپذیره ( فراری بر خلاف مکلارن صرفا از پیشرانه V8 توربو استفاده نمی کنه )
        .
        (((( روش آن‌ها اشتباه نیست اما ما تکنولوژی لازم برای تولید یک شاسی‌بلند از میانه‌های کار را نداشته و مجبور هستیم از صفر شروع کنیم؛)))
        اگر خوب به این جمله توجه کنی متوجه دلیل تولید نکردن شاسی بلند توسط مکلارن خواهی شد
        به این جمله که میگم خیییییییلی دقت کن مکلارن نه پتانسیل تولید شاسی بلند رو داره و نه پتانسیل “فروشش” رو
        .
        به هر حال مکلارن تا زمان داره باید با افزایش تولیداتش حجم سودش رو افزایش بده در غیر اینصورت باید تا ۲۰۴۰ از همون پیشرانه V8 استفاده کنه و به این افتخار کنه ما بیست سال پیش 720 تولید کردیم یا ۴۰ سال پیش F1

        1. Ferrari

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          عالی توضیح دادی مهران عزیز.بهتر از این نمیشد

        2. mehran911

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2119 ديدگاه)

          مخلصم قربانت

      3. دانیال روشنی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (175 ديدگاه)

        مدل قدیمی فراری رو که نباید با مدل جدید مک لارن مقایسه کرد!

  5. Ferrari

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    اینا درمورد فراری صدق نمیکنه اولا فراری مشکل مالی نداره و تا الان هرچی ساخته مستقل از برندهای الفا و مازراتی بوده حتی روی کراس اوور جدید هم از شاسی الفا استفاده نکرده
    دوما این مدلها برای جذب مشتریان جدیده.مدل کالیفرنیا هم برای طرفداران فراری مدل جذابی نبود اما فراری این مدل روبرای جذب مشتری های جدید ساخته بود طبق اماری که فراری اعلام کرده ۸۵ درصد کسانی که کالیفرنیا خریدن اولین بار بود که یه فراری سفارش میدادن و ۷۵ درصد مالکان کالیفرنیا همه روزه از اتومبیلشون استفاده میکردن کراس اوور فراری هم برای اون دسته از مشتریان ساخته میشه این به نظر من حرکت خوبیه

    1. Mclaren 720s

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      بله زیر سایه فیات قد علم کردن افتخار نیست بلکه مثل مکلارن مستقل به اینجا رسیدن هنره دوست عزیز

  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    ((اما فراری این مدل رو برای جذب مشتری های جدید ساخته بود،کراس اوور فراری هم برای اون دسته از مشتریان ساخته میشه این به نظر من حرکت خوبیه))
    بر فرض مشتری از هواپیمای تک سرنشینه هم ممکنه استقبال بکنه،پس فراری بیاد این نوع هواپیما رو بسازه برای جذب مشتری های جدید؟؟؟
    یا هر چیزه دیگه ای((کشتی تفریحی یا …..))
    شاسی بلند به هیچ دردی برای سوپر اسپرت سازا نمیخوره به جز سود بیشتر.
    مثلا اون شاسی بلند آلفا چه چیزی خاصی داری نه آفرود داره و نه میتونه بکسل کنه.
    یه سدان یا استیشن گزینه های بسیار بهتری از یک شاسی بلند هستن،برای اسپرت سازان.

    1. Ferrari

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      پهلون جان یکم بزرگ شو خواهشا اولا خودروسازی با صنعت هواو فضا متفاوته دوما شما چرا ناراحت شدی؟؟ چون مکلارن پول نداره نمیتونه شاسی بلند بسازه ؟؟ بالاخره پس انداز میکنن جمع میشه نگران نباش???اون از تیم فرمول یکتون که نتونست یه ماشین درست حسابی بده به الونسو و هر سال بدتر از سال گذشته داره نتیجه میگیره تازه کار به جایی رسیده بود از تیم هاس بخاطر اینکه مشتری فراریه و بخشی از فناوریهارو از فراری میخره شکایت کرده بود اینم از ناتوانی تو ساخت شاسی بلند.
      ماشینهای الفا دارن با بزرگان رقابت میکنن یکم بیشتر مطالعه کنی میفهمی دنیا دست کیه .مثلا شاسی بلند رنجروور به چه دردی میخوره؟؟ وقتی لندکروز و پاترول و اینفینیتی qx80 هستن خریدن رنجروور حماقته چون اولا کیفیت بالایی نداره و زود خراب میشه دوما هزینه نگهداری سرسام اوری داره و قیمتش هم زیاده هرتوانایی که داشته باشه رو هم رقبای اسیایی دارن.
      ضمنا نابغه وقتی کمپانی مثل فورد میاد بخش سدانها رو جمع اوری میکنه و دنبال تولید شاسی بلند های بیشتره فراری استیشن بسازه که به چی برسه؟؟؟ مشخصه از اینکه مدیر مکلارن گفته پولمون نمیرسه شاسی بلند بسازیم داری میسوزی وگرنه این حرفارو نمیزدی ???

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        ((ماشینهای الفا دارن با بزرگان رقابت میکنن یکم بیشتر مطالعه کنی میفهمی دنیا دست کیه .مثلا شاسی بلند رنجروور به چه دردی میخوره؟؟ وقتی لندکروز و پاترول و اینفینیتی qx80 هستن خریدن رنجروور حماقته چون اولا کیفیت بالایی نداره و زود خراب میشه دوما هزینه نگهداری سرسام اوری داره و قیمتش هم زیاده هرتوانایی که داشته باشه رو هم رقبای اسیایی دارن.))
        آره آلفا رو دیدم تو زمین خاکی تو گرند تور به چه فلاکتی افتاده بود،با این وضعیت دنیا دست آلفاس؟؟؟!!!??
        کسی نگفته رنج روور کیفیت بالایی نداره مشکل قابلیت اطمینان که برمیگرده به خط تولید و… و گرنه مشکل مهندسی وجود نداره.
        مثل اینکه یادت رفته رفیق رولز رویس برای تولید کولینان از چه بنچمارکی استفاده کرده بود؟؟
        پایه گذار سری x ب ام و رو نمیشناسی؟؟؟
        ((در واقع شرکت ب‌ام‌و بسیاری از تکنولوژی‌ها و افراد متخصص گروه روور به علاوه کارمندان خود را در تولید خودروی SUV کمک گرفت.))
        https://www.bmwblog.com/2015/04/06/history-of-the-bmw-x-series/
        اتفاقا همین پدال خودمون هم ترجمش کرده فکر کنم اگه بگردی پیدا میکنی.
        ببینم کدوم رقیب اسیایی میتونه مثل SV Autobiography تولید کنه؟؟؟
        کدوم رقیب اسیایی میتونه مثل اسپرت svr تولید کنه که قابلیت پیست محور و آفرود رو همزمان داشته باشه؟؟؟
        نه عزیزم شما برو از اول تاریخ و نواوری های لندروور رنج روور رو بخون بعد بیا اینا رو بگو.
        خودم قبول دارم مشکل قابلیت اطمینان و….داریم ولی این مشکل به خیلی چیزا ربط داره که نمیشه همشو اینجا گفت.
        ..
        ..
        فورد یک تولید انبوه سازه و همه چی میتونه تولید کنه با یک اسپرت ساز تولید محدود فرق میکنه.
        شاسی بلند ساختن هیچ افتخاری نداره.
        فراری هم خودشو بکشه عمرا نمیتونه یک شاسی بلند بسازه در حد رنج روور فوقش از آلفا بهتر باشه.((خیلی دوست دارم این شاسی بلند فراری رو با اسپرت sv بندازن آفرود،آی بخندیم آی بخندیم??????))
        فرق فراری و مک لارن همینه.
        مک لارن میدونه نمیتونه بسازه و اینو میگه ،ولی فراری فقط میخواد یه چیزی بسازه برای سود بیشتر و از لامبو عقب نمونه.
        اونقدرا هم کار سختی نیست یه پلتفرم مشترک و….. واسه مک لارن.
        فراری هم کارش راحت تره چون بالاخره فیات و……?
        باور کن اصلا دوست ندارم مک لارن شاسی بلند بسازه و ربطی به پول و…هم نداره.
        درباره ی اف1 هم نظری ندارم چی میشه گفت؟؟؟

        1. Ferrari

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          اولا الفا ادعا نکرده که شاسی بلند افرودی ساخته دوما مدل استلویو کوادروفولیو با ماکان توربو و مرسدس بنز glc63 مقایسه میکنن و الفا پا به پای این اتومبیل های فوق العاده اومد تست کار اند درایو بود لینکشو میذارم
          https://www.caranddriver.com/reviews/alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-vs-mercedes-amg-glc63-s-coupe-4matic-porsche-macan-turbo-with-performance-package-comparison-test
          مشکل قابلیت اطمینان لندروور به نحوه مونتاژ برنمیگرده بلکه این طراحان قوای محرکه و سیستم های انتقال قدرت هستن که از مواد ارزان قیمت برای شاسی بلند پرچمدارشون استفاذه کردن اینکه قطعات موتور یا سیستم انتقال قدرت زود خراب بشه یعنی ایراد طراحی داره و از مواد با کیفیت ساخته نشده شاسی بلند رنحروور حتی یه ذره هم با ماشینی مثل نیسان پاترول قابل مقایسه نیست دوام و قابلیت اطمینانی که پاترول و لندکروزر دارن زبانزده چرا باید این همه پول صرف رنجروور کرد بخاطر اینکه لوکس تره؟؟؟؟ حتی اعراب که عاشق اتومبیل های لوکس هستن هم برای خرید شاسی بلند دنبال لندکروز و پاترول و لکسوس میرن نه رنجروور که درنوع خودش جالبه
          از فورد حرف زدی دوست عزیز بقول تو فورد همه چیز میسازه اما منفعت تولید شاسی بلند بیشتر ،،از تولید سدان یا بقول شما استیشن بیشتره حالا فراری بیاد استیشن بسازه؟؟ اخه این نظره ؟؟؟ مثلا سدان یا استیشن میتونه فروش فراری رو حدودا ۵۰ درصد بیشتر کنه؟؟؟؟ اصلا این پتانسیل رو. دارن؟؟؟ نظرات فضایی نده خواهشا
          شما دوستداری که مکلارن شاسی بلند بسازه ولی گفتن که پولشو ندارن هروقت بدست بیاد بدون شک میسازن.

      2. Ali

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (87 ديدگاه)

        درحقیقت مکلارن نمیتونه شاسی بلند بسازه چون فکر میکنند این کار ضربه خیلی بدی به برند وارد میکنه و درست هم فکر میکنند..
        شما حتی میتونستید برای لامبورگینی suv متصور بشید چون زبان طراحیش این کشش رو داشت و نتیجش رو میبینیم اما مکلارن نه بودجه داره نه برندی که بخواد باهاش suv یا کراس بزنه همین مورد برای برای فراری هم صادقه بنظرم یعنی شخصا نمیتونم متصور بشم کراس اور فراری میخواد چه شکلی باشه و حرکت ریسکی هرچند که به فراری اعتماد دارم نگرانم میکنه

      3. مانی

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        در مورد تیم فرمول مکلارن اینجوری نگو ناراحت میشم
        من قول میدم مرسدس کمکشون کنه
        خودم میرم پیش زچه التماس می‌کنم کمکشون کنه

  7. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    ببخشید اینو میگم مهران جان، شما معمولا خیلی خوب پیش بینی نمیکنی.
    عینه اون قضیه ی قدرت نسبت به حجم موتور والکری و….((دیگه خودت بهتر میدونی😉))
    ..
    ((نکنه ۵۷۰ همینطور که حریف کیمن شد حریف ۹۱۱ هم میشه ؟!؟))
    مگه gt2rs حریف 720 شد؟؟؟!!
    ((اخبار بسیااار خوبی از نسل جدید ۹۱۱ به گوش میرسه همینجا بهت قول میدم مکلارن حریف نسل جدید ۹۱۱ نخواهد شد همینطور که برند های بسیااااااار بزرگتر از مکلارن نشدن))
    حریف های بسیار بزرگتر از مک لارن کیا هستن که میگین؟؟؟
    ..
    ((یک تفاوت عمده ای که فراری با امثال مکلارن و استون داره اینه که اکثر قطعات مورد نیازش رو در مارانلو تولید میکنه این برخلاف ساخت های مکلارن و استون مارتینه ( والک یری ) هستش))
    حتی ب ام و و مرسدس .هم نمیتونن ادعا کنن که اکثره قطعاتشون کاملا در خود شرکت تولید میشه چه برسه به فراری و همین مک لارن.
    شما برید صحبت های پالمر رو بخونید و ببینید هدف از ساخت والکری چی بوده؟؟
    بعدشم استون تازه اول راهه اول موتور رو توسعه دادن حالا هم پلتفرم ((Varekai ((dbx رو دارن خودشون توسعه میدن در آینده هم بیشتر میشنویم.
    برای مک لارن هم همینه.
    مک لارن سالهاست در مسابقات اتومبیلرانی به عنوان تامین کننده برخی قطعات حضور داره و همینطور افe((بر خلاف فراری))
    پس تو بحث الکتریکی سازی با تجربه تر از فراریه.
    ..
    ((اگر خوب به این جمله توجه کنی متوجه دلیل تولید نکردن شاسی بلند توسط مکلارن خواهی شد
    به این جمله که میگم خیییییییلی دقت کن مکلارن نه پتانسیل تولید شاسی بلند رو داره و نه پتانسیل “فروشش” رو))
    منم قبول دارم ولی اینم کپی میکردید!!
    ((شما باید از صفر سرمایه‌گذاری کنید و ما پول این کار را نداریم پس چرا باید این کار را انجام دهیم؟ ))
    پول همه چیزه اگه مک لارن فولکس یا همین فیات رو داشت((که نمیشه منکر شد زیر زیرکی به فراری کمک میکنه))تکنولوژی هم باهاش میومد!!
    فراری هم گفته ما ماشینی که تکنولوژی خودران داشته باشه نمیسازیم،در حالی که مک لارن کلا برنامشو داره.
    پس نتیجه میگریم فراری تکنولوژیشو نداره!!!!
    ..
    ((به هر حال مکلارن تا زمان داره باید با افزایش تولیداتش حجم سودش رو افزایش بده در غیر اینصورت باید تا ۲۰۴۰ از همون پیشرانه V8 استفاده کنه و به این افتخار کنه ما بیست سال پیش 720 تولید کردیم یا ۴۰ سال پیش F1))
    ظرف مدت هفت سال بدون شاسی بلند و تبلیغات و پول عجیب غریب به یک قدمی لامبورگینی از حیث فروش رسیده.
    بدون شاسی بلند باز هم فروش خواهد کرد و رکورد خواهد زد.
    چیزی که زیاده در انگلستان انواع شرکت های بزرگ کوچک برای همکاری((مثل همکاری ریکاردو در همین انجین v8 یا دانشگاه کمبریج در توسعه سیستم تعلیق مک لارن یا همین شریک مک لارن gsk و…))
    پس زیاد به این توجه نکنید که که نمیشه نمیتونه و……
    هیچ کسی((90 درصد)) فکرشو نمیکرد 720 تا این حد موفق باشه کمتر کسی این موفقیت رو برای مک لارن پیش بینی میکرد((10 درصد!!!!!))
    برید کامنت های قبل از تولید 720((اون اوایل)) رو بخونید متوجه میشید.
    ((خیلییییییییییییییی طولانی شد ببخشید))

  8. mehran911

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    (((مگه gt2 rs حریف ۷۲۰ شد ؟!؟)))
    GT2rs بیشتر از چیزی که انتظار داشتم خوب بود ۹۱۱ و gt2 rs قرار نیست با هر کلاس خودرویی رقابت کنه اما اینکارو میکنه و با ۱۰۰ اسب کمتر و وزن بیشتر حسابی ۷۲۰ رو در پیست خجالت زده میکنه
    .
    ((((( حتی ب ام و و مرسدس .هم نمیتونن ادعا کنن که اکثره قطعاتشون کاملا در خود شرکت تولید میشه چه برسه به فراری و همین مک لارن ))))
    من هیچوقت نگفتم مرسدس” همه” قطعاتش رو خودش تولید میکنه
    .
    من گفتم فراری و پورشه بر خلاف مکلارن و استون اکثر قطعاتشون رو خودشون توسعه میدن
    والک یری : تا جایی که یادم میاد شاسی رو ردبول میسازه پیشرانه رو کازورث میسازه یونیت کنترل رو بوش آلمان میسازه گیربکس کار ریکاردو هستش و سیستم هیبریدیش هم کار ریماک کرواسیه و آیرودینامیکش هم آدریان نوی و ویلیامز هم یاد نمیاد چکار میکرد این ماشین هیییییییییچ ربطی به استون ندارن فقط اون آرمش رو آستون میسازه
    .
    مکلارن هم از ابتدا موتورش برای خودش نبود الان هم ریکاردو توسعه اش میده و ….
    .
    اسپرت سازی که پیشرانه اش رو خودش توسعه نمیده باید بره ….
    این تفاوت پورشه و فراری با امثال مکلارنه
    به همین دلیل پورشه و فراری نیاز به هزینه ی بیشتر در توسعه تحقیقات دارن .
    .
    (( حریف های بسیار بزرگتر از مک لارن کیا هستن که میگین؟؟؟))
    امثال برند های بسیاااااار بزرگتری مثل مرسدس و نیسان و…
    .
    ((((( پول همه چیزه اگه مک لارن فولکس یا همین فیات رو داشت((که نمیشه منکر شد زیر زیرکی به فراری کمک میکنه))تکنولوژی هم باهاش میومد!!
    فراری هم گفته ما ماشینی که تکنولوژی خودران داشته باشه نمیسازیم،در حالی که مک لارن کلا برنامشو داره.
    پس نتیجه میگریم فراری تکنولوژیشو نداره!!!! )))
    اولا که این حرف حداقل در مورد مکلارن صادق نیست و مکلارن نیازی به فیات و فولکس نداره چون قطعاتش مورد نیازش رو خیلی راحت میخره و میکشه رو قیمت خودروهاش
    دوما اگه همه چیز پول بود الان امثال جگوار لندروور خودروهاش رو با ضرر نمی فروختن
    مکلارن هنوز از هیچ نظر عددی نیست که بخواهد خودش رو با فراری مقایسه کنه
    فراری دیگه بایدچقدر قهرمانی در فرمول کسب که یا چند بار مقام اول برترین پیشرانه سال رو کسب کنه تا شما ها از رو برید مکلارن نه تو فرمول و نه تو خودروهای جاده ای توانایی ساخت پیشرانه رو نداره
    اون زمانی که فراری اولین خودروی تمام الکتریکیش رو ساخت مکلارن وجود خارجی نداشت
    بحث تامین کردن قطعات موتور اسپرت صرفا مزایده است پورشه پارسال مزایده تامین قطعات فرمول e رو با پارتی بازی به مکلارن باخت وگرنه الان بجای مکلارن پورشه تامین کننده بود قضیه فراری و مرسدس هم همینه

    .
    خودروسازی که عمده قطعاتش رو شرکت های دیگه تامین کنن خودروساز نیست صرفا داره اسمبل میکنه
    .
    (((( چیزی که زیاده در انگلستان انواع شرکت های بزرگ کوچک برای همکاری((مثل همکاری ریکاردو در همین انجین v8 یا دانشگاه کمبریج در توسعه سیستم تعلیق مک لارن یا همین شریک مک لارن gsk و…)) )))))
    مگه همین الان استفاده نمیکنه ؟!؟
    این نشون میده مکلارن کاملا وابسته است
    ببین پسر خوب مکلارن برای شکست دارن ۹۱۱ به خییییلی بیشتر از چیز هایی مثل عدد رقم نیاز داره
    پورشه مکلارن رو عددی حساب نمیکنه
    “۹۱۸ تفاوت بین پورشه و صنعت خودروسازی انگلستان رو نشون داد “

    1. Ferrari

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      البته اینم باید به کامنت اقا مهران اضافه کنم که این ردبول بود که پروزه والکری رو کلید زد و نیوی طرح این ماشینو تکمیل کرد حتی ردبول بود که تصمیم گرفت از بین یه موتور شش سیلندر توربو و دوازده سیلندر تنفس طبیعی موتور دوازده سیلندر رو انتخاب کنن.بعد از همه اینها برای اینکه توفروش موفق عمل کنن تصمیم گرفتن با اسم و برند استون مارتین تولید بشه همونطور که اقا مهران گفت هیچ چیز این ماشین ساخت استون نیست شاسی و ایرو دینامیکش که تماما متعلق به ردبول هستش بقیشوهم که مهران عزیز توضیح داد
      نکته دوم اینه که مهران گفت پورشه مزایده رو به مکلارن باخت باید یاداوری کنم سال ۲۰۱۱ رو که پیرلی مزایده تامین تایر های فرمول یک رو از میشلن گرفت اون زمان تکنولوژی پیرلی پایین تر از میشلن بود و پیرلی به حضور تو فرمول یک خیلی نیاز داشت و حاضر شدن امتیازات بیشتری به فیا بدن تا تامین کننده تایر باشن میشلن حاضر نبود به هرقیمتی تو فرمول یک حضور پیدا کنه .تامین کننده بودن نشون دهنده فناوری بالا نیست اینکه مکلارن اون مناقصه رو برنده شده نشون دهنده فناوری بالاتر نسبت به پورشه نیست مکلا ن امتیاز(باج) بیشتری به فیا داده که این امتیازو گرفته و پورشه حاضر نبود به هرقیمتی تامین کننده باشه

      1. Mclaren 720s

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        خداییش کشور انگلستان یه سرو گردن از ایتالیا بالاتره و ابر قدرت شماره یک اروپاست بعد شما کشور درجه دو مثل ایتالیا با انگلستان مقایسه میکنید؟
        فک نمیکنین با یه غول طرفین که بهترین دانشگاه های دنیا و مراکز تحقیقاتی رو داره؟
        این در مورد مکلارن هم صدق میکنه این کامنت رو هیچوقت فراموش نکنین شماهایی که از روی تعصب نظر دادین شرمنده نشین :D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا