در ادامهٔ روند برگزاری دور نهم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به جذابترین گروه رقابتها یعنی گروه هایپراسپرتها رسیدهایم. گروهی که دوئلهای آن از ابتدا با چینش جدید رقبا در حال برگزاری است و در دور قبلی نخستین دوئل آن بین پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری برگزار شد. در این دوئل، در زمان نگارش این مطلب، تعداد آراء دو خودرو در نظرسنجی سایت دقیقاً مساوی است؛ بنابراین نظرسنجی تلگرام نقش کاملاً تعیینکنندهای در مشخص شدن پیروز دوئل دارد. در آن نظرسنجی اما لافراری آراء بیشتری کسب کرده و بنابراین درمجموع هایپرکار ایتالیایی با دریافت ۱۲۳۲ رأی و کسب ۵۲ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی پیروز این رقابت جذاب و حساس میباشد درحالیکه ۹۱۸ موفق به دریافت ۱۱۲۱ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه هایپراسپرتها بازهم دو هایپرکار هیبریدی با یکدیگر به نبرد پرداختهاند. این دو ابرماشین، مکلارن P1 و لامبورگینی آستریون هستند.
پورشه ۹۱۸ | فراری لافراری | مکلارن P1 | لامبورگینی آستریون |
فراری لافراری | ؟ | ||
مکلارن سنا | آستونمارتین ولکان | پاگانی هوآیرا | لامبورگینی سنتناریو |
؟ | ؟ | ||
هنسی ونوم F5 | کوئنیگزگ آگرا | بوگاتی شیرون | کوئنیگزگ رگرا |
؟ | ؟ | ||
جگوار C-X75 | ریماک کانسپت وان | مرسدس-آامگ پروجکت وان | آستونمارتین والکیِری |
؟ | ؟ |
لامبورگینی آستریون
پسازاینکه سه سوپراسپرتساز پورشه، فراری و مکلارن به ترتیب با معرفی سه هایپرکار ۹۱۸، لافراری و P1 به بخش هایپراسپرتهای هیبریدی وارد شدند، لامبورگینی هم برای اینکه از این قافله عقب نماند و توانایی خود برای ساخت چنین خودرویی را به رقبا نشان دهد، در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ از یک هایپرکار هیبریدی بنام آستریون پردهبرداری کرد؛ بنابراین آستریون پاسخ مستقیم لامبورگینی به پورشه ۹۱۸، فراری لافراری و مکلارن P1 بود. البته آستریون برخلاف سه رقیبش بهعنوان یک کانسپت معرفی شد و تنها یک دستگاه از آن ساخته شده که مأموریت آن فقط نشان دادن توانایی لامبورگینی در ساخت هایپرکاری هیبریدی بود اما چون این خودرو نمونهای کاملاً کاربردی بوده و قابلیت تولید بدون هیچگونه تغییری را دارد، تصمیم گرفتیم آنرا هم در بین دیگر هایپراسپرتهای تولیدی قرار داده و در رقابتها شرکت دهیم.
در آستریون از پیشرانهٔ بنزینی ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی مدل اوراکان استفاده شده که در میانهٔ شاسی نصب شده و دقیقاً مانند اوراکان ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود؛ اما غیر از این موتور، آستریون به سه موتور الکتریکی هم مجهز است که دو عدد از آنها روی محور جلو نصب شده و ماشین را به نمونهای چهارچرخ محرک تبدیل میکنند. موتور الکتریکی سوم نقش استارت و ژنراتور را بازی میکند هم بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس نصب شده است. این سه موتور الکتریکی مجموعاً ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارند که مجموع خروجی سیستم را به ۹۱۰ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند.
برای تأمین انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی هم یک پکیج باطری لیتیوم یون در بخش میانی کف خودرو نصب شده است. این باطریها با یکبار شارژ میتوانند آستریون را با حداکثر سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت تا ۵۰ کیلومتر بهصورت تمام الکتریکی به پیش ببرند.
مکلارن P1
تا پیش از معرفی این ماشین مکلارن بیشتر با مدل اسطورهای F1 شناخته میشد اما در دههٔ دوم قرن بیست و یکم این سازندهٔ بریتانیایی تصمیم گرفت جانشینی برای F1 معرفی کند که P1 نام گرفت. نسخهٔ کانسپت این هایپرکار جدید برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد و سپس یک سال بعد نسخهٔ تولیدی با مدل ۲۰۱۴ معرفی گردید.
P1 هم مانند F1 خودرویی موتور وسط/محور عقب است که از ساختار مونوکوک فیبر کربنی استفاده میکند؛ اما برخلاف F1، در این هایپرکار جدید از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده شده که متشکل است از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی. پیشرانهٔ بنزینی ۷۲۷ اسب بخار و موتور الکتریکی ۱۷۷ اسب بخار قدرت دارد که مجموع خروجی قوای محرکهٔ P1 را به ۹۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. موتور الکتریکی میتواند بهصورت دستی توسط راننده فعال شود یا اینکه در حالت اتوماتیک قرار گیرد که در این صورت شکاف گشتاور موتور بنزینی که در نتیجهٔ تأخیر توربو ایجاد میشود را پُر میکند. مجموع نیروی موتورها هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. نیروی موردنیاز موتور الکتریکی از طریق باطریهای لیتیوم یونی تأمین میشود که در پشت کابین نصب شدهاند. امکان شارژ این باطریها هم از طریق موتور بنزینی و هم از طریق اتصال به برق وجود دارد که در این صورت ظرف دو ساعت کاملاً شارژ میشوند. P1 میتواند صرفاً با موتور بنزینی یا الکتریکی و یا هردوی آنها کار کند اما بُرد آن در حالت تمام الکتریکی بین تنها ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر است.
از این هایپراسپرت فقط تعداد ۳۷۵ دستگاه ساخته شد که تولید آنها در دسامبر سال ۲۰۱۵ به پایان رسید و هریک با قیمت ۱.۱۵ میلیون دلار فروخته شدند. همچنین مشخص شده که مکلارن هماکنون در حال کار بر روی جانشین P1 با نام هایپر GT است.
مشخصات فنی
لامبورگینی آستریون | مکلارن P1 | |
ترکیب | موتور وسط | موتور وسط |
پیشرانهٔ بنزینی | ۵.۲ لیتری V10 | ۳.۸ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
موتور الکتریکی | ۳ عدد | ۱ عدد |
قدرت موتور بنزینی | ۶۱۰ اسب بخار | ۷۲۷ اسب بخار |
گشتاور موتور بنزینی | ۵۶۰ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر |
قدرت موتور الکتریکی | ۳۰۰ اسب بخار | ۱۷۷ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۹۱۰ اسب بخار | ۹۰۳ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۹۸۰ نیوتن متر |
باطری | ۲۰۰ کیلووات ساعت | ۵ کیلووات ساعت |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۱ لیتر (ترکیبی) | ۸.۳ لیتر (ترکیبی) |
بُرد تمام الکتریکی | ۵۰ کیلومتر | ۳۰ کیلومتر |
طول | – | ۴.۵۸ متر |
فاصلهٔ محوری | – | ۲.۶۷ متر |
وزن | ۱۴۰۰ کیلوگرم | ۱۴۹۷ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۶۵۰ اسب بخار به تن | ۶۰۳ اسب بخار به تن |
قیمت پایه | – | ۱.۱۵ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9938283]
حامد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶من تا حالا این مدل از لامبو رو ندیده بودم?
چقد جذاب و خوشگله وای خدا
SFXSuperFast
۲۴ بهمن ۱۳۹۶از دیدن نتیجه تعجب کردم!!
فکر میکردم الان 70درصد به مکی رای دادن!
واقعا چطور دلتون میاد مکی رو حذف کنید
طراحیش فوق العاده ست
فنی هم که لامبو هیچوقت درحد رقبا نبوده(به جز اوراکان،اورا پرفورمانته)
یه وحشی ای مکلارن تو خودش داره که نهفته ست!
رای من که مکلارن پی1 ه
الف.ی
۲۴ بهمن ۱۳۹۶با احترام کامل به طرفدارای لامبورگینی ولی این مدل به نظر من نمیتونه یک رقیب همه فن حریف برای P1 باشه استایل P1 رو تو اون عکس آبی از جلو ببینید دیگه چی میخواید از طراحی یه ماشین؟؟؟؟؟ البته باید اذعان کرد طراحی داخلی لامبورگینی کمتر فضاییه و به نظر من داخل لامبورگینی بهتر از مکی طراحی شده ولی انصافا حذف شدن P1 جلوی استریون جای بسی تعجب داره
در ضمن پدال جان اونطور که گیربکس لامبو رو نوشتی دوکلاچه و گیربکس مکی رو نوشتی اتوماتیک خواننده ها فکر میکنن گیربکس مکی دوکلاچه نیست ولی دوستان بدونید هست
پدال اگه اصلاح نکنی من یه نفر کم کم به حرف اون انگلیسی بازای سایت ایمان میارم خودت میدونی چی میگم دیگه
ژان وال ژان
۲۴ بهمن ۱۳۹۶فنی هم که لامبورگینی هیچ وقت در حد رقبا نبوده !
??
خوب جوک تعریف میکنید !
***
ژان وال ژان
۲۴ بهمن ۱۳۹۶به آستریون رای میدم چون هایپرکار فرداست
اصالت ایتالیایی، موتور خوش صدای ده سیلندر که صدای جاروبرقی نمیده ، زیبایی بیبدیل ، آلایندگی و مصرف سوختش از تویوتا پریوس و هوندا اینسایت هم یه خورده کمتره ?
حتی نمیشه تصور کرد یک هایپرکار این مشخصات فنی رو داشته باشه و از تویوتا پریوسی که هر روز تو خیابون میبینیم مصرف کمتری داشته باشه
نمیدونم دوستان با چه عقلی میگن: «فنی لامبورگینی هرگز هر حد رقبا نبوده»!!! ???
اینجور افرادی ادعای ماشین بازی دارند ???
خدا بخیر کنه
اون پسر بچه ای که روی حاشیه قالی ماشین بازی میکرد نظرش بیشتر از این دوستان به درد میخوره
تاریخ انقضای پی وان چند سالی میشه که تمام شده
اگر بخوای ریز بشی روی دهم و صدم ثانیه که ۹۱۸ طومار همه ی هایپرکار هر رو در هم می پیچه
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۴ بهمن ۱۳۹۶وقت بحث لامبورگینی بشه من حتی از عشق تمام دورانم یعنی بنز دست میکشم مهم هم نیست رقیب لامبو کی باشه فقط لامبو عشقههههههههههههههههههههههههه
شاهین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶وقتی حرف سوپر اسپرت بیاد وسط برای من فقط شتاب گیری و تاپ اسپید مهمه و البته قیافه…چهره پی 1 خیلی عجیب و مخوفه و سرعت و شتابشم بهتره پس با نهایت احترام به لامبو باید به پی 1 رای داد.
PaRHaM
۲۴ بهمن ۱۳۹۶P1
?????
البته لامبو هم خیلی چشمک میزنه?❤
جفتشون خیلی دوست داشتنی هستن ??????
.
راستی ؛
تو جدول اشتباها لامبو V12 نوشته شده.
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶بنظرم قدرت لامبورگینی هم اشتباه نوشته شده!
چون در متن نوشته شده قدرت موتور الکتریکی 300 اسب و موتور بنزینی 610 اسب! خب چطور ممکنه قدرت کلی شده باشه 910اسب؟
چون همیشه قدرت کلی بسیار کمتر از جمع قدرت موتور بنزینی و الکتریکی است!!
پس رای من ، مکلارن !!!
ماتئوس
۲۴ بهمن ۱۳۹۶قدرتی که به چرخ ها میرسه کمتر از مجموع قدرت موتور برقی و بنزینیه
منظورم اینه هدررفت داره
حسن
۲۴ بهمن ۱۳۹۶در مورد مک لارن هم همین موضوع صدق می کنه و مجموع قدرت دقیقا مجموع موتور بنزینی و الکتریکی هست! حالا چرا به لامبو گیر میدین!
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶به اون دقت نکردم اقا حسن
Amir
۲۴ بهمن ۱۳۹۶لامبو خیلی جذابه ، طراحی ساده تر وشیکتری پیدا کرده
و بخاطر موتور تنفس طبیعی و دوکلاچه بودن گیربکس و طراحی جذابتر رای من لامبو??
مانی
۲۴ بهمن ۱۳۹۶از رو ظاهرِ این لامبو معلومه که با الهام از میورا افسانهای ساخته شده
این لامبو با تولیدِ کم،ارزش کلکسیونی در سالهای آینده و برندِ با پرستیژ تر
اصلا نمیزاره که واسه رأی دادن به مشخصاتِ فنی و قیمت نگاه کنیم
هر چند مطمئناً پرفورمنس و لذت رانندگی بسیار عالی هم داره
ارش
۲۴ بهمن ۱۳۹۶کابین لامبورگینی خیلی زیبا طراحی شده شکل ظاهریش هم که فوق العاده جذاب پیوندی از گذشته و آینده ازلامبورگینی به خاطر جذابیتی که از گذشته ارائه داده و تا الان هم ادامه داره نمیشه گذشت حتی اگه بهترین نباشه بازهم به لامبورگینی رای میدم.
hamid
۲۴ بهمن ۱۳۹۶معمولا لامبورگینی از رنگای تیره واسه کابین استفاده میکنه ولی تو این مدل از رنگای روشن استفاده کرده. بنظرم بین لامبورگینی ها قشنگترین کابین رو داره.
مرصاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶??????
King 918
۲۴ بهمن ۱۳۹۶قطعا مکلارن …..
زدین 918 رو حذف کردین باشه …
مرصاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶خیلی مسخره ست
918 حذف شد ، p1 حذف شد
اصن تو این سگمنت استریون چیکار میکنه خدا میدونه
پس فردا رگرا و چنتناریو رو هم حذف میکنند خلاص ??
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶جدا از بحث که بهp1 رای دادم (چون فکر میکنم لامبو بهتر از اینم میتونه تولید کنه با توجه به کانسپت هایی که داده) jaguar cx-75 هم میتونست رقیب لافراری و ۹۱۸ وp1 باشه واقعا حیف…
RIP CX-75
Just bentley continental
۲۴ بهمن ۱۳۹۶راستی پدال cx 75 رو چرا نذاشتین حداقل از اون ۵ تا تول ید شده.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ بهمن ۱۳۹۶آره دقیقا، اگه قراره کانسپت هم باشه جگوار cx75 هم میتونه شرکت کنه
Just bentley continental
۲۴ بهمن ۱۳۹۶بازم مشکل با اینگلیسیا
!!!!!!
Cx75 از لامبو شایسته تر بود چون کانسپت نبود.
امیر دهقان
۲۴ بهمن ۱۳۹۶درود دوستان
حرف شما درست است و جگوار C-X75 هم به این گروه اضافه خواهد شد.
البته خودروهایی چون آستریون و C-X75 کانسپتهای صرفاً نمایشی نیستند بلکه خودروهایی کاملاً کاربردی بوده و امکان تولید آنها بدون ایجاد تغییری وجود دارد. به همین دلیل این دو خودرو را استثنائاً در رقابتها شرکت میدهیم اما کانسپتهایی صرفاً نمایشی مثل لامبورگینی Terzo Millennio جایی در رقابتها نخواهند داشت.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ بهمن ۱۳۹۶حق با هردو دوسته عزیز.
اگه واقعا بخوایم یک رقیب از لحاظ تکنولوژی برای 918 بگیم همین cx-75 هستش.
که حتی میتونه پشت سر هم بزاره!!!((نیاز به تاییدیه مهران!!!))
_________
در واقع اینجا باید جگوار رو میاوردن که به لحاظ ساختاری شبیه تره تا پی1.
_________
برای این مدل جگوار بیش از ((100)) ثبت اختراع صورت گرفته،که بیشترش درباره ی ولتاژ بالای سیستم هایبریدی هستش.
تعویض دنده ی های کمتر از 200 میلی ثانیه((که البته به pdk مورد استفاده در 918 نمیرسه))که عملکردی عالی داشت.
نیروی رو به پایین 200 کیلوگرمی در سرعت 322.و همچنین asc ((active systems enhance))که همونطور از اسمش پیداس باعث افزایش ثبات رانندگی در سرعت بالا میشه.((همینجا سلامی بکنیم به سلطان داون فورس جاده ای مک لارن سنا با نیروی و به پایین 800 کیلوگرمی در سرعت 250 که البته برخی منابع میگن این رقم وحشتناک تره!!!!!! این رقم حتی از پراجکت وان هم بسیار بیشتره!!!))
موتورهای با وزن 20کیلو و قدرت 194و به اندازه ی یک قلع کیک که در هر اکسل قرار داشت.
موتور فوق العاده چهار سیلندر 1.6 لیتری که 502 اسب بخار در با ردلاین 10000 تولید میکرد که بعید میدونم همچین انجینی با این بازدهی ساخته شده باشه.((کار همین کاسورث خودمونه))البته تو تاپ گیر میخوندم که رد لاینش تا 10,200هستش!!!!!!!!!
اولین جگوار با شاسی کامپوزیت کربن مونوکوک.
ساخت تمام فیبرکربنیش باعثه مقاومت پیچشی 60.000 نیوتون متری در هر درجه شده که 3 برابر بیشتر از لامبور گینی مورسیه لگو هستش.
ماشین صفر تا 96 رو تو 6 ثانیه میره.
__اشتباه نکنید، قبل از اینکه انجین به کار بیوفته این رقم رو ثبت میکنه__
این کامنت رو اول بای میزاشتم ولی آخر میزارم.
اوایل شروع توسعه این ماشین برای سه هدف بود.
1-پروفورمنسی به مانند بوگاتی ویرون.
2-طی کردن مسافت به صورت تمام الکتریکی به مانند شورلت ولت.
3-تولید میزان آلایندگی در نزدیکی تویوتا پریوس.
مصرف سوخت فوق العادش هم که بماند.
_________________
میشه گفت جگوار cx 75 در واقع تا حد ممکن به قولش عمل کرد.
البته اینایی که گفتم یه بخش کوچکی از این مدل بود.
به قل مت ساندرس اتوکار((میتونید کتاب های درسی رو از نوآوری های مهندسی این ماشین پر کنید))البته اگه درست یادم موند باشه حرفش.
—
این خیلی بده که جگوار برنامه ای برای هایپرکار ساختن و رسیدن به دور موتور 10 هزار نداره.
اون از 12 سیلندرشون اونم از این…………
————–
ولی یه خبری هم بود که شرکت Lister که یک چند سالی هست احیا شده داره رویه یک هایپر کار 2 میلیون پوندی با قدرت 1000 اسب بخار کار میکنه.
حساب کنید:
12 سیلندر-سوپرشارژر-7.8لیتری-بالای 400 تا هم قراره بره.
حالا من اینطور به جگوار ربطش دادم که که شاید این شرکت قراره 12 سیلندرهای جگوار رو یه دستی روشون بکشه و احیاشون کنه.
البته لیستر رابطه ی خوبی همیشه با جگوار داشته مثل مدل Storm که بر پایه ی XJR-9 ساخته شد و از موتور 7 لیتری 12 سیلندرجگوار هم استفاده میکرد.
جالبش هم این بود که در دهه ی 90 و اوایل 2000 این ماشین سریع ترین گرند تورر چهار صندلی دو درب بوده.((550 اسب بخار و 790 نیوتون گشتاور))
شتابشم 4.1 بوده.
____________
آخر هم رای من پی1
___________
یه تشکری هم از تیم مهندسی ویلیامز بکنیم بابت همکاری برای ساخت cx 75 که شاید بدون اون ها ساخته نمیشد.((ول کن نیستم😂))
Paul Newsome که اون سال ها مدیر برنامه های های ویلیامز بوده گفته بود:با ساخت cx 75 به تمام اهداف بلند مدتمون رسیدیم و این حجم از تکنولوژی ها بعدها در دیگر پروژه ها استفاده خواهد شد.
Paul Newsome الان رئیس بخش svo گروه jlrهستش.
——–
اگه خیلی چیزا رو از قلم انداختم دیگه ببخشید.
Just bentley continental
۲۴ بهمن ۱۳۹۶داداش خدا رو شکر هستی
و ممنون پدال جان ببخشید منو درباره cx 75 اگه تند حرف زدم واقعا ببخشید ممنون از توجهتون
Meysam..LaFerrari
۲۴ بهمن ۱۳۹۶تعویض دنده ی 200 میلی ثانیه عالی محسوب میشه؟ دوست گرامی اصلا این داستان رو به حساب علاقه م به فراری نذار ولی 10 سال پیش گیربکس فراری تو مدل 430 Scuderia تعویض دنده ش 60 میلی ثانیه بود :))))
مرسدس پراجکت وان از انجین 1.6 لیتریش 600 اسب بخار میگیره، با دور موتور بالاتر از 11000.
بازدهی انرژی یا Efficencyاش هم نزدیک به 50 درصده که تا حالا تو هیچ خودروی جاده ای دیده نشده و اینکه شما بعید میدونی انجینی با بهره وری اون جگوار ساخته شده باشه هم غلطه.
تولید 200 کیلو دون فورس تو سرعت 325 کیلومتر در ساعت هیچ هنر بزرگی نیست، در ضمن تولید دون فورس با کمترین درگ ممکن هست که ارزش داره وگرنه یه کمپانی چینی هم میتونه با یه اسپویلر 6 متری و دیفوزر بزرگ صدها کیلو دون فورس تولید کنه.
موفق باشی!!
Meysam..LaFerrari
۲۴ بهمن ۱۳۹۶دیفیوزر* Efficiency*
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ بهمن ۱۳۹۶داداش میثم ماله پورشه هم((918)) اگه اشتباه نکنم حول و حوش همین 100 میلی ثانیس.
منم گفتم کمتر.
نخوندی میثم جان.
گفتم از انجین 4 سیلندر 1.6 لیتری.
ماله پراجکت وان 6 سیلندره.
این هم در نظر بگیر که کار توسعه ی cx75 تقریبا سال 2008 شروع شد یعنی 10 سال پیش!!!!!!
بله تو اون سال ها شاهکار بوده.
بعدشم من از خودم این حرفا رو نزدم.که مثلا فکر کنید ذوق شوق داشتم((:
شما برید یه چندتا سایت معتبر درباره ی این مدل جگوار تحقیق کنید،متوجه میشید.
راستی میثم جان نظرت چیه اینکه مک لارن سنا با قیمت کمتر خودرویی مخصوص جاده طراحی کرده که از ایروداینامیک ترین خودروی تاریخ فراری که مخصوص پیسته((FXX K Evo)) عملکرد بهتری داره؟؟
_______
Just bentley continental عزیز لطف داری.
حضور خود شما و بقیه دوستان بیشتر باعث دلگرمیه.
Mohammad
۲۴ بهمن ۱۳۹۶لامبورگینی مزخرف ترین ماشینا رو میزنه
حجم موتور خیلی زیاد و توان و شتاب کم
واقعا یه سری از ماشینا مثل لامبورگینی و مازراتی فقط اسم دارن و باکلاسن
charger
۲۴ بهمن ۱۳۹۶بله شما درست میفرمایین
شاهین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶شما مازراتی و لامبو نخر بزار اینا ورشکسته بشن
charger
۲۴ بهمن ۱۳۹۶فک کنم مازراتی بخاطر اظهار نظر ایشون به این روز افتاده
CNA
۲۴ بهمن ۱۳۹۶برم لامبورگینیمو بفروشم دیگه
Sepanta
۲۴ بهمن ۱۳۹۶آستریون
خیلی خوبه
دوستش دارم جذابه
اما با اینکه موتور براش نیرو خوبی ایجاد میکنه از p1 سریعتر نیست حال ادمو میگیره
من هردورو دوست دارم
امیر رضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۶آستریون!
چون طراحی داخل و بدنش در عین خشن و جذاب بودن یه آرامش خاصی رو القا میکنه که آدم از روندنش لذت میبره!
طراحی مک لارن ولی زیباتره!!!(سلیقه ایه)
آستریون چهار چرخ متحرکه و مصرف سوختش نصف مک لارنه(چیزی که از هیبرید انتظار میره)
و اینکه این یه مدل کانسپت تولید آزمایشیه،به تولید اصلی برسه احتمالا تغییراتی برای از این بهتر شدنش صورت بگیره!
Rezanst
۲۴ بهمن ۱۳۹۶داداش وقتی تو بخای یه سوپر اسپرت برونی مصرف سوختش برات مهمه واقعا؟ ۸لیتر؟زیاده؟ لامصب ۴۰۵الان۱۰۰کیلومتر۱۲تا اینا میخوره سوپر اسپرت یعنی قدرت و سرعت نه مصرف سوخت مگه ماشین سبز سواری برادر من مک لارن قدیمی تره این لامبو هنوز رونمایی نشده حتی قیمتشم در دسترس نیس بعد چجوری بهش رای میدین؟پدال جند وقتیه داره اشتباه میزنه از اون طرف که اس یو وی ها رو قاطی ماطی میکنه از اون طرف فورد جی تی رو با نیسان جی تی ار مقایسه میکنه من نمیدونم اینجا چرا قاطی ماتیه واقعا که
امیر رضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ممنونم که سوپر اسپرت رو برام ترجمه کردی،اصلا معنیشو نمیدونستم!
برام مهم نیست که مصرفش 4 لیتره،برام این مهمه که چرا با اینکه موتورش پنج لیتر حجم داره و تنفس طبیعیه مصرفش 4 لیتره!؟!؟
یکی از دلایلش که مشخصه،استفاده از سه تا موتور الکتریکی و باتری با ظرفیت بیشتره!!!با این وجود وزنش با مک لارن تفاوت زیادی نداره و حتی سبک ترم هست…
خب اگه مصرف سوخت اصلا مهم نبود برای این گروه از خودرو ها چرالا دست به تولید هیبرنبرید زدن؟؟!
پولشون اضافه کرده بود یا وقتشون!؟!؟
حمیدرضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۶قیافه هاشون خیلی فضایی هست هر دو بی نهایت به اسمشون میان هایپر کار ولی به مک لارن رای دادم چون تولید شده ولی لامبورگینی هم میتونه به تولید برسونه چون قیمت نداشت بهش رای ندادم
Amir
۲۴ بهمن ۱۳۹۶تو هایپر کارها قیمت رو معمولا ملاک انتخاب قرار نمیدن ..
orangotan
۲۴ بهمن ۱۳۹۶چجوری تونستین مکلارن فضایی رو به کانسپت بفروشین
مشکلی براتون پیش اومده
charger
۲۴ بهمن ۱۳۹۶موتور 5/2 لیتری V10 مصرف ترکیبی 4/1 لیتر؟؟؟؟؟؟
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶4.1،معادل mpge هستش که با mpg فرق داره و نشون دهنده مصرف سوخت معادل در حالت EV هستش. e نشون دهنده equivalent هستش. برای ماشینای پلاگین هیبریدی دو تا عدد mpg و mpge وجود داره که معمولا mpge رو ذکر می کنن. اگه موتور بنزینیش تو سرویس باشه مصرفش خیلی بیشتر از اینا میشه. مثل پریوس معمولی و پرایم. هردو عدد mpg شون حدود 4.3 هستش. اما برای پریوس پرایم که پلاگین هیبریدی هستش یه عدد mpge هم وجود داره که برابر 133 mpge یا به طور معادل 1.7 لیتر در هر 100 کیلومتره. پس این لامبورگینی هم اگه تو حالت EV نباشه مصرفش خیلی بیشتر از ایناست.
ژان وال ژان
۲۴ بهمن ۱۳۹۶MPGe برای آستریون بالای 130 میشه
MPG آستریون برابر با این مقدار هست و MPGe نیست
با یک گالون بهترین آستریون ۵۷ مایل رو طی میکنه که میشه ۴/۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
این ۵۷ کیا رو اروپا اندازه گرفته نه آمریکا و اصولاً اروپا از MPG استفاده میکنه و MPGe مخصوص آمریکاست نه اروپا
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ژان وال ژان جان چقدر کامنت هاتون شبیه امیر خودومن هستش که چند وقتیه نیست.
ایشون هم عینه شما عشق لامبو بودن و هستن.
فقط انگلستان
۲۴ بهمن ۱۳۹۶پهلوان جان خیلی خیلی خوشحال شدم که نرفتی آخه مگه میشه کسی مثل تو بره و ما بمونیم؟
پدال هم مثل اینکه همین روز اولی به حرفمون رسیدگی کرد که جای تشکر و قدردانی داره و من به نوبه خودم از سردبیر و شاهین احمد زاده و امیر دهقان و بقیه نویسندگان و
دست اندرکاران عزیز مجله پدال تشکر ویژه می کنم.
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ژان وال ژان،
منبعت چیه که میگی این MPG نه MPGe و همچنین MPGe استریون بالای 130 هستش؟ از اونجایی که این ماشین به قول پدال یه جورایی کانسپت بوده و تنها یه یک دستگاه ازش ساخته شده، لذا تستی به اونصورت ازش انجام نشده و اگه سرچی هم انجام بدیم متوجه میشیم خیلی اطلاعات دقیق و کاملی ازش در دسترس نیست. اون 130 رو که گفتید که من هیچ جا پیدا نکردم. در مورد اون یکی هم عمدتا همون MPG گفتن ولی یه جا دیدم زده بود MPGe. برای همین اطلاعات ناقصی وجود داره از این ماشین. اما واقعا اگه اون 4.1 معادل MPG باشه یه کم دور از تصوره. چرا؟ چون شما به عنوان مثال پورشه 918 رو که سال 2015 بود در نظر بگیرید. مقدار MPG این ماشین به طور ترکیبی 22 یا به طور معادل 10.7 لیتر دز هر 100 کیلومتره. با چه موتوری؟ موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری. آستریون چیه موتورش؟ 10 سیلندر 5.2 لیتری. اونوقت فقط 4.1 لیتر در 100 کیلومتر براش یه کم عجیب نیس؟ حجم موتور بیشتر و این همه مصرف سوخت کمتر؟ اونم با توجه به اینکه 10 سال اختلاف سنی ندارن که. تقریبا هم سنن. یعنی پورشه 918 با اون همه تکنولوژی که اون همه زمان خودش و حتی همین الان ازش تعریف میکنن اینقدر خراب بوده وضعش؟ یا برعکس این آسترین اینقدر وضعش خوب بوده و تکنولوژِی فراتر از پورشه داشته؟ اونم تا این حد؟ بعیده به نظرم. تازه این به کنار. یعنی مصرف سوخت اون لامبورگینی با اون حجم موتور از تویوتا پریوس با حجم موتور 1.8 لیتری کمتره؟ اگه اینطوره پس جای اینکه پریوس رو خودروی سبز سال کنن باید اینو تا ابد به این عنوان انتخاب کنن.
اما در مقابل مقدار MPGe پورشه 918 چه قدره؟ 67. که معادل 3.5 لیتر در 100 کیلومتره. پس خیلی طبیعی و قابل درکه که این عدد 4.1 هم مقدار MPGe آستریون باشه.500 سی سی حجم موتور بیشتر و حدودا 0.6 لیتر مصرف بیشتر. خیلی طبیعی و با عقل جور در میاد.
فقط آمریکا فقط ماسل
۲۴ بهمن ۱۳۹۶خیلی سخته نه به دوئل کوییک و کویید خسته کننده نه به این دوئل سخت و جذاب و باشکوه
ساسان
۲۴ بهمن ۱۳۹۶کاش آستریون تولیدمیشد…خیلی زیباست بخصوص کابینش
Love Cars
۲۴ بهمن ۱۳۹۶مسخره ترین دوئل تاریخو شاهد هستیم.1. قراردادن یه هایپرکار با عملکرد مشخص و توانایی های ثابت شده و در مقابلش صرفا یه کانسپت که هیچ عملکردی ازش ثبت نشده و صرفا اعداد و ارقام منتشر شده از کمپانی در دست هست. 2.برخی اطلاعات فنی غلط.
enzo
۲۴ بهمن ۱۳۹۶نمی خوام از ارزشهای لامبو کم کنم و هیچ وقتم طرفدارمک لارن نبودم که همیشه دشمن فراری بوده حداقل تو F1 ولی اینکه یه ماشین کانسپت که فقط یدونه ازش تولید شده رو با بهترین ساخته مک لارن که یه بنچمارک تو کلاس خودش حساب میشه یه ماشین امتحان پس دادس و 375 دستگاه ازش تحویل مشتریاش تو سرتاسر جهان شده ، مقایسه میشه و از اون خنده دار تر اینکه رای بیشتری هم میاره واقعا مسخرس
من حتی اگر اسم این ماشین فراری آستریون هم بود اینجا به مک لارن رای میدادم به احترام به تولید ماشینی که فقط یه ایده آزمایشی تو ذهن طراحانش باقی نموند و عاشقان این ماشینم ازش لذت بردن
خدمت ترتیب دهندگان این نظرسنجی هم عرض کنم که اگر خیلی علاقه داشتید آستریون هم تو این دوئل ها حضور داشته باشه حداقل میومدید با یه ماشین مثل کانسپت ریماک مقایسه اش میکردید
باتشکر
اکبر
۲۴ بهمن ۱۳۹۶سلام
من عاشق تنفس طبیعی لامبو ام، همین به باقی چیزاش کار ندارم. همه چیز طبیعیش خوبه
امیر
۲۴ بهمن ۱۳۹۶مک لارن بی نظیره!ظاهر جذاب تر سرعت بیشتر و لذت رانندگی دیوانه واری که داره به بهترین هایپر اسپرت تبدیلش میکنه.وجدانا حیفه این دوئلو ببازه :/
مبین پورمند
۲۴ بهمن ۱۳۹۶دلم میگه مکی مخم میگه لامبو؟
چیکار کنم اخه؟!
امیر
۲۵ بهمن ۱۳۹۶برای اولین بار مجبور شدم لامبو رو به مک لارن ترجیح بدم
Fk
۲۵ بهمن ۱۳۹۶تعصب کور کورانه یعنی این
من خودروهای ایتالیایی رو دوست دارم تاریخچه قهرمانانی تو مسابقات ووووو
ولی اینکه مک لارن مقابل ی کانسپت لامبو باشه شکست بخوره مشخصا تعصب دوستداران لامبو نشون میده وگرنه این مقایسه قیاس مع الفارغه
دوستمون زیبا گفت دوست داشتید إستریون باشه با ی کانسپت میداشتید
ساسان
۲۵ بهمن ۱۳۹۶انتهای متن نظرسنجیو بخونید:
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند.
Amir
۲۵ بهمن ۱۳۹۶به جرئت میتونم بگم یکی از بد ترکیب ترین لامبورگینی های ۲۰سال گذشتس این آستریون…به طراحی داخلی رای میدین؟اصلا استایل هایپر بودن نداره،درک نمیکنم چرا از p1بیشتر رای آورده،از هر نظر شایستگی p1 بیشتره…سایت پدال جوریه که کمتر کسی ممکنه باشه خوره ی اطلاعات نباشه،چه طوری P1 که امتحان خودشو پس داده باید با یه کانسپت مقایسه بشه و تازه بیشتر هم رای بیاره و مقایسرو ببره؟
Godfather
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مثل همیشه مکلارن پی 1 رای میدم و دیگر هیچ و حذف شدنش از اینجا تعجبی نداره برند موفق تر دشمن بیشتری داره.
Ali keyhani
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خیلی متعجب شدم از نتایح فکر نمیکردم اینجوری باشه و p1 حذف بشه
Farzad
۲۸ آذر ۱۳۹۸انتخابم مکی p1