گروه مک لارن مقر خود در ووکینگ را به فروش رساند اما به این زودیها از آنجا نقلمکان نخواهد کرد.
این خودروساز بریتانیایی فروش تأسیسات خود را که شامل مرکز تکنولوژی مک لارن، مرکز تولید مک لارن و مرکز رهبری مک لارن میباشد تأیید کرده است. این شرکت تأسیسات موردبحث را با مبلغ ۱۷۰ میلیون پوند (حدود ۲۳۷ میلیون دلار) به فروش رسانده است. این تأسیسات را کمپانی آمریکایی Global Net Lease خریداری کرده است. مک لارن پس از فروش این مرکز قرارداد اجاره ۲۰ ساله امضا کرده و همچنان از آن استفاده خواهد کرد.
اولین بار در سال پیش بود که بریتانیاییها علاقه خود به فروش مقر خود در ووکینگ را به عنوان راهی برای ایجاد توازن در شرایط مالی اعلام کرده بود. این شرکت به خاطر همهگیری کرونا سال سختی را پشت سر گذاشته است. سال پیش مک لارن سرمایه خود را ۲۹۱ میلیون پوند افزایش داد و وام ۱۵۰ میلیون دلاری نیز از بانک ملی بحرین دریافت نمود. این برند سوپر اسپورت ساز همچنین میخواست کلکسیون خودرویی خود را نیز به فروش برساند اما فعلاً چنین کاری را انجام نداده است.
جیمز نلسون مدیر اجرایی Global Net Lease گفته است:
ما از اعلام اینکه تأسیسات کلاس جهانی مک لارن بخشی از سبد محصولاتمان شده است هیجان زدهایم. ما به دنبال همکاری بلندمدت با مک لارن و سود بردن از این معامله هستیم. این معامله نشان دهنده تواناییهای ما در ایجاد فرصتهای جدید در بازاری رقابتی است که منجر به ارزشافزوده قابلتوجه سبد محصولاتمان خواهد شد.
انتظار میرود این معامله تا پایان ماه می نهایی شود.
REZA
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر 236 میلیون دلار میداد با بچه های پدال برش میداشتیم ولی با 237 میلیون دلار کارمون نمیشه???
مجید گل زاده
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰در تلویزیون ایران مستندی نشان داده شد که پروژه سمند ۱ میلیارد دلار هزینه داشت، در همان تاریخ کارخانه دوو با تمام دفاتر و خطهای تولید و تجهیزات با ۸۰۰ میلیون دلار توسط جنرال موتورز خریداری شد و حالا این مقر مک لارن ۲۳۷ میلیون دلار،چه میشه گفت
NAVID۰۰۹۸
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا مجید
با خوندن این مقاله ، دقیقاً فکرم رفت به سمت پولهایی که در ایران اختلاس و هِیفومِیل میشه !
از قدیم هم گفتند :
مدیر دانا مثل یه شیری میمونه که میتونه یه گله گوسفند را هم با مدیریت درست ، سربلند و پیروز کند !
مدیر نَفَهم مثل یه گوسفندی میمونه که حتی یه گله شیر هم که داشته باشه ، با مدریت اشتباهش میتونه به خاک سیاه بنشاند و نابود کند !
چیزی که بارها از خودشان شنیدیم و دیدیم و خودمان هم میدانیم ، مشکل ایران ما بخشیش تحریم هست اما اصل کاری وجود کسانی هستند که سواد ندارند اما به روی صندلی مدریت داخلی چمبره زدهاند و با ندانم کاریهایشان بیتالمال را نابود کرده و میکنند !
برعکس کویت ، امارات و…که با دلارهای نفتی چنان سرمایهگذاری برای آیندگانشان کردند که حتی پس از پایان نفت هم غمی ندارند و پشتشان پر هست !
اصلاً به نظر شما ، میدانید ارزش و پشتوانهی پول هر کشوری از کجا محاسبه میشه که مثلاً پول کشوری همچون کویت … قیمتشه و پول ایران … قیمتشه و… !
به نسل ما که رسید ، وا رسید ، نسل قبلی ایران اینقدر گند زدن به ارزش پول ملی ما با سرمایهگذاریهای غلط که روزگار نسل جوان امروز ما و فرزندانشون را به منجلاب کشاندهاند !
یه زمانی برای پول ایران تو خارج از کشور لَهلَهِ میزدند و بهترین مثالش هم اینه که از کسانی که حدود ۲۰ یا ۳۰ یا ۴۰ سال پیش میرفتند مکه سئوال کنید و با امروز مقایسه کنید که ببینید همه پولِ ایرانی را حتی از دلار و پول خودشان بیشتر قبول داشتند ولی امروز حتی برایش تَره هم خورد نمیکنند !
خب این از کجا میاد ، از هزاران دلیل مختلف که یکی از مهمتریناش سرمایهگذاریهای مسخره و اختلاسها و به دنبال آن چاپ اسکناس بدون پشتوانه و سپس همین وضعی که میبینید که با بالا پائین شدن دلار ، نفس ما ایرانیها بالا پائین میشه !
ریشهی اصلی این قضیه هم در پشت سدی خوابیده به نام بانک مرکزی و بانکهای زیرمجموعهاش که قضیعَش خیلی طولانی و کِش پیدا میکنه که تا همیجاش هم گفتنش بیفایدست !
مجید گل زاده
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا نوید
مساله نخواستن خیل عظیمی از ایرانیان برای نساختنِ.نساختن مایهتاج از لباس و خوراکی تا خودرو و خیلی از صنایع دیگر.در دوران دانشجویی پروژه ای داشتم که توسط همین خودروسازان وطنی و اساتید به ظاهر دارای دکترا از oxford و UCLA به سخره گرفته شد،در حالی که به شدت عملیاتی و کاربردی بود،مشکل نخواستن برای ساختن و سازندگی
Farzad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب جاییه انصافا .
به قول نقی شما ویورِرِ ببین منظرِرِه ببین : )
OMID-LAMBO
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کرونا هستش درست ! اقتصاد رو فلج کرده درست ! ولی چرا شرکتای کوچکتر از مکلارن دست به فروش کلکسیون و وام گرفتن نکردن ؟
چون هی فرت و فرت مدل نمیدن بیرون ! تنوع اسم و مدلای مکلارن خیلی زیاد شده و همشون شبیه بهم ولی بی مشخصات نسبتا یکسان
میتونست مثل لامبو یا فراری محدود باشه مدلاش ولی عوضش فروشش رو بیشتر کنه ! نیازی نبود وقتی سنا هستش سابرا تولید بشه یا وقتی جی تی های خیلی بهتری مثل کانتیننتال یا … هستش مکلارن جی تی یا الوا !
SF90 STRADALE
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مکلارن یکمی داشت شلوغ کاری می کرد ولی آخرش متوجه اشتباهش شد
زمانی متوجه اشتباهش شد که کار از کار گذشته بود
استراتژی جدید این برند میتونه سوددهی بالایی داشته باشه اگه مثل قبل فکر نکنه
مدل های کمتر ، تولیدات بیشتر ، ماشین های خاص تر
کاری که ایتالیایی ها استادش هستن و البته همیشه براشون مشتری هست
HamiD
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بله قشنگ از آمار فروش مازراتی و … مشخصه حرفهای شما
HamiD
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ی سری مدل ها مثل جی تی و کلا 620ار و 570 اس و … نباید تولید میشدن …
ی چیز مثل 720 اس باید تولید شه بیشتر … نه مثل اونا … امیدوارم آرتورا بتونه خوب عمل کنه …
Amirreza
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰چقد قیمتش مناسبه ، یه لحظه بگین نفروشه من میخوام بخرمش ، فکرکنم بتونم با سود بانکم بخرمش ?