مک لارن مشخصات فنی سنا GTR را تأیید کرد. این خودروی مخصوص پیست قبلاً در سبد محصولات سری سوپر مک لارن کاملاً خودنمایی کرده است.
سنا GTR همان عناصر آئرودینامیک فعال مدل استاندارد جادهای را حفظ خواهد کرد. بدنهی این خودرو میتواند ۱۰۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید کند که در مقایسه با داون فورس ۸۰۰ کیلویی مدل جادهای افزایش قابلتوجهی را نشان میدهد.
تفاوتهای بدنهی سنا GTR با مدل استاندارد شامل گلگیرهای پهنتر، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب بزرگتر و همچنین تغییر مکان بال عقب فعال میباشد. مک لارن میگوید بال یاد شده به جریان هوای دیفیوزر جفت شده و نتیجهی آن تولید داون فورس بیشتر در سرعتهای پایینتر است.
از دیگر ویژگیهای مک لارن سنا GTR میتوان فاصلهی بیشتر بین چرخهای روبرویی، رینگهایی با قفل مرکزی، عملکرد آئرودینامیکی بهروز شده، پایداری بهتر در زمان عبور از پیچها و زمان ترمز گیریها را نام برد.
سیستم تعلیق این خودرو نیز دارای ژئومتری، فنرها، دامپرها و میلههای ضد لغزش توسعه یافته توسط برنامهی مسابقهای GT3 مک لارن میباشد. این موارد در ترکیب با لاستیکهای چسبنده پیرلی و سیستم ترمز پیشرفته باعث شدهاند سنا GTR شتاب جانبی فراتر از ۳ جی را تحمل کند.
پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی خودرو مورد بحث قدرت ۸۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری خواهد داشت که ۱۴ واحد بیشتر از مدل جادهای است. مک لارن هنوز به وزن سنا GTR اشاره نکرده اما مدل استاندارد وزن خشک ۱۱۹۸ کیلوگرمی دارد که کاملاً سبک نشان میدهد.
مک لارن تجهیزات غیرضروری مدل مسابقهای را حذف کرده است. کیسههای هوا، صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و… از جمله تجهیزات حذف شده میباشند. درست همانند P1 GTR، غربیلک فرمان این مدل نیز جای خود را به مدلی مسابقهای داده است. تنها چیزی که تغییر نکرده سیستم تهویه مطبوع است چراکه هیچکسی نمیخواهد داخل لباس مسابقهای از گرما بپزد!
mahdy
۱۳ آبان ۱۳۹۷مختص پیست تنها چیزیه که حتی یک درصد هم امکان نداره از رو کاغذ عملکردشو پیش بینی کنی فقط بیاد تو میدون عمل ثابت بشه
که فک کنم میتونه خودشو ثبت کنه
SAEED Z
۱۳ آبان ۱۳۹۷طوری پرفورمنس سنا رو ارتقا دادن که ظاهرش واقعا ناموزون شده!! مثال بارز دیفیوزر ماشین که بیننده رو یاد دستگاه دروکن های ماشین آلات کشاورزی میندازه!! البته شکی نیست که تو پیست خیلی توانا و همه فن حریفه ولی هنر واقعی اینه که پرفورمنس و ظاهر بیرونی ماشین هنرمندانه و متعادل باهم تلفیق بشن. مثل فراری FXX-K Evo یا اگه بخوایم جای دور نریم همین مک لارن P1 GTR که خیلی زیباتر و منطقی تر از این بود!!!
hami
۱۳ آبان ۱۳۹۷;کاری ندارم که خوبه یا نه
متخصص پیست یا نه
فقط قیاسی داشته باشین باطراحی این و خودروهای (شرمنده اسم خودرو) داخلی.
****Never Give Up****
mahdy
۱۳ آبان ۱۳۹۷ببینید در بد ترین خودرو سازی جهان بودن سایپا و ایرانخودرو شکی نیست اما خداوکیلی کدوم ماشین داخلی رو با این مقایسه کنیم ؟ چه ماشین مخصوص پیست نه کلا دو دری داریم که بخوایم مقایسه کنیم به قول دوستمون :
# جوگیر_نباشیم
mclaren m6 gt
۱۳ آبان ۱۳۹۷عجب دیفیوزر و اسپویلری
درود بر مکلارن
بهزاد
۱۳ آبان ۱۳۹۷اون اسپلیتر و زائده های دیگرش تقریبا با فاجعه فاصله ی زیادی نداره.
مهندس آیرودینامک مکلارن زده تو کار طرح های قدیمی که سعی داشتن با اضافه کردن کلی قطعه باعث افزایش دانفورس بشه اما چیزی که مشخصه شمایل خودرو با یک تیونینگ کار سطح پایین تفاوتی نداره.
احتمالش هست این بابا قبلا چمن زن و ماشین برف روب و هاورکرافت و … طراحی میکرده.
Omid
۱۴ آبان ۱۳۹۷ظاهرش از نسخه معمولی بهتر شده وزنشم فوق العاده شده