همانگونه که گفته شده بود نسخه مخصوص پیست مک لارن سنا GTR اولین بار در هفتاد و هفتمین دورهمی اعضای گوودوود معرفی شد. پشت فرمان این خودرو برادرزادهی آیرتون سنا یعنی برونو سنا نشسته بود.
مک لارن خاطرنشان ساخته سنا GTR جدید مخوفترین ساختهی این برند جدای از محصولات فرمول ۱ آن بوده و جذابیت ظاهری بیشتری در مقایسه با نسخهی استاندارد دارد. همانگونه که میدانید مدل استاندارد سنا از نظر طراحی نظرات جنجالی زیادی را در پی داشته است.
برونو سنا فکر میکند آیرتون سنای فقید هم این خودرو را از نظر خلوص و پرفورمنس دوست خواهد داشت. این رانندهی مسابقهای پشت فرمان سنا GTR و دوشادوش خودروهایی همچون P1 GTR و سنای استاندارد و پروتوتایپ F1 XP5 حرکت میکرد.
مک لارن در این هایپرکار برجسته از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۸۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری استفاده کرده است. قدرت سنا GTR در مقایسه با نسخه استاندارد ۲۵ واحد افزایش یافته است. وزن خشک خودرو هم به ۱۱۸۸ کیلوگرم کاهش یافته و نسبت قدرت به وزن آن برابر با ۶۸۴ اسب بخار به ازای هر تن است.
کیت آئرودینامیک جدید این خودرو داون فورس یک تنی تولید میکند که مشابه مدل استاندارد است اما خب این میزان داون فورس در سرعت پایینتری به دست میآید. سیستم تعلیق سنا GTR هم مستقیماً از خودروی مسابقهای GT3 گرفته شده است.
تنها ۷۵ مشتری خوششانس خواهند توانست به مک لارن سنا GTR دست یابند و البته برای این کار باید ۱.۶۵ میلیون دلار را از حساب بانکی خود خارج نمایند. تمام کاری که میتوانیم انجام دهیم منتظر ماندن برای عبور باصلابت این خودرو از پیچهای تند مشهورترین پیستهای جهان است تا بتوانیم از تواناییهای آن لذت ببریم.
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸یه سوال دارم
مکلارن بعد اف 1
دیگه از انجین 12 سیلندر استفاده نکرد که درسته ؟
یعنی مکلارن هم عین من فکر میکنه که انجین های 12 سیلندر
زیادی بزرگ احمقانه هستن ؟؟ و بازدهی 8 سیلندر بهتره
917
۱۹ فروردین ۱۳۹۸اصلا احمقانه نیست؛هر آرایشی مزیت خاص خودش رو داره برای مثال موتور ۱۲ سیلندر گشتاور زیادی رو تو دور پایین ارائه میده و تا دور های بالاتر افزایشش میده در نتیجه به دور های بالا نیازی نیست اما چون تعداد سیلندر ها زیاده استهلاک بالاتره و وزن بیشتره.
دلیلی که الان از موتور های بزرگ استفاده نمیشه،پیشرفت قابل توجه سیستم های پرخوران مثل توربو هستش که اوناهم توی دور پایین گشتاور زیادی ارائه میدن
در ضمن اگه نظر شما درست باشه،شما مثل مکلارن فکر میکنید نه مکلارن مثل شما
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸من خودم با شما موافقم
به خاطر همین اون پایین هم گفتم
وقتی میشه همون مقدار قدرت رو با یه هشت سیلندر
و توربو به دست اورد چه نیازی به 12 سیلندر هست
تازه با 8 سیلندر کلی وزن ماشین میاد پایین
و از لحاظ ایرودینامیکی خیلی بهتره
جای کمتر میگیره و حتی به نظر شخص من
خوش صدا تر هم هستن
Amirferrari
۱۹ فروردین ۱۳۹۸مک لارن اگه طرز فکر تو رو داشت خیلی وقت پیش درش گل گرفته شده بود …
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸شاید یه دهه پیش 12 سیلندر ها جذاب بودن
ولی دیگه بی مورد حساب میشن از نظر خیلی ها
اگه یه نگاه هم بکنید بین سوپر اسپورت ها
و حتی هایپر کار ها دیگه 12 سیلندر ها اون جایگاه قبلی رو ندارن
یه انجین 12 سیلندر بیش از 400 کیلو باید وزن داشته باشه اگه اشتباه نکنم
کونیگزگ آگرا RS
هنسی ونوم F5
کوئنیگزگ جسکو
مکلارن اسپیدتیل
اس اس سی
وقتی به این ها نگاه میکنی میبینی دنیا دیگه به 12 سیلندر ها نیاز نداره
دیر یا زود همه کمپانی ها خداحافظی میکنن با 12 سیلندر ها
ساسان
۱۹ فروردین ۱۳۹۸https://image-cdn.hypb.st/https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2018%2F06%2Fferrari-fxx-k-evo-sale-1.jpg?q=75&w=800&cbr=1&fit=max
مشخصاتشو میدونی یا بروشورشو واست بخونم؟!!
هنوزم با12سیلندر میشه بهترین و سریعترین بود.با انجین تنفس طبیعی پارامترهایی هست که برای خودروسازهایی که در زمینه هارمونی و شخصیت سازی محدودیتی قائل نیستن با خیال راحت همه چیو فدای صدم ثانیه ها میکنن…من به شخصه دوست دارم تنفس طبیعی ها حداقل برای یکدهه دیگه صدای زیباشونو به گوش مابرسونن…با کمال بی میلی منقرض میشن.این یک جبر تلخه متآسفانه
مانی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸چقدر خودش رو تحویل گرفته
M
۱۹ فروردین ۱۳۹۸الان به نظرت موتور F1 زیادی احمقانه بود ؟
یا لافرای ؟یاF12 ؟ یا 812؟یا اونتادور ؟
یعنی چون امریکا کمتر داره استفاده میکنه یعنی بزرگ و احمقانن ؟
استفاده نکردن مک لارن از 12 سیلندر به این دلیله که مک لارن سبک تر کردن رو جایگزین قوی تر کردن کرده! و سبک بودن ماشین واسش اولویت داره همونطور که مدیر عاملش گفت جنگ وزن را جایگزین اسب بخارکنید!
sina7
۱۹ فروردین ۱۳۹۸مگه سنا مال خیابون و آفرود بود که بخوان نسخه مخصوص پیستشو طراحی کنن؟!!!
ساسان
۱۹ فروردین ۱۳۹۸این مدل قابلیت تردد توجاده رو نداره اما سنا معمولی داشت..پیست محورمجاز تردد درجاده و پیست محور غیر مجاز درجاده.. محدودیت تردد درجاده با عث میشه هرکاری که میخوان بدون محدودیت با خودرو بکنن برا سریع رفتن.اگراشتباه نکنم به اینصورته