مکلارن سابر، هایپرکاری که بهطور اختصاصی توسط بخش عملیات ویژه یا MSO مکلارن ساخته شده، رسماً رونمایی شده است. سابر بهطور انحصاری برای بازار ایالاتمتحده طراحی و ساخته شده و تنها ۱۵ دستگاه از آن تولید میشود که هر خریدار در روند توسعهٔ آنها شرکت دارد. اولین دستگاه از این ماشین توسط نمایندگی مکلارن بورلی هیلز به خریدار تحویل داده شده است. هایپرکار جدید مکلارن مطابق با استانداردهای فدرال ایالاتمتحده طراحی شده و به همین دلیل از ایدهها و نوآوریهایی برخوردار است که امکان استفاده از آنها در بازارهای جهانی وجود ندارد.
ازجملهٔ ویژگیهای ظاهری سابر میتوان به دریچههای هوای روی کاپوت جلویی، چراغهای جلوی باریک، اسپلیتر برجسته و گلگیرهای منحصربهفرد اشاره کرد. در پروفیل جانبی هم رکابهای آئرودینامیک و درهای پروانهای به چشم میخورد. بااینحال جذابترین ویژگیهای سابر کاور متمایز پیشرانه و بالهٔ مرکزی آن است که تا بال عظیم عقب کشیده شده است. یک دیفیوزر بسیار بزرگ و سر اگزوز مرکزی هم تکمیلکنندهٔ نمای عقبی این ماشین هستند. هایپرکار جدید مکلارن همچنین روی رینگهای سبکوزنی قرار گرفته که ترمزهای پرفورمنس بالا از پشت آنها خودنمایی میکنند.
داخل سابر چندان مشخص نیست زیرا فعلاً تصاویر کاملی از این قسمت منتشر نشده اما بااینحال میتوان تودوزی دورنگ آلکانترا، فیبر کربن، تریم نقرهای و نمایشگر عمودی و شناور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را در اینجا مشاهده کرد.
مکلارن فعلاً مشخصات فنی کامل سابر را منتشر نکرده ولی گفته است که این هایپرکار جدید، قویترین محصول غیرهیبریدی تاریخ شرکت محسوب میشود. سابر از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو استفاده میکند که ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیرو، هایپرکار تولید محدود مکلارن میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که آنرا به سریعترین مکلارن دونفرهٔ تاریخ تبدیل خواهد کرد.
به گفتهٔ مکلارن بورلی هیلز، سابر حاصل همکاری مشترک میان MSO و خریداران است و هر دستگاه از آن مطابق با استانداردهای دقیقِ شخصیسازی ساخته میشود. به گفتهٔ این نمایندگی، خریداران با تیم توسعهٔ MSO متشکل از طراحان، مهندسان و رانندگان آزمایشی رابطهٔ نزدیکی دارند تا خودرویی که ساخته میشود دقیقاً با خواستههای شخصی آنها مطابقت داشته باشد. در همین رابطه، خریداران برای بازدید از استودیوی طراحی مکلارن به انگلستان سفر کرده و با پروتوتایپ سابر در کالیفرنیا رانندگی کردهاند.
مازیار
۳ دی ۱۳۹۹زیبا و هم مخوف
ممد ژانگولر
۳ دی ۱۳۹۹همچین از روی مدل فراری fxx k اسکی رفته که یک خش همنیوفتاده ?
Reza.M
۳ دی ۱۳۹۹مسخرشو دراورده مکلارن…همش شده یه موتور یه شاسی و تو این مورد که حتی بدنشو هم عوض نکرده با مدل سنا
Mf1
۴ دی ۱۳۹۹مثل ۹۱۱ مثل لامبو مثل….
پدر خودروسازی جهان
۳ دی ۱۳۹۹فرم کلی این ماشین شبیه سنا هست
ولی به اندازه ۷۲۰ اس زیبا نیست
Aran Milan
۳ دی ۱۳۹۹یکمی زشت نیس?!
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۳ دی ۱۳۹۹خیلی خوشگله.فقط انتطار داشتم که Saber هم مثل اولتیمیت ویژن GT از موتور برقی هم استفاده کنه و قدرت و گشتاورش هم ۱۱۵۰ اسب و ۱۲۷۵ نیوتن متر گشتاور باشه(طبق شایعات)،که نشد…. حیف شد
ولی بنظرم طراحیش از سنا بهتره.خصوصن جلوش.هرچند،تقریبا خود سنا عه.
nikzad
۳ دی ۱۳۹۹با نظرت مخالفم به نظرم سنا زیبایی بی حد و مرزی داره که حتی این چشم کوچولو هم نمیتونه در برابر عظمتش قد علم کنه
با تشکر?
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۳ دی ۱۳۹۹♥️?
ماشین ۱۵ تا ازش تولید شده طبق سلیقه ۱۵ تا خریداراش.فکر هم نمیکنم کسی ببرتش پیست که با سنا مقایسه کنه(نظر خودمه.شاید دیدی بردن)
کلن زیبایی سلیقه ایه.خود مکلارن میگه سنا مظهر تقدم عملکرد بر زیباییه.ولی بنظرم واقعن ماشین زیباییه.درسته که طراحیش فدای پرفورمنسش شده.اما هنوزم یه ماشین خیلی خوشگله
Hadi
۳ دی ۱۳۹۹ایولا عجب مشخصاتی داره ?
ولی طراحیش شلوغه و شبیه ماشین مسابقه ای های کارتونی شده
البته سلیقه هر کی فرق داره…
نمای جلوش خوبه ولی چراغ ها و باله عقب میتونست خیلی بهتر از این باشه…
چون تولیدش محدوده احتمالا قیمت میلیون دلاری داره که با این قیمت من اگه قرار باشه یه مکلارن انتخاب کنم قطعاً P1 گزینه بهتریه……
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۳ دی ۱۳۹۹♥️?
اره یکم طراحیش شلوغه
چراغای عقبش رو هم موافقم باهات?
برچسب قیمتی ۳.۳ میلیون دلاری خورده که خب یکم زیادیه.منم اگر قرار باشه یه هایپرکار از مکلارن انتخاب کنم یا انتخابم p1 هست یا speedtail.
سامورایی از قله فوجی
۳ دی ۱۳۹۹یه سوال چرا مک لارن و فراری تو نوربرگرینگ حضور ندارن ؟؟
قطعا میتونن رکورد های خیلی خوبی ثبت کنن
مهدی
۳ دی ۱۳۹۹داداش هم پی وان هم 720 اس رفتن یه رکورد حسابی زدن کجای کاری
امین
۳ دی ۱۳۹۹چون پی وان رفت رکورد بزنه با اختلاف زیاد از ۹۱۸ باخت و زیاد نخواستن ثبت و نشر کنن(روباه پیر) ولی مکلارن سنا خوراکش نوربرگرینگه اگه بره با اختلاف زیادی هم بلک هم اس وی جی رو پشت سر میزاره
Great British
۳ دی ۱۳۹۹خدمتت گلت عرض کنم که پی وان مدل ال ام بهترین رکورد رو توی اون پیست ثبت کرده ولی رسمی نیس چون المانی نیست☺️
خوشم میاد زودی یه داستانی تخیلی احساسی سر هم میکنین که پی واان نابود شد و…
اون یه تست بین سه هایپرکار پی وان و لافراری و پورشه ۹۱۸ بود که پورشه توی تست چند صدم سریع تر از لافراری و پی وان بود و ربطی به پیست نوربرگرینگ نداره…
☺️☺️☺️
مازیار
۳ دی ۱۳۹۹ضمن اینکه P1 در درگ 918 رو شکست داده بود
OMID
۴ دی ۱۳۹۹یه حرفی که میزنی کاملش رو بگو حداقل
اون p1 بر پایه p1 gtr که خیابونی نیست طراحی شده و توسط لازانته تیون شده تا بشه توی خیابون هم بردش
همش ۵ عدد هم ساخته شده ازش
ماشین های تیون شده جزو رکورد داران ماشین های خیابونی تولیدی به حساب نمیان
این p1lm هم تیون شده
همون طور که رکورد gt2rs mr جزو ماشین های تولیدی به حساب نمیاد
در ضمن بهترین تایم رو هم ثبت نکرد
اگر بخوایم با ماشین های تیون شده مقایسش کنیم از همین gt2rs mr پنج ثانیه کندتره
Great_British
۵ دی ۱۳۹۹آقای امید شرمنده نمیتونم اینجا واسه شما و ایشون تاریخچه بنویسم… شماها باید زحمت بکشین تحقیق کنید.
کلاس درس نیست
OMID
۶ دی ۱۳۹۹باشه یه حرفی زدی آخرشم ماست مالیش کردی مثلا
خیلی هم تمیز ?
Great_British
۶ دی ۱۳۹۹نیاز به ماست مالی نیست دوست عزیز :)) شما جای گریه کردن که چرا اسم پورشه نیاوردم جا مکلارن نیاز نیست به در و دیوار بزنی…فقط قبل اظهار نظر یه نگاه به کامنتی که جوابشو دادم بنداز.
در ضمن مدل جی تی آر پی وانم میاوردم رکورد زنی میکرد چون فرق آنچنانی با مدل ال ام نداره ینی یه جورایی میشه گفت روی ال ام شق القمری نسبت به جی تی آر انجام نشده که بخواد اختلاف انچنانی داشته باشه.
فقط اینو بچسب که سنا توی پیست بیچارتون کرده :))
Ahmedreza2002
۳ دی ۱۳۹۹فراری کلا هیچ وقت نمیره اونجا
حالا یا کلاسش نمیخوره یا هرچی
شایدم فکر میکنم اعتبارش بیشتر از این حرفاس که لپ تایم بزنه اونجا
Carbonado Aventador
۳ دی ۱۳۹۹تبریک میگم به مکلارن
واقعا تونسته محصول فوق العاده افتضاحی رو تولید کنه..
این حجم از زشت طراحی کردن این هایپرکار خودش یه هنر حساب محسوب میشه
Carbonado Aventador
۳ دی ۱۳۹۹ولی دور از انصاف با رنگ تیره ، بد نمیشه..
ولی نمیدونم چرا مکلارن ماشیناش یه جوریه که باب سلیقه ی خیلیا نیست..
تو کل محصولاتش 720s 720lt و p1 از طراحی عامه پسند برخوردارن.
بقیه ماشیناش صفر یا صدیه.
.
البته این انتقادم فقط جنبه ی ظاهری رو شامل میشه.
از لحاظ پرفومنس که مکلارن واقعا بی نظیره و شکی توش نیست
Mf1
۳ دی ۱۳۹۹720lt!!!!
Ahmedreza2002
۳ دی ۱۳۹۹765lt??
مهدی
۳ دی ۱۳۹۹720lt !!!! منظور شما 765 ال تی هست ؟؟
محمد
۳ دی ۱۳۹۹خوفناک و جذاب
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳ دی ۱۳۹۹خود ماشین خیلی قشنگه واقعا زیباست اما ترکیب رنگ سفید و قرمز گننندد زده به ماشین ولی مشکی سرمه ایش خیلی قشنگه
Ahmedreza2002
۳ دی ۱۳۹۹یادآور روز های افسانه ای مکلارن با مرحوم سنا هست به نظرم اون سفید و قرمزه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳ دی ۱۳۹۹نسبت قدرت به حجمش 217.5 هست
منتظر بودم ببینم کی رکورد mc20 رو میزنه
ایلان ماسک
۳ دی ۱۳۹۹حتما یکی دو میلیون دلار قیمت داره
ولی از نظر شتاب و سرعت حتی نزدیک تسلا رودستر ۲۰۰ هزار دلاری هم نمیتونه بشه
جواد
۳ دی ۱۳۹۹چرا اینجا و تو هر پیجی.. هرکی سنگ فن(طرفدار برند خاص) خودشو به سینه میزنه؟
ایلان ماسک
۳ دی ۱۳۹۹بحث طرفداری نیست واقعیت محضه تسلا تا چند سال دیگه دنیا رو میگیره دستش
.
صبر کن سایبر تراک و رودستر با طراحی و قدرت محشرشون بیان اون موقع بهت میگم
مهدی،:امید اینده
۳ دی ۱۳۹۹چه حالی میده که این رفیقمون خود ایلان ماسک باشه?
Hadi
۳ دی ۱۳۹۹احتمالا کراششه ???…
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۳ دی ۱۳۹۹فکر نمیکنم مقایسه عملکرد ماشینای برقی با درونسوز مقایسه علمی و درستی باشه….
akrh78
۳ دی ۱۳۹۹حالا وقتی اومد در موردش صحبت میکنیم
Mf1
۴ دی ۱۳۹۹فقط بدرد خط مستقیم میخوره تسلا رودستر سر پیچ ها توی پیست و جاده به پای هیچکدوم از محصولات مکلارن نمیرسه
نهایت سرعت تسلا رودستر چقدره نگو که بوگاتی ویرون هم لوله میکنه!!
مهدی
۳ دی ۱۳۹۹خیلی خوفناک هست و خیلی هم سریع انگار همه ی مک لارن ها رو جمع کردی طراحیش این از اب در اومده منظورم ظاهرشه واقعا خوفناکه جانشین پی وان حساب میشه بره نوربرگ رینگ میترکونه از رنگ قرمز سفیدش اصلا خوشم نمیاد ولی صورمه ایش عالیه
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۳ دی ۱۳۹۹هایپر کار فقط قدرت نیست.
نسبت قدرت به قیمت خیلی مهمه.
من تازگی ها با خبر شدم ماشینی داریم به نام کویزگ جمرا. ( نام این برند را بارها شنیده بودم ولی جمرا…. )
لعنتی موشکیه این جمرا. اولین هایپر کار 4 نفره جهانه که 200 تا ازش ساخته شده و همش فروش رفته قیمتش 2 میلیون دلاره. قیمتش گرونه.
قدرتش 1700 اسبه و گشتاور 3200. با شتاب 0تا 100 تنها تو 1.9 ثانیه.
ولی مهمتر از همه موتورش هست. موتور 3 سیلند!!!!!!!!
نهایت مهندسی فقط جمرا . شاید 2 میلیون دلار قیمتش باشه. ولی از موتور 3 سیلندر 600 اسب قدرت و 3 موتور برقی 1100 اسب مهندسی پیچیده ای میخواد.
جدا از همه اینا. هم سقف پانورامیک داره هم و مانیتور . تازه 4 نفر هم توش سوار میشن.
از بوگاتی شیرون و دیوو 3 و 7.5 میلیون دلاری هم خیلی بهتره.
این یه مثال بود که بگم قیمت باید به قدرت و… یک خودرو بیاد.
قدرت این مکلارن جالبه ولی قیمتی هنوز اعلام نشده. پس نمیشه قضاوت کرد.
[—{*AMIN_MC20*}—]
۳ دی ۱۳۹۹نسبت قدرت به قیمت?????
مرز ای پرفورمنس رو جابهحا کردی
Mr.X
۴ دی ۱۳۹۹باهات در مورد جیمرا کاملا موافقم. اصلا غولیه برای خودش. در زیباییش مبهوتم. ولی اتفاقا در مورد هایپر کار ها قیمت مهم نیست برعکس حرفی که گفتی:”هایپر کار فقط قدرت نیست.نسبت قدرت به قیمت خیلی مهمه.”
Mf1
۴ دی ۱۳۹۹کسی که وضعش خوبه یا میلیاردر این نوع خودرها میخره که قیمت براش اهمیتی نداره تازه اگه گرونتر باشه میتونه بهتر پز بده
احمدرضا
۳ دی ۱۳۹۹جاااااااااااان
انگار از یه دنیای دیگه اومده
Ho3eyn
۳ دی ۱۳۹۹رگه هایی از اسپیدتل و سنا تو این طراحی قابل مشاهده هستش
تحت پیگرد
۳ دی ۱۳۹۹مک لارن دمت گرم دلمو شاد کردی
شاهین
۳ دی ۱۳۹۹خیلی هم قشنگه طراحیش
ولی مکلارن مثل اینکه بلد نیست با ترکیب رنگ بازی کنه تا طرحشو به مخاطب بفهمونه
طرح این ماشین چند تیکس مثل لامبو. تفاوتشون توی اینه که لامبو با خطوط تیز و شکسته این طرحو میزنه ولی مکلارن نرم و خمیده اینکارو کرده از این طرح خوشم میاد خیلی خوبه که یه تیکه نیستش
با ترکیب رنگ تیره خیلی خوبه
رضا
۳ دی ۱۳۹۹این رنگ ها سفارش مشتری هست و نتیجه شخصی سازیmso
akrh78
۳ دی ۱۳۹۹مکلارن بعد p1 در دفتر طراحیشو تخته کرد و طراحی محصولاتش رو بچه های حومه لندن انجام میدن، البته خبر رسمی نیست خودم حدس میزنم اینطوری باشه
Great_British
۴ دی ۱۳۹۹شما طراحی؟ چه سر رشته ای از طراحی دارین؟
اگر رزومه ای در این باره دارین خوشحال میشم در اختیار ما بذارین تا بدونین زبان طراحی شما چی هست چه درکی از اصول طراحی و ارگونومی و آیرودینامیک و مباحث ایمنی و طراحی ضد ارتعاشی بدنه و اتاق و … خودرو دارین؟
با همه این مسائل دست طراح اونقدر باز نیست که برای شما طراحی های آنچنانی چشم نواز تولید کنه حداقلش توی طراحی خودروهایی مثل مکلارن و رقبا دست طراح خیلی بسته تره شما در نظر بگیر دستگیره های درب ها رو بخاطر آیرودینامیک بهتر شرکت بنز میاد بصورتی کشویی برقی قرار میده از طرفی مکلارن نمیتونه حتی اجزایی مثل چراغ ها رو هم طوری طراحی کنه که وزن خودرو زیاد کنه میخوام بگم تا این حد دست طراحش بستس اونم واسه مکلارنی که به شدت دنبال سبک سازی محصولاتشه.
خیلی مسائل دیگه هست توی طراحی که باید بهش توجه بشه.
و اتفاقا بهترین طراحان رو همین شرکت ها که پرفورمنس خیلی براشون مهمه دارن چون هر طراحی نمیتونه با این همه محدودیت طرح درست درمونی بزنه.
akrh78
۴ دی ۱۳۹۹اره دست همه بازه فقط دست مکلارن بستس بیچاره، ینی هر سوپر کاری که قشنگ بود دیگه پرفورمنس نداره؟ وزن براش مهم نیست؟ اصلا سراغ بقیه هم نرو همون p1، با منطق تخصصی شما نه ارگونومی داره نه ایرو نه ایمنی، اتاقشم لرزش داره، وزنشم زیاده، پرفورمنس زیر خط فقر، اصلا یه چیز داغونی هست.
خود انگلیسی ها دارن انتقاد میکنن به این طراحی ها اونوقت دوستداران استعمار پیر خیلی هم طرفداریشو میکنن
به قول کریس هریس
the mclaren senna is as ugly as it is fast
Great British
۵ دی ۱۳۹۹یه دو تا جمله بگو حداقل بشه بهش استناد کرد چون شما خوشت نمیاد جمع نبند.
سلیقه شخصی شما کوچیکترین اهمیتی نداره.
اتفاقا سنا یکی از زیباترین طراحی هایی هست که مکلارن انجام داده…
اینو من نمیگم میتونی نظرسنجی های مختلف رو توی اینستاگرام ببینی جااینکه چشم بسته غیب بگی.
منم از خیلی برند ها خوشم نمیاد ولی قرار نیست جو کارشناسانه بگیرم ایراد بگیرم ازشون چون خوشم نمیاد!
Great British
۳ دی ۱۳۹۹این دوستانی که از طراحیش ایراد میگیرن همونایی هستن که از پی وان چند سال پیش ایراد میگرفتن و میگفتن زشته! و بعد از چند سال میگن بهترین طراحی و زیباترین مکلارنه.
که دو دلیل داره
یک حسادت : چون که برند محبوبشون بدجوری جا مونده…
دوم اینکه طراحی های مکلارنه که چند سال از زمان خودش جلوتره و بعد چند سال مخاطب تازه میفهمه چه طراحی نابی هست.
دقیقا مثل اف وان که بعد از گذشت ۲۰ سال هنوزم جز جذابتریناس و پی وان و حتی سنا که طرفدارای زیادی پیدا کرده.
و یه تبریک خدمت اون دوست بی شخصیتمون که لعنت میفرسته به بقیه(سهند) و یه دستمریزاد به پدال که نظرات پوچ و تهی از اطلاعات و توهین امیز این دست افراد بیسواد رو تایید میکنه.
???
akrh78
۴ دی ۱۳۹۹یه طوری گفتی از زمان خودش جلوتره و چند سال بعد درکش میکنن یاد tenet افتادم، بابا خفن
شما 220 سال دیگه هم برگردی به سنا نگاه کنی با هیچ معیاری زیبا نیست فقط به چشم باد قشنگه (ایرو)
Mf1
۴ دی ۱۳۹۹به نظر من سنا خودرو کاملی هست هم طراحی عالی داره و هم از لحاظ قدرت و وحشی بودن چه تو پیست و چه داخل جاده عالیه تو هم با خودت هم مشکل داری که همه چیز زشت میبیینی
مهرداد كمال
۳ دی ۱۳۹۹بر خلاف ایران وضع اقتصادی همه جا خوبه
امروزه میبینیم از هر جایی یه هایپر و سوپر اسپرت معرفی میشن که قیمتاشون اندازه بودجه یه شهر کوچیک تو ایرانه
Mr.X
۴ دی ۱۳۹۹هر کی میگه زشته بد سلیقه هست بنظرم. نمیگم زیبا ترین ماشین جهان هست و فلان و چنان. ولی واقعا صادقانه قضاوت کنیم خیلی قشنگه.
سهند
۵ دی ۱۳۹۹مکلارن ها بسیار زشت هستند و استثنا هم وجود ندارد
سامورایی از قله فوجی
۵ دی ۱۳۹۹???به به