نابودگر ۲ و بازگشت جنگنده؛ اینها کلماتی هستند که مکلارن سوپراسپرت جدید خود یعنی 720S را با آنها توصیف کرده و با این مقدمه آنرا رسماً در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. مکلارن در سال ۲۰۱۱ با معرفی مدل MP4-12C بار دیگر به صحنهٔ سوپراسپرتها بازگشت که بعداً منجر به ساخت مدل 650S شد. این مدل که بر اساس MP4-12C ساخته شده بود، برای چندین سال سوپراسپرت تولیدی اصلی مکلارن محسوب میشود؛ اما هرچند 650S چیزی بیشتر از یک MP4-12C بروز شده بود ولی حالا مکلارن برای اولین بار تلاشی واقعی برای جایگزینی کامل سوپراسپرت خود کرده و مدل کاملاً جدید 720S را معرفی نموده است که میگوید سریعتر و سبکتر از سلف خود است.
720S نیز مانند پیشینیان خود روی یک ساختار فیبر کربنی ساخته شده و مجهز به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو است که پشت صندلیها نصب شده و نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال میدهد؛ اما غیرازاینها، در این سوپراسپرت نورسیده شاهد تغییرات زیادی هستیم. در ابتدا حجم ۳.۸ لیتری پیشرانهٔ 650S و هر خودروی دیگر مکلارن، در 720S به ۴ لیتری افزایش پیدا کرده است. البته این موتور بر اساس همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری سابق ساخته شده است اما به توربوشارژرهای توئین اسکرول جدید مجهز شده، از پیستونها، شاتونها و میللنگ سبکتری در آن استفاده شده و ارتقاءهای دیگری را هم تجربه کرده است. بدین ترتیب ۴۱ درصد از قطعات موتور قبلی با نمونههای جدید جایگزین شده است.
درنتیجهٔ این تغییرات، خروجی این موتور جدید به ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است که در حال حاضر هر دو رقیب لامبورگینی اوراکان و فراری ۴۸۸ GTB را ضربهفنی میکند و حتی نسخهٔ جدید اوراکان پرفورمانته نیز در پس فرزند جدید مکلارن قرار میگیرد. درواقع 720S با این قدرت به قلمرو سوپراسپرتهای دوازده سیلندر یعنی لامبورگینی اونتادور S و فراری ۸۱۲ سوپرفست وارد میشود.
اما غیرازاین قدرت بالا، یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه 720S، نسبت قدرت به وزن آن است که سازنده ادعا میکند در کلاس خود بهترین است. استفاده از یک شاسی مونوکوک سبکتر که وعدهٔ وزن سبکی و استحکامی استثنایی را داده است به همراه کاهش وزن در دیگر اجزاء خودرو، موجب شده مکلارن 720S با وزن خشک ۱۲۸۲ کیلوگرم، به سبکترین وزن خشک در این کلاس دست پیدا کند درحالیکه با اضافه شدن مایعات نیز وزن خودرو به ۱۴۱۸ کیلوگرم افزایش پیدا میکند که بازهم چند ده کیلوگرم کمتر از اوراکان یا ۴۸۸ است.
این سوپراسپرت نوین بریتانیایی همچنین به یک سیستم کنترل دریفت متغیر (مانند حالت دریفت در فورد فوکوس RS) و نسخهٔ باز برنامهنویسی شدهٔ کنترل شاسی فعال II مجهز شده است که بر اساس الگوریتمهای تحقیقاتی دانشگاه کمبریج طراحی شده است؛ اما ویژگیهای دوستداشتنی 650S نیز هنوز هم در 720S وجود دارند ازجمله گیربکس هفت سرعتهٔ کوییک شیفت دوکلاچه، فرمان الکتروهیدرولیکی، ترمزهای عملکرد بالای کربن سرامیکی، سیستم هدایت ترمز و کمکفنرهای مگنتورلوجیکال. همچنین در این ماشین یک بال عقب فعال نیز ارائه شده است که بهطور خودکار تغییر جهت میدهد. این بال دارای سه موقعیت مختلف است. این موقعیتها عبارتند از یک، تنظیمات بهینه برای بهبود هندلینگ، دو، ارائهٔ سرعت بالا در خط مستقیم و سه، تبدیل به یک ترمز هوایی غولپیکر.
تمامی این قطعات پیشرفته و سیستمهای پیچیده نیز در یک بدنهٔ آلومینیومی تازه با زبان طراحی جدید مکلارن گرد هم جمع شدهاند. زبانی که کاملاً سیال به نظر میرسد اما بخشهایی از طراحی قدیمی مکلارن بهتر از این بودند. بااینحال در 720S درعینحالی که خنککنندگی پیشرانه ۱۵ درصد بهبود یافته است اما ورودیهای هوا کوچکتر شدهاند درحالیکه فرم قطرهای شکل بدنه نیز انسان را تا حدودی به یاد پاگانی هوآیرا میاندازد. این طراحی هوشمندانه علاوه بر بهبود خنککنندگی، داونفورس را هم افزایش داده است.
در همین حال، نمای داخل کابین نیز لوکستر و ارگونومیکتر از هر مکلارن دیگری طراحی شده است درحالیکه سازنده وعدهٔ دید رو به بیرون بهتری را هم داده است. همچنین در داخل 720S یک نمایشگر لمسی هشت اینچی بهصورت عمودی در کنسول میانه قرار گرفته است.
جمع همهٔ این موارد موجب بهبود چشمگیر عملکرد 720S نسبت به پیشینیان خود شده است بهگونهای که این جنگندهٔ بریتانیایی ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۰.۳ ثانیه طی میکند درحالیکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را نیز دارا است. دیسکهای ترمز کربن سرامیکی و ترمز هوایی عقب نیز این ماشین را در ۴.۶ ثانیه از سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت متوقف میکنند. مصرف سوخت 720S هنوز اعلام نشده است اما احتمالاً مصرفی در حدود ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد داشت؛ بنابراین به نظر میرسد که 720S آماده است تا بهطور کامل سلف خود را تحتالشعاع قرار دهد. همچنین قیمت این ساختهٔ جدید مکلارن نیز هنوز مشخص نشده است ولی سازنده میگوید تقریباً پنج درصد بیشتر از میانگین قیمت 650S خواهد بود. آغاز تحویل مکلارن 720S نیز از ماه می برنامهریزی شده است.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
اشکان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵داخل خودرو انقدر خطوط شکسته داره که سر آدم گیج میره!ولی خیلی خوشگله!!شاهکار جدید مکی…!
در ضمن تبریک به آقای خوشبین بابت دریافت آگرا rs گریفون…
ماشین فقط رگرا!…
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵.
دوست عزیز قیمت این ماشین داره با فراری اف 12 و لامبورگینی اونتادور رقابت میکنه. (380/000 دلار)
مکلارن 650S در سایت کار اند درایور 349,500 دلار قیمت خورده ( اسم سایتش رو گفتم چون خود من هنوز باورم نمیشه. )
تو همون سایت قیمت فررَری 488 برابر با 259/000 دلار و آکورا NSX حدود 150/000 دلار.
reza
۱۸ اسفند ۱۳۹۵لامبورگینی اوانتادور 740 اسب
فراری 812 800 اسب
مکلارن 720 710 اسب
مک لارن تو رنج قیمت اینا قرار داره ولی قدرتش کمتره…ولی عملکردش هنوز مشخص نیست…امیدوارم که بتونه رقابت کنه
محمد باقر
۱۸ اسفند ۱۳۹۵طراحیش خیلی عالیه خیلی خشن و با ابهت شده هم جلو هم عقب. طراحی داخلیش هم زیبا و کاربردی و جمع و جوره.
فرشاد سجادیان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵اتفاقا طراحیش اصلا ابهت لازم رو نداره
محمد باقر
۱۸ اسفند ۱۳۹۵پس فکر کنم ابهت هم سلیقه ای باشه ;) به نظر من که خیلی با ابهته. به خاطر شما رفتم دوباره چند بار با دقت به عکسا نگاه کردم اما بازم به نظرم خیلی با ابهته :)
F40
۱۸ اسفند ۱۳۹۵بیشتر شبیه جنگندس تا ماشین.ینی یه ماشین بی رقیب.همه چیز دقیق و حساب شده.
این نشون میده مکلارن تو مدت کوتاه چقدر پیشرفت کرده.مدیریت و مهندسی خوب
روز به روز هم پیشرفت میکنه
حسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۵از مکلارن کمتر از اینم انتظار نمیره
علي
۱۸ اسفند ۱۳۹۵مثل همیشه طراحی نامتعادل ، زشت و شلوغ و از همه بدتر تکرار شکستهای قبل.
مک لارن بیشتر کارش کنکاش و نگهداری از علمه نه ی شرکت تولید کننده واقعی. بودجه بهش میدن که صنعت تولید خودرو فراموش نشه ، ی جورایی لابراتواره تا کارخانه .
این (((آزمایشگاه))) اصلا به دل نمیشینه ،
شما با ی نگاه به محصولات هایپر کار ایتالیا و آلمان و آمریکا شیفته و عاشق میشید ولی با بیشتر نگاه کردن به محصولات مک لارن دچار دلزدگی و شرمندگی.
با تچکر
ارمان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵علی جان نگاه خودت رو نگاه قالب ندون من نظرم غیر از شماست به نظرم مکلارن تفکرات خودش رو داره و اتفاقا ماشین دلنشینو خشن طراحی شده از نظر علمی هم کاملا مشخصه مکلارن چقدر وسواس داره بعد شما میگید بودجه بهش میدن مکلارن از mc12 همه ماشیناش تولید نشده فروش رفته پس بازار هم با نظر شما موافق نیست
ساسان.م
۱۸ اسفند ۱۳۹۵جشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
چیزی جز زیبایی و کمال نمیبینم تو این ماشین
OMID-LAMBO
۱۸ اسفند ۱۳۹۵چه عجب ! یه ماشینی دیدیم که بتونیم تشخیص بدیم کدوم مدل از مک لارنه !
بقدری مدلای قبلی شبیه بهم بودن که باید کاتالوگ شرکت رو بگیری دستت تا بتونی مدلشونو تشخیص بدی !
زیباست !
:|
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱۸ اسفند ۱۳۹۵تبریک داره واقعا . درود بر مکلارن ………
ولی از نمای جلوی ماشین خوشم نیومد به نظرم دور چراغ ها هم اگر همرنگ بدنه بود بهتر بود تا مشکی ……..
فکر کنم با اومدن این پورشه نسخه 960 رو زودتر روانه میدان کنه ………..
یاسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۵دیسکهای ترمز کربن سرامیکی و ترمز هوایی عقب نیز این ماشین را در 4.6 ثانیه از سرعت 200 کیلومتر در ساعت متوقف میکنند.
همین یه جمله ادم دیوونه مهندسی مک لارن میکنه اصلا اگه مک لارن انقدر خوب نباشه عجیبه
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵.
720 اس در درگ 400 متر از اوراکان قدیمی سریع تره.
البته با اختلاف 0.1 ثانیه.
تا معرفی اوراکان سوپرلجرا باید صبر کرد.
فعلا مقایسه ی هوراکان معمولی (مدل 2014) با مک لارن 720 اس (مدل 2017) :
صفر تا 100 :
لامبو : 2.8
مک: 2.8
400 متر :
لامبو : 10.4 ثانیه
مک : 10.3 ثانیه?
به نظر من توربو نباید با تنفس طبیعی مقایسه بشه.
الان رقیب مستقیم مک لارن 720S ، فِررَری 488 هست. (تلفظ غلیظ ایتالیایی ?) RWD ، هر دو حدود 4 لیتر حجم موتور.)
از اون طرف پورشه 911 توربو اس و نیسان GTR با هم رقابت میکنند. 4WD ، هر دو 3.8 لیتر حجم موتور.)
هوراکان هم از نظر بازار فروش در کنار آئودی R8 قرار می گیره.
موتور تنفس طبیعی بحثش کلا فرق میکنه.
.
من خودم از 720S خیلی خوشم اومده. اما قیمتش حتی نسبت به 488 خیلی زیاده. 488 حدود 259/000 دلار بود. اما مک لارن 650S قیمت باور نکردنی 350/000 دلاری داشت. احتمالا 720 اس حدود 370/000 دلار باشه. ?
.
نیسان GT-R نیزمو و آکورا NSX بهترین سوپراسپرت شهری هستن ?
0 تا 100 و 400 مترش ممکنه نیم ثانیه بیشتر از این ماشین ها باشه ، اما کی اهمیت میده وقتی با پول یک مکلارن میتونی دو تا از بهترین سوپراسپرت های جهان رو در گاراژ خونت پارک کنی (NSX و GTR Nismo) ؟
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱۸ اسفند ۱۳۹۵البته مجید جان نظر تو محترم ولی توربو با تنفس طبیعی و سوپرشارژ مقایسه میشه ملاک توی یه قیاس بین دو خودرو بیشتر عملکرد رسمی اعلام شده هست مثلا اوراکان با موتور تنفس طبیعی طبق اعلام کمپانی سازنده صفر تا 100 توی 2.8 ثانیه و تاپ اسپید 330 کیلومتر و 911 توربو اس با موتور توربو صفر تا 100 2.7 ثانیه و تاپ اسپید 330 کیلومتر این دو تا ماشین از نظر عملکرد رسمی اعلام شده در یه سطح قرار دارن و مقایسه کردن اونها کاملا منطقیه …..
به هر حال این طوری فکر کن که هر کدوم با نوع متفاوتی از موتور به عملکرد نزدیک رسیدن و مهمترین هدف همون عملکرده …
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵.
دوست عزیزم
مهم ترین هدف در خیلی از ماشین ها لذت رانندگیه نه عملکرد ، مثل دوج چلنجر یا چارجر.
هر کلاسی باید به خودش مقایسه بشه ، همونطور که GT ها رو با SUV یا کراس اوور ها مقایسه نمیکنیم. به نظرت بعد از درگ هوراکان با پورشه کاین توربو اس و بعد شکست خوردن کاین . این که من بگم آفرین به هوراکان که ماشین هم قدرت خودش ( تقریبا) رو شکست داد و خاک تو سر کاین!!! درسته؟؟
شما اعتراض نمیکنی که اینا تو یه کلاس نیستن؟
کلاس بندی باید رعایت بشه ، چه در مورد شاسی و بدنه ، چه در مورد موتور و نوع تنفس.
.
اوراکان سوپرلجرا رقیب این ماشینه. چه شکستش بده چه شکست بخوره ، به نظر من مقایسه ی زیاد درستی نیست.
فقط انگلستان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵مجید جان به نظرم مقایسه این ماشین با لامبورگینی هوراکان مثل یک جوک خنده داره
حالا مقایسه این با لامبورگینی هوراکان که هیچی چون هوراکان رو مثل آب خوردن شکست می ده مقایسش با اونتادور هم هیچی به جاش چند تا مقایسه از نظر فنی بین مکلارن 675LT و فراری F12 برلینتا و لامبورگینی اونتادور می کنم تا حقیقت ماجرا دستت بیاد
اسب بخار [مکلارن = 666 ][فراری = 740][ لامبورگینی = 700]
گشتاور [مکلارن = 700][فراری= 690][لامبورگینی = 690]
نسبت قدرت ( اسب بخار ) به وزن [مکلارن = 541 ][فراری = 485][لامبورگینی = 444]
نسبت گشتاور به وزن [مکلارن = 569][ فراری = 452][لامبورگینی = 438]
0 تا 100 [مکلارن = 2.9][ فراری = 3.1][لامبورگینی = 2.9]
0 تا 200 [مکلارن = 7.9][ فراری = 8.5][لامبورگینی = 8.8]
وزن خالص [مکلارن =1230][ فراری = 1525][لامبورگینی = 1575]
CO2 بر کیلومتر(گرم) [مکلارن = 275 ][ فراری =350][لامبورگینی = 370]
مصرف سوخت ترکیبی [مکلارن = 11.7 ][ فراری =15][لامبورگینی = 16]
و …
قیمت فراری 488 هم همونطور که خودت گفتی حدود 259 هزار دلاره و لامبورگینی هوراکان هم فکر کنم همین حدودا باشه ولی قیمت مکلارن 675LT حدود 350 هزار دلاره و اصلا این سه ماشین توی یک کلاس نیستن و 675LT توی کلاس اونتادور و F12 هستش
لامبورگینی هوراکان فقط رو کاغذ سریعه ولی توی واقعیت از 650s هم شکست می خوره برتری یه خودرو هم فقط به شتاب و اینا نیست و چیزهای زیادی در برتری دخیله که باز برتری با مکلارنه.
Gtr
۱۸ اسفند ۱۳۹۵خوبه
اما چه فایده امثال مک لارن 2000 اسب بخار هم داشته باشن؛باز اگر یه لامبورگینی یا فراری کنارشون باشه؛اصلا به چشم نمیاد
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱۸ اسفند ۱۳۹۵از دیدگاه ما ایرانی ها متاسفانه این طوره مگرنه برند مکلارن به خودی خود اینقدر قوی و خاص هست که کمپانی های دیگه رو هم شرمنده خودش کنه ……..
فقط انگلستان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵Gtr این حرفایی که زدی فقط تراوشات ذهنیه که فکر می کنه هیچی با لامبورگینی وفراری مقایسه نمی شه
شرکت مکلارن حدود شش سال هست که مدل های متنوعشو وارد بازار کرده ولی لامبورگینی و فراری چند دهست که مدل هاشونو وارد بازار کردن و می بینیم که مکلارن تو این مدت کوتاه لامبورگینی رو از لحاظ فروش شکست داده و چند سال دیگه هم فراری رو شکست می ده و شما هم هین جا بشینید و برای خودتون حرف بزنید.
CNA
۱۸ اسفند ۱۳۹۵آقا کی مک لارنو به فراری ترجیح میده!!!!!!
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵من ترجیح میدم
فقط انگلستان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵سوال = آقا کی مک لارنو به فراری ترجیح میده
جواب = کسانی که پولشو دارن بخرن
بعضی ها چون از روزی که دست راست وچپ خودشونو شناختن در گوششون لامبورگینی لامبورگینی و فراری فراری کردن دیگه با همین تفکر بزرگ شدن و فکر می کنن رودست این دو تا چیزی وجود نداره
ولی خارجی ها که همه این ماشین ها جلوی دستشونه اگه لامبورگینی و فراری رو بیشتر از مکلارن می پسندیدن باید فرووششون از مکلارن خیلی بیشتر می بود چون توی یک کلاس هستن فروش فراری هم یکم بیشتره اونم به این دلیله که مدل هاشو خیلی زودتر از مکلارن وارد بازار کرده بود
رشد خیلی سریع مکلارن نشون از محبوبیت خیلی بالاش نزد خارجی هاست حالا شما می گید مکلارن در حد لابورگینی و فراری محبوب نیست خب بگید
بهتره یکم واقع بین باشید و حقایق رو ببینید مکلارن از نظر جهانی اگه نگم محبوب تر از فراری و لامبورگینی هستش نا محبوب تر هم نیست.
Carbonado Aventador
۱۸ اسفند ۱۳۹۵مقایسه ی مکلارن با لامبورگینی یکم خنده داره…
فراری و لامبورگینی مثل رئال و بارسا میمونن…
و مکلارن مثل پاریسن ژرمن یا منچستر سیتی میمونه که میخواد به وسیله ی دلار های نفتی خودشو به افتخارات و محبوبیت رئال و بارسا برسونه…!!!!!
و اینم یادمون نره که لامبورگینی و فراری پرستیژ خودشونو حفظ میکنن و از قصد تولید محدود انجام میدن..
یادمه رئیس فراری میگفت ما در طول سال چندین هزار درخواست رو به خاطر اینکه پرستیژ ماشین و ارزش برندمون حفظ بشه رد میکنیم…
یعنی فراری که 7000 تا در سال تولید میکنه میتونه تا 10 11 هزار تا تولید کنه!!!!!
به قول یکی از دوستامون مکلارن مثل یه ازمایشگاه میمونه که اخرین تکنولوژی هارو میریزه تو ماشیناش و بعد میاد تو نوربرگ رینگ از 918 و اونتادور و هوراکان شکست میخوره…
الان دوساله که میگن p1 زیر 7 دقیقه زده و هنوز نمیان به صورت رسمی اعلامش کن!!!!
خخخخخ
ولی درکل ماشین های مکلارن فوق العاده هستن ولی درکل کره ی زمین از نظر محبوبیت و پرفومنس بعد فراری و لامبورگینی قرار میگیره!!!
فقط انگلستان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵Carbonado Aventador جان اتفاقا لامبورگینی دیگه اون برتری سابق رو تو قیافه و طراحی نداره لامبورگینی با تولید اونتادور طراحی خودروهاش رو دیگه به بن بست رسوند و الان دیگه به هیچ وجه نمی تونه یه ماشین زیباتر از اونتادور طراحی کنه مدل های جدید لامبورگینی مثل سنتناریو و وننو و … به هیچ وجه مثل مورسیه لاگو و اونتادور بدون نقص نیستن و اون زیبایی ممکن رو ندارن از نظر پرستیژ هم مکلارن به هیچ وجه پرستیژ کمتری نداره
اگه دقت کنی مکلارن روز به روز داره از نظر طراحی بهتر می شه و خودشو به رقبا رسونده.
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۸ اسفند ۱۳۹۵Carbonado Aventador
حتی کارشناسان اهل فن هم به این راحتی نتیجه گیری نمیکنن…
ملاک های بچگانه ای رو مد نظر داری…
فقط نمیدونم اگر فراری و لامبورگینی مثل بارسا و رئال هستن چرا از پاریسن ژرمن توی حوزه سوپر اسپرت 75% شکست میخورن!
و من برعکس شما پورشه رو تنها رقیب حال حاضر مکلارن میدونم
چون اینجوری که مکلارن داره پیشرفت میکنه فک نکنم تا چند سال دیگه فراری و لامبورگینی بتونن پا به پاش پیشرفت کنن…نمیگم پیشرفت نمیکنن ولی با این سرعت نمیتونن هرگز.
البته لامبورگینی زیر سایه غولی مثل فولکس واگن ممکنه کمی بیشتر دوام بیاره!
ولی درکل در حال پورشه و مکلارن خیلی جلو تر از فراری و لامبورگینی هستن جای تعجب هم نداره دو قطب قدرتمند اروپا آلمان و انگلیس هستن.
ارمان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵منم ترجیح میدم .یه p1 با خامه اضافی لطفا
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۸ اسفند ۱۳۹۵جوک قرن بود جالب اینجاس یه نفر این حرفو میزنه که هیچکدوم از این ها رو از نزدیک ندیده
التماس فکر…
روزبه
۱۸ اسفند ۱۳۹۵با رکوردی که لامبو مدعی شده با هوراکان پرفورمانته تو گرین هل زده ، فک نکنم مک لارن 720s سریعتر از هوراکان پرفورمانته باشه …
ghost
۱۸ اسفند ۱۳۹۵فرمان پذیری چرخ عقب چی؟
OMID-LAMBO
۱۸ اسفند ۱۳۹۵چرخهای عقب ماشینم میچرخن تا سر پیچ ماشین کم فرمانی یا بیش فرمانی نداشته باشه
در حد 10-15 درجه نه مثل چرخای جلو
Bavaria
۱۸ اسفند ۱۳۹۵این مکلارن با زیرکی از لحاظ ظاهری خودشو توو کلاس اوراکان و 488 نشون میده ولی باطنا توو ی کلاس بالاتر (حداقل از لحاظ قیمت) قرار میگیره
فرید
۱۸ اسفند ۱۳۹۵انگلیس بعد از آمریکا بیشترینو قدرتمندترین مراکز علمیو تکنولوژیک و آکادمیک دنیا رو در اختیار داره.علاوه بر این صنایع این کشور هم برندهای بزرگیو در اختیار دارن و هم در فرایند برند سازی فوق العاده موفق عمل میکنن و داشتن رسانه های قدرتمند تو این موضوع خیلی بهشون کمک میکنه…با این همه انگلیس جز گرونترین کشورهای دنیاس.اقتصاد این کشور ،اعم از نیروی کار گرون و ارزش پوند بالا و… به القوه شرایطو برای رونق تولید صنعتی در این کشور سخت میکنه.برای همین تو زمان مارگارت تاچر،دولت انگلیس دست از حمایت از صنایع زیان ده این کشور ورداشت و با این کار عملا خیلی از اون صنایع زیان ده ورشکست شدن.ولی دولت تاچر برای حفظ اون برندها و اشتغال حاصل از اونها اومد قانونی رو گذاشت مبنی بر اینکه سرمایه گذاران خارجی در انگلیس از دادن مالیات معاف هستند.این معافیه از مالیات به علاوه داشتن برندهای فوق العاده قدرتمندو بزرگ و دسترسی به سیستم تبلیغاتی قدرتمند انگلیس و همین طور دسترسی به مراکز علمی تحقیقاتی و آکادمیک و تکنولوژیک و نیروی کار متخصص باعث جذب سرمایه های کلان از نقاط مختلف دنیا به این کشور شد.البته دولت انگلیس عملا سرمایه خود رو متمرکز کرد تو حمایت مالی از مراکز علمی و آکادمیک و تکنولوژیک و صنایع استراتژیک خود مثل صنایع نظامی و صنایع وابسته به نفت .ولی مالکیت بسیاری از برندای بزرگ انگلیس تو لوازم ورزشی و پوشاک و حتی خودرو سازی و فوتبال و … ،متعلق به سرمایه گذارهای خارج از انگلیس هستند.با این حال انگلیس بزرگترین رسانه های دنیا رو در اختیار داره،بعد آمریکا بیشترین مراکز معتبر آکادمیکو تو دنیا داره،بعد از لاکهید مارتین آمریکا، بی ای ای سیستمز انگلیس بزرگترین شرکت تولید کننده صنایع نظامیه دنیاس،شاخه اصلیه رولزرویس انگلیس (این شرکت قسمت خودرو سازیه خود رو به شرکت بی ام و المان فروخت ولی شاخه اصلیه اون که یک شرکت هایتک هوافضا و تولید کننده موتورهای هایتک و جت هستند رو هنوز تحت مالکیت انگلیس نگه داشتند)بعد جنرال الکتریک آمریکا بزرگترین شرکت در نوع خود هستند،بزرگترین و غولترین شرکتهای نفتی دنیا مثل شل و بی پی انگلیسی هستند.همه اینها در حالیه که در حالیه که بخش قدرتمند و اصلی اقتصاد انگلیس بخش خدمات هست.اچ اس بی سی،بارکلیز،لویدزو …چندی از بزگترین شرکتهای خدمات مالی دنیا به حساب میان که انگلیسین.لندن هم از بزگترین مراکز مالیه دنیاس.اقتصاد انگلیس بعد از آلمان بزرگترین و قدرتمند ترین اقتصاد اروپاست و یکی از خاصترین و تاثیرگذارترین و مرموزترین اقتصادهای دنیا به حساب میاد.
من چند ساله سایته پدالو دنبال میکنم ولی خیلی کم کامنت میزارم .نمیدونم چرا ولی دوست داشتم کمی در مورد انگلیس بادوستان پدالیم حرف بزنم :)
Carbonado Aventador
۱۸ اسفند ۱۳۹۵خیلی ممنون بابن این کامنتت…
استفاده کردیم
:)
وحید
۱۸ اسفند ۱۳۹۵,والا همه چیز گشتاور و شتاب نیست
ضریب ایرودینامیک هندلینگ و …
اینا رو هم با اونتادور و فراری 488 مقایسه باید کرد
مهدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۵احتمال خیلی زیاد تو مسیر مستقیم از پس 812 و اونتادور و … به راحتی بر میاد با توجه به سابقش اما نظر شخصی من اینه که به شدت گرون و به شدت ظاهر جلف و سبک و نچسبی داره که البته همه مکلارن ها ظاهر گیرایی ندارن(نظر شخصی)
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۹ اسفند ۱۳۹۵فوق العاده خشن و زیبا طراحی های مکلارن خاصه یعنی شبیه هیچ رقیب دیگه ای نیست.
و خیلی خیلی خوشحال شدم طراحی داخلی مکلارن رو خیلی زیباتر و پخته تر از قبل کرده واقعا عالی شده یه خودرو تمام عیار…