مک لارن

حضور مدل‌های تازه مک‌لارن در پبل‌بیچ

MSO یا همان بخش پروژه‌های ویژه مک‌لارن (McLaren Special Operations) قصد دارد دو دستگاه از نمونه‌های تغییریافته مدل 570S و یک نسخه خاص از مدل 650S خود را در همایش امسال پبل بیچ (Pebble Beach Concours d’Elegance) به نمایش عموم بگذارد. هدف اصلی این کار درواقع به رخ کشیدن استعداد و توانایی‌های MSO در تغییر و تزیین مدل‌های مختلف براساس سلیقه مشتری است.

Mclaren 570S Coupe by MSO
Mclaren 570S Coupe by MSO
Mclaren 570S Coupe by MSO
Mclaren 570S Coupe by MSO
Mclaren 570S Coupe by MSO
Mclaren 570S Coupe by MSO
اولین نمونه تغییریافته 570S کوپه که در تصویر مشاهده می‌کنید روی بدنه از رنگی خاص بنام Mauvine Blue بهره می‌برد، درون کابین هم با قطعات کربنی مشکی‌رنگ و جزئیات همرنگ بدنه آرایش شده است.
به‌جز آن، یک نمونه تک دیگر با رنگ بدنه Ventura Orange به نمایش درمی‌آید که تعداد زیادی از لوازم اسپورت موجود در کاتالوگ محدود MSO را در خود دارد. همان‌طور که می‌دانید زیر کاپوت مک‌لارن 570S یک بلوک ۳.۸ لیتری V8 جای گرفته که خروجی ۵۶۲ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتون متر تحویل می‌دهد تا به‌وسیله جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل شوند. همچنین یک دستگاه 650S نسخه لمانز هم توسط MSO در فهرست نمایش پبل بیچ قرارگرفته؛ نسخه‌ای انحصاری که برای گرامیداشت ۲۰ سالگی پیروزی شیرین مدل G1 GTR کمپانی در این مسابقات تنها به تعداد بسیار کم ۵۰ دستگاه با ویژگی‌های اختصاصی ازجمله چرخ‌های سبک‌وزن، ورودی هوای روی سقف و رنگ نارنجی مک‌لارن روی خط تولید می‌رود. در ضمن، تمامی ۵۰ دستگاه آن در حال حاضر فروخته‌شده‌اند.
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
گفتنی است یک دستگاه 675LT نیز برادران خود را در نمایش امسال همراهی خواهد کرد.
McLaren 675LT
McLaren 675LT

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    قبلا مکلارن یکی دو مدل داشت آدم به سادگی میتونست تشخیصشون بده. الان چندین و چند مدل مختلف داره که همه خیلی شبیه هم هستن و تفاوت های جزیی دارن. من یکی که گیج شدم!!!

    1. آرماااان

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      یه هیولای بزرگ از بریتانیا
      ولی چرا همه ی مدلاش از p1گرفته تاااا ۵۷۰ و۵۷۰sشبیه همن،اگه تنوع مدلاش از لحاظ شکل ظاهری به ۳چهارتا میرسید بهتر بود
      واقعا بعضی مدلاشو نمیشه از بقیش تشخیص داد

      1. Sanyar

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (10 ديدگاه)

        به نظر من پیچیده ترین ماشین دنیاست

  2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    هیچ وقت ماشینای مکلارن رو دوست نداشتم البته این نظر شخصیمه.ولی بازدهی که پیشرانه های مکلارن دارن ستودنی است.عملکردی که ارائه میدن جالب توجه است.
    زبان طراحی خاصی که مکلارن برای محصولاتش در نظر گرفته اصالت خالصه به نظرم.طراحی تکی داره.
    اما به شخصه تنها MP4-12C رو از مجموعه ی محصولات این کمپانی دوست داشتم.
    بازم دست شما درد نکنه آقای قوام صفری.

    1. سجاد

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (203 ديدگاه)

      مخلص آقا باربد عزیز ..
      بنده هم کاملا با نظرتون موافقم ( البته با این تفاوت که ماشین مورد علاقه من دقیقاً مکلارن هست !!!! ولی به هیچ وجه نمیگم که همه باید ازش خوششون بیاد .. چون نظرات اشخاص کاملاً محترم و بسیار ارزشمنده )
      مکلارن بعد از عرضه مدل mp4-12c ، به صراحت چند بار به صورت مستقیم و غیر مستقیم گفتش که در ساخت و طراحی این ماشین ، از علم ریاضی بسیار بسیار استفاده شده…
      البته این گفته در نگاه اول یکم خنده داره .. چون تمام خودرو ها با ریاضی مستقیماً سروکار دارند ؛ اما وقتی عمیق تر به موضوع نگاه می کنیم ، مفهموم این ادعا کاملاً برامون قابل درک میشه .. به بیان ساده ، راندمان این ماشین ، عدد فوق العاده بالاییه که اگه اشتباه نکنم ، رقبای همون زمانش یعنی اونتادور و 458 ، از این عدد به مراتب بازدهی کمتری داشتند…
      هر چند من با وجود اینکه عاشق مکلارنم ، اما فقط مدل های P1 ، F1 و MP4-12C رو می پسندم .. بقیه شون خیلی به دلم نمیشینه
      یه تشکر مخصوص هم از آقا امین عزیز دارم …

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        سجاد جان من کوچیک شما هم هستم.
        خیلی ارادت دارم داداش. ;)

      2. محمد زمانلو

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (134 ديدگاه)

        همه ی شما راست گفتید . همه ی مدل های جدید از P1 تا 570S تفاوت های خیلی
        جزئی و بعضی وقتا تشخیص ناپذیر دارن ، ولی در کل باید به برندی باسابقه و پرطرفدار که تو مسابقات معتبری چون F1 شرکت میکنه احترام گذاشت.

        با تشکر فراوان از امین آقا به خاطر گردآوری این متن .

  3. جواد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    مکلارن یه جوری با حاله رنگهای شاد و روشن خیلی جذابش میکنه

  4. kaveh

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (91 ديدگاه)

    مک لارن کلا هدف راه اندازی کارخونش اینه ک خودروهای شهری رو با استفاده از تکنولوٰٰژی خودروهای مسابقه ای بسازه و تحویل مشتری بده بخاطر همین بازدهی موتوراش بالاس…

  5. mds

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    مکلارن و فرارى تنها شرکتایى هستن که ماشیناشون از فرمان دهى خیلى خیلى بالایى بهرمندن برعکس لامبورگینى که مشکل کم فرمانى داره و ماشیناش در سرعتاى بالا نمیتونن بصورت دیریفت از پیچاى تند رد بشن، اما خب مصلما لامبو طراحیاش خیلى جذابتره

    1. sadegh

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      تنها شرکتا؟؟ شما اصلن تو کار ماشین شناسی نیستی پس!!! بهترین هندلینگ رو همه میدونن که پورشه داره و شکی ام درش نیست !
      918 و911توربو اس تنها ماشینایی هستن که چرخای عقبشونم تا چند درجه میچرخن

      1. AHMADREZA

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        صادق جون ماشینهای دیگه ای هم هست که تا چند درجه چرخ عقب میچرجند ولی واقعا از نظر هندلینگ پورشه خیلی خوبه

      2. محمد زمانلو

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (134 ديدگاه)

        الحق که راست گفتی . مدل های مختلف پورشه مخصوصا 911 ،یکی از چابک ترین و پایدارترین ماشینا هستش.

  6. احمد باقری

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا طراحی مکلارن بسیار عالی است و در مقایسه با شرکتهایی مثل پورشه که مسلما صدها برابر بهتره، اما به هر حال، بد نیست طرحهای جدیدی را هم رونمایی کند.

  7. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    ” البته هیچ شکی نیست که از لحاظ تکنولوژی فراری کاملاً در سطحی متفاوت است و بقیه ی صنعت اتومبیل کار سختی را برای رسیدن به آن دارند!”
    این عین جمله مجله evo توی مقایسه فراری f12 و اونتادور بود .صنعت سوپراسپرت سازی بیشتر از هر کمپانی به فراری مدیون هست و از لحاظ سطح تکنولوژی لامبورگینی که میشه گفت با اختلاف عقب تر هست و مکلارن و پورشه و مرسدس هم راه دارن تا به فراری برسد. پورشه و مکلارن و بوگاتی تو یه سری اعجوبه ها مثل 959 و f1 و وییرون رو ارائه کردن ولی باید بدونید این ماشین ها ضرر های هنگفتی رو به این شرکتها زدن طوری که مکلارن بعد از ساخت f1 تقریبا ورشکست شد و یک دهه خونه نشین بود ولی فراری هر کدوم از مدل هاش واقعا توی کلاس خودشون بی نظیر و اسطوره هستن و میشه گفت یه معیار هستن برای بقیه رقبا و البته بیشترین سود به ازای هر مشتری رو هم همین فراری داره این یعنی این شرکت واقعا خواست مشتری رو درک کرده و میدونه چطور باید اسطوره سازی کنه!

    1. علی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (198 ديدگاه)

      جوک جالبی بود…مکلارن از نظر تکنولوژی جلو تر از فراری هست عزیز یکم مطالعه کن از تخیلاتت کمتر مایع بذار

  8. Xman

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    مکلارن فقط سبز و بنفش!

  9. نوید جهرمی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    ماشینی ک اینقدر تولیدش محدوده و همه محصولاتش هم پیش فروش شده گیر نمیاد چ نمایشی آخه؟
    اگ پول کافی هم داشتم فراری رو انتخاب میکردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا