درحالی که روز به روز بر محبوبیت SUVها افزوده میشود، خودروسازهای بسیاری دست به تولید این نوع از اتومبیلها زدند تا مبادا این بازار رو به رشد را دو دستی تقدیم رقیبان کنند. تب SUVها اندازهای گسترش یافته که حتی برندهای لوکسی چون استون مارتین، بنتلی، لامبورگینی، مزراتی و رولز رویس نیز شتابان طراحهای خود را به صف و خط تولیدهای خود را آماده ساختن برداشت خود از این خودروهای بلند قامت کردند. اما از معدود کمپانیهایی که علاقهای به پیوستن به جرگه SUVسازها نشان نداد مکلارن بود.
طی معرفی جهانی مکلارن ۵۷۰ GT، رئیس ارتباطات جهانی مکلارن، وین بروس (لطفاً با بروس وین داستانهای بتمن اشتباه نگیرید) آب پاکی را بر سر دست همگان ریخت و اذعان کرد که ابرخودرو ساز بریتانیایی به ساخت SUV خود حتی فکر هم نمیکند. طبق گفته بروس مکلارن با جدیت تمام به گسترش بازار ابرماشین هایش ادامه میدهد و تولید یک SUV میتواند مانع دستیابی به این هدف و دیگر مقاصد مهم کمپانی شود. به علاوه مکلارن دوران بسیار خوبی را با برنامه کاری خود سپری میکند. طی سه سال گذشته سود زیادی به دست آورده و در حال ساخت مدلهایی است که طی ماهها و سالهای آتی وارد بازار میشوند.
به این سؤال که چرا مکلارن خودش را از این بازار عظیم محروم میکند پاسخهای بسیاری میتوان داد (که به یکی از آنها اشاره شد) اما اگر همه آنها را به کناری بگذاریم، یک دلیل عمده هست که مانع ورود این کمپانی به این عرصه میشود: مشتریان مکلارن نمیخواهند که این شرکت یک SUV بسازد. شاید توجه کردن به نداها و اعتراضهای مشتریان برای خودروسازهای بزرگتر یک تصمیم تجاری نباشد، اما وقتی مکلارن هنوز خودش را یک برند کوچک میبیند که بر پایه مخاطبانش استوار است، گوش دادن به خواستههای آنها یکی از بخشهای جدانشدنی موفقیت این کمپانی است.
حفظ اصالت برند چیزی است که مکلارن به شدت به آن توجه میکند و هنگامی که دیگر هم کیشان و رقبا به سرعت در بازار SUVها غوطهور شدهاند، برند ارزشمند بریتانیایی ثابت قدم بر تصمیماتش ایستاده و در این باره هیچ افسوس نمیخورد.
تعجبی ندارد که این رفتار را از کمپانیهایی چون مکلارن و فراری ببینیم. بر خلاف دیگر برندها، مکلارن و فراری نیازی به ساخت SUVها ندارند چراکه هویت آنها به عنوان سازندههای سوپرماشین راهشان را به سوی موفقیت هموار کرده است. در کنار آن، هم مکلارن و هم فراری در تعیین استراتژی تجاریشان مختارند. هردوی آنها شرکتهای مستقلی هستند که مجبور نیستند مثل لامبورگینی و بنتلی طبق هوا و هوس شرکتهای مادر رفتار کنند.
از مشتریان و طرفداران گفتیم؛ دست کم نگرفتن مشتریان برای مکلارن اهمیت بسیار دارد. برای همچین شرکتی توجه به مشتریان اختصاصیاش حیاتی است چرا که بخش اعظمی از موفقیتهای این خودروساز به این خاطر است که مشتریان درباره خودروهایش تردیدی به دل راه نمیدهند. حتی در برخی موارد مشتریانی که دستشان به دهانشان میرسد، به تعداد ماشین میخرند چون عاشق مکلارن هستند. اگر این عاشقان سینهچاک مخالف ایده ساخت یک SUV توسط کمپانی محبوبشان باشند، مکلارن باید خواسته آنها را بشنود. پس بیاعتنایی به مشتریان و خیانت به اصالت برند، همان و از دست دادن سیل عظیمی از هواداران همان.
منبع: TopSpeed
جواد
۲۲ خرداد ۱۳۹۵البته بد نمی شد اگه یک رقیب برای لامبو اوراس میساخت اونوقت دو تا ابر suvتو بازار بود
SCUDERIA - اسکودریا
۲۲ خرداد ۱۳۹۵مک لارن در حد لامبورگینی نیست… فقط بلده از وزن ماشین کم کنه و توربو های قوی بذاره که موتورو در عرض چند ماه داغون کنه… اگه شاسی بلنداش حریف پورشه کاین بشن باید کلاشو بندازه هوا… البته فعلا که بیخیال شده.
king 918
۲۲ خرداد ۱۳۹۵اگه حریف پورشه کاین بشه باید کلاهشو بندازه هوا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عزیز کاین توربو اس خودش حریف می طلبه و نفس کش میخواد شما چنان گفتی انگار کاین و با لیفان x60 اشتباه گرفتی ……
یو اس اس اینترپرایز
۲۲ خرداد ۱۳۹۵مک لارن یک مدل زد حرفه ای
پی وان
رقیت لافراری و لامبورگینی و پورشه شد
king 918
۲۲ خرداد ۱۳۹۵چه ایرادی داره مگه اتفاقا خیلی هم ممکنه به سود کمپانی باشه
پورشه از ساخت کاین و ماکان و پانامرا خیلی سود بدست اوورد و سود های دریافتی از این 3 مدل ماشین برای نمونه های 918 و میژن ایی بیشتر خرج میشن که این خودش یه طرز فکر جالبه…
SCUDERIA - اسکودریا
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ساخت یک SUV با پرفرمنس بالا چه عیبی داره دقیقا؟ بنتلی بنتایگا با اون وزن سنگینش بعضی از سوپراسپرت های همین مک لارن رو شکست میده… suv هم هست…
بنتلی
۲۲ خرداد ۱۳۹۵با اینکه سود زیادی داره و میتونه ب پیشرفت شرکتشون کمک کنه ولی خب نظر خریدارا مهم تره!
فقط انگلستان
۲۲ خرداد ۱۳۹۵انگلیس ایتالیا رو بد جورفرستاده خونشون
مکلارنp1 فراری لافراری رو شکست داد
مکلارن675lt فراری f12 رو شکست داد
مکلارن650sفراری488رو شکست داد
مکلارنmp4فراری458روشکست داد
مکلارن570sفراری کالیفرنیا رو شکست داد
مکلارن f1فراری اسکودریا رو شکست داد
استون مارتین وان77 فراری FFروشکست داد
نوبل m600 لامبورگینی مورسیه لاگو رو شکست داد
اسکاری a10 لامبورگینی گالاردو رو شکست داد
جگوارcx75 لامبورگینی اونتادور رو شکست داد
خودرو AF8 لامبورگینی هوراکان رو شکست داد
استون مارتین ولکان لامبورگینی رونتون رو شکست داد
مکلارن p1 مدلgtr لامبورگینی وننو رو شکست داد
خودروAF10 انگلیس مازانتی اوانترا ایتالیا روشکست داد
استون مارتین ونکوئیش مازراتی گرن کبریو رو شکست داد
استون مارتین DBS مازراتی گرن توریسمو رو شکست داد
شرکت لوتوس هم دیگر الفارومئوها رو شکست داد
اینم از چهار شرکت برتر ایتالیا اقای اسکودریای عزیز دیگه نبود
Carbonado Aventador
۲۲ خرداد ۱۳۹۵خب الان منم تورو میفرستم خونتون…
اصا داری قیاس مع الفارق میکنی.
اولا که لافرای با p1 بیش از 10 مسابقه حداقل من ازشون دیدم که لافراری تو 70 درصد درگ ها و تایم لپ ها برنده بود!
این به کنار
آستون ماریتن one77 فراری ff رو شکست داد؟
مرد حسابی اینا تو یه کلاسن؟اینا تیپ بدنیشون یکیه؟اینا واسه یه منظور ساخته شدن؟
این به کنار
مکلارن p1 gtr با 1000 اسب رو میگی وننو 750 اسبی رو شکست داده؟
اصا حرفت از پایه خنده داره, وقتی که وننو حتی یه مسابقه هم نداده!
مقایسه هات از پهنا تو حلق منتقدین خودرو
اینم به کنار
cx75 رقیب پورشه 911 و نیسان جی تی آر هست … بعد میگی آونتادور رو برده؟
من:/
درودیوار:/
آونتادور:/
فروچیو لامبورگینی:/
اینم به کنار
آرش af8 هوراکان رو شکست داد؟کو کجاس؟لینک بده…
اصا از af8 یه مدل بیشتر درست شده؟؟؟
_____________________________________________
خلاصش دوست من*** نوشتن هم حدی داره.
الان من بعد خوندن این کامنتت فهمیدم جز دوتا اسم از دنیای خودرو هیچی …!
مقایسه هات خنده داره
آونتادور و cx75
وان77 و ff
p1 gtr و وننو :/
فراری f430 و f1
ارش af8 و هوراکان
یعنی واقعا من تو شوک مقایسه هاتم.
NIKOLA
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ماشالله
Carbonado Aventador
۲۲ خرداد ۱۳۹۵هروقت مکلارن تونست یه موتور v12 تنفس طبیعی درست کنه!
بعد تو بیا واسه لامبورگینی و فراری رجز بخون!
570
mp4
650S
675lt
p1
همشون از موتور v8 3.8lit استفاده میکردن!
جمع کن حاجی کم و زیاد کردن قدرت یه موتور با استفاده از کم یا زیاد کردن کمپرس توربو که هنر نیست!!!
مکلارن بلده بیاد موتور v12 بسازه.
PAGANI
۲۲ خرداد ۱۳۹۵سوپر اسپرت های ایتالیایی رو با هیچی نمیشه مقایسه کرد!!!!!!!
توریتالیا
تکنی کارلاوینیا
واید 12
آلفا رومئو
مازانتی
مازراتی
پاگانی
لامبورگینی
فراری!!!!!!!
و…
اسماشون به تن حریفا رعشه میندازه.
درسته مکلارن خیلی خوبه ولی درحد فراری نیست
اصولا انگلیسی ها خودروهاشون سلطنتیه حتی اگه سوپراسپرت هم بسازن باز هم از عناصر لوکس استفاده میکنن…
جاگوار
بنتلی
مکلارن
استون مارتین
رولزرویس
رنجروور
و….
البته مکلارن تو اسپرت سازی قابل احترامه ….خیلی……ولی جلو ایتالیایی ها کم میاره.
iهمه دنیا خودروهای اسپرت و سریع رو با ایتالیا میشناسن.
……
miura
murcie lago 650& sv 670
gallardo
aventador
reventon
sesto ellemento
venneno
……..
912
921
458
488
california
enzo
laferrari
fxx
fxx k
……….
huayra
zonda lm760
zonda r
zonda f
zonda s
zonda cinque
zonda revulocion
…………….
اینا فقط گوشه چشم ایتالیایی بود.
خیلیاشو فاکتور گرفتم
دید مستقیم نشه برق بگیرتت
……
فقط ایران
فقط
فقط
SCUDERIA - اسکودریا
۲۲ خرداد ۱۳۹۵یک 918 کل اینایی که گفتی رو با هم لوله میکنه میذاره کنار. اونتادورم همشون بجز پی وان رو لوله میکنه. حتی صفر تا پنجاه اونتادور از پی وان هم بهتره. ماشین دیفرانسیل عقبی که 900 اسب قدرت داره قید لانچشو باید بزنی…
دیگه بحث جدی نبود بحث لافراری رو نکشیدم وسط.
Carbonado Aventador
۲۳ خرداد ۱۳۹۵اصلا نیازی به نام بردن اسب تک شاخ مارانلو(لافراری) نیست!
وقتی F12 GTB و aventador SVتو دسته خودشون یکه تازی میکنن و حریف میطلبن , دیگه نیازی با نام بردن لافراری نیست!
(خودروساز یعنی فراری , لامبورگینی , پاگانی)
لافراری , اسب تک شاخ
آونتادور , گاو وحشی
هوایرا , الهه باد
رو دست اینا ماشین نیست :)
Pagani
۲۳ خرداد ۱۳۹۵918
تو پرستیژ استایل ظاهربه گرد پای لافراری نمیرسه
سوما
رکورد یه دور نوربرگ رینگ :
اونتادور با تنفس طبیعی و غیر هیبرید 6:54
پورش918 6:52
پاگانی زوندا آر سال 2008 6:48
پاگانی زوندا روولوسیون 6:30
هیچ جوره نمیشه توی اسپرت سازی هیچ کشوری رو به ایتالیا چسبوند
پرچم خیلی بالاست
Parvaz
۲۳ خرداد ۱۳۹۵خواهشا سر چیزایی که نه سوار شدیم و نه از نزدیک دیدیم و نه قراره ببینیم الکی اعصاب خودتونو بهم نریزید !!! یه تعداد اعداد و ارقام حفظ کردیم داریم و داریم تعصب برندی که دوست داریم رو نگه میداریم این نشد که !!!
Pagani
۲۳ خرداد ۱۳۹۵کی گفته سوار نشدیم
یا سوار نخواهیم شد؟؟؟؟؟؟؟؟
.
.
.
.
.
.
.
.
لامبو گالاردو …مزراتی گرنتوریزمو …شورولت کوروت….موستانگ
سوار شدم (داییم میخواس ماشین بگیره یه تن زدیم ،تو چندجای مختلف )
امیدوارم یه روز استطاعت مالی داشته باشم که بخرم ،میزارم شمام یه تن بزنید!!!!
توی سایت فلان
فراری458 2011 زده بود 550 میلیون
مزراتی گرنتوریزمو 2010 رو زده بود 215
کوروت صفرکیلومتر 325
موستانگ هم که تو خوزستان از در و دیوار میباره!!!!
فقط انگلستان
۲۲ خرداد ۱۳۹۵اقای کربنادو اونتادور عزیز
خب استون مارتین خودروهاش ازمکلارن ضعیف تره موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی می زاره روشون حالا مکلارن نمی تونه بسازه بعدشم مقایسه هام کاملا درست بود مثلا لامبورگینی وننو از لحاظ قیمت و سطح در ردیف مکلارن p1 gtrقرار می گیره همینطور لامبورگینی رونتون و استون مارتین ولکان و بعضیا هم مثلن شاید انگلیسیه سطحش بالاتر باشه ولی عیبی نداره در ضمنن ماشینایی رو که گفتم واقعا برترن از طرفی دیگه هم لافراری هم چه از نظر نهایت سرعت و چه تو درگ از مکلارنp1باخته
بنتلی
۲۲ خرداد ۱۳۹۵کربونادو اونتادور عزیز ینی واقعا فک میکنی موتور موتور وی 12تنفس طبیعی خیلی بهتره؟حتی فراری هم داره سمت توربو میره!ی چیز دیگه ،موتور مک لارن 675 امسال جزء موتورای برتر تو حجم خودش بوده،قبول دارم فراری موتور های فوق العاده ای میزنه و شکی نیس ولی دیگه مک لارن هم اونطور ک شما فک میکنی نیس!مک لارن پی 1 و پورشه918 و لافراری رو همه از جمله خودم ب عنوان سه پادشاه هایپرکار میشناسن و هرسه توانایی بالایی دارن و دوس داشتنی هستن!در ضمن دوس عزیز شروع کننده این بحث مسخره اسکودریا بوده پس خواهشا ادامش نده!لحن صحبتتون هم اگه یکم بهتر باشه ممنون میشم! :-)
SCUDERIA - اسکودریا
۲۲ خرداد ۱۳۹۵بحث میکنیم…. بدون توهین… من به همه احترام میذارم…. چه اشکالی داره اطلاعاتمون رو در یک فضای دوستانه به رخ هم بکشیم و چیزی یاد بگیریم؟؟؟؟ من مک لارن رو هم دوست دارم و از اقای فقط انگلستان کلی اسم ماشین خوب انگلیسی یاد گرفتم و ازشون تشکر میکنم….. من اومدم اینجا اطلاعاتمو زیاد کنم…. فقط همین…تا زمانی هم که در این سایت هستم به کسی توهین نخواهم کرد. اگرم جایی بحث شروع میشه به نظر من عیبی نداره…. این سایت برای همین حرفاست… فقط که نباید به به و چه چه کنیم… اینطوری هیچ کس هیچ چی یاد نمیگیره… مک لارن خیلی ماشین خوبیه هیچ کس هم منکر خوبیش نیست…
فقط انگلستان
۲۲ خرداد ۱۳۹۵این شد یه حرف درست اقای اسکودریای عزیز
بذار در مورد خودروهای لوکس واسپورت اینو بگم که خودروهای لوکس کم فرمانی دارن نه اینکه فرمونشون ضعیف باشه بلکه یعنی باید بیشتر فرمونو بچرخونی وماشین های سوپر اسپورت بیش فرمانی دارن یعنی باید کمتر فرمونو بچرخونی
در سرپیچ ها که ماشین شونه می خوابونه هم برای جلوگیری از این چیز گریز از مرکزو کم می کنن که ماشین شونه نخوابونه
ماشین های تنفس طبیعی هم صدای بهتری دارن هم استهلاک کمتری
سیستم تعلیق هم درسرعت های بالا ارتفاع ماشینو کم می کنه که براش مشکلی پیش نیاد
ماشین دو دیفرانسیل رو لندروور انگلیس اختراع کرد
در رولرزویس هم ازپوست تمساح نر استفاده می کنن چون اگر از پوست تمساح ماده استفاده کنن ممکنه ماشین بزاد ویه بنز رو پرت کنه بیرون
خوبه اطلاعاتت یکم زیاد شد
NIKOLA
۲۲ خرداد ۱۳۹۵این جا جای بحث نیست. بعضی ها متعصب تر از اون چیزین که فکر میکنی. من دیگه تسلیم شدم برای قانع کردن این جماعت. سعی کن دیگه کامنت نذاری. اگر میخوای چیزی یاد بگیری فقط مطالبو بخون. من که دیگه این کارو میکنم.
Carbonado Aventador
۲۳ خرداد ۱۳۹۵نیکلا جان
الان شما میگی اگه میخوای چیزی یاد بگیری فقط مطالبو بخون.
خب اگه چیزی بیشتر از مطالب میدونستیم و اگه یه نفر با کامنتش اطلاعات غلط به دیگران بده نباید بیاییم درستش رو بگیم؟؟؟
کلا بخش نظر دهی واسه تبادل اطلاعات ساخته شده.
من در مورد فراری و مخصوصا لامبورگینی سرم میشه.
دوست خوبم PAGANI , در مورد پاگانی خیلی سرش میشه.
دوست خوبم شاهین درمورد بی ام و خیلی سرش میشه
و و و و
ما باید بیاییم دانسته هامونو به بقیه انتقال بدیم.
_________________________________
_________________________________
الان به طور مثال همه ی ما پاگانی رو میشناسیم.ولی چند نفرمون میدونه معنی کلمه PAGAN میشه دروغ گو و کافر…
الان هممون فروچیو لامبورگینی رو میشناسیم ولی چند نفرمون میدونه اسم اصلی فروچیو لامبورگینی >تونی استارک <هست؟؟؟
همه ی ما فروچیو لامبورگینی رو به ساخت تراکتور میشناسیم ولی چند نفرمون میدونه فروچیو لامبورگینی در جریان جنگ جهانی تو یه غار با کمترین امکانات یه راکتور هسته ای ساخت؟
ماها فکر میکنیم میدونیم ولی هیچی نمیدونیم.
Carbonado Aventador
۲۳ خرداد ۱۳۹۵بنتلی عزیز
عالی بودن مکلارن به کسی پوشیده نیست!
من خودم بعد ایتالیایی ها مکلارن رو دوست دارم و بعد پورشه…
مکلارن 675 با اینکه تو دسته اونتادور و اف12 نیست ولی رقیب گردن کلفتیه و به چالش میکشه!
______________________________________________
من خودم اخلاقم جوریه که کامنت بعضی افراد رو تماما دنبال میکنم و تا وقتی کارد به استخوانم نرسه سعی میکنم تو این سایت کامنت نزارم.
فراری نیاز به حمایت و طرفداری شخصی مثل من نداره, ولی اگه من گاها با لحن تند صحبت نکنم , طرف بازم کامنت هاش رو ادامه میده.
البته بگم این لحن تند من دال بر مشکل داشتن با ایشون و یا شخص دیگه ای نیست,من تک تک افراد این سایتو دوست دارم…
ولی فوق العاده از تعصب بیجا متنفرم
______________________________________________
خب بریم سر بحث اصلی.
بله بله موتورای مکلارن یکی از بهترین موتور ها هستن و شکی درش نیست.
درمورد توربو هم که فراری هیچ وقت رو موتور های 12 سیلندرش توربو نمیزاره
چون این موتور های 12 سیلند تاریخچه ی کمپانی هست.
تو فواید موتور های توربو هم که شکی نیست ولی موتورای تنفس طبیعی(مخصوصا از نوع V12) واکنش موتور نسبت به پدال سریعتره و به علت داغ شدن توربو راندمان موتور کاهش پیدا نمیکنه.
درکل واسه ای این نوع خودرو ها که دور موتور همیشه باید در بالاترین حالت باشه و قدرت و گشتاور لحظه ای به چرخ ها وارد شده موتور تنفس طبیعی خیلی گزینه بهتریه!
به نظر من تو جنبه ی سوپر اسپرت سازی رو دست فراری نیست!
محمد حسین
۲۲ خرداد ۱۳۹۵من عاشق P1 هستم و معتقدم یه سوپرکار بی نظیره برای همین با اینکه زیاد طرفدار انگلیسی ها نیستم( با عرض معذرت از انگلیس دوست ها البته !) احترام زیادی برای مک لارن قائلم , امّا باید بگم “علاقه ای نداره” درست نیست ؛ “نمیتونه بسازه” درسته!
ASTON
۲۲ خرداد ۱۳۹۵خدا رو شکر که suv تولید نمیکنه به شخصه عاشق این برند هستم و دعا میکنم هیچ وقت نره سمت suv
والاااااا دیگه از همین suv شرو ع میشه بعد تو استرالیا به وانت بار ختم میشه واسه اینکه بد نباشه اسمشو میزارن یووت
احمد باقری
۲۲ خرداد ۱۳۹۵به هر حال، عوامل زیادی در این امر دخیل هستند، هر چند یه شرکت بعد از سالها با یه برنامه ریزی دقیق و استفاده از شرایط و امکانات، در زمان مناسب میتونه بدون وارد کردن خلل در کار تولید سبکهای قبلی، سبکهای جدیدی رو هم تولید کنه.
بنتلی
۲۲ خرداد ۱۳۹۵اسکودریا عزیز من میگم بحث منطقی بشه!الان مثلا حسین بیشتر از بی ام و خوشش میاد ولی کامنتاش عالیه و آدم از خوندنش لذت میبره!یا مثلا صادق از فراری بیشتر خوشش میاد ولی کامنتاش واقعا فوق العادس،وقتی شما میگی مکلارن در حد لامبو نیس و فقط بلده سبک کنه من دیگه چی بگم؟!ب نظر خودتون حرفتون منطقیه؟!سبک کردن خودرو ب همین سادگی نیس ک!،من برا شما احترام زیادی قائلم و خودم هم بین خودروهای ایتالیایی از فراری و مازانتی خیلی خوشم میاد ولی انصافا مک لارن اون طوری ک شما فکر میکنید نیس،مک لارن هم شرکت فوق العاده و پیشرفته ای هس!
SCUDERIA - اسکودریا
۲۳ خرداد ۱۳۹۵شما راست میگی دوست گلم. میتونستم این جمله رو با لحن بهتری بگم که شما هم ناراحت نشین. حق با شماست.
Monster_ALM
۲۳ خرداد ۱۳۹۵مکلارن و فراری که پادشاه مطلق ابرخودرو ساز ها هستن و همیشه رقابتشون توی کلاس های مختلف دیدنیه..