مک لارن

عملکرد تحسین‌برانگیز مک‌لارن سنا در جهنم سبز

در مقایسه با برخی رقبا همچون لامبورگینی و پورشه، مک لارن هرگز به تولید خودروی رکوردشکن در پیست نوربرگ رینگ علاقه نداشته است؛ اما مالک یکی از مک لارن سناها اخیراً تصمیم گرفته ببیند این هایپرکار پیست محور چه عملکردی این جهنم سبز خواهد داشت.

یکی از یوتیوبرها به نام میشا چارودین که معمولاً با خودروهای سریع در نوربرگ رینگ حضور می‌یابد روی صندلی سرنشین سنا با رنگ بدنه سبز نشسته و البته راننده فرد دیگری بوده است. اگرچه در زمان رکوردگیری سنا کمی بارندگی وجود داشته اما راننده از نمایش توانایی‌های این جانور ابایی نداشته است.

چارودین می‌گوید این خودرو از لاستیک‌های پیرلی تروفئو R استفاده کرده و حتی با وجود شرایط لغزنده سطح پیست، داون فورس و چسبندگی زیادی تولید کرده است. این هیولا با سرعتی باورنکردنی به پیچ‌ها حمله کرده و با همان سرعت قابل‌توجه از پیچ‌ها خارج شده است. حتی گفته شده عملکرد ترمز سنا به گونه‌ای بوده که راننده و سرنشین حس کرده‌اند چشمانشان در حال خروج از سرشان بوده است!

اگرچه مک لارن سنا در پیست نوربرگ رینگ چندین بار تست شده اما هرگز به رکوردشکنی فکر نکرده است. علیرغم این موضوع برخی کارشناسان معتقدند این هایپرکار می‌تواند رکورد فعلی لامبورگینی آونتادور SVJ را بشکند. نظر شما چیست؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بعید می دونم تو نوربرگ رینگ زورش بهSVJ برسه

    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      اشتباه میکنی !

    2. محمد

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      به احتمال خیلی زیاد رکوردشو با 4 الی 5 ثانیه بهبود میزنه

  2. nikzad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    بابا چرا زمانشو نمیگن ؟من عاشق این ماشینم اصلا اوج مهندسی. واقعا قبولش دارم.

  3. جواد خطر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    بِ نظرِ من راحت میتونِ SVJ رو فیتیلِ پیچِش کُونِ چون سِنایِ 2020 نسبت بِ سِنایِ مُودِلِ قَبلتَرِش اَز نَظَرِ ابعادو.طولو عَرض بُزُگتَر شُدِ اولی اِرتفاش کَمتَر شُدِ تا شُوکای ناشی از کاهشِ اِرتفاشو با اِستِفادِ اَز سیستُم تَلیق جَدید جُبرون کُونِهو دَرَوَض شَرایِطِ آیرُودینامیکِش بِهبود پِیدا کردِ ……. عِشقِ مَن مَکلارِنِ عِشقایِ مَکلارِن بِزَنَن لایکو

    1. Mahdi

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      شاید یکم سریعتر باشه ولی فیلته پیچ‌ عمرا

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. جواد خطر

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        فیتیلِ پیچ کِ خوبِ ضربِ فَنیشَم میکُونِ

    2. sina7

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      اقای احمد زاده ایشون دقیقا مصداق تروله!

      “””لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.””””

      طبق قوانین خودتون نظراتشون نباید تایید بشه ولی نمیدونم چرا ۲۱۰ تا کامنت تا الان فرستاده!!

  4. nikzad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    ماشینی که با یک جی بپیچه دیگه منتظر چی هستی.همون وقتی که انگار چشات داره در میاد یه لذتی داره که وصف نشدنیه.

  5. ارشیاsvj

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    نمیتونه چون svj برای پیست های سرعتی طراحی شده(مثل نوربرگ رینگ) ولی سنا برای … نمیدونم اگه بتونه هم تعجبی نداره البته???قویتر پرگشتاور تر بسیار سبکتر و البته طراحیشم که معلومه

  6. رامین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اگه می تونه یعنی یه راننده حرفه ای نیستش که به رکورد حمله کنه.

  7. joojoo

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (275 ديدگاه)

    اینکه یه هایپرکار تنفس منصوعی با وزن کمتر از 1200 کیلو….با قدرت 800 اسب….با گشتاور 800 نیوتون متری….با گیربکس دوال کلاچ…
    رکورد یه سوپرکار تنفس طبیعی با وزن بیشتر از 1500 کیلو….با قدرت 770 اسب….با گشتاور 720 نیوتون متری….با گیربکس سینگل کلاچ رو بزنه جای تعجبی نیست
    چیزی که مهمه…اینه که با توجه به این اختلاف…..آیا میتونه اونقدری که ازش انتظار میره….یعنی در حد 7-8 ثانیه….اختلاف بندازه…یا با یکی دوثانیه اختلاف رکورد میزنه….
    علت اینکه اونتادور رکوردش برق از چشم همه پروند….این بود که خودرویی این رکورد رو خلق کرد….که اصلا ازش انتظار نمیرفت با توجه به مشخصاتش همچین عملکردی داشته باشه….

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Saeed

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      قطعا میزنه اونم با اختلاف چون تابحال هر پیستی که رفته چندین ثانیه رکورد هارو جابجا کرده
      و اینکه یه هایپر کاره و svj سوپر اسپرته
      شتاب ثانویه ش هم خیلی بالاست پس تو مسیر های مستقیم واقعا سریع میره
      لامبو هم شاید با سیان که یه هایپرکار محسوب میشه بتونه رکورد رو دوباره بزنه
      و لطفا بحثی از SCV12 نیار چون رقیب اون سنا GTR و FXXK Evo هستش نه سنای معمولی یا SF90

      1. joojoo

        ۲۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (275 ديدگاه)

        البته اون چندثانیه در کنار فقدان اونتادور SVJ با چاشنی تروفئوآر بوده……. محض اطلاع…..

  8. ایمان جباری

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    طرفداران لامبورگینی و مکلارن با هم دعوا نکنید
    SF۹۰ استراداله از آنچه که فکرشو می کنید به شما نزدیک تر است

    1. Mahdi

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      هایپر کار جدید لامبو معرفی شه بهSF90 استراداله هم می رسیم فن های فراری جو نگیره‌ تون

    2. joojoo

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (275 ديدگاه)

      SF90 استرادال….فناوری 2019 فراریه…با 1000 اسب قدرت……..
      اگه نتونه فناوری 2011 لامبورگینی….با کمتر از 800 اسب قدرت رو با اختلاف بالای 10 ثانیه بزنه…..اونوقت خیلی خیلی بد میشه واسه وجهه ی فراری
      البته….تا زمان معرفی جانشین اونتادور افسانه ای….فعلا با رکوردی که sc12 قراره بزنه یکم توی کف بمونید….با قدرت کمتر از 900 اسب…..و البته همچنان فناوری 2011….

      1. بهزاد

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2540 ديدگاه)

        اون svj که رکورد زد به عنوان نمونه آنتی رول بار داشت و کلی چیزهای دیگه! حالا سوال اینجاست نمونه ی خیابانی اون ارتقاء رو داره؟ پاسخ خیر…
        زیاد به رکوردها در جهنم سبز اونم نمونه ی شرکتی اتکا نکنیم چون شرکت ها دست به هر کاری میزنن

        1. OMID

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          مدل جاده ای هم آنتی رول بار داشت
          دیگه تقریبا همه ماشینا آنتی رول بار دارن

        2. بهزاد

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          منظورم roll cage بود به اشتباه آنتی رول بار گفتم.
          تو فیلم رکورد svj به گوشه های خودرو نگاه کنید اون میله هارو میبینید.

        3. OMID

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          رول کیج که سریعتر نمیکنه ماشینو:/
          اتفاقا کند ترش می‌کنه چون سنگینه
          کارشم فقط افزایش ایمنی راننده در هنگام تصادفه
          بدون رول کیج میزدن تایمو حداقل یک تا نیم ثانیه سریعتر میشد رکوردشون

      2. ایلیاا

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (103 ديدگاه)

        شما هم که با این مقایسه ها داری همه ی گزینه ها رو رد میکنی، چون لامبو سنگین و قدیمیه و تک کلاچه دیگه بقیه کار شاخی نکردن یا باید 1 دقیقه سریعتر از لامبو تایم بزنن؟
        خب لامبو هم بسازه، جدید بسازه و رقابت کنه.
        الان فراری و مکلارن چکار کنن که اونتادور تکنولوژیش برای ده ساله پیشه؟

        1. joojoo

          ۲۲ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (275 ديدگاه)

          صحبت سر اینه که فناوری 2011…..تونسته تا 2020 همچنان خودشو توی کورس رقابت نگهداره…..

    3. ایمان جباری

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4056 ديدگاه)

      روز به روز داره ایمان و اعتقادم به فراری بزرگ بیشتر میشه
      مجله Road and Track وقتی فراری تک ساخت P80/C رو تست کرد شگفت زده شده بود که در آخر گفت اگه همه محدودیت های خودرویی از جلوی فراری برداشته بشه نتیجه چی میتونه باشه ؟؟؟؟ بله جواب ما سلاحی کشنده با عملکردی خیره کننده در پیست هست که تمام حواس شما رو به رانندگی در پیست معطوف میکنه
      فقط میتونم حسرت بخورم که فراری اهل رکوردزنی در پیست نیست

      1. شاهین

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4694 ديدگاه)

        سلام
        روی تست P80/C دارم کار میکنم تا یه متن متفاوت و جذاب ازش درارم. منتظرش باشین :)

        1. ایمان جباری

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4056 ديدگاه)

          آقا شاهین خیلی ممنون
          واقعاً خوشحالم کردی ??

        2. شاهین

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4694 ديدگاه)

          انجام وظیفه اس

        3. Ferrari

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1952 ديدگاه)

          دمت گرم شاهین جان من خیلی وقته منتظر ترجمه این تست بودم

    4. ایمان جباری

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4056 ديدگاه)

      بنازم اعتماد به نفس طرفداران لامبورگینی رو
      عشقین به خدا ????
      سوپر اسپرت شما از GT ما میخوره
      هایپرکار خودتون رو با سوپر کار ما مقایسه می کنین
      ولی ما همیشه تا اونجایی که شده هواتون رو داشتیم
      بلاخره پدر سوپر اسپرت سازی دنیا باید هوای بچه هاشو داشته باشه
      حالا طرفداران مکلارن یه ۵_۶ سالی هست اومدن تو بورس و وارد کل کل قدیمی ما شدن ولی شما دیگه چرا ؟؟؟؟

      1. Mahdi

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (163 ديدگاه)

        فراری اگه حرفی داره بره نوربرگ رینگ اونوقت معلوم میشه چی به چی

        1. MASIHA

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          همونطوری که اقا فرزاد هم گفتن
          نسخه های خیابونی اونتادور اون ارتقا ها رو ندارن
          در ضمن
          یه شرکت خودروسازی هیچوقت با تایم های نوربرگرینگ و پیست خا یا درگ های دیگه کوچیک نمیکنن
          پیستا اگه توسط خود فراری تست بشه هوراکان پرفورمانته رو رو انگشت تیتش میچرخونه
          حالا حالا ها تو کف sf90 میمونید
          p80c هم که همه میدونن چه خبره….
          جیتیمون سوپرتونو میکوبه کم میارید میرید سراغ پیست…
          جوابی برای سوپراسپرت و gt ندارید؟؟:)))

      2. Mf1

        ۲۰ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (484 ديدگاه)

        مکلارن با ساخت mp4 12c نشون داد که بازم میتونه رقیب هاش شکست بده هر چند بقول مهندسین لامبو mp4خودرو پر نقصی هست ولی mp4 تونست فراری۴۵۸ اسپایدر ولامبو آونتادور تو پیست تاپ گر شکست بده

  9. محمدهادی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2390 ديدگاه)

    لامبورگینی وقتی رکورد رو از دست پورشه و فراری و مک لارن حتی برای مدتی بقاپه خیلی حال میده
    چونکه،بقول رفیقمون لامبو هیچوقت هدفش ساخت ماشینای پیست محور نبوده،صرفا ماشینای پرقدرت باقیافه ی مخوف با صدای وحشت برانگیز میساخته
    SVJ, یک برگ زرینه تو هنرنمایی های لامبو

    1. Mf1

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (484 ديدگاه)

      خیلی قابل تحسینه تلاش لامبو که نخواسته خودروی پیست محور تولید کنه

  10. Malt hill

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    آتیش نگیره؟! :)

    1. ایمان جباری

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4056 ديدگاه)

      هایپرکار آتشین به معنای واقعی !!!! ????

  11. (Saeed(peugeot

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    با همه احترامی که برای مک لارن قائلم …..

    محال بتونه رکورد svj و بزنه ….. تو عصر الان همه دنبال شهرت و رکوردن و گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره ….. و راننده این مک لارن و خود مک لارن اگه رکورد تحسین برانگیز و درخوری بود مطمئنا اعلام میکردن ….

  12. دانیال_Surrey،England

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2854 ديدگاه)

    ایمان جان الان داشتیم تو گپ بحث میکردیم همه مونده بودن منظورت از اینکه__فراری رو محدود کردن__ چیه؟؟؟
    میشه یخورده توضیح بدی؟؟

    1. ایمان جباری

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4056 ديدگاه)

      آقا دانیال عزیز شما دیگه چرا ؟؟؟؟
      یعنی هیچ محدودیتی نداشته باشه و از هیچ قانونی پیروی نکنه
      دقیقاً مثل پورشه ۹۱۹ هیبرید که کمتر ماشینی تو پیست حریفش میشه
      فقط و فقط روی پیست متمرکز باشه ؛ سیستم تهویه ، چراغ و …. نداشته باشه
      بیشتر توضیح بدم یا کافیه ؟؟
      ضمناً ما تو گپ نیستیم _ کمتر غیبت ما رو بکنید

      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۰ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2854 ديدگاه)

        نه دیگه اونقدرا هم ما خنگ نیستیم.?
        سوال من اینه که مگه تا الان فراری ماشین بدون محدودیت برای پیست نساخته؟؟
        برای مثال fxxk evo و ….
        پس این سوالی که میگه اگه فراری ماشین بدون محدودیت بسازه نتیجش چی میشه و ……مسخرس.
        یا اون نویسنده تازه کاره و تا حالا ماشین های مختص پیست فراری رو نرونده یا آشنایی نداره یا عملکرد این مدل تک ساخت از تمامی مختص پیست های فراری مثل xxk و….واقعا سر تره که بعید میدونم با توجه مشخصتاش.

        1. ایمان جباری

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4056 ديدگاه)

          نه جسارت نشه دوست عزیز
          بلاخره هرچی باشه رانندگان مجله Road and Track کارشون همینه و نمیشه ازشون ایرادی گرفت نظرشون قابل احترامه
          بعدشم P80/C اگه قرار به رکوردزنی باشه همه رکوردهای سنا رو میزنه ؛ خواهشاً این یکی رو دیگه قبول کن

  13. Ali Keyhani

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    فکر میکنم خیلی راحت رکورد svj رو بزنه

  14. ایلیاا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    آقا اگه وقت کردید کلیپش رو ببینید واقعا استرس آوره!
    چه لذتی داره رانندگی حرفه ای توی پیست حتی اگه شده کنار دست راننده بشینی.
    کی قراره ما این حس رو تجربه کنین؟
    لذتی توی این دنیا نیست که ما ازش محروم نباشیم.

  15. ارشیاsvj

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اونی که گفتی gt مون تو درگ ماشینتونو میکوبه
    ما نیستیم که میریم سراغ پیست
    این شمایید که میرید سراغ درگ!!????

    1. ایمان جباری

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4056 ديدگاه)

      درگ و پیست ؛ دوتاشون فراری بالاتر از لامبورگینی هست
      مکلارن هم داره خودی نشون میده ولی هنوز کار داره
      فعلاً پادشاهی در دستان ” فراری بزرگ ” هست
      **** **** **** ****
      لامبورگینی و مکلارن برندهای بزرگی هستن
      چون دارن با فراری مقایسه میشن
      ولی کو تا رسیدن به فراری

  16. آریا ماشین

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    بدون شک از svj سریع تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا