در مقایسه با برخی رقبا همچون لامبورگینی و پورشه، مک لارن هرگز به تولید خودروی رکوردشکن در پیست نوربرگ رینگ علاقه نداشته است؛ اما مالک یکی از مک لارن سناها اخیراً تصمیم گرفته ببیند این هایپرکار پیست محور چه عملکردی این جهنم سبز خواهد داشت.
یکی از یوتیوبرها به نام میشا چارودین که معمولاً با خودروهای سریع در نوربرگ رینگ حضور مییابد روی صندلی سرنشین سنا با رنگ بدنه سبز نشسته و البته راننده فرد دیگری بوده است. اگرچه در زمان رکوردگیری سنا کمی بارندگی وجود داشته اما راننده از نمایش تواناییهای این جانور ابایی نداشته است.
چارودین میگوید این خودرو از لاستیکهای پیرلی تروفئو R استفاده کرده و حتی با وجود شرایط لغزنده سطح پیست، داون فورس و چسبندگی زیادی تولید کرده است. این هیولا با سرعتی باورنکردنی به پیچها حمله کرده و با همان سرعت قابلتوجه از پیچها خارج شده است. حتی گفته شده عملکرد ترمز سنا به گونهای بوده که راننده و سرنشین حس کردهاند چشمانشان در حال خروج از سرشان بوده است!
اگرچه مک لارن سنا در پیست نوربرگ رینگ چندین بار تست شده اما هرگز به رکوردشکنی فکر نکرده است. علیرغم این موضوع برخی کارشناسان معتقدند این هایپرکار میتواند رکورد فعلی لامبورگینی آونتادور SVJ را بشکند. نظر شما چیست؟!
Mahdi
۱۹ تیر ۱۳۹۹بعید می دونم تو نوربرگ رینگ زورش بهSVJ برسه
Ferrari Fxx K Evo
۱۹ تیر ۱۳۹۹اشتباه میکنی !
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۹به احتمال خیلی زیاد رکوردشو با 4 الی 5 ثانیه بهبود میزنه
nikzad
۱۹ تیر ۱۳۹۹بابا چرا زمانشو نمیگن ؟من عاشق این ماشینم اصلا اوج مهندسی. واقعا قبولش دارم.
جواد خطر
۱۹ تیر ۱۳۹۹بِ نظرِ من راحت میتونِ SVJ رو فیتیلِ پیچِش کُونِ چون سِنایِ 2020 نسبت بِ سِنایِ مُودِلِ قَبلتَرِش اَز نَظَرِ ابعادو.طولو عَرض بُزُگتَر شُدِ اولی اِرتفاش کَمتَر شُدِ تا شُوکای ناشی از کاهشِ اِرتفاشو با اِستِفادِ اَز سیستُم تَلیق جَدید جُبرون کُونِهو دَرَوَض شَرایِطِ آیرُودینامیکِش بِهبود پِیدا کردِ ……. عِشقِ مَن مَکلارِنِ عِشقایِ مَکلارِن بِزَنَن لایکو
Mahdi
۱۹ تیر ۱۳۹۹شاید یکم سریعتر باشه ولی فیلته پیچ عمرا
جواد خطر
۱۹ تیر ۱۳۹۹فیتیلِ پیچ کِ خوبِ ضربِ فَنیشَم میکُونِ
sina7
۲۰ تیر ۱۳۹۹اقای احمد زاده ایشون دقیقا مصداق تروله!
“””لطفاً از نوشتن بهصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمیشوند. برای تغییر آواتار خود میتوانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.””””
طبق قوانین خودتون نظراتشون نباید تایید بشه ولی نمیدونم چرا ۲۱۰ تا کامنت تا الان فرستاده!!
nikzad
۱۹ تیر ۱۳۹۹ماشینی که با یک جی بپیچه دیگه منتظر چی هستی.همون وقتی که انگار چشات داره در میاد یه لذتی داره که وصف نشدنیه.
ارشیاsvj
۱۹ تیر ۱۳۹۹نمیتونه چون svj برای پیست های سرعتی طراحی شده(مثل نوربرگ رینگ) ولی سنا برای … نمیدونم اگه بتونه هم تعجبی نداره البته???قویتر پرگشتاور تر بسیار سبکتر و البته طراحیشم که معلومه
رامین
۱۹ تیر ۱۳۹۹اگه می تونه یعنی یه راننده حرفه ای نیستش که به رکورد حمله کنه.
joojoo
۱۹ تیر ۱۳۹۹اینکه یه هایپرکار تنفس منصوعی با وزن کمتر از 1200 کیلو….با قدرت 800 اسب….با گشتاور 800 نیوتون متری….با گیربکس دوال کلاچ…
رکورد یه سوپرکار تنفس طبیعی با وزن بیشتر از 1500 کیلو….با قدرت 770 اسب….با گشتاور 720 نیوتون متری….با گیربکس سینگل کلاچ رو بزنه جای تعجبی نیست
چیزی که مهمه…اینه که با توجه به این اختلاف…..آیا میتونه اونقدری که ازش انتظار میره….یعنی در حد 7-8 ثانیه….اختلاف بندازه…یا با یکی دوثانیه اختلاف رکورد میزنه….
علت اینکه اونتادور رکوردش برق از چشم همه پروند….این بود که خودرویی این رکورد رو خلق کرد….که اصلا ازش انتظار نمیرفت با توجه به مشخصاتش همچین عملکردی داشته باشه….
Saeed
۱۹ تیر ۱۳۹۹قطعا میزنه اونم با اختلاف چون تابحال هر پیستی که رفته چندین ثانیه رکورد هارو جابجا کرده
و اینکه یه هایپر کاره و svj سوپر اسپرته
شتاب ثانویه ش هم خیلی بالاست پس تو مسیر های مستقیم واقعا سریع میره
لامبو هم شاید با سیان که یه هایپرکار محسوب میشه بتونه رکورد رو دوباره بزنه
و لطفا بحثی از SCV12 نیار چون رقیب اون سنا GTR و FXXK Evo هستش نه سنای معمولی یا SF90
joojoo
۲۲ تیر ۱۳۹۹البته اون چندثانیه در کنار فقدان اونتادور SVJ با چاشنی تروفئوآر بوده……. محض اطلاع…..
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹طرفداران لامبورگینی و مکلارن با هم دعوا نکنید
SF۹۰ استراداله از آنچه که فکرشو می کنید به شما نزدیک تر است
Mahdi
۱۹ تیر ۱۳۹۹هایپر کار جدید لامبو معرفی شه بهSF90 استراداله هم می رسیم فن های فراری جو نگیره تون
joojoo
۱۹ تیر ۱۳۹۹SF90 استرادال….فناوری 2019 فراریه…با 1000 اسب قدرت……..
اگه نتونه فناوری 2011 لامبورگینی….با کمتر از 800 اسب قدرت رو با اختلاف بالای 10 ثانیه بزنه…..اونوقت خیلی خیلی بد میشه واسه وجهه ی فراری
البته….تا زمان معرفی جانشین اونتادور افسانه ای….فعلا با رکوردی که sc12 قراره بزنه یکم توی کف بمونید….با قدرت کمتر از 900 اسب…..و البته همچنان فناوری 2011….
بهزاد
۱۹ تیر ۱۳۹۹اون svj که رکورد زد به عنوان نمونه آنتی رول بار داشت و کلی چیزهای دیگه! حالا سوال اینجاست نمونه ی خیابانی اون ارتقاء رو داره؟ پاسخ خیر…
زیاد به رکوردها در جهنم سبز اونم نمونه ی شرکتی اتکا نکنیم چون شرکت ها دست به هر کاری میزنن
OMID
۲۰ تیر ۱۳۹۹مدل جاده ای هم آنتی رول بار داشت
دیگه تقریبا همه ماشینا آنتی رول بار دارن
بهزاد
۲۰ تیر ۱۳۹۹منظورم roll cage بود به اشتباه آنتی رول بار گفتم.
تو فیلم رکورد svj به گوشه های خودرو نگاه کنید اون میله هارو میبینید.
OMID
۲۰ تیر ۱۳۹۹رول کیج که سریعتر نمیکنه ماشینو:/
اتفاقا کند ترش میکنه چون سنگینه
کارشم فقط افزایش ایمنی راننده در هنگام تصادفه
بدون رول کیج میزدن تایمو حداقل یک تا نیم ثانیه سریعتر میشد رکوردشون
ایلیاا
۱۹ تیر ۱۳۹۹شما هم که با این مقایسه ها داری همه ی گزینه ها رو رد میکنی، چون لامبو سنگین و قدیمیه و تک کلاچه دیگه بقیه کار شاخی نکردن یا باید 1 دقیقه سریعتر از لامبو تایم بزنن؟
خب لامبو هم بسازه، جدید بسازه و رقابت کنه.
الان فراری و مکلارن چکار کنن که اونتادور تکنولوژیش برای ده ساله پیشه؟
joojoo
۲۲ تیر ۱۳۹۹صحبت سر اینه که فناوری 2011…..تونسته تا 2020 همچنان خودشو توی کورس رقابت نگهداره…..
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹روز به روز داره ایمان و اعتقادم به فراری بزرگ بیشتر میشه
مجله Road and Track وقتی فراری تک ساخت P80/C رو تست کرد شگفت زده شده بود که در آخر گفت اگه همه محدودیت های خودرویی از جلوی فراری برداشته بشه نتیجه چی میتونه باشه ؟؟؟؟ بله جواب ما سلاحی کشنده با عملکردی خیره کننده در پیست هست که تمام حواس شما رو به رانندگی در پیست معطوف میکنه
فقط میتونم حسرت بخورم که فراری اهل رکوردزنی در پیست نیست
شاهین
۱۹ تیر ۱۳۹۹سلام
روی تست P80/C دارم کار میکنم تا یه متن متفاوت و جذاب ازش درارم. منتظرش باشین :)
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹آقا شاهین خیلی ممنون
واقعاً خوشحالم کردی ??
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۹انجام وظیفه اس
Ferrari
۲۰ تیر ۱۳۹۹دمت گرم شاهین جان من خیلی وقته منتظر ترجمه این تست بودم
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹بنازم اعتماد به نفس طرفداران لامبورگینی رو
عشقین به خدا ????
سوپر اسپرت شما از GT ما میخوره
هایپرکار خودتون رو با سوپر کار ما مقایسه می کنین
ولی ما همیشه تا اونجایی که شده هواتون رو داشتیم
بلاخره پدر سوپر اسپرت سازی دنیا باید هوای بچه هاشو داشته باشه
حالا طرفداران مکلارن یه ۵_۶ سالی هست اومدن تو بورس و وارد کل کل قدیمی ما شدن ولی شما دیگه چرا ؟؟؟؟
Mahdi
۱۹ تیر ۱۳۹۹فراری اگه حرفی داره بره نوربرگ رینگ اونوقت معلوم میشه چی به چی
MASIHA
۲۰ تیر ۱۳۹۹همونطوری که اقا فرزاد هم گفتن
نسخه های خیابونی اونتادور اون ارتقا ها رو ندارن
در ضمن
یه شرکت خودروسازی هیچوقت با تایم های نوربرگرینگ و پیست خا یا درگ های دیگه کوچیک نمیکنن
پیستا اگه توسط خود فراری تست بشه هوراکان پرفورمانته رو رو انگشت تیتش میچرخونه
حالا حالا ها تو کف sf90 میمونید
p80c هم که همه میدونن چه خبره….
جیتیمون سوپرتونو میکوبه کم میارید میرید سراغ پیست…
جوابی برای سوپراسپرت و gt ندارید؟؟:)))
Mf1
۲۰ تیر ۱۳۹۹مکلارن با ساخت mp4 12c نشون داد که بازم میتونه رقیب هاش شکست بده هر چند بقول مهندسین لامبو mp4خودرو پر نقصی هست ولی mp4 تونست فراری۴۵۸ اسپایدر ولامبو آونتادور تو پیست تاپ گر شکست بده
محمدهادی
۱۹ تیر ۱۳۹۹لامبورگینی وقتی رکورد رو از دست پورشه و فراری و مک لارن حتی برای مدتی بقاپه خیلی حال میده
چونکه،بقول رفیقمون لامبو هیچوقت هدفش ساخت ماشینای پیست محور نبوده،صرفا ماشینای پرقدرت باقیافه ی مخوف با صدای وحشت برانگیز میساخته
SVJ, یک برگ زرینه تو هنرنمایی های لامبو
Mf1
۲۰ تیر ۱۳۹۹خیلی قابل تحسینه تلاش لامبو که نخواسته خودروی پیست محور تولید کنه
Malt hill
۱۹ تیر ۱۳۹۹آتیش نگیره؟! :)
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹هایپرکار آتشین به معنای واقعی !!!! ????
(Saeed(peugeot
۱۹ تیر ۱۳۹۹با همه احترامی که برای مک لارن قائلم …..
محال بتونه رکورد svj و بزنه ….. تو عصر الان همه دنبال شهرت و رکوردن و گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره ….. و راننده این مک لارن و خود مک لارن اگه رکورد تحسین برانگیز و درخوری بود مطمئنا اعلام میکردن ….
دانیال_Surrey،England
۱۹ تیر ۱۳۹۹ایمان جان الان داشتیم تو گپ بحث میکردیم همه مونده بودن منظورت از اینکه__فراری رو محدود کردن__ چیه؟؟؟
میشه یخورده توضیح بدی؟؟
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹آقا دانیال عزیز شما دیگه چرا ؟؟؟؟
یعنی هیچ محدودیتی نداشته باشه و از هیچ قانونی پیروی نکنه
دقیقاً مثل پورشه ۹۱۹ هیبرید که کمتر ماشینی تو پیست حریفش میشه
فقط و فقط روی پیست متمرکز باشه ؛ سیستم تهویه ، چراغ و …. نداشته باشه
بیشتر توضیح بدم یا کافیه ؟؟
ضمناً ما تو گپ نیستیم _ کمتر غیبت ما رو بکنید
دانیال_Surrey،England
۲۰ تیر ۱۳۹۹نه دیگه اونقدرا هم ما خنگ نیستیم.?
سوال من اینه که مگه تا الان فراری ماشین بدون محدودیت برای پیست نساخته؟؟
برای مثال fxxk evo و ….
پس این سوالی که میگه اگه فراری ماشین بدون محدودیت بسازه نتیجش چی میشه و ……مسخرس.
یا اون نویسنده تازه کاره و تا حالا ماشین های مختص پیست فراری رو نرونده یا آشنایی نداره یا عملکرد این مدل تک ساخت از تمامی مختص پیست های فراری مثل xxk و….واقعا سر تره که بعید میدونم با توجه مشخصتاش.
ایمان جباری
۲۰ تیر ۱۳۹۹نه جسارت نشه دوست عزیز
بلاخره هرچی باشه رانندگان مجله Road and Track کارشون همینه و نمیشه ازشون ایرادی گرفت نظرشون قابل احترامه
بعدشم P80/C اگه قرار به رکوردزنی باشه همه رکوردهای سنا رو میزنه ؛ خواهشاً این یکی رو دیگه قبول کن
Ali Keyhani
۱۹ تیر ۱۳۹۹فکر میکنم خیلی راحت رکورد svj رو بزنه
ایلیاا
۲۰ تیر ۱۳۹۹آقا اگه وقت کردید کلیپش رو ببینید واقعا استرس آوره!
چه لذتی داره رانندگی حرفه ای توی پیست حتی اگه شده کنار دست راننده بشینی.
کی قراره ما این حس رو تجربه کنین؟
لذتی توی این دنیا نیست که ما ازش محروم نباشیم.
ارشیاsvj
۲۰ تیر ۱۳۹۹اونی که گفتی gt مون تو درگ ماشینتونو میکوبه
ما نیستیم که میریم سراغ پیست
این شمایید که میرید سراغ درگ!!????
ایمان جباری
۲۰ تیر ۱۳۹۹درگ و پیست ؛ دوتاشون فراری بالاتر از لامبورگینی هست
مکلارن هم داره خودی نشون میده ولی هنوز کار داره
فعلاً پادشاهی در دستان ” فراری بزرگ ” هست
**** **** **** ****
لامبورگینی و مکلارن برندهای بزرگی هستن
چون دارن با فراری مقایسه میشن
ولی کو تا رسیدن به فراری
آریا ماشین
۲۳ تیر ۱۳۹۹بدون شک از svj سریع تره