قهرمان سال ۲۰۰۹ مسابقات فرمول ۱ یک دستگاه مک لارن P1 نیز دارد.
جنسن باتن در نوزدهم ژانویه سال جاری ۳۷ ساله خواهد شد و چه راهی بهتر از اینکه با یک مک لارن 675LT اسپایدر بتوان این رویداد را جشن گرفت؟ او اخیراً سوپرکار خاص خود را از نمایندگی مک لارن بورلی هیلز تحویل گرفته و این افتخار را دارد که هماکنون یکی از تنها ۵۰۰ نفری است که مالک این خودرو هستند. این خودرو تقاضای بسیار بالایی داشته و زمانی که در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۶ معرفی شد فوراً همهی نسخههای آن فروخته شد. در حقیقت مک لارن سال فوقالعادهای را پشت سر گذاشت چراکه فروش آن در مقایسه با سال ۲۰۱۵ تقریباً دو برابر شد.
مک لارن 675LT اسپایدر اساساً نسخهی روباز 675LT کوپه است که از پیشرانهی بسیار مشهور ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری استفاده میکند اما در این خودرو از توربوشارژرها و سرسیلندر ارتقا یافته استفاده کرده و قدرت و گشتاور آن نسبت به 650S اسپایدر به ترتیب ۲۴ و ۲۲ نیوتون متر افزایش یافته است.
قدرت این پیشرانه هماکنون ۶۶۶ اسب بخار و گشتاور آن ۷۰۰ نیوتون متر بوده و باعث میشود خودرو در ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و تا ۳۲۶ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
سقف تاشدنی خودرو که نام pièce de résistance را به خود گرفته از دو بخش تشکیل شده که تا سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت میتواند باز شود و سطح جدیدی از لذت هوای آزاد را که پیشازاین هرگز تجربه نکردهاید به ارمغان بیاورد.
ازآنجاییکه باتن در مسابقات امسال فرمول ۱ حضوری پررنگ نخواهد داشت بنابراین وقت آزاد زیادی برای راندن این خودرو خواهد داشت. او همچنین صاحب یک دستگاه مک لارن P1 نیز هست. از این خودرو کلاً ۳۷۵ دستگاه ساخته شده است.
فرشاد سجادیان
۲۵ دی ۱۳۹۵اگر توان خرید داشتم، ترجیح میدادم با ۱۰۰ هزار دلار کمتر، فراری ۴۸۸ اسپایدر سوار شم؛ یک دهم ثانیه کندتر، یک کیلومتر حداکثر سرعت پایینتر و تعداد تولید بالاتر، چیزایی نیستن که منو وادار کنن از اسب خوش تیپ مارانلو بگذرم؛ فراری کارش رو خوب بلده 👌
Shumi
۲۵ دی ۱۳۹۵لایک داری برادر .با شما هم عقیدم
akrh78
۲۵ دی ۱۳۹۵منم با هر بودجه ای که داشتم هوراکان یا r8 میخریدم.بقیش هعداد و آمارهاجزئیاته که اهمیتی نداره
فرشاد سجادیان
۲۵ دی ۱۳۹۵تو عکس دوم و سوم مشخصه که فقط یک دوربین دید عقب، وسط سپر نصب شده اما تو عکس آخر دو دوربین با فاصله از وسط دیده میشن! داستان چیه؟! یا عکس آخر مربوط به این خودرو نیست یا بعد از گرفتن چندتا عکس، سپر عقب رو با یک مدل فیبرکربنی با دو دوربین جایگزین کردن
m4
۲۵ دی ۱۳۹۵ایولا به این دقت! :)
فرشاد سجادیان
۲۶ دی ۱۳۹۵من نمیدونم چه حرف بی ربط و توهین آمیزی زدم که دوستان طرفدار مکلارن بهشون برخورده!!!! :)
akrh78
۲۵ دی ۱۳۹۵آره داداش منم تا عکس آخری که از نزدیک دوتا دوربینو نشون میده رو دیدم برگشتم به عکسای قبل دیدم فقط یکیه.بعد عکسا رو باز کردم که شاید تو عکس بزرگتر ببینم ولی نبود.
اومدم کامنت بزارم دیدم نوشتی شما…….
فرشاد سجادیان
۲۶ دی ۱۳۹۵منطق برخی دوستان رو از تعداد دیسلایکهایی که بهم دادن میتونی ببینی داداشم. یه لحظه خودم شک کردم که نکنه توهینی کردمو خبر ندارم!!!
انگلستان = سلطان مکلارن
۲۵ دی ۱۳۹۵حتما سپرش ماله فراری یا لامبورگینیه یا کپی کرده؟ فقط بالاش آخرین حرف مکلارن و جای اگزوز ها و بقیه زدن روی سپر بقیه گول بزنن
فرشاد سجادیان
۲۶ دی ۱۳۹۵شما راحت باش :) من چی میگم، شما چی جواب میدی. . .!!!!
انگلستان = سلطان مکلارن
۲۶ دی ۱۳۹۵راحت هستیم اگر شما لطف بکنی تنش تو سایت ایجاد نکنی چندین بار هم ثابت کردی بدت میاد از مکلارن ما هم متوجه شدیم نیاز به تکرار نیست مدام یه چیزی رو تکرار کنین ولی همیشه احترام گذاشتیم به نظر شما ولی دیگه نباید شور یه چیز در آورد…خب بدت میاد میتونی نظر ندی کم نیستن مطالب مربوط به بنز و بی ام دبلیو و پست های آلمانی و ایتالیایی….کاملا ربط داشت منظور شما این بود سپر مال کلا مکلارن نیست و شرکتی به اون عظمت 2 تا سنسور و 4 تا دوربین نمیتونه تولید کنه گفتم بله اصلا این سپر مال فراری هست یا لامبورگینی فقط نمیدونم اون جای اگزوز ها که مخصوص مکلارن و اون نوشته چیه….
فرشاد سجادیان
۲۷ دی ۱۳۹۵عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما فقط یک کامنت از طرف من نشونم بده که تنفرم از مکلارن رو بروز میده؛ منتظرم حرفت رو ثابت کنی
انگلستان = سلطان مکلارن
۳۰ دی ۱۳۹۵درسته فرشاد جان من شما رو با یکی از دوستان اشتباه گرفتم.
از شما عذر میخوام. ببخشید
فرشاد سجادیان
۱ بهمن ۱۳۹۵❤ خواهش میکنم
یاس ی
۲۵ دی ۱۳۹۵مبارکش باشه، گوشت شه به تنش
Saied
۲۵ دی ۱۳۹۵علاقه پیدا کردم به مکلارن. خوب داره کار میکنه.
علي
۲۵ دی ۱۳۹۵زیباترین خودروی جهان از دید هواداران مک لارن . اصلا از این بهتر هم مگه داریم .
خدا رحمت کنه چارلی چاپلینو.
با تچکر
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵لامبورگینی هم از دید من زیباترین ماشین دنیاست …
از نظر یکی دیگه پورشه …
از نظر این دوستان هم مکلارن زیباترین ماشین دنیاست..
اشکالی داره ؟؟
انگلستان = سلطان مکلارن
۲۵ دی ۱۳۹۵نظر دیگران مهم نیست که این غول رو با زیر دستاش مقایسه میکنن چیزی که مشخصه قدرت بی همتای الان مکلارن…شما برو اسب سرکش و گاو وحشی بخر البته اگر 200 سال دیگه پولش اومد دستت :D
از قدیم گفتن هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری…
به قول انگلیسی ها هنوز اونقدر پولدار نشدیم که جنس ارزون بخریم.
akrh78
۲۵ دی ۱۳۹۵کاری به حرفای دیگت ندارم(مگه یه عاشق- اونم در این حد پولدار- ماشین میخره که باهاش تجارت کنه.بحث سر عشقه عزیز)
بعدشم اون ضرب المثل چینی نیست؟
انگلستان = سلطان مکلارن
۲۵ دی ۱۳۹۵نه دوست عزیز ضرب المثل اولی انگلیسی هست که میگه “هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری”
ضرب المثل دومی ایرلندی انگلیسی هست که فرقی نمیکنه جفتشون از امپراطوری بریتانیا هستن
ضرب المثل چینی میگه قیمت رو از سه مغازه بپرس و یه همچین چیزی تا اونجایی که من شنیدم و خوندم.
——————————————
کسی حرف از تجارت زد؟ من میگم اگر شماها عاشق برندی هستین قرار نیست بیایین توی مطالب مربوط به انگلیسی ها و مکلارن بگین فلان قدر پول داشتم فلان میکردم… که مثلا تیکه ای به برند معتبر مکلارن بندازین که جدیدا کار خیلیاتون شده تحریک طرفداران انگلیسی نمیدونم چی رو میخوایین ثابت کنین ….هر وقت این پول اومد دستتون میتونید بخرید!
و میتونین جای تنش توی مطالب مربوط به مکلارن که میدونین طرفداراش کم نیستن تو این سایت زیر مطالب بیشمار فراری و … نظر خرید و فروش و …
حداقلش خوده من نیومدم توی مطالب فراری و لامبورگینی و بقیه بگم انقدر پول داشتم فلان میکردم چون دوست ندارم و در جایگاهی نیستم از برندهایی به اون بزرگی خرده بگیرم…امیدوارم شما هم یاد بگیرین….درست نیست این کار.
بگذریم از این علی آقایی که شورشو در آورده ما که کلا اصلا کامنت ایشون ندید میگیریم چون بی اطلاعاتی و … رو ثابت کرده.
akrh78
۲۶ دی ۱۳۹۵از شما و همه معذرت خواهی میکنم.این دفعه کاملا حق رو به شما میدم چون من اصلا کامنتتون رو بد خوندم و بد متوجه شدم و به طبع اون عصبی شدم و جبهه گرفتم.
و در تایید حرف شما بازم میگم مهم عشقه و حرفی که دلت بهت میزنه نه یه مشت اعداد و آمار و قیمت و نقد فلان مجله و بهمان سایت…چه در مورد خودم چه شما چه بقیه دوستان
به قول معروف:”اگر در دیده مجنون نشینی/بغیر از خوبی لیلی نبینی”
اصل داستان تو همین بیت گفته شده.خلاص
مخلص همه و بازم معذرت
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵.
چندین نقد از 650 S ، تو این مدت در یوتیوب نگاه کردم.
اکثرا این ماشین رو خیلی کامل و بی نقص میدونستن.
فقط 3 تا انتقاد در این نقد ها تکرار می شد:
1- پیچیدگی بسیار بالای سیستم های کامپیوتری. مثلا برای بالا بردن دماغه ی ماشین باید 8 تا دکمه بزنی.
2- صداهای شلوغ و ناموزون در داخل کابین. صدای توربو، اینترکولر و موتور با هم مخلوط میشه و نمیتونی با صداهای ناموزون داخل کابین حس بگیری.
3- کابین بی روح و ساده
4- نمای عقب تکراری و قدیمی از MP4-12C ، عدم تمایز و حس خاص بودن.
.
مواردی که اکثرا در 650S تحسین می کردند:
1_ سبکی ماشین، به اصطلاح فرز و تودست بودن.
2- شتاب گیری عالی و بدون وقفه. پیشرانه ی توانا.
3- دید عالی برعکس اکثر سوپراسپرت ها کسانی که تست می کردند میگفتند دید اینقدر خوب هست که فکر میکنی روی سقف ماشین نشستی. نقاط کور بسیار کم
4- در های پروانه ای ماشین بسیار آسان و روان باز میشن.
5- نمای جلوی جدید ،بسیار شیک و هیجان انگیز.
جنسن باتن هم چندین سال در فرمول 1 زحمت کشید. زندگیش رو به خطر انداخت و چند بار با مـرگ مواجه شد. 650S و P1 ماشین هایی هستند که باتن لیاقتشون رو داره… مبارکش باشه.
انگلستان = سلطان مکلارن
۲۵ دی ۱۳۹۵بله مجید حرفات کاملا متین هست و همشون رو قبول دارم.
اگر مثل مجید که خودش عاشق ایتالیایی و آلمانی هست میتونین با دلیل انتقاد کنین بسم الله وگرنه بیخودی تنش و دشمنی ایجاد نکنین تو سایت
اینو چون من دوس داشتم پس بهتره اون یکی عمه پسر عموی رونالدو داشته خوب نبوده نشد دلیل نشد منطق!
مثل دوستی که میگه یک دهم ثانیه کمتر و 1 کیلومتر سرعت کمتر
یکی نیست بگه که برادر من یه شرکت کلی تغییرات توی تعلیق و وزن و آیرودینامیک و گریباکس و غیره انجام میده تا یک میلی ثانیه نسبت به محصول قبلش ارتقاع پیدا کنه
نکنه انتظار دارین یهو 0-100 خودرو از 2.9 برسه به 1 ثانیه؟
یا با این انجین و تغییرات یهو رکورد بوگاتی شیرون بزنه؟
بیایین منطقی بحث کنیم بنا به چرت و پرت گفتن باشه توی تمام مطالب میشه یه چیزی پروند.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۵ دی ۱۳۹۵قربونت برم مجید??(این جمله رو چند وقتیه میخواستم بهت بگم)
من خودمم این انتقادهایی که گفتی رو موافقم.مخصوصا داخل کابین.هرچند 570gt داخل کابینش قشنگه.
خداییش من داخل لامبورگینی رو خیلی دوست دارم یه جورایی فضایی.
به قل وینستون چرچیل:خودروسازی یعنی مک لارن و لامبورگینی و پورشه?
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵فدای شما دوستان گل… مخصوصا پهلوان عزیز و گل پدال به همراه سلطان عزیز.
این نقاط ضعف و قوت رو گفتم. شما هم در مورد لامبورگینی ، آئودی و … همه ی مسائلی رو پیدا کردید با من به اشتراک بذارید.
خیلی خوشحال میشم.
الان خودم می خوام یکی از نقاط ضعف اونتادور رو بگم !! (بقیش رو هر وقت دوست داشتید شما سرچ و بیاید بگید.)
من همیشه وزن مکلارن رو با اونتادور SV مقایسه میکردم. چند روز پیش بیکار شدم و رفتم یک جستجویی در منابع متالوژی اتومبیل کردم و نکات جالبی دستگیرم شد.
من همیشه وزن سوپراسپرت های مکلارن رو با سوپراسپرت های لامبورگینی مقایسه می کردم و میگفتم وزن مکلارن کمه. الان فهمیدم باید بگم این وزن لامبورگینیه که زیاده !! اشکال از مکلارن نیست. (البته تکنولوژی وزن مکلارن قابل ستایشه و این به معنی بی ارزش بودن کار مک نیست.)
وزن شاسی اونتادور SV خیلی زیاده. در حالی که مکلارن با استفاده از آلیاژ سبک و مقاوم این وزن رو تا حد ممکن کاهش داده.
جالبه حتی دسته راهنمای 675LT من نگاه کردم وسطش خالی بود. یعنی تا این حد به فکر کاهش وزن بودند.
خیلی خوشحالم که متوجه این قضیه شدم و به قول معروف در جهل مرکّب نموندم .
در مورد هندلینگ بد مکلارن و ضریب G نامناسب بازم کار من اشتباه بود که محصولات این شرکت رو با MP4-12C که یک مدل قدیمی هست می سنجیدم. مکلارن در سال 2012 با دستیابی به یک نرم افزار جدید کنترل تعلیق جهشی در ضریب G بوجود آورد و از 0.98 در MP4-12C به ضریب G باورنکردنی 2 در پی وان رسید.
.
.
.
این نقاط ضعف 650 S رو هم اصلا فکر نکنید قراره هر مقاله ای که از مکلارن باشه تکرار کنم.
همه ی ویدئوهای یوتیوب در مورد مکلارن رو نگاه کردم. چیز دیگه ای نبود.
.
.
وقتی متوجه این اشتباهاتم در مورد مکلارن شدم از 4500 کامنتی که اون موقع گذاشته بودم خجالت کشیدم. به خودم گفتم بعد از 4500 کامنت آیا من نباید به جایی می رسیدم که اول میرفتم خوب مطالعه می کردم، و با اطلاعات قدیمی و پوسیده نظر نمیدادم تا اعصاب این دوستان رو الکی و بی جهت خرد نکنم؟
من فهمیدم ، اون چیزی که اون موقع شما رو عصبی میکرد ، انتقاد من نبود. آدم اگه عیب هاش رو بهش بگن ناراحت نمیشه. وقتی عیبی رو یه دروغ به آدم میچسپونن ناراحت میشی. من هم همین کار رو کردم. البته بدون آگاهی از غلط و قدیمی بدون اطلاعاتم.
.
.
حدود 4-5 روزه دنبال فرصت مناسب بودم تا بگم بچه ها، منو ببخشید. من تا حالا تو پدال از کسی اینطوری عذرخواهی نکردم. واقعا متاسفم.
انگلستان = سلطان مکلارن
۲۶ دی ۱۳۹۵گلی داداش اینکه کلی تحقیق کردی خودش جای تحسین داره…
من قبول دارم داخل مکلارن خیلی خیلی ساده حقیقتش من خودم توی خرید ماشین اول طراحی داخلش مهمه تا بیرونش…
مکلارن به نظرم جای اینکه بیاد این همه از طراحی داخلیش و آسایشش بزنه باید به فکر موتور قویتر با بازده بیشتر باشه که هم لوکس باشه هم تهاجمی مسابقه ای که بهش اشاره کردی…
مثلا من واقعا طراحی داخلی پورشه و لامبورگینی میبینم کیف میکنم واقعا آدم حال میکنه…خوده من بین تویوتا جی تی و جنسیس مونده بودم طراحی خارجی تویوتا دیوانم میکرد ولی طراحی داخلش زیادی خشک و قدیمی بود ولی جنسیس نه خیلی به مراتب بهتر بود…قضیه مکلارن هم همینه
توی مسابقه ای هم که با 918 و دوکاتی داشت پی 1 خیلی صدای شن و سنگ و … وارد اتاق میکرد و این واقعا نقصه.
بازم دمت گرم مردونگیت ثابت کردی و دوستت داریم.
شما هم ببخش اگر چیزی گفتیم ناراحت شدی رفیق گل مایی