همه ما میدانیم که مک لارن 720S یک سوپرکار جدی با فرمی آینده نگرانه است اما آیا این خودرو میتواند سریعتر از هایپرکارهایی چون پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون باشد؟ دستاندرکاران درگ تایمز پس از تست ۴۰۰ متر این بریتانیایی خوش استیل کاملاً متقاعد شدهاند که این کار امکانپذیر است. هیچ ویدئوی خارجی از خودرو وجود نداشته اما دوربینی که پشت آمپر را نشان میدهد شتاب صفر تا ۲۹۶ کیلومتر در ساعت احساسبرانگیزی را ثبت کرده است.
خب اعداد چه میگویند؟ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۲.۸ ثانیه ثبت شده و 720S مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲۷ ثانیه و با سرعت ۲۳۱.۷ کیلومتر در ساعت طی میکند. رکورد طی ۸۰۰ متر نیز در ۱۵.۸۶ ثانیه و با سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت ثبت میشود.
در مقام مقایسه باید گفت شتاب 720S کمی کندتر از پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون است اما باقی اعداد باعث میشوند این خودرو اگر در رتبهای بالاتر نباشد حداقل با آنها برابری کند. این را در نظر بگیرید که ۹۱۸ و ویرون سوپرکارهایی با حداقل بهای ۱ میلیون دلاری هستند درحالیکه مک لارن قیمت ۲۸۴۷۴۵ دلاری دارد.
چگونه یک سوپرکار روزمره میتواند با هایپرکارهایی که قدرت بسیار بیشتری دارند رقابت کند؟ خب شاید 720S خودش قدرت بیشتری داشته باشد. احتمالاً این خودرو قدرت ۸۰۰ اسبی در میللنگ داشته که بیشتر از قدرت ۷۱۰ اسب بخاری اعلام شده توسط خود مک لارن است.
همچنین هایپرکارهای یاد شده وزن زیادی دارند. پورشه حدود ۱۶۵۶ کیلوگرمی داشته و ویرون نیز خودرویی ۱۸۱۴ کیلویی است. 720S بسیار سبکتر بوده و ۱۴۰۶ کیلوگرم وزن دارد.
البته رکوردهای ثبت شده میتوانند بستگی زیادی به مکان و شرایط داشته باشند؛ و البته ما دلیلی برای باور نکردن این اعداد از سوی درگ تایمز نداریم و از سویی نیز درگ رسمی این خودرو منتشر نشده و موجب ایجاد برخی تردیدها شده است.
:::فرشاد:::
۲ مهر ۱۳۹۶تجربه ثابت کرده که میشه به اعداد اعلامی درگ تایمز اعتماد کرد؛ آفرین به مکلارن که در مسیر پیشرفت قدم برداشته. من طرفدار دو آتیشه این کمپانی نیستم و رقبا رو ترجیح میدم، اما براش آرزوی موفقیت دارم.
KING 918 (محمدرضا)
۲ مهر ۱۳۹۶مکلارن از زمان تولید مدل MP4C ثابت کرد که میتونه حریف خطرناکی باشه برای فراری و پورشه و یادمه توی تاپ گیر جرمی با مکلارن از خجالت 458 دراومد و یه دیالوگ گفت که دقیق یادمه …
( خوب نگاه کن جیمز این طوری یه فراری رو جا میذارن )
به هر حال یکی از قوی ترین رقیب های خودرو های سوپر اسپرته و لایق احترام ………
رقیب این مدل 720 هم قطعا GT2 RS هست که درگ بینشون بی نهایت جذابه
Reza
۲ مهر ۱۳۹۶ب نظر من هنوز زوده برای قضاوت…چون نه هنوز فراری جانشین ۴۸۸ رو معرفی کرده و نه پورش ۹۱۱ جدید رو معرفی کرده…ولی میشه با لامبورگینی هوراکان پرفورمانته مقایسه کرد…
علي
۲ مهر ۱۳۹۶به نظر من مک لارن ۷۲۰ یکی از زشتن ترین و نامتعارف ترین ماشینای جهانه . بیاییم خودمونو گول نزنیم و با تعریف تمجیدههای الکی از این ماشین زشت ((( بُت )))نسازیم . بهترین راه برای از بین نرفتن و ورشکست نشدن این کمپانی ، بوجود آوردن تبلیغهای بی پایه و اساس نیست بلکه ادغام با شرکتهای مادر یا فروش به کمپانیهای چینی و هندی و حتی اَپل میتونه راه گشا باشه .
با تچکر
امیر
۲ مهر ۱۳۹۶دانیال با اسم پهلوان مکلارن یادمون نرفته که گفته بودی اگه پدال یه صفحه از مکلارن بذاره توش برتری مکلارن رو نسبت به فراری و لامبورگینی توضیح می دم خب بیا توضیحش بده
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲ مهر ۱۳۹۶برادر حرف تو کامنت من نزار.
من کجا گفته بودم که قراره برتری مک لارن رو نصبت به فراری و لامبو بگم؟؟!!!
محمد
۱۸ تیر ۱۳۹۸واقعا!!؟؟
:::فرشاد:::
۲ مهر ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
کدام محصول رو بیشتر میپسندید؟
فراری 488 GTB: لایک ?
مکلارن 720 S: دیسلایک ?
HORSE
۲ مهر ۱۳۹۶شما این رو هم در نظر بگیرید که هم ویرون و هم ۹۱۸ چند سال قبل از این ساخته شدن و مخصوصن ویرون که خیلی قدیمیتره!
اگر از ویرون بهتر باشه واقعا تعجب نمیکنم! وقتی تعجب میکنم که بگن تونسته یه هایپر کار که تو دوره ی زمانی خودش ساخته شده باشه رو شکست بده!
:::فرشاد:::
۲ مهر ۱۳۹۶هیچکس توقع نداره ۷۲۰s در حد ویرون و ۹۱۸ باشه، همین که نزدیک شه به رکورداشون، خیلی خیلی رضایتبخشه. اوایل با طراحیش نمیتونستم کنار بیام اما کم کم دیدم داره بهش مثبت میشه، با این حال هنوزم ۴۸۸ حداقل از نظر ظاهری، برام جذابتره.
:::فرشاد:::
۲ مهر ۱۳۹۶عاشق این فراری ۴۸۸ هستم، قدرتش به ۹۰۰ اسب رسیده، ظاهرشم خیلی جذابتر شده:
https://www.topgear.com/sites/default/files/styles/fit_1960x1102/public/images/news-article/carousel/2016/05/241fc58f59d25740fbc2ec43dd850b6f/ferrari-488-gtb_1.jpg?itok=98JNwAUR
________________
https://www.topgear.com/sites/default/files/styles/fit_1960x1102/public/images/news-article/carousel/2016/05/241fc58f59d25740fbc2ec43dd850b6f/ferrari-488-gtb_8.jpg?itok=LdGjvAi2
ستاره های پرفروغ (Daniel)
۲ مهر ۱۳۹۶به نظرمن اگر بدون تعصب بخوام حرف دلمو بزنم
488 و F12 زیباترین ماشینهایی هستن که درتمام عمرم دیدم. هیچ وقت تکراری نمیشن و همیشه جذابن.
هیچ وقت آرزوی داشتن ماشین گرون قیمت رو ندارم ولی وقتی 488 یا 911میبینم ته دلم دوس دارم داشته باشمشون.
ابهت و وقار خاصی در محصولات Porsche و Ferrari هست که توی هیچ شرکتی وجود نداره.
(نظر شخصی هست و به دیگران تعمیمش ندادم).
:::فرشاد:::
۲ مهر ۱۳۹۶من حس شما رو به SLR دارم، فوقالعادست طراحیش، رو دستش نیومده، بعد از SLR هم از SL65 Black Series، انزو، محصولات پاگانی، f430 scuderia و. . . خوشم میاد.
BMW
۲ مهر ۱۳۹۶داداش فرشاد SLR فوق العادس اما وننو شکستش داده بنظرم من بهترین طراحی نسبت به زمان متعلق به لامبورگینی وننو هست یک پله بالاتر از SLR.
BMW
۲ مهر ۱۳۹۶بهترین طراحیا نسبت به زمان بنظره من:
دهه ۹۰ مکلارن f1 از زمانش جلوتر بود
۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ مرسدس SLR………
۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بدون شک وننو……..
Regera.1.7.9.0
۲ مهر ۱۳۹۶محصولات مکلارن معروف اند به شتاب ثانویه. چه سوپرکارهاش و چه هایپرکارهاش معمولا شتاب ثانویه ی بهتری نسبت به هم رده های خودشون دارن.
Regera.1.7.9.0
۲ مهر ۱۳۹۶تا امروز بین سوپرکار هایی که وجود دارند” پورشه جی تی ۲ آر اس” بهترین شتاب اولیه رو داره و “مکلارن ۷۲۰ اس” بهترین شتاب ثانویه. بقیه ی سوپرکارها هم ترکیبی از شتاب اولیه و ثانویه اند مثل “فراری سوپر فست” و فورد جی تی” و …
مرسدس بنز
۲ مهر ۱۳۹۶خود p1 هم سطحش از بوگاتی و 918 پائینتره چون چهارصد کیلو از 918 سبکتره هنر نکرده چهار تا ورق جمع کنه شتاب بگیری که نشد هنر ماشین سازی
:::فرشاد:::
۲ مهر ۱۳۹۶اتفاقا سبک سازی سوپراسپورتها، هنره.
Saied
۲ مهر ۱۳۹۶هنگام معرفیه أین ماشین میدونستم که یک اعجوبه در راه است.
Aminspoort
۲ مهر ۱۳۹۶فوقالعاده ست این ماشین،یه بررسی ازش دیدم که تو یه اتوبان به راحتی آب خوردن ۳۵۰ کیلومترو پر کرد اونم تو شرایط کاملا عادی،بعد یه سریا میگن هوراکان و ۴۸۸ رقیبشن در صورتی چه تو شتاب و تاپ اسپید و هر چیز دیگه ای با اونتادور s و 812 رقابت میکنه،از لحاظ امکانات هم نزدیک به بنز اس کلاسه لامصب?یه ویدئو از آپشناش دیدم که دست لوکس سازا رو از پشت بسته بود،هر آپشنی بگی رو داشت اونم یه ماشینی که ساخته شده واسه تخت گاز رفتم،در هر صورت با اینکه خودم دیوونه فراریم اما باید بگم مکلارن داره تبدیل به یه کابوس واسه فراری میشه که با تولید ۷۲۰s نشون داد اگه بخواد میتونه ماشینی بسازه که هم واسه سرعت و هم واسه رانندگی روزمره مناسب باشه دقیقا کاری که بوگاتی با ساخت شیرون انجام داد و نشون داد در عصر خودروهای امروزی فقط سرعت نیست که مهمه بلکه راحتی و لذت رانندگی با یه هایپرکار در سرعت پایین هم اهمیت داره،در آخر هم یه شعار واسه کمپانی مکلارن ترتیب دادم همه با هم صدا میزنیم: کمپانی مکلارن تشکر تشکر
Ferrari
۲ مهر ۱۳۹۶488 تونسته 10/37 تایم بزنه .راستش خودم انتظار اختلاف بالاتر رو داشتم بین 488 و 720s
حالا اگه فرض کنیم اختلاف 0/2 باشه بازم چیز عجیبی نیست چون مکلارن 2 سال بعداز 488 رونمایی شد جدیدتر قوی تر وسبک تره
Hemichan
۲ مهر ۱۳۹۶جانشین شایسته ی F1 اسطوره ای
” درحالیکه مک لارن قیمت 284,745 دلاری دارد.”
فوق العاده اس حرف نداره
کاش یه مدل قویترشم وجود داشت مثلا در حد 1000 اسب قدرت و ترجیحا فقط بنزینی
ارش
۲ مهر ۱۳۹۶مک لارن f1 اسطوره ای با کمک اسطوره موتور سازی بی ام و هیچوقت اینو یادت نره .
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲ مهر ۱۳۹۶تا آخر سال مکلارن مدل پی 15رو معرفی میکنه ک قوی تر از 720اس هس
Mg
۲۹ اسفند ۱۳۹۸اسپیدسیر
مانی
۲ مهر ۱۳۹۶چرا پهلوان مکلارن نیست
که این مطلبو بخونه و کامنت
بزاره
ارش
۲ مهر ۱۳۹۶در این که ماشینهای مک لارن از نبوغ مهندسی بهره مندن شکی نیست اما تا رسیدن به فراری و پورشه راه زیادی دارن این دوهم این نبوغ رو دارن همراه سالها تجربه.مک لارن این تجربه رو نداره در ضمن این موتور رو از نیسان قرض گرفته و توسط شرکت ریکاردو توسعه داده شده میبینیم که شرکتی که خودش نمیتونه موتور بسازه سودای رقابت با بزرگان رو داره. تویوتا نیسان و هوندا موتور های سوپر اسپرت هاشونو خودشون میسازن اینقدر ادعا ندارن .
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲ مهر ۱۳۹۶موتور نیسان؟!!!! چی میگی برا خودت؟!! موتور 3.8لیتری مکلارن با همکاری ریکاردو طراحی شده،امیدوارم معنی همکاری رو بدونی!!.موتور 4لیتری جدید هم کاملا توسط مکلارن طراحی شده،چن سال دیگه هم احتمالا مکلارن موتور فرمول یک خودشو میسازه.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲ مهر ۱۳۹۶البته دوستمون بی راه نمیگه.
در واقع انجین m838t برپایه انجین vrh نیسان ساخته شد.
در سال 97 نیسان با کمک تیم مسابقه ای و مهندسی twr نسخه ای به روز شده یا تیون شده از انجین vrh35l در مدل مسابقه ای R390 GT1، و در سال 97 و 98 در لمانز استفاده شد.
و قدرتی معادل 641 اسب بخار داشت.
در و اقع نیسان r390 برای جاده ساخته شده بود و گفته شده بود که سرعت ادعایی 354 کیلومتری داره ،و فقط یک نسخه ی جاده ای از r390 ساخته شده که اون هم در تاسیسات zama نیسان نگهداری میشه.
این انجین 3.8 لیتری مک لارن هم از twr گرفته شد.
و مک لارن با کمک ریکاردو مشغول به باز طراحی و توسعه ی این انجین شدن.
مک لارن اینقدر این انجین رو توسعه داده که دیگه نمیشه به نیسان ربطش داد.
و در ضمن مک لارن سازنده و مونتاژ کننده انجین نیست و این کار رو ریکارد انجام میده.
مک لارن کار طراحی و توسعه ی انجین هاش رو انجام میده.و البته که ریکاردو بهشون کمک هم میکنه.((نه در سطوح بالا))
خداییش دیگه این بحث انجین های مک لارن رو تموم کنید.
مهدی
۲ مهر ۱۳۹۶کلا ماشینهای مکلارن ظاهر چیپی دارن اما خب پرفورمنس عالی داره امااااا شیطنت میکنن چون قدرت اعلامی رو پایینتر از قدرت واقعی درج میکنن مثل کاری که جی تی آر انجام داد! باعث میشه خواننده تو ذهن خودش یه مقایسه کنه با رقباش و به این نتیجه برسه که حتما مکلارن تکنولوژی بالاتری داره که با این مشخصات تایمهای بهتری ثبت میکنه در حالی که قدرت خروجی این ماشین واقعا ۷۲۰ اسب نیست و بالاتره
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲ مهر ۱۳۹۶داداش مهدی بر فرض که مثلا قدرت مک لارن 800 اسب بخار باشه که قطعا نیست،مگه ما ماشینی غیر هایبریدی داریم که با 800 اسب 12.8 لیتر سوخت بسوزونه و آلایندگیش 249 گرم باشه؟؟
مهدی
۲ مهر ۱۳۹۶اقا دانیال این اعداد و ارقام که تو شرایط واقعی بدست نمیان مخصوصا با این شرایط که هر ماه گند یکی از شرکتا در میاد که واسه مصرف و تولید گازها تقلب میکنن اما در کل این اعداد واسه سرعت ثابت هست حالا اینکه شما پات رو پدال گاز بلغزه واقعا محاسبات بهم میریزه دیگه نمیتونی با اطمینان بگی فلان ماشین از فلان رقیبش مصرف بهتری داره یا گازهای کمتری تولید میکنه چون رفتار موتورها زیر فشار واقعا فرق میکنه خیلی به این چیزا دقت نکن. واسه مثال تجربه شخصی خودم از موستانگ شش سیلندر و موستانگ اکوبوست اینه که شاید تو سرعت ثابت که شما نیاز به افزایش گشتاور نداری مصرف مدل اکوبوست کمتر باشه اما همین که پا رو گاز گذاشتی و خواستی به شتاب و عکس العمل مشابه مدل شش سیلندر برسی میبینی مصرف اکوبوست اگه بیشتر از شش سیلندر نباشه کمتر نیست. کلا زیاد تو نخ این اعداد نرو
mehran911
۲ مهر ۱۳۹۶پس متخصصین EPA هم باید مواظب باشن پاشون روی گاز نلغزه…
.
پسر خوب
تمام این تست ها و اندازه گیری ها تحت شرایط و استاندارهای یکسان برای هر خودرو و بابالاترین دقت و کاملا مکانیزه اندازه گیری میشه
.
شما هنوز فکر میکنی یک نفر رو از سر چهار راه میارن پاشو بزاره روی گاز تا مصرف سوخت و آلایندگی رو اندازه گیری کنن ????
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲ مهر ۱۳۹۶مهران جان دمت گرم????
دیگه واقعیتو گفتی دیگه.
مهدی جان 720s هم تست های nedc رو پشت سر گذاشته همepa جالبه که تو تست سیکل اروپایی 10.7لیتر ثبت شده و تو epa مصرف 12.8 لیتری ثبت شده که فقط 2.1 لیتر تفاوتشونه که برای یک سوپر اسپرت فوق العادس!!
حالا من نمیدونم تست ((پا رو گاز داش مهدی)) معتبر تره یا nedc یا epa؟؟!!!!?
مهدی
۲ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز تجربه شخصی من از همه ماشینهای مدرن از کیا هیوندای بگیر تا انواع بنزها و فوردها و شورلت ها و … بهم میگه این اعداد و ارقام حتی با رانندگی اقتصادی هم بدست نمیاد اگر بگیم سوخت بی کیفیت هست تو همین پدال هم بارها مقالات مختلف از انواع و اقسام ماشینها و تستهای خارج از کشور بوده که نشون داده مصرف سوخت تو شرایط واقعی فرق داره با اعداد و ارقام اعلامی کارخونه ها فقط کافیه تو قسمت سرچ همینحجا بنویسی مصرف سوخت تا مقالات بیاد. حالا من دیگه مثل شما بیکار نیستم که بگردم epa و فلان و بیسار حفظ کنم و ببینم اونا دیگه چی میگن .
مهدی
۲ مهر ۱۳۹۶واقعا کی قراره بعضی از این بچه مچه های پدال بفهمن با تیکه انداختن و گذاشتن شکلک خنده و نیش خند در قبال حرف بقیه بزرگ نمیشن وقتی بزرگ میشن که دوران نوجوانیشون بگذره و یکم سنشون بره بالاتر و بفهمن درست حرف زدن چطوره! آخه پسرای خوب شما که تمام خواب و دنیای بچگانتون اسم برند ماشیناست تا اونجا که جای اسم خودتون اسم ماشین میذازین و تمام هنرتون اینه که مجله ماشین میخونین قلقلکتون میشه که چهارتا اسم epa و nedc و …حفظ کردین چرا فکر میکنین چیزی از ماشین سرتون میشه؟ تاحالا غیر از چند باری که ماشین باباتونو دزدیدین چند بار پشت فرمون نشستین که اینجور قمپز در میکنین!! تو اهوازی که من هستم شب و روزم با ماشینهای اروندی میگذره کدوم ماشین چهار سیلندر ۱۵۰ اسبی مصرف ترکیبیش ۱۰ بوده که فکر میکنی ماشین ۷۰۰ اسبی ۱۰ میسوزونه! النترای ۱۸۰۰ سی سی که تو شهر زیر پای منه داره ۱۲_۱۳ مصرف میکنه بعد کدوم عقل سالمی میاد میگه ماشین ۷۰۰ اسبی هم همینقدر میسوزونه! پسر جان بچه جان تا وقتی سرعت ثابت هست و شما از ماشین گشتاور بیشتر طلب نکنی خیلی فرقی نداره ماشین بوگاتی ۱۶ سیلندر باشه یا ماتیز سه سیلندر همینکه چند بار از پشت چراغ قرمز و ترافیک خواستی سرعت بگیری این اعداد و ارقام دیگه معنی پیدا نمیکنه. بنز سی کلاس ۴ سیلندر مدل ۲۰۱۶ داره جلو چشمای من با رانندگی پیرمردی ترکیبی ۱۱-۱۲ مصرف میکنه بعد با چه منطقی مکلارن ۷۰۰ اسبی هم بشه ۱۰_۱۲ ؟! پسر جون قدرت بیشتر یعنی مصرف سوخت بالاتر حالا میخواد ماشین ساخت مکلارن باشه یا ناسا یا آدم فضایی ها هرچیزی بهایی داره والا بلا هیچ تویوتا پریوسی تو شهر ۴-۵ نمیسوزونه هیچ مزدا ۳یی تو شهر ۶-۷ نمیسوزونه
اونلي فراري
۲۸ خرداد ۱۳۹۷جونم دانی
سوسولو ترکوندی
اقا عشق است فراری و بس
ولی باید اعتراف کنم طراحیه ۷۲۰ نابیه
خیلی خاصه
لا مصب ارضات میکنه
جلو و عقبش لایک
Mg
۲۹ اسفند ۱۳۹۸بعضی ها فکر می کنن این مکلارن کنده عمو ت ی درگ ریس رسمی مکلارن ۷۲۰s از فراری ۸۱۲ و لامبورگینی اونتادور sv و لامبورگینی هوراکان پرفیوم باد اونوقت میگن فراری ۴۸۸ بهتره ??