شاید مک لارن در اندیشه امضای قرارداد با رنو برای تامین پیشرانه خودروهای فرمول ۱ باشد اما میگوید شاید با تصویب قوانین جدید در سال ۲۰۲۱ احتمال ساخت پیشرانه مخصوص به خود وجود دارد.
زاک براون در مصاحبه با موتور اسپورت گفته امیدوار است قوانین جدید اوایل دهه میلادی آینده باعث شوند این ورزش در دسترس پذیرتر و منصفانهتر باشد.
علاقهمندیم ببینیم پیشرانه جدید خودروهای فرمول ۱ در سال ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود و آیا پیشرانه خودمان را خواهیم ساخت یا اینکه افراد جدیدی با این قوانین وارد میدان خواهند شد.
او ادامه داد:
بنابراین هماکنون تمرکز ما روی سه سال آینده بوده و به زودی که از قوانین اطلاع یابیم به امکان ساخت پیشرانه فکر خواهیم کرد.
براون خاطرنشان کرد:
من فکر میکنم فرمول ۱ در آینده تغییرات مثبتی خواهد داشت و قوانین جدید پیشرانه، باز توزیع درآمدها و… در آن دیده خواهند شد؛ بنابراین تصمیمگیری برای سال ۲۰۲۱ سخت است زیرا تغییرات زیادی رخ خواهد داد.
براون معتقد است مک لارن باید هزینههای ساخت پیشرانههای خود را بداند. در کل این کار قبلاً انجام نشده و مک لارن نیز بسیار کوچکتر از کمپانیهایی چون مرسدس، فراری، رنو و هوندا میباشد.
براون به این نکته اشاره میکند که بنا به عقیده او بهترین روش برای فرمول ۱ وجود یک تأمینکننده پیشرانه مستقل میباشد.
او گفت:
من به وجود یک پیشرانه مستقل و رقابتی بسیار علاقهمند هستم، پیشرانهای که تنها به خلق اعداد فکر نکند. خودروسازان فوقالعاده بوده و من بسیار تحسینشان میکنم اما بهتر این است که همانند گذشته یک پیشرانه مستقل وجود داشته باشد که تیمها بتوانند آن را انتخاب کنند.
:::فرشاد:::
۲۴ شهریور ۱۳۹۶مکلارن کمپانی دست و پا بستهای نیست، به نظرم توانایی ساخت موتور فرمول یک رو داره، اونقدر هم معروف هست که بتونه سرمایهگذار جذب کنه.
Ferrari FXX K
۲۵ شهریور ۱۳۹۶یه روز قراره این جمله رو بشنویم!!!
.
.
کمپانی انگلیسی با شکوه مکلارن با یک سال تجربه ی ساخت موتور!?
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ شهریور ۱۳۹۶مکلارن در چن سال آینده مدلهای جدیدی معرفی مبکنه ک باعث میشه سود مکلارن خیلی بیشتر بشه،امیدوارم با کاهش هزینه توسعه موتور، مکلارن انجین خودشو بسازه
ماتئوس
۲۴ شهریور ۱۳۹۶فرمول یک وقتی جذذذذذذابتر میشه که پای پورشه بهش باز شه ???
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶.
کاملا درسته .
دانش آیرودینامیک و شاسی مکلارن اگر در کنار موتور های بی نظیر پورشه قرار بگیره یک ترکیب مرگبار برای سایر رقبا ایجاد خواهد کرد.
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶.
هوندا یه امسال رو بدشانسی آورده . نمیدونم چرا اینقدر بزرگش کردن.
مستقل شدن و مستقل بودن خوبه و همه استقلال این اتکا به خود رو به وابستگی ترجیح میدن
اما
موتور با اختلاف بسیار زیاد پیچیده ترین قسمت ماشین فرمول یکه و مکلارن اگر خودش موتور بسازه عمرا بتونه حتی نزدیک فراری بشه . رقیب اصلی مکلارن فراریه ، من از اول با ایده ی موتور گرفتن از فراری به شدت مخالف بودم و خوب شد این اتفاق رخ نداد . مکلارن به یک موتور ساز باتجربه نیاز داره مثل Cosworth یا TAG و Porsche.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ شهریور ۱۳۹۶داداش همچین میگی بی نظیر انگار پورشه یه عمری بود که انجین برای اف1 میساخت یهو انداختنش بیرون.??
هیچ تضمینی برای موفقیت پورشه در فرمول یک وجود نداره.
نمیشه فقط به یک یا دو دوره موفقیت متکی بود.
هیچ دلیلی هم وجود نداره که بگیم اگه مک لارن خودش انجین بسازه موفقیت کسب نمیکنه.
مسابقه استقامتی مثل فرمول یک نیست.
فراری که بهترین انجین ساز دنیا در کنار ب ام و به شمار میاد چهار فصل که جلوی بنز کم اوورده.
فراری که هم تو انجین جاده ای حرف اول رو میزنی هم تو فرمول یک.
Serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶.
حکمت این ایموجی های گریه که تو هر کامنت میذاری رو برام توضیح بدی ممنون میشم ! یه بحث ساده که گریه کردن نداره :-)
شما نظر شخصی خودت رو میدی و منم نظر خودم رو.
تضمینی ندادم که پورشه موفق بشه ، خبره های این کار و خود تیم ها نمیتونن در مورد قهرمانی تضمین بدن ، من و تو کی باشیم که تضمین بدیم رفیق .
من و شما کجای کاریم که تضمین بدیم؟
هیچ چیز قابل پیشگویی نیست ،
پورشه موتور ساز با تجربه و کاردرستیه ، از نظر تجربه ی موتور سازی اصلا با مکلارن قابل قیاس نیست به هیچ عنوان. بنز و فراری اگر هزار پله ی موتورسازی رو طی کرده باشن پورشه روی پله ی نهصدم ایستاده و مکلارن هنوز روی زمینه.
راننده های مکلارن با موتور های پورشه ، نه ۱ و نه ۲ ، بلکه ۳ فصل پیاپی عنوان قهرمانی کسب کردن که با توجه به همکاری کوتاه ۵ ساله ی پورشه-مکلارن در بین سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ بسیار شگفت انگیزه. نیکی لائودا یک بار وآلان پراست ۲ بار.
خود مکلارن به عنوان یک تیم در همین ۵ سال ۲ بار قهرمان و ۲ بار نایب قهرمان شده.
شکست فراری در مقابل بنز هم به دلیل ضعف فراری نبود ، هر کسی فراز و نشیب های خودش رو داره ، موتور های فراری رکورد دار قهرمانی هستند و ۱۵ عنوان قهرمانی کسب کردن و در دانش موتور سازی فراری هیچ کس شکی نداره ، بعد از فراری با ۱۵ عنوان قهرمانی رنو قرار داره با ۱۱ تا ،
علت ناکامی چند ساله ی فراری در مقابل بنز ، فراری نیست ، مسئله اینه که بنز خیلی قویه و ۱۳۰ سال تجربه پشت مهندسی موتور بنز خوابـیده . بنز حریف کمی نیست و اگرمیخواست در سال ۱۹۵۵ بعد از تصادف دلخراش لمانز از فرمول ۱ کناره گیری نکنه الان احتمالا از نظر عنوان قهرمانی فرمول ۱ با فراری در یک سطح بود.
بیشتر فکر نمیکنم بتونم بحث کنم،. بیشتر از این دیگه بلد نیستم.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ شهریور ۱۳۹۶آره خب.
فقط امیدوارم عینه اون موتوری که برای تیمFootwork ساخته بودن نشه که به قدری فاجع آمیز بود که در سال 91 تو تمرین 4 تا موتور از دست دادن.
وتیم کلا مجبور شد پورشه رو کنار بزاره.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ شهریور ۱۳۹۶مجید جان بعد فراری کازورث پرافتخار ترین سازنده موتور فرمول یک هس، درمورد بنز هم این اما و اگر ها فایده نداره و نمیشه گف اگه بنز میموند قهرمانی زیادی کسب میکرد! درضمن چطور با اطمینان میگی اگه مکلارن موتور بسازه در حد فراری نیس؟! مکلارن توانایی بالایی داره،درسته الان توان مالی مکلارن مثه فراری نیس ولی در چن سال دیگه با معرفی مدلهای جدید درآمدش بیشتر میشه، 15مدل جدید ک اولیش 720اس هس.
mehran911
۲۴ شهریور ۱۳۹۶اون پیشرانه رو پورشه نساخت
مزگر ساخت
بعد از خروج پورشه از مسابقات فرمول یک
پورشه به دلیل وجود مشکلات در فروش و خط تولید با کاهش درآمد مواجه شد
در این حال مزگر که از مهندسین کار کشته ی پورشه بود با فشار به کمپانی سعی در بازگشت پورشه به مسابقات داشت که ابتدا گروه هیئت مدیره نپذیرفت
اما با اصرار این مهندس پورشه با صرف کمترین هزینه ی ممکن اجازه ی ساخت موتور رو به مزگر داد
با وجود سرمایه ی محدود مزگر برای ساخت موتورجدید هزینه ی کافی در اختیار نداشت و از الگوی های موتور پورشه 917 که بیست سال پیش ساخته شده بود استفاده که در نهایت موتور تولیدی سنگینتر از موتور های معمول شد و قابلیت اطمینان پایینی داشت …
.
پورشه تبحر زیادی در تولید موتور های توربو با حجم پایین داره
سال ۲۰۱۴ موتور ۲ لیتری V4 پورشه به عنوان برترین موتور سال fia انتخاب شد
پورشه بر عکس مکلارن از نظر مالی و تجربه ی ساخت موتور هیچ مشکلی نداره
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶.
هیچ تضمینی نیست مک لارن با بهترین موتور موجود هم بتونه قهرمانی در فرمول 1 کسب کنه .
Ferrari FXX K
۲۵ شهریور ۱۳۹۶آقای ویلیامز!
شما خیلی نظرات عجیبی دارید!
بحث سر ((تجربه ی ساخت موتور)) هستش!
من خواهش میکنم یکم منطقی باشید.
یعنی نظر شما اینه هیچ تضمینی نیست فراری با بیش از ٧٠ سال تجربه ی ساخت موتور بتونه بهتر از مکلارن باشه!
و از اون طرف میگید درسته مکلارن یک سال تجربه ی ساخت موتور داره (اونم شاید تو ٢٠٢١)
ولی دلیل نمیشه بگیم نمیتونه توی ساخت موتور از فراری جلو بزنه!
این نظر اقا پهلوان هم بود لطفا میشه برا من شفاف سازی کنی که دقیقن معیارت برای تکنولوژی ساخت موتور چیه؟؟؟؟؟
ارمان
۲۴ شهریور ۱۳۹۶قبلن گقته شده کهمکلارن توی پلتفرم با بی ام و یه بده بستونی داره اگه تو فرمول ۱ با هم کارکنن فوق العاده میشه بی ام و تجربه خوبی تو ساخت انجین داره و مکلارن هم تو ساختو شاسیو و تونل باد دستاورد عالی داشته ضمن اینکه ورود بی ام و تو فرمول ۱ بهترین خبر ممکن خواهد بود
بی ام و مکلارن برای سال ۲۰۲۱ ??
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶بنتلی جون
در مورد فورد (به قول خودت کازورث) اشتباه میکنی
فورد هرگز پرافتخار ترین سازنده ی فرمول یک نبوده
فراری در هر زمینه ای پرافتخارترین تیم فرمول یکه
کامنتش رو جدا میذارم ، از ویکی پدیاست ، صفحه ی اسکودریا فراری
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶Ferrari team has achieved unparalleled success in Formula One and holds many significant records including:
Most Constructors’ Championships: 16
Most Drivers’ Championships: 15
Most Grands Prix participated (all-time): 945
Most Grands Prix started (all-time): 942
Most wins (all-time): 228
Most podiums (all-time): 721
Most one-two finishes (all-time): 83
Most pole positions (all-time): 211
Most WCC points (all-time): 7,033.5
Most WDC points (all-time): 7,935.27
Most fastest laps (all-time): 241
Most consecutive seasons with at least one victory during a season: 20 (1994–2013)
Ferrari is also the most successful F1 engine manufacturer, with 228 wins. Of the 19 tracks used in 2014, 8 have lap records set by the Ferrari F2004, with a further 3 set by the Ferrari F2003-GA, Ferrari F2008 and Ferrari F10.
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ابهامی که نیست ؟
میخوای ترجمه کنم یا توضیح بدم ؟!
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶.
در مورد مک لارن
شک ندارم مکلارن در آینده ثروتمند تر از فراری میشه
دلیلش اینه که :
1- مهم ترین دلیل ، اکثریت سهامش در اختیار هولدینگ های خلیج فارسی هست که پول بسیاری رو به مکلارن تزریق میکنن. پول نفت . برای همینه که من میگم خودروساز نفتی . هدفم مسخره کردن مکلارن نیست . کاملا جدی میگم . گسترش خط تولید مکلارن به خاطر سرمایه ی هنگفت حاصل از فروش نفت توسط سهام داران این شرکته.
2- افزایش فروش و گسترش خط تولید که در واقع زیرمجموعه ی دلیل اوله.
اما مکلارن اگر 1000 میلیارد دلار هم سرمایه داشته باشه نمیتونه 70 سال تجربه ی موتورسازی رو بخره ، همه چیز رو با پول نمیشه خرید
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶.
در مورد بنز هم از روی شواهد و قرائن میشه فهمید بنز اگر ادامه میداد در کنار فراری رکورد دار میشد
بنز در سال 1954 و 1955 قهرمان فرمول 1 شده بود که همین سال اون اتفاق در لمانز رخ داد و 84 کشته به جا گذاشت . بنز با قهرمانی از فرمول 1 خارج شد نه به خاطر نتایج ضعیف و خارج شدن از کورس رقابت مثل کازورث
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۶و بعدش هم بسیار پرقدرت برگشت و چند ساله داره همرو درو میکنه
شایدهم شخم میزنه
خخخخ