تجربه هیجانانگیز رانندگی با مک لارن 620R جدید
این روزها عبارت "خودرویی مسابقهای برای جاده" کمی کلیشهای شده است. البته مک لارن وضعیت متفاوتی داشته زیرا 620R جدید تا حد ممکن به خودروی مسابقهای 570S GT4 نزدیک شده و در واقع گرگی پیست محور با پلاک شهربانی در جلوست!
همانند تمامی محصولات مک لارن، این خودرو بر پایه فریم کربنی و ساب فریمهای آلومینیومی در جلو و عقب بنا شده است. اینجاست که ارتباط با مدل جادهای 570S پایان یافته و فامیل شدن 620R با GT4 شروع میشود.
بجای دامپرهای تطبیقی شاهد استفاده از تنظیمات پیچشی قابل تنظیم هستیم که از مدل مسابقهای گرفته شده است. تنظیمات دوبل جناغی آلومینیومی هم وجود دارند که سبکتر بوده و بوشهای فولادی ضدزنگ نیز جایگزین بوشهای لاستیکی شدهاند. فنرها و میلههای ضد لغزش نیز سفت تر شدهاند.
مک لارن 620R بهصورت استاندارد از ترمزهای سرامیک کربنی استفاده کرده و رینگهای 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب خودنمایی میکنند.
به عنوان یک خودروی مسابقهای بهبودهایی نیز در آئرودینامیک بدنه صورت گرفته که از بال عقب بزرگ تا کاپوت فیبر کربنی را شامل میشود. این قطعات برای افزایش داون فورس و بهبود عبور جریان هوا طراحی شدهاند. اسپلیتر جلوی گیرا را نیز نباید از یاد برد. در کل این هیولا میتواند 185 کیلوگرم داون فورس تولید کند. MSO هم برای تکمیل شده ظاهر خودروهای مسابقهای یک ورودی هوای روی سقف را به شما خواهد فروخت.
داخل کابین نیز وضعیت مشابهی برقرار است. پوشش آلکانترا در بخشهای کلیدی دیده شده و فیبر کربن نیز روی صندلیهای مسابقهای به چشم میخورد.
آیا اینها برای جاده خیلی زیاد نیستند؟ نه واقعاً. شاسی لبهای تیز دارد که ناهمواریهای روی جاده را نشان میدهد اما خب از طرف دیگر با خودرویی پرانرژی روبرو هستیم و برای لذت بردن از آن نیازی به ریسک کردن ندارید.
620R وقتی از لاستیکهای چسبنده استفاده کند دقیقاً شبیه GT4 در پیست خواهد بود. خودرویی بخشنده، درگیر کننده و فوقالعاده توانا. 620R شما را تشویق میکند که تحتفشارش قرار دهید و محدودیتهای خود و خودرو را بشناسید.
نمیتوان از این حقیقت فرار کرد که مک لارن 620R یک خودروی افراطی است اما این افراط از نوع بسیار خوبش میباشد. شاسی دقتی دارد که تنها وجود تجربه زیاد در موتور اسپورت میتواند چنین چیزی را ارائه کند. پیشرانه 8 سیلندر 3.8 لیتری نیز در حد نهایی خود قرار داشته و تجربه راندن آن در جاده یا پیست برخلاف هر خودروی دیگری سری اسپورت مک لارن از جمله 600LT میباشد.
مشخصات مک لارن 620R
- قیمت: 250 هزار پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر 3.8 لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 610 اسب بخار/620 نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 2.9 ثانیه
- حداکثر سرعت: 322 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 14.1 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)