این روزها عبارت “خودرویی مسابقهای برای جاده” کمی کلیشهای شده است. البته مک لارن وضعیت متفاوتی داشته زیرا 620R جدید تا حد ممکن به خودروی مسابقهای 570S GT4 نزدیک شده و در واقع گرگی پیست محور با پلاک شهربانی در جلوست!
همانند تمامی محصولات مک لارن، این خودرو بر پایه فریم کربنی و ساب فریمهای آلومینیومی در جلو و عقب بنا شده است. اینجاست که ارتباط با مدل جادهای 570S پایان یافته و فامیل شدن 620R با GT4 شروع میشود.
بجای دامپرهای تطبیقی شاهد استفاده از تنظیمات پیچشی قابل تنظیم هستیم که از مدل مسابقهای گرفته شده است. تنظیمات دوبل جناغی آلومینیومی هم وجود دارند که سبکتر بوده و بوشهای فولادی ضدزنگ نیز جایگزین بوشهای لاستیکی شدهاند. فنرها و میلههای ضد لغزش نیز سفت تر شدهاند.
مک لارن 620R بهصورت استاندارد از ترمزهای سرامیک کربنی استفاده کرده و رینگهای ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب خودنمایی میکنند.
به عنوان یک خودروی مسابقهای بهبودهایی نیز در آئرودینامیک بدنه صورت گرفته که از بال عقب بزرگ تا کاپوت فیبر کربنی را شامل میشود. این قطعات برای افزایش داون فورس و بهبود عبور جریان هوا طراحی شدهاند. اسپلیتر جلوی گیرا را نیز نباید از یاد برد. در کل این هیولا میتواند ۱۸۵ کیلوگرم داون فورس تولید کند. MSO هم برای تکمیل شده ظاهر خودروهای مسابقهای یک ورودی هوای روی سقف را به شما خواهد فروخت.
داخل کابین نیز وضعیت مشابهی برقرار است. پوشش آلکانترا در بخشهای کلیدی دیده شده و فیبر کربن نیز روی صندلیهای مسابقهای به چشم میخورد.
آیا اینها برای جاده خیلی زیاد نیستند؟ نه واقعاً. شاسی لبهای تیز دارد که ناهمواریهای روی جاده را نشان میدهد اما خب از طرف دیگر با خودرویی پرانرژی روبرو هستیم و برای لذت بردن از آن نیازی به ریسک کردن ندارید.
620R وقتی از لاستیکهای چسبنده استفاده کند دقیقاً شبیه GT4 در پیست خواهد بود. خودرویی بخشنده، درگیر کننده و فوقالعاده توانا. 620R شما را تشویق میکند که تحتفشارش قرار دهید و محدودیتهای خود و خودرو را بشناسید.
نمیتوان از این حقیقت فرار کرد که مک لارن 620R یک خودروی افراطی است اما این افراط از نوع بسیار خوبش میباشد. شاسی دقتی دارد که تنها وجود تجربه زیاد در موتور اسپورت میتواند چنین چیزی را ارائه کند. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری نیز در حد نهایی خود قرار داشته و تجربه راندن آن در جاده یا پیست برخلاف هر خودروی دیگری سری اسپورت مک لارن از جمله 600LT میباشد.
مشخصات مک لارن 620R
- قیمت: 250 هزار پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۳.۸ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 610 اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 2.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 322 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 14.۱ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
Hussein
۷ مهر ۱۳۹۹مکلارن بد اومد وسط بازی فراری و پورش و لامبورگینی
لامصب خیلی فروشش این سه شرکت رو کم کرد
بدجور هم اذیتشون میکنه و جنجال به پا میکنه
Mahdi
۷ مهر ۱۳۹۹مکلارن همچین آمار فروش بالایی هم نداره ولی ماشین های خوبی تولید می کنه
سهند
۷ مهر ۱۳۹۹نظر سنجی
فراری f8 لایک ?
مکلارن 720s دیسلایک ?
امین
۸ مهر ۱۳۹۹اگه منظورت عملکرد و پرفورمنسه که720sسر تره (10.1)
Maserati
۷ مهر ۱۳۹۹پووووووشششششههههههه نه پورشششش
زیزیگولو
۷ مهر ۱۳۹۹رانندگی با یکی از بهترینو معروفترین سوپر کارای جهان بایدم هیجان انگیز باشه
رامین
۷ مهر ۱۳۹۹دلم واسه طراحای مک لارن می سوزه. کار خیلی سختی دارن برای زبان طراحی جدید. واقعا فوق العادس این طراحیا
سورنا
۷ مهر ۱۳۹۹چرا انقد خوبن آخه :((
لامصب عین عروسک میمونه
Maserati
۷ مهر ۱۳۹۹هرکاریش هم بکنه چراغ جلوش خیلی ززززششششتتتههههه
S.K.power
۷ مهر ۱۳۹۹من معتقدم که در این کمپانی هیچ خودرویی به ۷۲۰s نمی رسه باز هم هر کس نظری داره دیگه.
Moein
۷ مهر ۱۳۹۹720 اعجوبه ای بود که تکرارش کار سختیه
امین
۸ مهر ۱۳۹۹765lt
مهرداد
۸ مهر ۱۳۹۹720 خوبه ولی چیزی که باید از اول می بود 765LT یه که طراحیش به مراتب کاملتر ، تهاجمی تر و زیباتر از 720 هست. به نظر من بهترین تولید مک لارن تو سالهای اخیره
Aria
۷ مهر ۱۳۹۹موتور۳.۸
8سیلندر توربو با ۶۱۰ اسب مصرف صدی ۱۴
پژو ۱۸۰۰با ۸۰_۹۰اسب دروغی ایرانخودرو مصرف صدی ۱۲ ?
ارشیاSVJ
۷ مهر ۱۳۹۹فک کنم سریعترین باشه بینه رقیباش
البته این طراحی یکم داره تکراری میشه بینه مکلارن ها.
R
۷ مهر ۱۳۹۹هبه نظر میاد کابین راحتی و صندلی ها نرمی مورد انتظارو نداره و داخلش خشکه بیشتر از نیم ساعت نشستن هم باعث کمردرد و جاهای دیگه میشه
محصولات مک لارن برای استفاده روزمره مناسب نیستن
Hamidreza
۸ مهر ۱۳۹۹اتفاقا خیلی از سایت ها نوشتند که 720s و 570s برای استفاده روزمره و شهری مناسب اند و خیلی نرم هستند (از یک خودروی مخصوص پیست نباید انتظار صندلی های اس کلاس یا گوست رو داشت!)
The 570S series, for instance, are perfectly suitable for most daily journeys without any significant hardship.
***
The McLaren 720s is a Supercar for Daily Driving
JDM
۷ مهر ۱۳۹۹جدیدا میخوام کامنت بذارم با یک صفحه سیاه همراه با تبلیغ تو سایت روبرو میشم
با دوتا مرورگر و دوتا گوشی مختلف هم امتحان کردم بازم با همچین موردی روبرو شدم
لطفا رسیدگی کنید
سردبیر
۸ مهر ۱۳۹۹درود. ممنون از تذکر شما. یکی از اگهی های سایت دارای کدهای مشکل داری بود که حذف شد. پوزش از شما و سایر کاربران گرامی
مهدی
۸ مهر ۱۳۹۹به نظرم که ظاهرش چیپ و ارزون قیمت میزنه اما نمونه جدید ۷۲۰ با اسپویلرهای زیر واقعا جذاب شده
OMID
۸ مهر ۱۳۹۹ترکیب رنگیش بیسته?
MAF
۸ مهر ۱۳۹۹تو این که 620r یه هیولاس شکی نیس
ولی من 570sرو به هیچی ترجیه نمیدم