محصولات دمدراز یا همان LT مک لارن همیشه خاص بودهاند. اولین مدل جادهای یعنی 675LT در سال ۲۰۱۵ و با ادعاهای مهمی وارد میدان شد و مک لارن امیدوار است محصول جدید این سری یعنی 765LT نیز بازخوردهای خوبی را دریافت کند.
با اعداد مشابهی روبرو هستیم اما این خودرو حداقل از نظر تکنولوژیکی یک قدم رو به جلو محسوب میشود. مک لارن خودش میگوید با 765LT فصل جدیدی در تاریخ مدلهای LT شروع شده است چیزی که واقعاً برجسته به نظر میرسد.
اما زمانی که به اعداد نگاه میکنید میفهمید مک لارن حقیقت را میگوید. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت ۷۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید میکند. وزن خشک 765LT تنها ۱۲۲۹ کیلوگرم بوده و ۸۰ کیلوگرم سبکتر از اسطورهی این برند یعنی 720S میباشد. در واقع وزن این سوپرکار تازهنفس به اندازه فورد فوکوس بوده اما خب قدرت آن ۶ برابر بیشتر از یک هاچبک خانوادگی متوسط است.
به این ترتیب شاهد ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیهای هستیم و برجستهتر اینکه تنها ۷ ثانیه زمان لازم است تا سرعت این هیولا از سکون به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. رقبای سوپرکار را فراموش کنید، 765LT به اندازه سوپربایک ها سریع است.
به لطف پیستونهای آلومینیومی و سرسیلندر گرفته شده از سنا و همچنین استفاده از پمپ سوخت بهتر و… این خودرو تفاوتهایی نسبت به 720S دارد.
همچنین فنرهای سفارشی و دامپرهای ارتقا یافتهای در خودرو بکار رفته است. از طرف دیگر فاصله بین چرخ های روبرویی در جلو ۶ میلیمتر افزایش یافته و ارتفاع خودرو نیز ۵ میلیمتر کمتر از برادر استاندارد خود است. به این موارد باید بال عقب بزرگتر را نیز به عنوان بخشی از آئرودینامیک فعال 765LT اضافه کرد آئرودینامیکی که ۲۵ درصد داون فورس بیشتری تولید میکند.
رینگهای سبکوزن و لاستیکهای چسبان پیرلی تروفئو R حدود ۲۰ کیلوگرم وزن را کاهش دادهاند و سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی نیز ۴۰ درصد سبکتر از نمونهی فولادی مشابه میباشد.
کار با ترمزها، فرمان و باقی عملکردهای خودرو در پیست بدون هیچگونه زحمتی صورت میگیرد. وقتی لاستیکها در حالت عملیاتی خود قرار داشته باشند پایداری و اعتمادبهنفسی که LT منتقل میکنند بسیار احساسبرانگیز است. چند سال پیش به سختی میتوانستیم فکر کنیم ۷۵۶ اسب بخار در خودرویی با وزن کم چنین عملکردی را ارائه میکند اما مک لارن همیشه ثابت کرده توانایی انجام کارهای سخت را دارد.
اگر با پدال گاز رفتار خوبی داشته باشید خودرو همواره شما را راضی خواهد کرد و درعینحال احساس ترس و وحشت را نخواهد داشت.
بجای حس ترسی که در برخی سوپرکارها وجود دارد، 765LT با بازخوردها و ترفندهای دینامیکی خود حس پایداری و اعتمادبهنفس را القا خواهد کرد. این خودرو طرف شماست بنابراین شما از این حرکات برای کمک به دستکاری هر چیزی که دوست دارید استفاده خواهید کرد.
سوپرکار مک لارن خودش را به عنوان چهار چرخی درگیر کننده و مهمتر از آن هیجانانگیز نشان میدهد. 765LT به همان اندازه که خودرویی جدی است نیمه سبکی هم دارد که شما را خندان میسازد.
فرمان خودرو فوقالعاده بوده و میزان پاسخ و واکنش آن کاملاً حساب شده است و چسبندگی و احساس ترمزها نیز بسیار خوب بوده و کالیپرهای ترمز برگرفته از سنا روی این موضوع نقشی کلیدی دارند.
شما میتوانید با سرعت بالا وارد پیچها شده و از چسبندگی زیاد و قدرت بالایی که هنگام خروج از پیچ در اختیارتان است لذت ببرید. اگر هم نیاز به کنترل هرزگردی چرخ ها و بهبود کشش داشته باشید گیربکس با تعویضهای کوتاه به کمک خواهد آمد.
تجربه تست ما فقط منحصر به پیست بود و بنابراین بدون رانندگی در جادههای عمومی به سختی میتوان درباره سواری 765LT قضاوت کرد اما با توجه به شرایط پیست سیلورستون میتوان گفت سیستم تعلیق تطبیقی مک لارن پایداری بیشتری نسبت به آنچه از یک خودروی پیست انتظار دارید ارائه میکند.
همچنین فضای بار ۱۵۰ لیتری جلو اگرچه خیلی زیاد نیست اما گاهی اوقات به کار میآید. همچنین شیشه عقب برای کاهش وزن از جنس پلی کربنات بوده و بنابراین دسترسی به هرگونه وسیله پشت صندلیهای فیبر کربنی کار سختی خواهد بود. در صورت سفارش پکیج کلاب اسپورت پرو که همان صندلیها را نیز شامل میشود میلههای ایمنی تیتانیومی نیز در کابین نصب میشوند که آنهم کار دسترسی به وسایل را سختتر میکند.
بین دو مدل 720S و سنا، مک لارن 765LT قرار دارد که بیشتر به سمت سنا متمایل میباشد. این خودرو ۷۵ تا ۸۰ درصد پرفورمنس و احساس سنا را با ۴۰ درصد قیمت کمتر ارائه میکند. پرفورمنس این خودرو از هر جنبهای فوقالعاده بوده و البته به این مورد باید وضعیت خاص بودن خودرو را نیز اضافه کرد؛ اما شما میتوانید هر لحظهای که دوست داشتید از عملکرد 765LT لذت ببرید. در این بخش از بازار هیچ شرکتی نمیتواند مثل مک لارن خودرویی برای راننده بسازد.
مشخصات مک لارن 765LT
- قیمت: 280 هزار پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 765 اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 2.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 330 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
Ramiin
۲۳ مهر ۱۳۹۹حریف می طلبه ??
nikzad
۲۳ مهر ۱۳۹۹یکی از بهترین اسپرت سازان دنیای خودرو.واقعا محصولات عالی تولید میکنه.وزن عالی،قدرت عالی،مصرف سوخت به صرفه.من به شخصه یکی از طرفداری این شرکت هستم.اما به نظرم اگر داخل کابین یک رگه های رنگ جیغ به کار میبردن از اینی که هست بهتر میشد.دوستان یک سوال توی مطلب ذکر شده که محصولات مکلارن دم درازltنام دارند ولی برای f1 gtr این اسم رو چرا به کار نبردن؟با این کهgtrهم دم دراز بود!
nikzad
۲۳ مهر ۱۳۹۹میدونستید موقع تغییر حالت به مسابقه صفحه کیلومتر برعکس میشه و یه اعداد دیگه رو نمایش میدن؟
Hamdreza
۲۳ مهر ۱۳۹۹بلی ویژگی جالبیه …
Hadi
۲۳ مهر ۱۳۹۹هیولای پیسته…
911GT2RS:لایک
765LT: دیسلایک
ممد ژانگولر
۲۳ مهر ۱۳۹۹عقب ماشین عجب سولاخ اگزوزهایی داره
MehdiTurbo
۲۴ مهر ۱۳۹۹تو اینا همه زیبایی که داره فقط سوراخ اگزوز عقبش برات جذاب بوده به حق که ژانگولری 😄
منکه میدونم تو ذهن تو چی میگذره
OMID
۲۳ مهر ۱۳۹۹ظاهری که عالیه بقیش هم مبارک خریداراش
Hamdreza
۲۳ مهر ۱۳۹۹ممنون شاهین جان گلی بخدا !
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۹انجام وظیفه اس ❤
Malt hill
۲۳ مهر ۱۳۹۹این پسر اینقدر دوست داشتنیه که سایپا اسم ماشینش رو گذاشت شاهین :))
JDM
۲۳ مهر ۱۳۹۹ناموسِ 400 متر اومد!
SF90 STRADALE
۲۳ مهر ۱۳۹۹ناموس ۴۰۰ متر از دیار مارانلو میاد
اسب وحشی و سرکش که رقیب میطلبه
JDM
۲۳ مهر ۱۳۹۹720اس اومد سه سال ناموس بود
به احتمال زیاد اینم ناموس بعدی 400 متره
تایم 9.9 میزنه
SF90 STRADALE
۲۳ مهر ۱۳۹۹اگه ۹.۹ بزنه که حتماً میزنه ، SF90 استراداله زیر ۹.۷ میزنه
ناراحتم از اینکه رکورد سلطان قلب ها رو میشکنه
پادشاه واقعی ۴۰۰ متر ? LaFerrari ?
سوپر اسپرتی که رکورد هایپر کارها رو بزنه خیلی باید ترسناک باشه ??
msh_ferrari
۲۴ مهر ۱۳۹۹لافراری ۹.۷ هست ایمان
و هنوز هم سلطانی میکنه
Great British
۲۶ مهر ۱۳۹۹لافراری کشته خودشو با نزدیک به هزار اسب قدرت 9.7 زده :))
765 ال تی با 200 اسب کمتر همونو میزنه بدون موتور الکتریکی
قبلا هم با پیستا و اف 8 برای 720 اس شاخ و شونه کشیدین و جفتشون اومدن و به تکنولوژی 3 سال پیش مکلارن باختن و رفتن پی بازیشون.
کلا فن های فراری کری زیاد میخونن قبل از مسابقه :))
JDM
۲۳ مهر ۱۳۹۹اس اف 90 که باید با سنا مقایسه بشه
SF90 STRADALE
۲۳ مهر ۱۳۹۹با هایپرکار سنا هم مقایسه میشه اونم به وقتش
فقط باید صبر کنی دوست عزیز ؛ عجله نداشته باش
مقایسه ماشینی تا دندان مسلح برای پیست که همه چی رو فدای دانفورس کرده با ماشینی که همه چی طبق قواعد تولید شده و بسیار تکنولوژیک تر هست
امیدوارم هایپرکار درب شیشه ای و آتشین مکلارن از این دوئل به سلامت عبور کنه
JDM
۲۴ مهر ۱۳۹۹عزیز من اگه به اتش سوزیه که فراری 458 و لامبو اونتادور هم اتش گرفتن سنا یه ماشین سبک و چابک و با پرفورمنسه
اما sf90 یه ماشین نسبتا سنگین و واسه دیلی درایوینگ هم قابل استفاده اس
SF90 STRADALE
۲۴ مهر ۱۳۹۹تعداد تولید و قیمت رو در نظر بگیر ??
بنا به گفته شما سنا ماشینی بسیار سبک و پرفورمنسه و SF90 استراداله ماشین خیلی سنگینی هست
بنابر این سنا باید خیلی سریع تر باشه و اگه اینطور نباشه خیلی خنده داره
چون هرکاری کردن تا سبک باشه و سریع ولی فراری همه اصول رو رعایت کرده
JDM
۲۵ مهر ۱۳۹۹عزیز من بچه 5 ساله هم میدونه هیچ ماشینی پرستیژ فراری و نداره ولی خب این اواخر مک لارن خیلی غول ظاهر شده. من بدون تعصب حرف میزنم اگر فردا اس اف 90 همه رو لت و پار کرد بش شخصا لقب غول کش میدم.
اما موردی که هست من نگفتم خیلی سنگینه من میگم نسبتا سنگینه چون 200 کیلو سنگین تر از سنا هست درمورد رقابتشون هم نگفتم کدومش پرفورمنسش بالاتره خودمم انتظار دارم اس اف90 درگ و ببره چون دو سال جدید تر و قدرت بیشتری هم داره(البته سنگین تر هم هست) و تو پیست فک میکنم سنا قلدر تر باشه هنوز هیچی معلوم نی اینا فقط حدسیاته ولی چیزی که مشخصه میشه گفت این ها رقیب هستن
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹اقا
دوستان
مکلارن
فراری
لامبو
مرسدس و پورشه
ما الان یه دشمن مشترک داریم!
جاروبرقی های تسلا و لوسید دشمنان ما هستن (توهین به المیراژ نباشه!)
JDM
۲۴ مهر ۱۳۹۹خب پورشه و بنز و بی ام و و کادیلاک هم رفتن سراغ الکتریکی سازی
پس این 4تا هم دشمن ما هستن!!!
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۹آی گل گفتی مخصوصا تسلا مخصوصا رودستر
MHMD
۲۳ مهر ۱۳۹۹واقعا دل و دماغی نمونده برای خوندن مطالب خودرویی ، دیگه انگیزه برای حتی دیدن این ماشین ها از نزدیک داره تبدیل به محال میشه … ، گرچه که هنوز 0.01 % امیدی هست.
M2F....GHI
۲۳ مهر ۱۳۹۹بنده با اینکه در این بخش از بازار ممکنه خودرویی دیگه رو دوست داشته باشم،باید اعتراف کنم که این سوپرکار 755 اسبی،کامل ترین خودروی این بخش از بازاره،60 سال تجربه توی فرمولا وان نتیجه بخش ابر خودروی فوق العاده ای مثل 765LT بوده.
M2F....GHI
۲۳ مهر ۱۳۹۹در خواستی از دوستان دارم و اینه که لطفن برای اینکه کامنتاتون خونده بشه زیر کامنت اول ریپلای نکنین کار خوبی نیست اصن.کسی که بخاد کامنت بخونه تا آخرش میاد.
73_AMG///
۲۳ مهر ۱۳۹۹خیلی خوشگله
مشخصاتشم عالیه
فقط مطمعنین 2.7 هست؟؟
توربو اس 2.4 رو زده
علیx76
۲۳ مهر ۱۳۹۹چون دف عقبه ، استارتش در حد توربو اس دو دف نیست ، اما تو سرعت های بالاتر ، نبود دف جلو بخاطر کاهش وزن ، بهبود هندلینگ و کاهش اتلاف انتقال نیرو ، شتاب بهتری خواهد داشت
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹خیلی ماشینه خوبیه.
ولی من اونتادور SVJ رو ترجیح میدم.
به نظرم اون خیلی ماشینه هیجان انگیزیه.
joojoo
۲۳ مهر ۱۳۹۹منم ترجیح میدم…. از اینکه ماشینی فقط روی اعداد و ارقام تمرکز کنه بدم میاد…
نه صدایی…نه ادرنالینی….ساخته شده فقط واسه ی اینکه عقربه ی کیلومترش زودتر از بقیه بالا بره
فقط موندم لامبورگینی چه هایپرکاری رو میخواد در قاموس یه سوپر اسپورت به عنوان جانشین اونتادور معرفی کنه که بتونه دوباره ده سال در قاموس یه پرچمدار واقعی بمونه…با این سرعت رشد سوپرکارها….اونتادور خیلی خاص بوده که تونسته 10 سال با سوپراسپورتهای روز دنیا رقابت کنه.
ولی مثلا 720s فقط سه سال دووم اورد. یا 650s که هیچ اونقدرم دووم نیاورد و نسخه ی دم درازشم کاری از پیش نبرد.و یا MP4 که اصلا با معرفی اونتادور به قهقرا رفت
Mf1
۲۸ مهر ۱۳۹۹همون MP4 که میگی تو پیست به راحتی فراری ۴۵۸ و لامبو شکست داد مجوز ورود به جاده هم داشت بعضی از خودروها فقط اسم در کردن وگرنه تو عمل هیچی نیستن
Maserati
۲۳ مهر ۱۳۹۹زیبااااا
محمدهادی
۲۳ مهر ۱۳۹۹خب باز صحبت از چسبندگی و عبور پرسرعت از پیچ هاشد،اما گفته نشد این ماشین تا چند جی میتونه شتاب جانبی رو تحمل کنه
واقعا لذت بخش ترین پارامتر یه سوپر اسپرته
حتی لذت بخش تر از شتاب اولیه خودرو
تحت پیگرد
۲۳ مهر ۱۳۹۹فقط سه رخ ماشین رو نیگا عشق می کنی
مانی
۲۴ مهر ۱۳۹۹در این بخش از بازار هیچ شرکتی نمیتواند مثل مک لارن خودرویی برای راننده بسازد.
این جمله رو خوندم مطمئن شدم کدوم مجله این مقاله رو کار کرده
بد برداشت نکنین کسی نیست این ماشین رو دوست نداشته باشه
SF90 STRADALE
۲۴ مهر ۱۳۹۹منظورش بازار بریتانیاست شما به دل نگیر
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۹یک هیولای دیگر از شرکت مک لارن بیرون آمد فقط جون میده باسه 400 متر