سرانجام تولید سوپراسپرت حماسی مکلارن 765LT آغاز شده است. سازندهٔ بریتانیایی به این مناسبت طی بیانیهای گفته است که اولین نمونههای این ابرماشین در پایان ماه سپتامبر به خریداران تحویل داده خواهد شد. تنها ۷۶۵ دستگاه از این ماشین برای مدل ۲۰۲۰ تولید میشود. هرچند آغاز تولید 765LT برای طرفداران مکلارن خبر خوبی است اما شاید موضوع مهمتر پرفورمنس این هیولای بریتانیایی باشد.
زمانی که 765LT در ماه مارس معرفی شد، مکلارن اعلام کرد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۲.۷ ثانیه است و ظرف ۷.۲ ثانیه به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت میرسد. حال اما در اعلام جدید مکلارن، زمان صفر تا دویست کیلومتر خودرو به ۷ ثانیه کاهش یافته است. اما صبر کنید این همهٔ ماجرا نیست. مکلارن در بیانیهٔ خود زمان ۴۰۰ متر یا یکچهارم مایل سوپراسپرت جدید خود را ۹.۹ ثانیه اعلام کرده است.
معمولاً سوپراسپرتسازان زمان رسمی یکچهارم مایل محصولات خود را اعلام نمیکنند اما تایم زیر ۱۰ ثانیه بسیار چشمگیر بوده و به همین دلیل برای مکلارن اهمیت دارد. با توجه به اینکه قبلاً دیدهایم مدل استاندارد 720S در مسابقات درگ تایمی در حدود ۱۰ ثانیه را به ثبت رسانده است، تعجبی ندارد که 765LT بتواند ۴۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه طی کند.
دلیل چنین پرفورمنس خارقالعادهای این است که مکلارن ضمن کاهش وزن 765LT، به قدرت آنهم اضافه کرده است. نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی این ماشین حالا ۷۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و باید تنها ۱۲۲۹ کیلوگرم وزن را حمل کند. این یعنی در مقایسه با 720S، در این مدل جدید ۴۵ اسب بخار به قدرت اضافه و ۶۱ کیلوگرم از وزن کاسته شده است.
البته خیلیها معتقدند که قدرت واقعی 720S کمتر از میزان واقعی اعلام شده و بنابراین تا زمانی که یک 765LT روی داینو قرار نگیرد ما نمیتوانیم بفهمیم دقیقاً چند اسب بخار قدرت زیر پوست این سوپراسپرت پنهان شده است هرچند که به این زودیها انتظار دیدن 765LT را روی داینو نداریم. مکلارن در مرکز خود در شهرک ووکینگ انگلستان بهصورت دستی ۷۶۵ دستگاهِ این ابرماشین را تولید میکند.
رامین
۳ مهر ۱۳۹۹اوه اوه چه درگی بشه 911 turbo S
امین
۳ مهر ۱۳۹۹۹۱۱ رو میزنه و مابین sf90 و ۹۱۱ میشینه (احتمالا)
رامین
۳ مهر ۱۳۹۹البته SF90 هیبریدیه و به احتمال زیاد دسته برترو داره
علیx76
۳ مهر ۱۳۹۹پورشه هم اگه GT2 RS رو بیاره خیلی قدر میشه
چون هم از توربو اس سبک تره و هم قوی تر ، هرچند که محور محرک دوم رو نداره ( که از این نظر مشابه مک لارن و فراری میشه )
رامین
۳ مهر ۱۳۹۹البته سری RS پیست محور هست و رقبیاش لامبورگینی اونتادور SVJ و سوپرت اسپرت های پیست محور
Reza
۳ مهر ۱۳۹۹بی صبرانه منتظرم
M.A.S
۳ مهر ۱۳۹۹فک کنم 9.8 بزنه
خیلی خیلی خیلی خیلی غوله
نمیدونم چرا با اینکه طرفدار مک لارن نیستم ولی اینو اینقد دوس دارم
فیسش از 720S خیلی بهتره با دم کشیدش
تایمشم که میبینیم چیه
چشاشو نیگا چه خشنه
به نظرم بهتره مهمترین ضعف 720S تو این برطرف شده باشه یعنی صدا
امیدوارم دیگه صدای جاروبرقی نده و یه صدای توپ داشته باشه
چرا من نباید یکی از اینا داشته باشم؟؟؟
Mazda3
۳ مهر ۱۳۹۹با وزن خیلی سبک تر و قدرت بیشتر نمیشه راحت قضاوت کرد مگر نسخه های rs باشن که سبک تر و دیفرانسیل عقب اون وقت تازه رقابت هیجان انگیز میشه
علی
۳ مهر ۱۳۹۹سیاهش خیلی قشنگه
NISSAN GTR SOLTAN
۳ مهر ۱۳۹۹به به حالا جالب شد
مثل اینکه تاج روی سر 911 عمر زیادی نداره
نمای عقب خودرو بسیار زیباست
OMID
۳ مهر ۱۳۹۹به هر حال توربو اس رقیب این نیست
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹کلا تاح رو سر هیشکی خیلی عمر نداره
Great British
۴ مهر ۱۳۹۹اتفاقا تاج رو سر مکلارن 720 اس 3 سال بود :)
nikzad
۳ مهر ۱۳۹۹یکی از زیبا ترین و قوی ترین خودرو ها توی سگمنت خودش هست و ۹.۹ثانیه واقعا عدد هیجان انگیزی هست ولی باید ببینیم با توربو اس چی کار میکنه من که فکر میکنم توربو اس رو رد میکنه چه توی رولینگ چه ثابت.من تجربه مجازی این ماشینو داشتم به دلیل دف عقب بودن کنترل ماشین در سرعت های پایین بسیار بسیار سخته و مجبوری پدال گاز رو تا نیمه بگیری مگرنه اسپین میکنه یا فرمان از کنترل خارج میشه چون فرمان بسیار سبکه و تیز و همچنین یه کوه قدرت پشت سرت داری و خیلی سنگینه اما برعکس جلوی ماشین بسیار سبکه و یکی از معایب این ماشین در مدل۷۲۰ همین تقسیم وزن نا متوازن هست اما امیدوارم توی مدل lt این عیب برطرف شده باشه.طراحی و صدای اگزوزش حرف نداره و بی نظیره.
Mf1
۱۰ مهر ۱۳۹۹میشه بگی در چه بازی تجربش داشتی این که هنوز به دست خریداران نرسیده چطور شما تجربش کردین
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۳ مهر ۱۳۹۹مکلارن با 765lt اومده همه رقبا رو به آتش بکشه…?
عجب رقابتی بشه
علی
۳ مهر ۱۳۹۹توی پیست فکر نکنم بتونه سنا رو بزنه
کاش با سنا درگ بذارن
علی
۳ مهر ۱۳۹۹توی پیست فکر نکنم بتونه سنا رو بزنه
کاش با سنا یه درگ بذاره
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹عجب ماشینی و چقدر اون رنگ نقره ای تیره اش قشنگه
دیگه داره شتاب زیر ۱۰ از یه عدد فضایی به یه عدد قابل دسترسی رسیده.
SRT
۴ مهر ۱۳۹۹اون عدد توی سال ۲۰۱۸ با اومدن اس ار تی دیمن به یه عدد قابل دسترسی تبدیل شد❗
h!$@\/\/
۳ مهر ۱۳۹۹اووووف
رخ رو ببین
پس بلاخره ۹۱۸ رو با کوارتر ۱۰ ثانیه شکست میده…
و همینطور شیرون رو
اما هنوزم زورش به p1 و لاف نمیرسه
p1 موشک انگلیسی
لافراری، نابودگر ایتالیایی
SRT
۴ مهر ۱۳۹۹داداش wtf?
۹۱۸ هم پی وان و هم لافراری رو میزنه
MASIHA
۵ مهر ۱۳۹۹خود فستست لپس هم مطالبشو گذاشته
۹۱۸ و پی ۱ ۹.۸ زدن و لافراری ۹.۷
گاها البته میگن ۹۱۸ تایم ۱۰ هم زده
ارشیاSVJ
۳ مهر ۱۳۹۹این تو پیست به نظرتون چیکار میکنه؟؟
علی
۳ مهر ۱۳۹۹من درباره سلیقه دوستان اطلاعی ندارم ولی به نظرم من شورولت کوروت c8 خیلی زیبا تر از مک لارن هست
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹کوروت دیگه کوروت سابق نیست
z
۳ مهر ۱۳۹۹مکلارن
کارخونه خییییلی با قدرت و خوبیه
فقط اطلاعات از توان خودرو هاش میذاره کمتر از مقدار واقعی هست یه نمونه 720 اس 710 اسب بخار اعلام کردن
این میزان فقط سر چرخ بود قویتر از رقباش مثل فراری 488 پیستا
در مورد کوروت تا زمانی که رونمایی نشه نمیشه نظری در مورد عملکردش و طراحیش داد به تست نهایی هنوز نرسیده ببینیم در حد رقباش هست یا نه
مکلارن نمیشه دست کم گرفت همینطور کوروت
AMANTE
۳ مهر ۱۳۹۹مشخصات عملکردی ایش جوریه که باید انتظار ثبت زمان های فوق العاده ای در پیست ها رو داشته باشیم.
بخصوص پیست معروف جهنم سبز که با این مشخصات و عملکردی که مکلارن میگه انتظار میره زیر 7 دقیقه ثبت کنه.
شاید رکورد اوراکان پرفورمانته رو بتونه بزنه.
OMID
۳ مهر ۱۳۹۹والا با این مشخصات انتظار میره تایم svj هم بزنه
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹احتمال زیاد GT2 رو میزنه ولی SVJ رو فکر نکنم
joojoo
۳ مهر ۱۳۹۹لامبورگینی پس کی میخواد جانشین آونتادور رو معرفی کنه….حالا اینقدر لفتش میده تا رکورد نوربرگرینگم ازش بگیرن….نسل بعدی GT2RS حتما اینکارو میکنه….فراری هم با SF90 همینطوریش داره شاخ و شونه میکشه….مکلارنم که با همچین اعدادی داره رجز میخونه….یه چیزی که بعد شیرون سوپراسپورت، پرشتاب ترین خودروی جاده ای تا 300 تا باشه و رکورد دار نوربرگرینگ واسه حداقل 3-4 سال…..با تاپ اسپیدی بیشتر از 230 مایل بر ساعت……چیزی که حداقل واسه ی 8 سال بنچمارک سوپراسپورتا باشه….همونطوری که اونتادور بود.من که خیلی منتظرم…
سورنا
۴ مهر ۱۳۹۹داداش حالا چخد صدم ثانیه اصلا بگیم یکی دوثانیه اینور اونور چه فرقی میکنه ؟ لامبو لامصب واسم مهم نیست حتی ۱۰ ثانیه ضعیفتر باشه عوضش چیزایی داره که به کل خودروسازیا میرزه …
شاید تا وقتی از نزدیک ندیده بودم و اجاره و سوار نشده بودم میگفتم اره مهمه این چیزا ولی کافیه یه بار سوار بشی دیگه هیچ خودرویی رو دوس نداری به جز لامبو :)
OMID
۳ مهر ۱۳۹۹عالیه و بسیار زیبا
مطمئنم از 9.9 هم بهتر میزنه چون کمپانی ها معمولا تایم هارو بیشتر میگن
رنگ نارنجی خودش هم بسیار بهش میاد
اون عکس آخر که مشکیه از نمای جلو هم بسیار خشن و زهر دار به نظر میاد
Hamed
۳ مهر ۱۳۹۹این ماشین قطعا گردن کلفت کلاس خودشه ولی خیلی صورت خوشی نداره یه کمپانی با اعتبار مک لارن با چندین عنوان قهرمانی F1 بیاد تو معرفی ماشینش بحث تایم درگ رو بکشه وسط یعنی برای یه ماشین 300 هزار پوندی و کسی که پول اینو میده درگ تایم از همه چیز مهمتر شده؟
Infinite
۳ مهر ۱۳۹۹من فکر نمیکنم اشکالی داشته باشه. به هر حال 720 از بزرگان درگ بوده و هست. حالا مکلارن اومده و دست روی نقطه قوت مدل قویتر 720 گذاشته. قطعا جنگ نفسگیری با Turbo S و F8 Tributo خواهد داشت و احتمالا پیروز هم خواهد شد.
مهدی
۳ مهر ۱۳۹۹با توجه به سابقه فکر میکنم اگر نسخه پیست محور f8 بیاد این ماشین باز هم بره تو حاشیه . به نظر من محصولات فراری تو هر کلاس یک گرید بالاتر از بقیه هستن
Hamidreza
۳ مهر ۱۳۹۹چ ربطی داره
کجا بودید وقتی 720اس با نسخه پیس محور فراری رقابت میکرد!
کجا بودید!
همش اینو میگید!
عه بس کنید چی میخواین! چ ربطی داره! خب الان مثلا کره ها میان ی ماشین لوکس میسازن یکی میاد میگه آره در رقابت با گوست حرفی واسه گفتن نداره و کسی بهش نگاه نمی کنه!
من عاشق فراریم! اما علاقه بیشتری به مک لارن دارم!
نیومدم بگم آره این همه رو لوله میکنه و … فقط از نظرات شما هعی … بیخیال
ی لحظه حس غرور بهم دست داد
واقعا ماشین خوب و جذابیه!
بازگشت غول درگ!؟ باید منتظر ماند! ببینیم چی میشه!
ولی بازم میگم اس یو وی مک لارن این شرکت رو نجات میده! شایدم در فکر ساخت ی اس یو وی باشه و رو نمیکنه! میخواد همه رو غافل گیر کنه شاید!
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹یه چیز عجیب از طراحی مکلارن اینه که اگه یه تولید کننده انبوه خودرو بود ، قطعا زبان طراحی زیبایی داشت
چراغی که رو P1 بود شکل علامت خود مکلارن بود روی یه سدان تصور کنید. واقعا زیبا میشه
روی هر چیزی میتونن ازش استفاده کنن چه هاچبک و سدان یا اسپرت یا حتی مینی ون
سبک طراحی قبلی مکلارن قابلیت های بسیار زیادی داشت .
البته اومدن یه نسخه پیست محور F8 و 911 رقابت رو خیلی جذاب تر میکنه
مهدی
۳ مهر ۱۳۹۹ماذا فازا رفیق؟ اولا اینکه ربط که داره در هر صورت اینها تو یک کلاس هستن دوما اینکه من نظر خودم رو گفتم با توجه به سابقه هر دو شرکت و مقایسه ها و ریویو ها! وگرنه نه من سوار اینا شدم و روندم نه شما اینکه انگلیس به ماشین میسازه و شما اینور دنیا حس غرور بهت دست میده هم نشون میده هنوز از نظر فکری رشد نکردید!
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹مکلارن نشون داد موتور بنزینی مونده تا منسوخ بشه ایوللللل
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹۱.۵ لیتر مصرف ۳۰۰ اسب بخار با پلاگین هیبرید، رو سری ۵
۳.۰ لیتر ۱۸۰ اسب بخار بدون سیستم هیبرید ، آلودگی ۹۰ گرم اسکای اکتیو ایکس مزدا۳
موتور شاهکار بنز CLA45 نسل جدید ۴۰۰ اسب بخار با موتور ۲.۵ لیتری
موتور پورشه ۹۱۱ توربو اس
اینا تازه گوشه ای از قدرت بنزینیاست.
اگه پلاگین هیبرید باشن که به اعداد جادویی میرسیم
JDM
۳ مهر ۱۳۹۹موقعی که 720 اس اومد من به مک لارن ایمان اوردم
720 اس با تایم 10.1 هنوزم شاخه(منظورم تایم رسمی)
صد در صد این بیاد همه رو اپیلاسیون رایگان میکنه
SF90 STRADALE
۳ مهر ۱۳۹۹درگش با SF90 استراداله دیدن داره ?? ??
مثل اینکه مکلارن اعداد و ارقام خیلی براش مهمه
مهم تر از همه درگ رو خیلی دوست داره
مشکلی نیست ؛ اسب سرکش با SF90 استراداله همه چیز رو به مکلارن یاد میده
هم ۰ تا ۱۰۰
هم ۰ تا ۲۰۰
هم ۰ تا ۳۰۰
هم ۱/۴ مایل
جنگ وزن رو هم که ببری ، جنگ انجین رو واگذار میکنی
فراری یعنی انجین قدرتمند و هندلینگ تاپ
فیبر کربن شاید آخرین گزینه فراری باشه
چون انجین های معرکه ای میسازه
datsun
۳ مهر ۱۳۹۹مکلارن تا باحال که سال ۲۰۲۰ هست یه موتور دو سیلندر هم طراحی نکرده.
SF90 STRADALE
۳ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز
به نظرم نمیشه یک شبه مثل فراری شد
وقتی تو wikipedia تاریخچه فراری و ماشین هایی که ساخته و انجین هایی که تولید کرده رو مثلاً با مکلارن مقایسه میکنی و تفاوت ها رو می بینی دیگه احتیاجی نیست متعصبانه نظر بدیم
آن چیز که عیان است _ چه حاجت به بیان است
حالا اونا میگن ما بهتریم ؛ ما هم میگیم باشه شما بهترین
ولی اصل ماجرا رو که نمیشه پنهان کرد و اصالت و برتری رو منکرش بشیم
Amir Machine
۳ مهر ۱۳۹۹من نه طرفدار مکلارنم نه فراری اما خدایی چیو با چی مقایسه میکنید؟
توقع داری مکلارن 765 اسبی بنزینی دیفرانسیل عقب بتونه حریف SF90 هیبریدی چهارچرخ محرک 1000 اسبی بشه؟
فراری با 235 اسب بخار قدرت بیشتر و سه موتور الکتریکی و گشتاور فوری در چرخهای جلو معلومه که میتونه سریعتر باشه
رقیب 765LT فقط و فقط نسخۀ پیست محور F8 تریبوتو خواهد بود، SF90 هم باید با اسپیدتیل سرشاخ بشه
بنظرم بهتره تو رجز خونی کمی منصفتر و منطقیتر باشید
SF90 STRADALE
۳ مهر ۱۳۹۹اولاً اونا مقایسه های عجیب و غریبی میکنن ایرادی نداره مقایسه های ما مشکل داره ؟؟؟؟
ثانیاً اینا دوتاشون سوپر اسپرت هستن و گل سرسبد محصولات این دو برند و مقایسه کاملاً درستیه
ثالثاً آسیاب به نوبت ؛ صبر کنید که نوبت اسپیدتیل هم میشه ولی در آینده
رابعاً شما جوری حرف زدی انگار طرفدار مکلارنی
اگه هم نیستی یجوری از مکلارن طرفداری کردی
Amir Machine
۳ مهر ۱۳۹۹والا من همونطور که گفتم علاقهای نه به مکلارن دارم نه به فراری، من عشق لامبوام
ولی در مورد مقایسه
SF90 رو نمیشه خیلی سوپراسپرت دونست چون با 1000 اسب بخار قدرت تقریباً وارد قلمروی هایپرکارها شده. اینکه 765LT و SF90 هردوتاشون پرچمدار سازندههاشون هستن که نشد دلیل مقایسه
مثلاً الان اونتادور SVJ هم پرچمدار لامبورگینیه اما آیا میتونه حریف SF90 بشه؟ هرگز (سیان رو حساب نمیکنم چون یه مدل تولید محدود و خیلی گرونقیمته که بعیده تو مسابقات درگ ببینیمش، همونطور که تا حالا وننو و سنتناریو رو ندیدیم)
SF90 با موتور هیبریدی و هزار اسب قدرت کلاً یه سطح بالاتر از 765LT و اونتادور قرار میگیره و اگه بتونه اونا رو شکست بده (که به احتمال زیاد میتونه)، بنظر من کار شاقی نیست
ارشیاSVJ
۴ مهر ۱۳۹۹موضوع همینه
تو داری sf90 رو سوپراسپرت به حساب میاری در حالی که هایپر کاره!!!!
h!$@\/\/
۴ مهر ۱۳۹۹ارشیا جان خود فراری میگه sf90 سوپر اسپرته!
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۴ مهر ۱۳۹۹ایمان چرا هی جوش میاری؟چرا با طرفدارای مکلارن مشکل داری؟با ران دنیس مشکل داری،با مایک فلویت مشکل داری با انگلیس مشکل داری با هرکی که حتی از دیدن مکلارن خوشحال میشه مشکل داری و….. .چرا اینطوری میکنی اخه!
اینقد با همه مشکل نداشته باش،هم ما برا فراری و طرفداراش احترام قائلیم،هم واسه مکلارن و طرفدراش.چیه هی دعوا میکنی.
ایمان ما خیلی میخایمت،ولی هر از چند گاهی یه دفه همه چیو میزنی به هم.تازه دوستانه هم که با هم حرف زدیم که….!
…
مقایسه ۷۶۵التی هم از بیخ غلطه.هیشکی نمیاد این دوتارو مقایسه کنه.شاید رقابتشون صرفا کمی جالب باشه،ولی به کل اشتباهه.یه خودروی هیبریدی ۱۰۰۰ اسب چهار چرخ متحرک رو چه به یه ماشین ۷۵۵ اسبی دف عقب؟
MASIHA
۴ مهر ۱۳۹۹مقایسه هایپر کار با سوپر اسپرت غلطه بنظر من
sf90 با اون همه ابهت فقط یه سوپر اسپرت قدرتمنده
همین
اگه کسی قرار باشه اسپیدتیل رو شکست بده و رقیبش باشه، بیشک جانشین لافراری هست……….
SF90 STRADALE
۴ مهر ۱۳۹۹درود جناب مسیحا
از سبک طرفداریتون خوشم اومده
دارم مطمئن میشم اگه یک روزی من تو سایت نباشم شما جواب همه فن های مکلارن رو میدی و هیچوقت کم نمیاری و عقب نشینی نمیکنی
فراری مرزهای سوپر اسپرت رو جابجا کرده و همه افتادن تو خودشون و گیج شدن که مگه میشه عملکردی در حد هایپر کارها داشته باشه !!!!
h!$@\/\/
۴ مهر ۱۳۹۹شما اختیار داری❤
Omid622
۳ مهر ۱۳۹۹تناسب بدنه خارجی این ماشین چه رخ جلو چه نمای کناری و چه عقبش واقعا عالیه بخصوص اون عقبش با ۴ لوله اگزور
Mf1
۴ مهر ۱۳۹۹خوبه اگه تو ایرانم این کارها انجام بدن خیلی خوبه که بگن قدرت فلان ماشین ۱۰۰ اسب بخاره ولی دراصل بیشتر از ۱۰۰ اسب باشه
Mf1
۴ مهر ۱۳۹۹فراری sf90 درسته ۱۰۰۰ اسب قدرت داره ولی بعیده که بتونه مکلارن ۷۶۵lt تو پیست شکست بده