نسل دوم و جدید سوپراسپورت مک لارن که با کد P14 شناخته میشود به عنوان جانشین مستقیم 650S کوپه انجاموظیفه خواهد کرد. این شرکت بریتانیایی امروز اولین جزئیات از سوپرکار جدید خود را منتشر کرد. خودروی جدید مک لارن از ساختار بدنهی فیبر کربنی سود خواهد برد که نه تنها وزن کمتری دارد بلکه استحکام خودرو را نیز افزایش میدهد.
بدون وجود هرگونه مایع وزن خالی خودرو به ۱۲۸۳ کیلوگرم میرسد که نسبت به 650S حدود ۱۸ کیلوگرم سبکتر بوده و مک لارن میگوید این خودرو در کلاس خود سبکترین نمونه خواهد بود. جدای از رژیم غذایی شدید، اولین خودرو از ۱۵ نسخهی تولیدی جدید به منظور افزایش هندلینگ و پایداری مرکز ثقل پایینتری خواهد داشت.
تنها این موضوع نیست زیرا دسترسی به کابین جانشین 650S به لطف ورودی پهنتر آن و رکابهای جانبی کم ارتفاعتر آسانتر خواهد بود. مک لارن میگوید این خودرو میدان دید اطراف فوقالعادهای خواهد داشت بنابراین کاربرد آن در رانندگیهای روزمره افزایش خواهد یافت. با پرداخت هزینهی اضافی خریداران خواهند توانست از لیست آپشن ها گزینهی “مونوکیج نمایان” را انتخاب کنند که در داخل ستونهای A ظاهر فیبر کربنی را به نمایش میگذارد.
هنوز جزئیات رسمی مربوط به قوای محرکهی خودرو اعلام نشدهاند اما احتمالاً این خودرو از پیشرانهی ۸ سیلندر بای توربوی تکامل یافته سود خواهد برد. مهندسان مک لارن به احتمال زیاد این پیشرانهی ۳.۸ لیتری را بازنگری خواهند کرد. پیشرانهی یاد شده در مدل 650S قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۸ نیوتون متری دارد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه خودروی موردبحث نام 720S را به خود خواهد گرفت که میتواند بر قدرت ۷۲۰ اسب بخاری خودرو دلالت نماید. بهتر است برای ارائهی جزئیات رسمی دراینباره صبر کرد.
بنتلی
۱۸ دی ۱۳۹۵خیلی ازین مدل خوشم میاد…هم ب خاطر طراحی زیبا و درب های جذابش و هم ب خاطر مشخصات فنی خوبش…مکلارن گفته این مدل رانندگی دیوانه وار تری نسبت ب p1داره…از طرفی مرکز ثقل پایین تر موجب کنترل بهتر خودرو در پیچ ها میشه ک این نسبت ب مدلای دیگه مکلارن یه مزیت مهمه…راستی مرسدس جدیدا یه عکس جدید از نمای عقب هایپرکارش منتشر کرده …هنوز طراحیش کاملا معلوم نیس ولی ازین عکس جدید میشه ب طراحی زیبا و خشن این هایپرکار پی برد
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۸ دی ۱۳۹۵سلطان چه میکنه.
سواری بهتر و هندلینگ بالاتری نسبت به پی 1داره 720 اسب وزن کمتر.
پرچم مکلارن همیشه اون بالاست. :P :P :P
mohammadreza
۱۸ دی ۱۳۹۵سلام . ی سوال بدون شوخی اگه این ماشینارو امسال اینا رو بیارن ایران میشه با باهاش رانندگی کرد .اخه ارتفاشون خیلیی پایینه نمیشه از سرعت گیر رد کرد یا دکمه ایی دارن ک ارتفشون زیاد بشه ممنون میشم جوابمو بدین .
KING 918
۱۸ دی ۱۳۹۵محمد رضا جان میشه رانندگی کرد
دکمه تنظیم ارتفاع رو اکثرا دارن و برای اون مدل هایی که به صورت برقی تنظیم نمیشه میشه به صورت دستی یکم ارتفاع رو بیشتر کرد ( این کار رو قبلا با توجه به نوع سفارش موقعیت مکانی انجام میدن )
بعضی خودرو ها هم اسپیلیتر جم شونده دارن که در موارد نیاز خود راننده فعال و غیر فعال میکنه که در ارتفاع خیلی موثره …
در کل اگر بلد باشی یه سوپر ماشین رو با بیش از 500 اسب بخار کنترل کنی اون قسمت ارتفاع زیاد شکل خاصی نیست ….
F40
۱۸ دی ۱۳۹۵جانشین 650s?
http://cdn01.zoomit.ir/2017/1/28fdc7ff-8165-4cc8-b6b2-b0eaf6414909.jpg
سال 1989 مکلارن F1 تولید کرد و بعد سال 2011 mp4 و بعد P1 و…خیلی خوب پیشرفت میکنه.
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۸ دی ۱۳۹۵قدرت عالی و کافی ، ظاهر اصیل و شایسته،
فقط یک مسئله میمونه.
در دنیای امروز که هیچ فناوری پیشرفته ای مخفی نمیمونه، و مهندسین هوندا در ظرف یک هفته برای ساخت NSX یک فراری 458 رو متلاشی کردند و به تمام فناوری هاش دست یافتند ،، این چه فناوری هست که “” بدون کاهش امکانات کابین و کیفیت متریال”” تونسته 300 کیلوگرم وزن این ماشین رو نسبت به رقیبانش کاهش بده؟
اگر مکلارن آلیاژ پیشرفته ای ساخته، تا الان باید بقیه ی شرکت ها هم بعد از 10 سال از مکلارن یاد میگرفتند.
اگر سیستم الکترونیکی خاصی داره، باید ظرف 1 ماه پیدا میشد.
مکلارن در مورد امکانات دروغ نمیگمه. اما همه ی واقعیت ها رو هم نمیگه.
مثلا نمیگه شاسی این ماشین در برابر تصادفات به راحتی خم میشه.
نمیگه قطر شیشه های محصولات ما نصف بقیه ی شرکت هاست. پس امنیت و ایمنی ماشین و سرنشینان رو هواست !
نمیگه منیفولد توربوی ما از فلزات سبک و کم چگال ساخته شده و در برابر سائیدگی و اصطکاک بسیار حساسه.
نمیگه بدنه ی برای کاهش وزن یک پارچه ساخته شده و اگر یک قسمت از بدنه صدمه ببینه ، کل فیبر کربنی با اون قیمت رو باید عوض کنی.
این ها برای ما که درگ ها رو نگاه میکنیم هیج معنایی ندارند. اما برای کسی که سوار این ماشین میشه و میلیاردر هم نیست یعنی شروع بدبختی.
به نظر من کمترین وزنی که یک سوپراسپرت با موتور 3.8 لیتر ، با حفظ آسایش مشتری میتونه داشته باشه، 1450 کیلو هست
این کاهش وزن 200 کیلوگرمی هم فقط با به دردسر انداختن مشتری هایی با تیپ شخصیتی من فراهم شده.
سوپراسپرت هایی که من با 500 هزار دلار میخرم.
1- Ferrari GTC
2- Ferrari F12
3- Lamborghini Aventador S
4- Ferrari 488
5- Lamborghini Huracan
6- Audi R8 V10
7- Ford GT
8-Acura NSX
9- Porsche 911 Turbo S
10- Mercedes- Benz AMG GT-R
11- Nissan GTR Nismo
12- Chevrolet Corvette ZR1
13- Audi RS7
14- Mclaren 650S
15- Mclaren 570 S
16- BMW i8
17- Dodge Hellcat
18- Jaguar F Type
19- BMW M4 GTS
20-Mercedes- Benz C63 AMG
AjH
۱۸ دی ۱۳۹۵داداچ فازا مازا؟
شیشه ش خودشم میگه نازکتره دلیلش هم وزن کمتره. ۲ میلیمتر شیشه هم تو این ابعاد ۱ کیلو از وزن ماشین کم میکنه که همین جزییات و ۱ کیلو ها هستن که ماشین رو سبک میکنن. در ضمن برو تصادف چن تا مکلارنی که به تازگی تصادف کرده بودن رو ببین. ببین کدومشون کشته داده بخاطر خم شدن شاسی!
اون یکپارچه بودن پنل هم اصن جزو افتخاراتشه که به شدت باعث کاهش وزن میشه بعد میگی بده چون تصادف کنه گرونه؟؟؟؟؟
کسی که اینو میخره شک نکن میلیاردر هست و واسش مشکلی نیست هزینه این. مکلارن هم مثل ایران خودرو و سایپا نیست که بیاد به کاهش هزینه ماشینش فکر کنه. میخواد کارشو به بهترین شکل ممکن انجام بده. کسی که از پس هزینش بر نمیاد خب نخره.
در مورد آلیاژ توربو هم هیچی نگم بهتره…?
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۸ دی ۱۳۹۵Ajh داداش قبلا این بحث ها شده و با دلیل و منبع و لینک و سایت و مجله اثبات شد که این چیزایی که میگن اصلا واقعیت نداره.
ولی خب …
خخخ
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۸ دی ۱۳۹۵از اون چندین باری که بحث شد و با سایت و مجله. لینک و اینا اثبات شد ، لینک همه ی اون بارها! رو نمیخواد، لینک یکیش رو بی زحمت بذارید که با بحث و دلیل و مدرک و اینا ثابت کردید این 300 کیلوکاهش وزن مکلارن از چیه؟
خیلی دلم میخواست دو سه تا خخخ بذارم ولی احساس کردم خیلی بی مزه و بچگانست.
بنتلی
۱۸ دی ۱۳۹۵مجید جان تصادفای مکلارنو ببینی نشون میده خودرو های مکلارن ایمنی بالایی دارن و این شاسی فیبر کربنی ک جدیدا معرفی کرده علاوه بر کاهش وزن محکمتر هم شده…کامنتajh خیلی کامل بود دیگه لازم نیس بیشتر توضیح بدم…
فقط انگلستان
۱۸ دی ۱۳۹۵آقا مجید بعد میای به اون دوستومون احمد باقری عزیز و گرامی می گی ترول غافل از اینکه خودت نهایت ترول بودنی
عزیزم یه بار با حرفات به همه رسوندی که از مکلارن بدت میاد ده بار به همه رسوندی صد بار رسوندی پونصد بار رسوندی دیگه نمی دونم چند بار دیگه می خوای از این جور کامنت های ضد مکلارنی بذاری و با این کارت فکر بکنی شرکت مکلارن رو شکست دادی واقعا نمی دونم.
Ferruccio Lamborghini
۱۸ دی ۱۳۹۵همون احمد باقری که من بهش گیر میدادم شما ها نبودید که میگفتید اونم حق اظهار نظر داره ؟
شما نبودید که دیسلایک میدادید؟
حالا من مثل اون 4000 بار نگفتم. نهایتش 5 بار بوده.
من این ترم جامعه شناسی و مردم شناسی دارم.
چند وقت دیگه هم پایان نامه با همین موضوع.
روان شناسی پیشرفته هم یک پروژه دارم.
تو چند تا سایت عربی ، آلمانی و انگلیسی با اسامی مختلف هستم.
از این واکنش ها خیلی چیز ها دستگیر آدم میشه.
من بیشتر دلم میخواد به بعضی رفتار های متداول و اپی دمیک در جامعه ی خودمون پی ببرم
Nima
۱۸ دی ۱۳۹۵زیبا ترین ماشین مک لارنه
reza-a
۱۸ دی ۱۳۹۵چیز هایی که میخاستم بگم رو reza و Madjid R8 V12 TDI le Mans گفتن
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۸ دی ۱۳۹۵چیزایی که دو زار نمی ارزیدن…واقعا زحمت کشیدین واسه همینه رکورد دیسلایک هم میزنین با اینکه مکلارن کلی دشمن داره تو پدال ببینین چی شده دیسلایک بارون شدین.
دیگه نمیدونم چی باید پیش بیاد دست از بچه بازی و جهان سومی بازی بر دارین.
Saied
۱۸ دی ۱۳۹۵مرسی مکلارن. تو هشت سیلندر ها فعلا پادشاهی میکنه.
فقط انگلستان
۱۸ دی ۱۳۹۵Saied جان همون طور که گفتی مکلارن بهترین و قوی ترین موتور های هشت سیلندر دنیا رو در کلاس های خودش می سازه هر کس هم که قبول نداره به جای دیسلایک دادن بیاد اثبات کنه این طوری نیستش.